B. Ö. B. 2022.05.22 20:32 Frissítve: 2022.05.22 20:45

F1: „Beszélnünk kell erről” – Pérez a csapatutasításról

Max Verstappen győzelmével ért véget a Formula–1-es Spanyol Nagydíj. A címvédőnek meg kell dolgoznia az újabb diadalért, és hálás a csapattársának, aki elengedte a futam hajrájában, hiszen ez is nagyon kellett ahhoz, hogy összejöjjön a győzelem. Sergio Pérez viszont már jóval kevésbé elégedett, amiért a csapata utasítására le kellett mondania az első helyről, de Christian Horner megpróbálta elmagyarázni, miért döntöttek helyesen a helycserét illetően.

Pérez nem mondott ellent a Red Bullnak, ami Verstappen győzelmét eredményezte (Fotó: AFP)

 

Nem éppen pályafutása legkönnyebb győzelmét aratta Max Verstappen Barcelonában, ám az idénybeli negyedik diadalának és a Ferrari balszerencséjének köszönhetően átvette a vezetést a világbajnoki tabellán. Továbbá a Red Bull is megelőzte a Ferrarit a konstruktőrök versenyében.

„Nehezen indult, de jól végződött – foglalta össze futamát a címvédő. – A verseny eleji hibámnál hirtelen nagy hátszelet kaptam, szóval kitört az autó hátulja, és kicsúsztam. Később sokáig próbáltam megelőzni George-ot, de a DRS-em nem mindig működött, ami nagyon megnehezítette a dolgom. Megpróbáltam koncentrálni, de persze sosem könnyű, amikor ilyen történik. Aztán a stratégiánknak köszönhetően előrébb kerültem, onnantól pedig a saját versenyünket teljesíthettük, és végül győztünk. Jónak éreztem az autót a lágy és a közepes gumikon is, szóval minden jól működött. Nagyon örülök, hogy nyertem, és Checo miatt is boldog vagyok, ez az eredmény nagyszerű az egész csapat számára.”

A futamgyőzelemre is esélyes volt Sergio Pérez, ám a csapata utasítására át kellett engednie az első helyet Verstappennek. A mexikói pilóta már akkor jelezte, hogy nem tartja igazságosnak a csapatutasítást, és bár örül a végeredménynek, úgy érzi, erre a témára majd még vissza kell térniük.

Örülök a csapat sikerének, de később beszélnünk kell erről – szögezte le Pérez. – Közel voltunk egymáshoz, de végső soron ez jó eredmény a csapat számára. Különböző stratégián voltunk, és korábban már egyszer elengedtem Maxot, ami után azt gondoltam, hogy vissza kellene előznöm, hogy ne veszítsek értékes másodperceket a saját taktikámat illetően. Végső soron jó eredménnyel zárult a futam a csapat számára.”

Az esetről természetesen Christian Hornert is megkérdezték, aki a versenyzőjéhez hasonlóan meg akarja vitatni a döntést, főleg azért, hogy Pérez is jobban lássa, a csapata szerint miért kellett úgy alakulnia a futamnak, ahogyan alakult.

52. SPANYOL NAGYDÍJ
MÁJUS 20., PÉNTEK
1. szabadedzés: 1. Leclerc 1:19.828
2. szabadedzés: 1. Leclerc 1:19.670
MÁJUS 21., SZOMBAT
3. szabadedzés: 1. Leclerc 1:19.772
Időmérő 1. Leclerc 1:18.750
MÁJUS 22., VASÁRNAP
A verseny: 1. Verstappen, 2. Pérez, 3. Russell
A KÖVETKEZŐ FUTAMOK
Május 29., 15.00 Monacói Nagydíj, Monte-Carlo
Június 12. 13.00 Azeri Nagydíj, Baki
Június 19., 20.00Kanadai Nagydíj, Montreal

„A mi felelősségünk az, hogy gond nélkül, a lehető legtöbb pontot szerezve célba érjen mindkét autónk, és ezt Checo nyilván nem értette meg abban a pillanatban, most viszont már igen, hiszen nagyon hosszú etapot teljesített a közepes gumikon – mondta a Red Bull csapatfőnöke. – Max előnyben volt a csapaton belül az abroncsokat illetően, és nem akartunk kockázatot vállalni az olykor nem működő DRS-e miatt, szóval mindenképp ez volt a helyes döntés. Megbeszéljük ezt Checóval is, és láthatja a verseny eseményeit, illetve azt, hogy közel harminc kört kellett teljesítenie azokon a gumikon. Végül inkább kihívtuk még egyszer, hogy biztosan megtartsa a pozícióját Russell-lel szemben.”

Idén már második alkalommal ünnepelhetett a dobogón George Russell, akinek nagyon nem esett jól, hogy nem tudták túlzottan felvenni a versenyt a Red Bull-lal, de annak örült, hogy legalább kicsit meg tudta nehezíteni Verstappenék dolgát.

„Nagyon fájt, de amikor megláttam a Red Bullokat a visszapillantó tükrömben, mindent beleadtam, hogy magam mögött tartsam őket, és élveztem azt a néhány kört. Elégedett vagyok, amiért sikerült a harmadik helyen célba érnem, és ezzel sok pontot szereztem a csapatnak” – nyilatkozta a futamot követően a brit pilóta.

Sima győzelemtől fosztotta meg a technika ördöge Charles Leclerc-t, aki idén először nem tudott befejezni futamot, ráadásul a kiesésével visszacsúszott a vb-tabella második helyére. A monacói azt mondta, hogy egyelőre nem tudják, mi romlott el az autójában, de egy ennyire kiélezett vb-párharcban nem engedhetnek meg hasonlót a későbbiekben.

