nemzetisport.hu 2017.10.31 20:12 Frissítve: 2017.10.31 20:38

F1: az FIA közölte a 2020 utánra érvényes új motorszabályokat

A Nemzetközi Automobil-szövetség, vagyis az FIA és a Formula–1-es csapatok képviselői a szervezet párizsi központjában tartott megbeszéléseket követően közzétette a Formula–1-re vonatkozó, 2020 után érvénybelépő új motorszabályokat.

A új motorok maradnak V6-osak és hibridek, 3000-rel magasabb fordulatszámon pörögnek majd. Az egyszerűsödés jegyében megszűnik az MGU-H, a motor hőenergiáját visszanyerő rendszer, míg az MGU-K, vagyis a mozgási energiát visszanyerő rendszer tárolókapacitása sokkal nagyobb lesz és egységes, egyforma lesz minden autóban.

Ráadásul úgy fog működni, ahogy a KERS működött 2009-es bevezetésekor: vagyis, sokkal inkább a pilótákon múlik majd, mikor használja fel az eltárolt energiamennyiséget.

A motor alkatrészei a 2021-es idénytől sokkal könnyebben cserélhetők lesznek, és a lehető legtöbb mindent igyekeznek majd egységesíteni.

Az FIA a következő egy évben a csapatokkal együttműködve majd igyekszik pontosítani és véglegesíteni a 2021-es idénytől életbe lépő motorszabályokat.

2021.06.20 13:17:05

F1 B. Ö. B.

A holland elveszítette a vezetést az 1. körben, de plusz egy kerékcserével is legyőzte Hamiltont.

2021.06.19 13:27:39

F1 H. L.

A holland 258 ezredet adott a második Hamiltonnak, illetve majd' négy tizedet a harmadik Bottasnak a franciaországi időmérőn.

2021.06.19 10:14:32

F1 H. L.

Verstappen több mint 7 tizedet adott a második Bottasnak, akit nem a csapattárs, hanem Sainz és Pérez követett Le Castellet-ben.

2021.06.18 13:39:08

F1 H. L.

A holland előnye nyolc ezred Bottas, míg bő két tized Hamilton előtt. Alonso negyedik lett az Alpine-nal.

2021.06.18 09:39:47

F1 H. L.

A finn előnye 335 ezred volt Hamilton előtt, míg a két Red Bull a harmadik és negyedik helyet foglalta el.