Räikkönennek ölébe hullott a futamgyőzelem Montrealban

Vágólapra másolva!
2005.06.12. 21:43
Címkék
A Formula-1-es gyorsasági autós világbajnokság Kanadai Nagydíját a finn Kimi Räikkönen nyerte meg, nem kis szerencsével. Kiesett előle a két Renault, majd csapattársa, Juan Pablo Montoya is. Nagyon izgalmas futam volt, már megint.
Kimi Räikkönen boldogan locsolhatja a pezsgőt: a sors most visszaadott valamit abból, amit az előző futamon elvett tőle
Kimi Räikkönen boldogan locsolhatja a pezsgőt: a sors most visszaadott valamit abból, amit az előző futamon elvett tőle
Kimi Räikkönen boldogan locsolhatja a pezsgőt: a sors most visszaadott valamit abból, amit az előző futamon elvett tőle
Kimi Räikkönen boldogan locsolhatja a pezsgőt: a sors most visszaadott valamit abból, amit az előző futamon elvett tőle
Kimi Räikkönen boldogan locsolhatja a pezsgőt: a sors most visszaadott valamit abból, amit az előző futamon elvett tőle
Kimi Räikkönen boldogan locsolhatja a pezsgőt: a sors most visszaadott valamit abból, amit az előző futamon elvett tőle

Amennyire örültek a Ferrari-rajongók Michael Schumacher az időmérő edzésen elért második helyének, annyira megdöbbenhettek azon, ami a rajt utáni első 300 méteren történt, a hétszeres világbajnokot ugyanis jószerével mindenki lerajtolta, aki csak a környéken volt. A két Renault körbeautózta a németet és a pole-ból induló Jenson Buttont is, de a későn ébredő Schumacher mellett még Juan Pablo Montoya, és - az első kanyar után - Kimi Räikkönen is elment. Jacques Villeneuve volt a rajt másik vesztese, aki egy apró koccanás után a nyolcadikról a 14. helyre esett vissza.

Az első kör után Fisichella, Alonso, Button, Montoya, Räikkönen, Michael Schumacher, Trulli volt a sorrend, és a 12. körig ebben a sorrendben is vonatoztak a fiúk, a két Renault azonban körönként 6-7 tizeddel voltak gyorsabbak a többieknél, így lassacskán széthúzódott a mezőny. A 12 körben választ kaptunk arra a kérdésre is, hogy mitől volt a Ferrari olyan gyors az időmérőn, mivel Schumacher ki is jött tankolni, és kisvártatva Button is követte példáját, így a két Renault és a két McLaren maradt az élbolyban - mondhatni helyreállt a rend.

Számításaink szerint

Hatvanadszor a dobogón

Csakúgy, mint a 2000-es Német Nagydíjon, ezúttal is 17 helyet kapaszkodott elôre Rubens Barrichello. Akkor megnyerte a futamot, most viszont „csak” harmadik lett a 20. helyrôl rajtolva.
A brazil a dobogósok örökrangsorában is elôrelépett, Nelson Piquet-t és David Coulthardot befogva a negyedik helyen áll 60 pódiumos helyezéssel.

Räikkönen ötödik sikere
A 75. futamán induló Kimi Räikkönen ötödik gyôzelmét aratta, ebben az idényben – Barcelona és Monte-Carlo után – már a harmadikat. Michael Schumacher ugyanakkor továbbra is, immár kilenc verseny óta nyeretlen – ez a harmadik leghoszszabb ilyen jellegû sorozata karrierje során.
Fisichellának nem volt könnyű dolga az élen, a csapatrádión ugyanis folyamatosan sürgették, hogy taposson bele, mert feltartja Alonsot, aki ennek hangot is adott a rádióban. Flavio Briatore, a Renault csapatfőnöke addig-addig szidalmazta éveken keresztül a Ferrarit, amíg egyszer ő került komoly dilemma elé: ráparancsoljon-e lassabb/második számú pilótájára, hogy engedje el a gyorsabbat, ahogyan azt Jean Todt az olaszoknál annyiszor megtette a múltban? Briatore úgy döntött, hagyja kibontakozni a küzdelmet és engedi Fisichellát, hogy próbálja visszaverni Alonso támadását.

