„Nem lesz olyan könnyű" – a McLaren szerint Verstappen fenyegetést jelent Ausztriában

H. L.H. L.
Vágólapra másolva!
2025.06.27. 20:53
Norris volt a leggyorsabb a spielbergi pénteken (Fotó: AFP)
Lando Norris vezérletével a McLaren kettőse volt a leggyorsabb a Formula–1-es Osztrák Nagydíj péntekjén. A brit, valamint csapattársa, Oscar Piastri is pozitívan nyilatkozott a nap végén, de mindketten úgy számolnak, hogy szoros küzdelem vár rájuk, és Max Verstappen komoly fenyegetést jelenthet az egész hétvégén. A címvédő úgy érzi, ehhez még hiányzik a tempó a Red Bullból, míg az első szabadedzésen még élen záró George Russell úgy érzi, a második gyakorláson elért eredmények jobban tükrözték az előzetes várakozásaikat.

Noha az Osztrák Nagydíj nyitó szabadedzése George Russell elsőségét hozta, az idei első győzelmét az előző versenyhétvégén, Kanadában megszerző Mercedes-pilóta a folytatásban visszaszorult a hatodik helyre, s 65 ezredes előnye több mint 6 tizedmásodperc hátrányba csapott át. Az élre eközben az első gyakorlást a bokszfalról követő Lando Norris állt, aki 1:04.580-es bizonyult a pénteki nap leggyorsabbjának. Az egyéni vb-összetettben 22 pont hátránnyal második helyet elfoglaló brit mögött a csapattársa, Oscar Piastri érkezett, aki a nyitányon is ott volt a top 3-ban, míg a harmadik  Max Verstappen lett. 

A nap leggyorsabbját az első tréningen a Formula–2-es bajnokságot vezető Alex Dunne helyettesítette, miután a csapat úgy határozott, hogy fiatal pilótának biztosít lehetőséget. Norris egyáltalán nem bánta, hogy így pályaidőt vesztett. „Nem bántam, hogy a bokszfalról követtem az eseményeket. Sokkal nyugodtabbnak éreztem magam ott, mint az autóban, különösen ezen a helyszínen. De igaz, hogy mindig is szerettem itt versenyezni. A kocsi már az elejétől kezdve jónak érződött. Dunne remek visszajelzéseket adott az első gyakorlás után, és azonnal megvolt a tempója, amit jó volt látni” – illette dicsérettel a negyedikként végző írt. 

Úgy gondolom, jó irányba mentünk el a géppel, és már csak azt kell megvizsgálnunk, hogy ebből többet vagy éppen kevesebbet szeretnénk-e, vagy esetleg valahol a kettő között. Szóval igen, jó lépéseket tettünk meg a helyes irányba, és remélhetőleg valamivel még ennél is többre lehetünk képesek. Kicsit többet mutattunk meg magunkból, mint egyes csapatok, és határozottan úgy vélem, hogy fel fognak ránk zárkózni. Max nincs messze, és a Red Bull általában véve sokat javul péntekről szombatra virradóra.”

„Bízom benne, hogy remek szombatunk lesz, és magabiztos vagyok azt illetően, hogy fejlődünk bizonyos területeken. De talán nem lesz olyan könnyű, mint amilyennek tűnt. Szerintem szoros lesz, mint ahogyan mindig. Nincs ok rá, hogy ne legyen az, de keményen fogunk dolgozni azon, hogy minél nagyobb legyen a különbség.”

A csapattársához hasonlóan a vb-éllovas Piastri is elégedetten értékelt a nyitó nap végén. „Elég jónak tűnt. Max most is közel van, szóval szerintem fenyegetést fog jelenteni ezen a hétvégén. Az autó mindenesetre jónak érződött, szerintem a tempónk is rendben van, szóval pozitív napot zárhatunk magunk mögött – nyugtázta, majd megerősítette, hogy továbbra sem használja a McLaren legutóbb bevetett első felfüggesztését. – Van még néhány apróság. Nem használom a Kanadába vitt részeket, mert azok nem számítanak valódi frissítésnek, egyszerűen csak mások. Minden olyan alkatrész, amiről azt gondoljuk, hogy gyorsabbá teszi a gépet, mindkét konstrukción ott van.

A címvédő Verstappen mellett személyes okok miatt nincs ott a futamhétvégén Gianpiero Lambiase, a szakember helyét Simon Rennie vette át, aki Daniel Ricciardo versenymérnöke volt akkor, amikor a holland csapattársa volt a Red Bullnál. A négyszeres világbajnok elmondása szerint jól alakult a nyitó nap, és nem ütköztek semmilyen komolyabb problémába. „Egészen jó napot tudhatunk magunk mögött Simonnal. Természetesen sok ideje ismerjük már őt a garázs túlsó oldaláról, és dolgoztam vele együtt a szimulátorban is, miközben nagy tapasztalattal rendelkezik. Szóval nagyon-nagyon jó volt. Egyenes volt és kedves.”

