Michael Schumacher: – Sohasem voltam jó abban, hogy kifejezzem, hogyan érzek az ilyen pillanatokban. Az egész hét végén nyugodt voltam, valahogy nem éreztem, hogy megnyerhetem a világbajnoki címet, és nem is gondoltam rá. A rajtnál láttam, hogy Rubens beragad, és miután kiderült, hogy sokkal gyorsabbak vagyunk Montoyánál, elkezdtem hinni abban, hogy nyerhetek.
Ünnep Németországban, Schröder gratulált
Michael Schumacher szülôhelyén, a németországi Kerpenben több mint ezren gyûltek össze a fôtéren, hogy megünnepeljék a városka leghíresebb emberének ötödik világbajnoki címét. „Tudtuk, hogy a mi Schuminkat senki sem tudja megverni. Én a rajtot megelôzôen is biztos voltam benne, hogy ma gyûjti be az ötödiket, s nem vár még egy hetet” –mondta egy szurkoló, Richard Meyer. Már a futam elôtt is több százan tolongtak a központban, s óriáskivetítôn figyelték a versenyt. M. Schumacher célba érkezésének pillanatában euforikus ünneplés kezdôdött.
Gerhard Schröder német kancellár nyílt táviratban gratulált az ötödik világbajnoki címét vasárnap megszerzô Schumachernek. „Egyedülálló pályafutásának egyik legnagyszerûbb eredményét érte el. Szinte már az összes rekordot megdöntötte a Formula–1-ben, és új szinteket állított fel. Világbajnoki címéhez szívbôl gratulálok önnek és a Ferrari-csapatnak is” – írta a kancellár.
Ünnep Németországban, Schröder gratulált
Michael Schumacher szülôhelyén, a németországi Kerpenben több mint ezren gyûltek össze a fôtéren, hogy megünnepeljék a városka leghíresebb emberének ötödik világbajnoki címét. „Tudtuk, hogy a mi Schuminkat senki sem tudja megverni. Én a rajtot megelôzôen is biztos voltam benne, hogy ma gyûjti be az ötödiket, s nem vár még egy hetet” –mondta egy szurkoló, Richard Meyer. Már a futam elôtt is több százan tolongtak a központban, s óriáskivetítôn figyelték a versenyt. M. Schumacher célba érkezésének pillanatában euforikus ünneplés kezdôdött.
Gerhard Schröder német kancellár nyílt táviratban gratulált az ötödik világbajnoki címét vasárnap megszerzô Schumachernek. „Egyedülálló pályafutásának egyik legnagyszerûbb eredményét érte el. Szinte már az összes rekordot megdöntötte a Formula–1-ben, és új szinteket állított fel. Világbajnoki címéhez szívbôl gratulálok önnek és a Ferrari-csapatnak is” – írta a kancellár.
A hibám után, amelyről nem tudom, hogy centiméterekben vagy milliméterekben mérhető, büntetést kaptam, és újra elveszítettem a reményt. Aztán Kimivel hatalmas csatát vívtunk, neki kiváló versenye volt. Amikor megcsúszott, felismertem, hogy vigyázni kell a kanyar előtt, és azzal, hogy kisodródott, páratlan lehetőséghez jutottam, amelyre le is csaptam. És ekkor ismét az enyém volt a trófea, és életem legrosszabb öt köre következett, hirtelen az összes nyomás a vállamra nehezedett. A Ferrari csodálatos csapat, imádom azokat az embereket, akikkel együtt dolgozom, nem is tudok neveket mondani, annyira sokan vannak. A köszönöm túl egyszerű szó ahhoz, hogy kifejezzem, amit irántuk érzek.
Kimi Räikkönen: – Különös, hogy életem legjobb eredményére azt kell mondanom, hogy pályafutásom legrosszabb versenyzésével értem el, de most így érzek. Néhány körrel a vége előtt az élen autózni, és egy kanyarban elveszíteni a győzelmi esélyt szörnyű érzés. Olaj volt a pályán, de ezt nem jelezték, leblokkolt az első kerekem, és kicsúsztam. Remekül rajtoltam, az élbolyban csatáztam, nagyon élveztem a versenyt. Kiváló volt az autó, a két box- kiállásom pazarul sikerült, nagyon versenyképesek voltunk. Most, hogy már tudom, milyen a győzelemért csatázni, alig bírom kivárni a következő versenyt.
David Coulthard: – Annyira élveztem a versenyt, hogy nem akartam abbahagyni. A győzelem sem lett volna elérhetetlen, de a büntetésem megfosztott ettől. Hibáztam, és megfizettem ezért. Az utolsó körökben lelassítottam, azt üzenték a boxból, hogy kíméljem a motort. Csodálatos látni, hogy ismét partiban vagyunk a legjobbakkal, és a versenyen egyenlő ellenfelek tudunk lenni. Minden pályán tanulunk valamit a gumikról, gratulálok Michaelnek a vb-címhez.
