Nemzetisport.hu 2012.11.26 12:55 Frissítve: 2015.01.08 02:43

A megbízhatóság kevés volt a Ferrarinak

A Ferrari szerint Fernando Alonso jobban megérdemelte volna a Formula–1 2012-es világbajnoki címét, mint Sebastian Vettel, de két versenyen is kiesett a rajtnál, ami sorsdöntő volt. A Scuderia ugyanakkor elismerte, nem épített elég gyors autót – a megbízhatóság volt az olasz csapat fő erénye.

Fernando Alonso autója megbízható volt, de nem eléggé gyors 2012-ben (Fotó: Reuters)

Stefano Domenicali, a Ferrari csapatfőnöke szerint Fernando Alonso jobb teljesítményt nyújtott a 2012-es szezonban, mint Sebastian Vettel, s rámutatott, hogy a belgiumi és japán rajtbaleset nélkül meg is lett volna a vb-cím.

„Nagyon büszkék vagyunk Fernandóra, ugyanakkor elmondhatatlan csalódottságot érzünk, mert ő volt az, aki valóban megérdemelte ezt a világbajnoki címet – mondta Domenicali. – Nagy kár, hogy ebben a hosszú szezonban, amely során minden körülménnyel dacoltunk, csak 18 versenyen szerepelhettünk húsz helyett. Két pontszerzési lehetőségtől is elestünk. Ezek nemcsak szavak, hanem tények. Így is csak három ponttal kaptunk ki, de ez van.”

SEBASTIAN VETTEL ÉS FERNANDO ALONSO
NYILATKOZATÁT IDE KATTINTVA OLVASHATJA EL!

A Ferrarinál Vettel első körös megpördülése után valóban elkezdtek hinni abban, hogy Alonso világbajnok lehet.

„Néha a sors jeleket küld, és az első körben is éreztük, hogy megcsap minket a nagy lehetőség szele. Hirtelen jól éreztük magunkat, de a végén arra jutottunk, hogy jövőre jobb munkát kell végeznünk” – folytatta Domenicali, majd a Ferrari nevében elnézést kért a lassú autó miatt Alonsótól.

„El kell ismernünk, hogy képtelenek voltunk gyorsabb autót adni Fernandónak, és drágán megfizettünk ezért” – üzente Domenicali csapatfőnök a spanyol pilótának.

Luca di Montezemolo, a Ferrari elnöke elmondta, büszke csapatára, de hozzátette: a következő idényben kezdettől fogva olyan kocsira van szükség, amely versenyképes a vetélytársakéival.

„A legutolsó körökig versenyben voltunk a világbajnoki címért, ami nagyon nagy szó, akárcsak az, hogy az idényzárón mindkét autónkat a dobogóra juttattuk. A lehető legkisebb különbséggel kaptunk ki az összetettben, ami miatt keserűséget érezhetünk – mondta Montezemolo. – Fernando fantasztikusan versenyzett, Felipe pedig az idény második felében felnőtt hozzá, és igazi csapatjátékos volt. Az autó nem volt igazán gyors, de megbízható volt, ami az idén nagyon sokat számított. Jövőre az első versenytől fogva a győzelemért kell csatáznunk, nincs mese.”

TEKINTSE MEG GALÉRIÁNKAT!

Adrian Newey, a Red Bull technikai igazgatója, a háromszoros világbajnok istálló autóinak tervezője azt hitte, Sebastian Vettel nem tudja folytatni a Brazil Nagydíjat az első körben Bruno Sennával történt ütközése után. Amikor a német továbbment, megkönnyebbült, de ezután meglátta az autóról készült fényképet…

„Nagyon őszintén mondom, hogy az első körben történt ütközés után azt hittem, mindennek vége – mondta Newey. – Seb szólt a rádión, azt mondta, szerinte nem fog tudni újraindulni. Aztán nagyon kellemes meglepetés volt, hogy mégis újraindult. Aztán készítettünk képet az autó sérüléseiről, és nagyon megijedtem, amikor láttam, hogy a kipufogó is behorpadt. Ilyen esetben könnyen előfordulhat, hogy meg is reped a kipufogó, a kaszni elemei pedig lángra kapnak, és ki kell állni.”

„Annyit tehettünk, hogy módosítottuk a motorprogramozást, hogy a lehető leghűvösebben tartsuk a kipufogót. Veszítettünk is az autó teljesítményéből” – mondta Newey.

 

 

2022.09.30 13:37:37

F1 nemzetisport.hu

Az 1-es számú Red Bullra csak a második szabadedzés utolsó perceiben kerültek fel a lágy gumik.

2022.09.30 10:50:09

F1 nemzetisport.hu

A hétszeres világbajnok az első edzés végén taszította le Verstappent az első helyről.

2022.09.28 10:17:45

F1 nemzetisport.hu

6 vb-cím, 82 első hely, 77 pole pozíció: tényleg ez volt minden idők „legostobább” F1-es döntése?

2022.09.19 19:42:19

F1 nemzetisport.hu

Sebastian Montoya, David Schumacher vagy Giuliano Alesi is édesapja nyomdokaiba léphet.

2022.09.11 10:46:15

F1 nemzetisport.hu

A Ferrari taktikai elképzelése nem volt rossz, ám Leclerc csak második lett a safety car mögött véget érő futamon.