F1: az FIA közölte a 2020 utánra érvényes új motorszabályokat

Vágólapra másolva!
2017.10.31. 20:12
A Nemzetközi Automobil-szövetség, vagyis az FIA és a Formula–1-es csapatok képviselői a szervezet párizsi központjában tartott megbeszéléseket követően közzétette a Formula–1-re vonatkozó, 2020 után érvénybelépő új motorszabályokat.

A új motorok maradnak V6-osak és hibridek, 3000-rel magasabb fordulatszámon pörögnek majd. Az egyszerűsödés jegyében megszűnik az MGU-H, a motor hőenergiáját visszanyerő rendszer, míg az MGU-K, vagyis a mozgási energiát visszanyerő rendszer tárolókapacitása sokkal nagyobb lesz és egységes, egyforma lesz minden autóban.

Ráadásul úgy fog működni, ahogy a KERS működött 2009-es bevezetésekor: vagyis, sokkal inkább a pilótákon múlik majd, mikor használja fel az eltárolt energiamennyiséget.

A motor alkatrészei a 2021-es idénytől sokkal könnyebben cserélhetők lesznek, és a lehető legtöbb mindent igyekeznek majd egységesíteni.

Az FIA a következő egy évben a csapatokkal együttműködve majd igyekszik pontosítani és véglegesíteni a 2021-es idénytől életbe lépő motorszabályokat.

Legfrissebb hírek

Sao Pauló-i Nagydíj, sprintverseny

F1
19 perce

Piastri a vereség ellenére is elégedett; Verstappen szerint a Red Bull egyszerűen gyenge Brazíliában

F1
16 órája

Norrisé a rajtelsőség Antonelli és Piastri előtt; Verstappen hatodik a brazíliai sprintidőmérőn

F1
18 órája

A McLaren az élen, a Red Bull és a Ferrari a mezőny végén a brazíliai nyitányon

F1
23 órája

Colapinto megmenekült – 2026-ban is az Alpine versenyzője lesz

F1
23 órája

Eső, sprint... káosz? Hogyan alakítja át a bajnoki küzdelmet a Sao Pauló-i Nagydíj?

F1
2025.11.06. 17:06

Közös lista: minden idők tíz legjobb Formula–1-es pilótája

F1
2025.11.03. 17:55

Wéber Gábor: Felipe Massa pere nem a világbajnoki címről, hanem 80 millió dollárról szól

F1
2025.11.02. 10:28
Ezek is érdekelhetik