
1. SZABADEDZÉS
Száraz pálya fogadta a mezőnyt, de az edzés közben többször is elkezdett szemerkélni az eső. Az első félórában nagy volt a forgalom, szorgalmasan rótták a köröket a versenyzők, 35 perc után azonban mindenki „visszamenekült" a boxba a csapadék elől. Ezt a nyitó szakaszt Vettel zárta a legjobb időeredménnyel,
Mielőtt letelt volna az első óra, Romain Grosjean gondoskodott róla, hogy ne merevedjenek le a pályamunkások izmai, a Renault francia pilótája ugyanis letérve a pályáról szétcsapott egy műanyag jelzőtáblát, aminek darabjaiból az aszfaltcsíkra is jutott bőven – piros zászló és a tréning ideiglenes beszüntetése lett a következménye.
A pálya letisztítása után már csak 24 perc maradt a gyakorlásból, így nem csoda, hogy az autók ismét kirajzottak a boxból. A hátralévő időben Webber és Barrichello is jobb időt ment Vettelnél, sőt a brazil még egy piruettet is bemutatott – az ugyancsak megpördülő Sébastien Buemi pedig a gumifalban végezte.
Örömmel láthattuk, hogy a Ferrari boxában ott volt Felipe Massa is, aki a Hungaroringen elszenvedett súlyos balesete óta először tette tiszteletét a világbajnokságon.
2. SZABADEDZÉS
A második szabadedzés száraz időben kezdődött meg, és ezt igyekeztek kihasználni a pilóták: már a gyakorlás első perceiben sokan jöttek ki a pályára, az első mért időt Nick Heidfeld autózta.
Tíz perc elteltével Sebastien Buemi vette a vezetést, és a Toro Rosso pilótája egy húszperces megszakítást leszámítva (amikor Jenson Button állt az élen) nem is adta a helyét másnak, ám négy perccel a leintés előtt Fernando Alonso 1:12.314-es idejével az élre állt. A kétszeres világbajnok köridejét aztán már senki sem tudta megjavítani, a második helyen Sebastien Buemi, a harmadikon Rubens Barrichello zárt.
A másfél órás szabadedzés alatt hol szemerkélt az eső, hol elállt, az időjárás szeszélyes változásait leszámítva egy igazán említésre méltó esemény történt: Giancarlo Fisichella Ferrarija megadta magát, és állva maradt a boxutca kijárata előtt.
| ELSŐ SZABADEDZÉS | ||
| 1. Webber | Red Bull-Renault | 1:12.463 |
| 2. Barrichello | Brawn-Mercedes | +0.411 |
| 3. Vettel | Red Bull-Renault | +0.469 |
| 4. Kovalainen | McLaren-Mercedes | +0.526 |
| 5. Hamilton | McLaren-Mercedes | +0.585 |
| 6. Nakadzsima | Williams-Toyota | +0.604 |
| 7. Button | Brawn-Mercedes | +0.678 |
| 8. Rosberg | Williams-Toyota | +0.684 |
| 9. Sutil | Force India-Mercedes | +0.769 |
| 10. Räikkönen | Ferrari | +0.858 |
| 11. Trulli | Toyota | +0.863 |
| 12. Heidfeld | BMW | +1.001 |
| 13. Buemi | Toro Rosso-Ferrari | +1.040 |
| 14. Kubica | BMW | +1.100 |
| 15. Fisichella | Ferrari | +1.156 |
| 16. Alonso | Renault | +1.324 |
| 17. Liuzzi | Force India-Mercedes | +1.366 |
| 18. Kobajasi | Toyota | +1.566 |
| 19. Alguersuari | Toro Rosso-Ferrari | +1.577 |
| 20. Grosjean | Renault | +1.710 |
| 2. SZABADEDZÉS | ||
| 1. Alonso | Renault | 1:12.314 |
| 2. Buemi | Toro Rosso-Ferrari | + 0.043 |
| 3. Barrichello | Brawn-Mercedes | + 0.145 |
| 4. Webber | Red Bull-Renault | + 0.200 |
| 5. Button | Brawn-Mercedes | + 0.209 |
| 6. Trulli | Toyota | + 0.291 |
| 7. Vettel | Red Bull-Renault | + 0.297 |
| 8. Rosberg | Williams-Toyota | + 0.319 |
| 9. Sutil | Force India-Mercedes | + 0.406 |
| 10. Hamilton | McLaren-Mercedes | + 0.435 |
| 11. Grosjean | Renault | + 0.492 |
| 12. Kubica | BMW | + 0.548 |
| 13. Kobajasi | Toyota | + 0.555 |
| 14. Nakadzsima | Williams-Toyota | + 0.615 |
| 15. Heidfeld | BMW | + 0.634 |
| 16. Liuzzi | Force India-Mercedes | + 0.636 |
| 17. Kovalainen | McLaren-Mercedes | + 0.678 |
| 18. Räikkönen | Ferrari | + 0.712 |
| 19. Alguersuari | Toro Rosso-Ferrari | + 0.727 |
| 20. Fisichella | Ferrari | + 0.961 |