„Nem volt semmilyen előjele, egyszer csak teljesen elment a motorerő – emlékezett vissza Leclerc. – Kár, mert az ilyen pillanatokban úgy érzem, hogy semmit sem tehetek azon kívül, hogy megpróbálom a dolgok pozitív oldalát nézni, és ezen a hétvégén sok ilyen akadt. Utánajárunk a problémának, de nem engedhetjük meg, hogy ez sokszor előforduljon, szóval meg kell találnunk az okát.”

Mattia Binotto szintén arról számolt be, hogy még keresik a meghibásodás okát, viszont hozzátette, hogy a verseny végkimenetelét leszámítva a Ferrarinál bőven van ok az örömre.

„Még nem tudjuk, mi romlott el. Hirtelen jött elő a motorprobléma, de visszaküldjük az erőforrást Maranellóba, holnap reggel pedig szétszereljük – árulta el a csapatfőnök. – Optimistának kell maradnunk, mert összességében ez pozitív hétvége volt. Fejlesztésekkel készültünk, az autó gyors volt, szereztünk egy fantasztikus pole-t, és a versenytempónk is jól alakult. Néhány olyan verseny után, amelyen szenvedtünk a gumikopással, a mai futam legalább bebizonyította, hogy tényleg nagyon gyorsak vagyunk.”

A SPANYOL NAGYDÍJ VÉGEREDMÉNYE
1. Max Verstappen holland Red Bull 1:37:20.475
2. Sergio Pérez mexikói Red Bull 13.072 mp h.
3. George Russell brit Mercedes 32.927 mp h.
4. Carlos Sainz Jr. spanyol Ferrari 45.208 mp h.
5. Lewis Hamilton brit Mercedes 54.534 mp h.
6. Valtteri Bottas finn Alfa Romeo-Ferrari 59.976 mp h.
7. Esteban Ocon francia Alpine-Renault 1:15.397 p h.
8. Lando Norris brit McLaren-Mercedes 1:23.235 p h.
9. Fernando Alonso spanyol Alpine-Renault 1 kör h.
10. Cunoda Juki japán AlphaTauri-Red Bull 1 kör h.
11. Sebastian Vettel német Aston Martin-Mercedes 1 kör h.
12. Daniel Ricciardo ausztrál McLaren-Mercedes 1 kör h.
13. Pierre Gasly francia AlphaTauri-Red Bull 1 kör h.
14. Mick Schumacher német Haas-Ferrari 1 kör h.
15. Lance Stroll kanadai Aston Martin-Mercedes 1 kör h.
16. Nicholas Latifi kanadai Williams-Mercedes 2 kör h.
17. Kevin Magnussen dán Haas-Ferrari 2 kör h.
18. Alexander Albon thaiföldi Williams-Mercedes 2 kör h.
  KIESETT     MEGTETT KÖR
  Csou Kuan-jü kínai Alfa Romeo-Ferrari 28
  Charles Leclerc monacói Ferrari 27
A VILÁGBAJNOKSÁG ÁLLÁSA
  PILÓTA GYŐZELEM DOBOGÓ PONTSZERZÉS LGYK PONT
1. Max Verstappen 4 4 4 2 110  
2. Charles Leclerc 2 4 5 3 104  
3. Sergio Pérez - 3 5 1 85
4. George Russell - 2 6 - 74
5. Carlos Sainz Jr. - 3 5 - 65
6. Lewis Hamilton - 1 5 - 46
7. Lando Norris - 1 4 - 39
8. Valtteri Bottas - - 5 - 38
9. Esteban Ocon - - 5 - 30
10. Kevin Magnussen - - 3 - 15
11. Daniel Ricciardo - - 2 - 11
12. Cunoda Juki
- - 3 - 11
13. Pierre Gasly - - 2 - 6
14. Sebastian Vettel - - 1 - 4
15. Fernando Alonso - - 2 - 4
16. Alexander Albon - - 2 - 3
17. Csou Kuan-jü  - - 1 - 1
18. Lance Stroll - - 1 - 1
KONSTRUKTŐRÖK
1. Red Bull 195
2. Ferrari 169
3. Mercedes 120
4. McLaren-Mercedes 50
5. Alfa Romeo-Ferrari 39
6. Alpine-Renault 34
7. AlphaTauri-Red Bull 17
8. Haas-Ferrari 15
9. Aston Martin-Mercedes 6
10. Williams-Mercedes 3

 

2022.07.04 22:55:27

F1 ZSOLDOS BARNA

NS-VÉLEMÉNY. Mindig az F1 valódi ünnepét jelentik azok a versenynapok, amelyeken három csapat pilótái szállhatnak harcba a győzelemért.

2022.07.03 13:42:51

F1 B. Ö. B.

Verstappen szenvedett az autóval, Leclerc győzelmébe került egy kihagyott kerékcsere.

2022.07.02 14:42:33

F1 H. L.

A spanyol pályafutása során első alkalommal várhatja az élről a piros lámpák kialvását.

2022.07.02 12:22:10

F1 H. L.

A holland előnye 410 ezred volt Pérez előtt, míg a harmadik Leclerc lemaradása a fél másodpercet közelítette.

2022.07.01 16:31:57

F1 H. L.

A spanyol 163 ezreddel előzte meg a britet, akit Norris követett a második szabadedzésen.