Mielőtt azonban elmérgesedhetett volna a küzdelem, a 24. körben Räikkönen és Alonso, majd Montoya és Fisichella is kiment tankolni, ez azonban nem borította fel a sorrendet. Történhetett volna másképp is, de a McLaren kolumbiai pilótája olyan nagy elánnal hajtott ki a boxutcából, hogy kissé elvétette a kanyart, így csak a vb-pontversenyben vezető spanyol mögé tudott besorolni.

Kipufogógáz

Kimi Räikkönen:
Óriási ez a gyôzelem, az benne a legjobb, hogy a Renault egyetlen pontot sem szerzett. Szerencsések voltunk, de az előző futamon meg nagy balszerencsénk volt, így most visszakaptuk ezt a 10 pontot, úgyhogy még van esélyünk a vb-címre. A végén persze még Michael ellen csatázni kellett, az volt a legfontosabb, hogy úgy haladjak biztonságosan, hogy közben gyorsabb vagyok nála.

Michael Schumacher: A rossz rajt után nagyon jól alakult számunkra a verseny, a végén még bíztam benne, hogy Kimi is hibázik, de ô nem tette. Nagyon örülök Rubens felzárkózásának, elképesztô, amit csinált! Pénteken még elég gyengék voltunk, de sokat javultunk az elmúlt két napon. Még így is sokat kell javulnunk, de most örülhetünk a sikernek.

Rubens Barrichello: Hihetetlen, hogy olyan sok gond után, a boxból rajtolva fel tudtam jönni a harmadik helyre, pályafutásom kétszázakárhány versenye alatt még sosem indultam onnan. Szerencsére minden tökéletesen alakult, csak inni nem tudtam a verseny közben.

Fernando Alonso: Elég rossz nap volt számomra. Először a tanksapkámmal volt gond, aztán meg hibáztam a sikánnál, nekimentem a falnak és megsérült az autóm. Nagyon csalódott vagyok.

Giancarlo Fisichella: Szörnyen érzem magam, elképesztô ez a balszerencse-sorozat. Minden tökéletes volt, a kezemben tartottam a versenyt, mielôtt tönkrement a kocsi.

Flavio Briatore: Ilyen a Formula-1, mindenkinek lehet rossz napja, most nekünk volt. Ami igazán fontos, az az, hogy mindkét autónk, mindkét versenyzőnk nagyon jól ment.

Jenson Button: Jól mentek a dolgok, de az utolsó kanyarnál óriásit hibáztam, ezért estem ki.

Juan Pablo Montoya: Csalódott vagyok, mert nagyon közel voltam az első mclarenes futamgyőzelmemhez. Csapatként megpróbálunk mindent, de senki nem tökéletes, és ezúttal hiba volt, hogy nem hívtak ki engem egyből a boxba, amikor bejött a safety car. Ráadásul én meg nem álltam meg a piros lámpánál, és ezzel véget is ért a versenyem. Hamar túlteszem magam az eseményeken, nagyon várom az indianapolisi futamot.
Hiába tankolták azonban Alonso autóját sokkal nehezebbre, mint csapattársáét, így is körönként másfél másodperccel volt gyorsabb Fisichellánál, akit továbbra is rádión sürgettek. Alonso tovább dühöngött, és már éppen megtámadta volna az olaszt, amikor annak a 33. körben hirtelen lassulni kezdett az autója, és egymás után előzték meg a vetélytársak. Fisico hidraulikai problémák miatt fel is adta a versenyt, Alonso azonban talán túlságosan is kiélvezte a hirtelen az ölébe hullot szabadságot, és öt körrel később az egyik sikánban nekicsapta autója jobb hátsó kerekét a falnak, és bár még eljutott a boxig, a felfüggesztés sérülése miatt kiszállt a versengésből.