A címvédő az autó teljesítménye kapcsán már nem volt ennyire pozitív. „Összességében zökkenőmentes pénteket zártunk, nem volt semmi komoly problémánk. Egyszerűen nincs meg a tempónk, és kissé túlságosan alulkormányzott a kocsi a rövid és a hosszabb etapokon is. Szóval ez olyasmi, amitől meg kell szabadulnunk.”

A Red Bull egyike volt azon csapatoknak, amelyek fejlesztést hoztak az év tizenegyedik állomására, amit további frissítések fognak követi a soron következő Brit Nagydíjon. 

HAMILTON FIGYELMEZTETÉST KAPOTT

A Ferrari brit versenyzője a második szabadedzésen, a négyes kanyarnál tartotta fel Andrea Kimi Antonellit. Az érintett feleknek a gyakorlás után volt jelenése a sportfelügyelőknél, akik figyelmeztetést adtak a hétszeres világbajnoknak az eset miatt. 

A Mercedes eközben felemás arcát mutatta pénteken, hiszen míg a nyitányon Russell volt a leggyorsabb, a folytatásban a brit hatodik helyre esett vissza, míg a márkatársa, Antonelli mindkétszer kiszorult a top 10-ből, és a tizenegyedik legjobb időt érte el. „Kissé szenvedtünk ma, de a délutáni edzés alakulása összhangban volt azzal, amit előzetesen vártunk. Az első gyakorlás meglepett minket az egykörös tempónk,  a másodikon már határozottan nem volt meg a délelőtt mutatott tempónk egy körön, és rendben volt az egyensúly is. A második edzés ehhez képest visszalépést jelentett.”

„Utána fogunk ennek nézni, és azon leszünk, hogy visszatérjünk a nyitó edzésen tapasztaltakhoz. Minden tőlünk telhetőt meg fogunk tenni, de látva a McLaren tempóját talán nem fogunk tudni harcba szállni a pole pozícióért. Remélhetőleg ott lehetünk az első ötösben, de tisztában vagyunk azzal, hogy itt a versenytempó mennyire meghatározza a végeredményt. Az aszfalt durvább itt, és ez nem igazán hozta ki az erősségeinket mostanában. Keményen fogunk dolgozni, hogy optimalizáljuk a kocsit, és meglátjuk, mire lehetünk képesek a hétvégén.”

A pályán kívül eközben Russell kontraktuális helyzete jelentette az egyik legforróbb beszédtémát, hiszen a brit továbbra sem írta alá a hosszabbítást a Mercedesszel. A pilóta a csütörtöki sajtónapon úgy fogalmazott, hogy azért nem írt alá még az új szerződést, mert csapata Verstappennel egyeztet, amit a németeket irányító Toto Wolff is megerősített, amikor megosztotta, hogy továbbra is érdeklődik a holland kegyei iránt. „Csapaton belül mindig is nagyon átláthatóak vagyunk annak kapcsán, hogy mit teszünk, milyen terveink vannak, és ez így van, mióta elfoglaltam a vezetői széket. Ez sosem volt probléma.”

„Jelen helyzetben egyértelműen meg kell vizsgálni, mi történhet jövőben, de ez semmit sem változtat azon, amit korábban mondtam George-ról, Kimiről és a pilótafelállásról, amivel rendkívül elégedett vagyok. Most ez úgy mondod, mintha azt kérdeznénk »Mikor akarsz csatlakozni, mik a feltételek?« Ez nem így működik. Én egyszerűen zárt ajtók mögött szeretnék beszélgetést, és nem a városházán. Van két versenyzőnk, akik régóta tagjai az utánpótlás-programunknak, és mindkettejükkel tökéletesen elégedettek vagyunk, és olyan pilóták, akik a csapat jövőjében nagyszerű dolgokat fognak elérni. Szóval ez egy kicsit más helyzet.”

Wolff nem zárkózna el a Russell, Verstappen párostól sem. „Bármilyen felállást el tudok képzelni. Az én csapatomban küzdött egymással (Nico) Rosberg és Hamilton a világbajnoki címért, szóval bármi, ami ezután jön, könnyű! Vannak érvek és ellenérvek amellett, hogy jó-e, ha a két pilóta keményen harcol egymással. Láttunk példákat, amikor működött, és volt, amikor nem. Ezek a versenyzők okosak, beszélnek egymással, és én mindig is nyíltan beszélek ezekről a dolgokról, és kimondom, mi a helyzet. Nincs olyanról szól, hogy én kijelenteném, hogy szerződtetni fogjuk Maxot, mert ez olyan távoli, és nem reális jelenleg. George-dzsal tehát mindent megbeszélünk.”

Nincs semmilyen késlekedés a tárgyalásoknál, hiszen már jó ideje világos, milyen időkerethez szeretnénk tartani magunkat, és nagyon régóta ismerjük egymást, szóval olyan, hogy késés, nem létezik. Csapatfőnökként a világ legjobb autómárkáját képviselem, és nyilván feltérképezem, hogy mit fog tenni egy négyszeres világbajnok a jövőben. De ennek nincsen semmilyen hatása arra, hogy George-dzsal aláírjuk-e a kontraktust” – tette hozzá. 