Juan Pablo Montoya: – Megint képtelen voltam élni a pole pozíció adta lehetőséggel. A versenyen rossz volt a kocsi egyensúlya, nagyon nehéz volt vezetni a gépemet. Szombaton bejött a gumiválasztás, ám vasárnapra hűvösebb lett az idő, így veszítettünk a sebességünkből. Gratulálok Michaelnek, a paddockban ő végezte a legjobb munkát, neki van a legjobb autója, és ő tudja a legjobban vezetni azt. Tavaly a hatodik lettem a pontversenyben, az idén a második helyen állok, és az a célom, hogy ezt a pozíciót bebiztosítsam.
Ralf Schumacher: – Tudtuk, hogy az autónk karakteréből adódóan gyorsan kopnak majd a gumijaink, ezért a Michelin kemény komponensét választottuk. Nem volt olyan meleg az idő, mint amilyenre számítottunk. Az utolsó körben mondta a csapat a rádión, hogy Michael világbajnok lett, gratulálok neki, megérdemelte a címet.
Jenson Button: – Örülök, hogy újabb pontot szereztem, főleg azért, mert a Renault hazai versenyén tettem. A verseny elején valamivel kevesebb üzemanyag volt a kocsimban, mint a három élcsapat pilótáinak, ezért tartani tudtam velük a lépést. A boxkiállásom után azonban Heidfeld mögé ragadtam, aki sokkal lassabb volt. A harmadik kiállásom nem volt előre tervezve, de a gumikészlet nem működött valami jól, túlkormányozott lett a kocsi, és megoldást kellett találnunk.
Giancarlo Fisichella: – Otthon néztem a versenyt, nagyon sajnáltam, hogy Szato Takuma kiesett. Teljesen rendbejöttem, remekül aludtam, a fejem már nem fáj, csak a nyakamban érzek némi zsibbadást. Köszönetet kell mondanom Sid Watkins professzornak és az orvosi csoportnak, hiszen roppant gyorsan és igen remekül oldották meg a feladatukat, akárcsak a neversi kórház dolgozói.
Rubens Barrichello: – A rajt előtt történtek után elhagytam a pályát, és már repülőn ültem, amikor közölték, hogy Michael világbajnok lett. Visszajöttem a pályára, mert ennek a családnak együtt kell lennie jóban és rosszban. Nem tudom, mi történt az autómmal, képtelenség volt beindítani a motort, és hiába próbáltunk meg mindent, nem sikerült beindulni. Csalódott vagyok, már a következő GP-re készülök.
Számításaink szerint
Ebben az idényben elôször szerzett mindkét McLaren-versenyzô vb-pontot. A kis híján gyôztes Kimi Räikkönen pályafutása legremekebb eredményét érte el, eddigi legjobbja az idén Ausztráliában és az Európai Nagydíjon futott harmadik hely volt. A 135. GP-jét teljesítô David Coulthard 55. alkalommal állhatott fel a pódiumra – ezzel a hatodik helyre lépett elôre a vonatkozó örökrangsorban. A skót sofôr Niki Laudát (54 dobogós pozíció) utasította maga mögé, és most Nigel Mansellt (59) veheti üldözôbe. A két Williams-pilóta – Juan Pablo Montoya és Ralf Schumacher – 2002-ben ötödször került be együtt a legjobb hat közé.
Coulthard karrierje során a 18. ízben érte el verseny közben a leggyorsabb kört. DC ezzel a teljesítménnyel olyan elôkelôségek közé, közelébe került, mint Damon Hill vagy Ayrton Senna. Az egykori világbajnok brit szintén 18-szor hajtotta futam közben a leggyorsabb kört, míg a háromszoros világelsô brazil ezt 19-szer tette meg csodálatos pályafutása során. A lista élén – ki gondolná?… – Michael Schumacher áll 48 leggyorsabb körrel.
Önmagukhoz képest remekeltek a Minardik. A 8. Mark Webber és a 10. Alex Yoong egyaránt F1-es karrierje második legjobb eredményét autózta, az ausztrál egyéni csúcsa az idénynyitón futotta 5. hely, míg a malajziai kollégájáé az ugyancsak Ausztráliában elért 7. pozíció.
Négy versenyzô (Giancarlo Fisichella, Heinz-Harald Frentzen, Enrique Bernoldi és Rubens Barrichello) nem tudott elindulni a viadalon – ilyen különlegességre legutóbb a négy évvel ezelôtti Belga Nagydíjon volt példa. Akkor Olivier Panis, Ricardo Rosset, Mika Salo, valamint szintén Barrichello „ragadt benn” a boxban az elsô start utáni emlékezetes tömegkarambolt követôen. Barrichello ebben az évadban már másodszor nem tudott elrajtolni, a brazilt ezt megelôzôen a Spanyol Nagydíjon hagyta teljesen cserben a kocsija a felvezetô kör megkezdésekor. (Barcelonában Webber és Yoong sem indult el a versenyen, ôk azonban azért mulasztották el a spanyolországi GP-t, mert csapatuk – biztonsági okokból – mindkettôjüket visszaléptette.)