F1: Sainz kellemesen csalódott, Verstappent sokkolta az eredmény

Vágólapra másolva!
2023.09.16. 20:05
null
Carlos Sainz Jr.-t és csapattársát is meglepte a Ferrari erős teljesítménye Szingapúrban (Fotó: AFP)
Carlos Sainz Jr. szerezte meg a pole pozíciót a Formula–1-es Szingapúri Nagydíj időmérőjén. A spanyol versenyzőt és csapattársát, Charles Leclerc-t meglepte a Ferrari igen jó tempója, azonban Max Verstappenben még erősebb érzéseket váltott ki az, hogy a Red Bullnak idén először mennyire nehezen alakult a kvalifikáció. A címvédő csupán a 11. helyről rajtolhat Szingapúrban, s bár az időmérőt megelőzően több újítással is próbálkoztak, véleménye szerint a Red Bull vezethetetlenné vált. George Russell magabiztosan nyilatkozott a leintést követően, ráadásul elárulta, miért lehet nagy esélye a Mercedesnek a Ferrari ellen.

 

A monzai időmérő után eddig Szingapúrban sem talált legyőzőre Carlos Sainz Jr., akit kissé meg is lepett a Ferrari erős teljesítménye. A múltbéli eredmények – és persze a Red Bull szenvedése – az olasz istálló mellett szólnak, s Sainz is magabiztos a vasárnapi esélyeiket illetően.

„Kellemesen csalódtam, hiszen a legutóbb, amikor nagy leszorítóerős pályán mentünk, sokat szenvedtünk – árulta el a spanyol. – Csak a negyedik vagy ötödik leggyorsabb autó volt a miénk, viszont amióta itt vagyunk Szingapúrban, az egyik, ha nem a leggyorsabbak vagyunk. Sokat dolgoztunk azon, hogy megértsük az újításokat, amiket az ilyen típusú pályákhoz alakítottunk ki, és a csapat nagyon jó munkát végzett azzal, hogy mindent sikerült ennyire összerakni Szingapúrra. Ha a múltat nézzük, ez egy erős pálya a Ferrari számára, és én is szeretek itt versenyezni.”

A nyári szünetet megelőzően kisebb hullámvölgyben volt George Russell, aki azonban az utóbbi hetekben visszatért meggyőző formájához, és Szingapúrban az első sorból rajtolhat. A Mercedes versenyzője ráadásul a riválisoknál kicsivel előnyösebb helyzetből várhatja a versenyt.

„Az autóban ülve olyan érzésünk van, mintha szaunában ülnénk, hiszen rettentően izzadunk – mondta a körülményekről Russell. – Higgadtnak kell maradnunk, és csupán el kell fogadnunk, hogy ez egy ilyen időmérő. A csapat nagyon jó munkát végzett a stratégiát illetően, ugyanis eltérő taktikát választottunk a többiekhez képest. Ennek köszönhetően maradt egy plusz szett közepes gumink holnapra, ami a körülöttünk rajtolókról nem mondható el. Az, hogy bejutottunk a Q3-ba, az első sorból rajtolhatunk, és stratégiai előnybe kerültünk, nagyon izgalmas. Most még nehéz megítélni, hogy egy- vagy kétkiállásos lesz-e a futam, de a plusz közepes abroncsainkkal nehéz helyzetbe hozhatjuk a Ferrarit. Megpróbáljuk hibára kényszeríteni, és ezzel előnyhöz jutni.”

14. SZINGAPÚRI NAGYDÍJ
SZEPTEMBER 15., PÉNTEK
1. szabadedzés: 1. Leclerc 1:33.350
2. szabadedzés: 1. Sainz 1:32.120
SZEPTEMBER 16., SZOMBAT
3. szabadedzés: 1. Sainz 1:32.065
Időmérő: 1. Sainz 1:30.984
SZEPTEMBER 17., VASÁRNAP
A verseny (62 kör, 306.143 km) rajtja: 14.00
A KÖVETKEZŐ FUTAMOK
Szeptember 24., 7.00Japán Nagydíj, Szuzuka
Október 8., 19.00Katari Nagydíj, Loszaíl
Október 22., 21.00 Amerikai Nagydíj, Austin

Ezúttal is kissé kikapott csapattársától Charles Leclerc, ám a Ferrarinál így sem lehet ok a panaszra a szingapúri kvalifikációt követően. Sainzhoz hasonlóan Leclerc-t is meglepte az autójuk tempója, de tisztában van azzal, hogy több szempontból is nehéz futam vár rájuk.