      

OSZTRÁK NAGYDÍJ, AZ ELSŐ SZABADEDZÉS VÉGEREDMÉNYE

1.George RussellbritMercedes1:05.542átlag: 237.612 km/ó34 kör
2.Max VerstappenhollandRed Bull-Honda1:05.6070.065 mp h.30
3.Oscar PiastriausztrálMcLaren-Mercedes1:05.6970.15533
4.Alex DunneírMcLaren-Mercedes1:05.7660.22429
5.Pierre GaslyfranciaAlpine-Renault1:05.7800.23834
6.Gabriel BortoletobrazilSauber-Ferrari1:05.8740.33235
7.Alexander AlbonthaiföldiWilliams-Mercedes1:05.9460.40435
8.Carlos SainzspanyolWilliams-Mercedes1:06.0170.47533
9.Lewis HamiltonbritFerrari1:06.0990.55720
10.Isack HadjarfranciaRacing Bulls-Honda1:06.1100.56833
11.Andrea Kimi AntonelliolaszMercedes1:06.1300.58835
12.Nico HülkenbergnémetSauber-Ferrari1:06.1400.59832
13.Lance StrollkanadaiAston Martin-Mercedes1:06.1600.61832
14.Fernando AlonsospanyolAston Martin-Mercedes1:06.1700.62832
15.Liam Lawsonúj-zélandiRacing Bulls-Honda1:06.1890.64734
16.Franco ColapintoargentinAlpine-Renault1:06.2460.70434
17.Cunoda JukijapánRed Bull-Honda1:06.2620.72030
18.Dino BegavonicsvédFerrari1:06.3690.82732
19.Esteban OconfranciaHaas-Ferrari1:06.5100.96832
20.Oliver BearmanbritHaas-Ferrari1:06.7381.19630

OSZTRÁK NAGYDÍJ, A MÁSODIK SZABADEDZÉS VÉGEREDMÉNYE

1.Lando NorrisbritMcLaren-Mercedes1:04.580átlag: 241.152 km/ó35 kör
2.Oscar PiastriausztrálMcLaren-Mercedes1:04.7370.157 mp h.35
3.Max VerstappenhollandRed Bull-Honda1:04.8980.31824
4.Lance StrollkanadaiAston Martin-Mercedes1:05.0220.44232
5.Charles LeclercmonacóiFerrari1:05.1900.61032
6.George RussellbritMercedes1:05.2290.64934
7.Cunoda JukijapánRed Bull-Honda1:05.2920.71231
8.Gabriel BortoletobrazilSauber-Ferrari1:05.4110.83131
9.Fernando AlonsospanyolAston Martin-Mercedes1:05.4570.87731
10.Lewis HamiltonbritFerrari1:05.5110.93134
11.Andrea Kimi AntonelliolaszMercedes1:05.5370.95735
12.Liam Lawsonúj-zélandiRacing Bulls-Honda1:05.5430.96331
13.Isack HadjarfranciaRacing Bulls-Honda1:05.5470.96734
14.Pierre GaslyfranciaAlpine-Renault1:05.6131.03336
15.Esteban OconfranciaHaas-Ferrari1:05.6981.11831
16.Alexander AlbonthaiföldiWilliams-Mercedes1:05.7651.18537
17.Carlos SainzspanyolWilliams-Mercedes1:05.8141.23437
18.Oliver BearmanbritHaas-Ferrari1:05.8351.25535
19.Nico HülkenbergnémetSauber-Ferrari1:05.9181.33835
20.Franco ColapintoargentinAlpine-Renault1:06.1761.59634

 

 

38. OSZTRÁK NAGYDÍJ
JÚNIUS 27., PÉNTEK
1. szabadedzés1. Russell 1:05.542
2. szabadedzés1. Norris 1:0.580
JÚNIUS 28., SZOMBAT
3. szabadedzés12.30–13.30
Időmérő16.00–17.00
JÚNIUS 29., VASÁRNAP
A verseny (71 kör, 306.452 km) rajtja15.00
KÖVETKEZŐ VERSENYEK
Brit Nagydíj, Silverstonejúlius 6., 16.00
Belga Nagydíj, Spa-Francorchampsjúlius 27., 15.00
Magyar Nagydíj, Mogyoródaugusztus 3., 15.00

 

 

Legfrissebb hírek

„Nem lesz olyan könnyű" – a McLaren szerint Verstappen fenyegetést jelent Ausztriában

F1
1 órája

Norris vezérletével a McLaren kettőse vette át a vezetést Spielbergben

F1
6 órája

Russell nyitott az élen az Osztrák Nagydíjon; Dunne remekelt a McLarenben

F1
7 órája

F1 75: Jack Brabham a célba tolta az autóját Sebringben

F1
9 órája

Akit felőrölt a bajnoki győzelem – Nico Rosberg 40 éves

F1
15 órája

Norris visszavágna Ausztriában; a Red Bull fejlesztésekkel támad hazai pályán

F1
Tegnap, 19:53

F1 75: Ferrari-csapatutasítás döntött a vb-címről a tragédiák évében

F1
Tegnap, 14:38

Kiderült, milyen irányelvek mentén büntet az FIA az F1-ben

F1
Tegnap, 13:17
Ezek is érdekelhetik