Gerhard Berger elárulta, a télen alaposan átgondolja, érdemes-e további éveket a BMW sportigazgatójaként eltöltenie. Az egykori Formula1-es sztár 1999-ben vállalta el az állást, amikor a gyár még csak készült a visszatérésre.
Gerhard Berger (balra) még nem tudja, hogy meddig marad a BMW sportigazgatója és közvetve Ralf Schumacher fônöke (Fotó: Amber Pr)
Gerhard Berger (balra) még nem tudja, hogy meddig marad a BMW sportigazgatója és közvetve Ralf Schumacher fônöke (Fotó: Amber Pr)
"Nem lehetek sportigazgató az életem hátralévő részében, a télen elgondolkodom arról, hogy meghosszabbítsam-e a szerződésem, vagy távozzak a gyártól. Azt kizártnak tartom, hogy más állásban visszatérjek a Formula–1-be”–nyilatkozta Berger, akinek időszaka alatt a márka megnyerte a Le Mans-i 24 órás viadalt és öt futamgyőzelmet aratott a Formula–1-ben a Williams-csapat motorszállítójaként. A müncheniek egyébként közölték, a háromhetes nyári szünet alatt sem pihennek, a 2003-as erőforrás fejlesztésével töltik idejüket. "Senkit sem küldünk szabadságra, a jövő évi motort már ebben az évben tesztelni akarjuk” –nyilatkozta a BMW másik sportigazgatója, Mario Theissen, aki a gyárban szakmai igazgatóként dolgozik, míg Berger inkább a sajtóval és a partnerekkel tartja a kapcsolatot. Az utóbbi szerint a Williams-csapatnak már az idén fel kell zárkóznia a Ferrarira, ha jövőre világbajnok akar lenni. "Közeledünk, de jövőre meg kell vernünk a Ferrarit. Ehhez az kell, hogy októberre egy szintre kerüljünk a maranellóiakkal” – fogalmazott Berger.
A Ferrari szerint már alig van különbség a két csapat autói között, Ross Brawn technikai igazgató elmondta, az eddigi tízből a Scuderia hockenheimi győzelme volt az egyik legnehezebb. "Ez volt az idény egyik legkeményebb versenye, a Williams nagyon erős volt, a nagy melegben a gumik roppant sokat számítottak” –fogalmazott Brawn, aki hozzátette, hogy bár a Ferrari legénységének nagyobb része szabadságát tölti, mások megállás nélkül dolgoznak a jövő évi autó fejlesztésén.
Ron Dennis már a jövő évi versenynaptárat kritizálja, 2003-ban ugyanis a tervek szerint nem lesz három szabad hét a Magyar Nagydíj előtt, a Német GP-t követően ugyanúgy kéthetes szünet következik, mint másik 14 alkalommal (egyszer, az Európai Nagydíj és a Francia GP között csupán egy hét "pihenő” áll majd a csapatok rendelkezésére). "Egyelőre ideiglenes a versenynaptár, de nem hiszem, hogy meg fogják változtatni. Azok az emberek, akik a menetrendet összeállítják, nem utaznak el az összes versenyre, és nem szerelnek autót az év nagy részében. A csapatok vezetői és a pilóták még túlteszik magukat a nyári szünet hiányán, de a szerelők számára szerfelett kemény egy idény. A naptár öszszeállítása során nem egyeztettek a csapatokkal, és ezt nem tartom fair dolognak. A csapat tagjai az év végén rendre odajönnek hozzám, azt mondják, túlfeszített életet élnek, és alig van idejük a családjukra. Ezek az emberek akkor is dolgoznak, ha otthon vannak, és a szezon végén októberben az Egyesült Államok Nagydíja, valamint a Japán GP ideje alatt egy hónapig távol vannak a családjuktól” – mondta Dennis.
Felipe Massa a Sauber-csapat Német Nagydíjon alkalmazott csapatutasításai miatt háborodott fel, a brazil pilóta szerint neki járt volna a világbajnoki pont, amelyet Nick Heidfeld szerzett. Massa a csapat sajtójelentésében már enyhén utalt rá, hogy szívesen szerezte volna ő a pontot, de a svájci Blick hasábjain keményebb hangú nyilatkozat olvasható. "Tudom, hogy azért kellett elengednem Nicket, mert a csapat vezetői szerint ő eredményesebben tudta volna támadni Olivier Panist. Ám miután a francia kiesett, miért nem kaptam vissza az engem megillető helyezést? Úgy érzem, sportszerűbb lett volna, mert az a világbajnoki pont hozzám tartozott”– fogalmazott Felipe, akivel egyetértett Jacky Eeckelaert, a brazil versenymérnöke. "El kell fogadnunk a döntést, még akkor is, ha ez rosszul esik Felipének, aki roppant jól versenyzett” – mondta Eeckelaert. Peter Sauber elismerte, hogy nehéz döntés volt, amit meghozott, de úgy érezte, Heidfeld volt a gyorsabb versenyző a Német Nagydíjon.