A két McLaren tehát anékül került az élre, hogy bárkit is megelőztek volna a rajt óta. Elöl Montoya haladt, nem sokkal követte őt Räikkönen, majd jóval lemaradva Button következett. Az eddigre újabb boxkiálláson túllévő Michael Schumacher, Trulli, Massa volt a további sorrend, és ekkor úgy tűnt, nagy izgalmakra már nem számíthatunk.

Jenson Button azonban másként gondolta mindezt, és a 47. körben ugyanott, ugyanúgy a falhoz csapta autóját, mint korábban Alonso. Az angol ráadásul nem is tudott továbbmenni, így pályára kellett küldeni a safety cart, amíg elvontatták az elég rossz helyen rostokoló BAR-Hondát. A biztonsági autó bejöttekor Räikkönen épp a boxban állomásozott, majd a többiek is követték példáját, így Barrichello, Michael Schumacher és Montoya is, akinek nem jött jókor Button balesete, hiszen fél perces előnyt veszített el a harmadik helyezett ferraris némettel szemben. És hogy a baj még nagyobb legyen, miután a kolumbiai végre kijutott a boxutcába (emlékezzünk, korábban Räikkönen az útjában volt), épp akkor jött ki onnan, amikor a safety car mögötti karaván is odaért. Montoya gyorsan befurakodott az első helyezett Räikkönen mögé, kissé félretolva a már körhátránnyal autózó David Coulthardot, ezzel pedig hatalmas kárt okozott magának.

A versenybíróság ugyanis villámgyorsan megállapította, hogy amikor a McLaren pilótája kihajtott a boxutcából, az éppen zárva volt, amint azt egy erre a célra intézményesített piros lámpa jelezte is. Montoya pedig figyelmen kívül hagyta ezt a jelzést, így ki is zárták a versenyből. A kolumbiai az 53. körben behajtott a boxba, kiszállt a kocsiból, és feldúltan elviharzott az istálló hátsó traktusaiba.

Az 55. körben már Räikkönen, Michael Schumacher, Trulli, Barrichello, Massa, Webber volt az első hat sorrendje, amikor a boxokban elkezdték kikészíteni az esőgumikat. Már épp cseperegni kezdett a pálya egyes részein, de aztán az időjárás úgy döntött, elég izgalom történt már a mai futamon, így gyorsan abba is maradt az eső.

A 62. körben még Trulli féke is megadta magát, így a Toyota is elveszített egy harmadik helyet, a végére pedig már csak az volt a kérdés, hogy az egyre jobban igyekvő Michael Schumacher utoléri-e az autóval kissé spóroló, de azért félszemmel hátrafelé is figyelő Kimi Räikkönent, aki azonban több, mint egy másodpercet megőrzött előnyéből és nyugodtan hajthatott át a célvonalon, megszerezve idei harmadik futamgyőzelmét.
A 37. Kanadai Nagydíj végeredménye
1. RäikkönenfinnMcLaren 1:32:09,290
2. M. SchumachernémetFerrari +1,137
3. BarrichellobrazilFerrari +40,483
4. MassabrazilSauber +55.138
5. WebberausztrálWilliams +55.779
6. R. SchumachernémetToyota 1 kör hátrány
7. CoulthardbritRed Bull 1 k. h.
8. KlienosztrákRed Bull 1 k. h.
9. VilleneuvekanadaiSauber 1 k. h.
10. MonteiroportugálJordan 3 k. h.
11. AlbershollandMinardi 3 k. h.
Kiesett
24. kör KarthikeyanindiaiJordan Műszaki hiba
32. kör. FisichellaolaszRenault Hidraulika-probléma
39. kör FriesacherosztrákMinardi Műszaki hiba
40. kör. AlonsospanyolRenaultVezetői hiba után megsérült felfüggesztés
44. kör. HeidfeldnémetWilliams Motorhiba
47. kör. ButtonbritBAR Vezetői hiba utáni baleset
52. kör MontoyakolumbiaiMcLaren Kizárták
62. kör TrulliolaszToyota Fékhiba
65. kör SzatojapánBAR Műszaki hiba
Legfrissebb hírek
Ezek is érdekelhetik