„Mindenhol nehéz dolgunk van, de ezen a pályán eddig kimondottan így van a gumik túlmelegedését illetően – mondta Leclerc. – Meg kell találnunk az egyensúlyt az egyes és a hármas szektor között, ráadásul közel van egymáshoz a mezőny. A Mercedes ma nagyon erős volt, és izgalmasan alakult az időmérő. Sajnos lemaradtam arról, hogy a végén javítsak néhány helyet, de Carlos ma ismét remek munkát végzett. Meghatározó lesz holnap, hogy fizikailag mennyire visel meg minket a verseny, hiszen nagyon meleg van, és magas a páratartalom. Őszintén szólva nem számítottunk arra, hogy ennyire versenyképesek leszünk egy ilyen pályán, de ez jó jel a jövőre nézve.”

A második sorból vághat neki a szingapúri futamnak Lando Norris, aki bár a köridőket nézve nem maradt el túlságosan Sainz rajtelsőséget érő körétől, úgy rézi, ennél többre aligha lett volna képes.

„Az, hogy csak két tizedmásodperccel maradtunk le a pole-ról, elég jó eredmény a számunkra – vélekedik a McLaren versenyzője. – Nem hangzik soknak a különbség, de ez volt messze a legjobb köridő, amire képes voltam a Q3-ban. Nagyon örülök, mert ez egy kemény időmérő volt. Ezen a pályán nem könnyű elmenni a határokig és folyamatosan plusz időhöz jutni. A mai egy jó nap volt, de az a legfontosabb, hogy pontokra váltsuk ezt a jó eredményt.”

Április óta nem csupán Max Verstappen tudott futamot nyerni, ám az újabb diadalra nincs túl nagy esélye Szingapúrban. A kétszeres világbajnok – aki legalább a rajtbüntetést megúszta – ugyanis csupán a 11. helyről vághat neki a versenynek egy olyan pályán, ahol a rajtpozíció igen meghatározó. Verstappen nem túl bizakodó, ám egyelőre nem teljesen érti, mi siklott ki a Red Bullnál.

„Kétlem, hogy sokra leszünk képesek innen – vallotta be a címvédő. – Valószínűleg egykiállásos versenyünk lesz, amennyiben nem történik valami rendkívüli. Az előzéshez sokkal gyorsabbnak kellene lennünk a riválisoknál ezen a pályán, de nem vagyunk azok. Ez sokkoló élmény volt. Tudtam, hogy nehéz lesz pole-ba kerülni, de erre én sem számítottam. Egész hétvégén szenvedtünk, és bár a harmadik edzés nem sikerült annyira rosszul, kipróbáltunk néhány dolgot az időmérőre, ami mindent felborított, és az autó ismét vezethetetlenné vált. Túlságosan leért az autó alja a féktávokon, és minden alkalommal, amikor későn vagy keményen akartam fékezni, az első gumik kezelhetetlenné váltak.”

SZINGAPÚRI NAGYDÍJ, AZ IDŐMÉRŐ VÉGEREDMÉNYE
1. Carlos Sainz Jr. spanyol Ferrari 1:30.984 átlag: 195.462 km/ó
2. George Russell brit Mercedes 1:31.056 0.072 mp h.
3. Charles Leclerc monacói Ferrari 1:31.063 0.079
4. Lando Norris brit McLaren-Mercedes 1:31.270 0.286
5. Lewis Hamilton brit Mercedes 1:31.485 0.501
6. Kevin Magnussen dán Haas-Ferrari 1:31.575 0.591
7. Fernando Alonso spanyol Aston Martin-Mercedes 1:31.615 0.631
8. Esteban Ocon francia Alpine-Renault 1:31.673 0.689
9. Nico Hülkenberg német Haas-Ferrari 1:31.808 0.824
10. Liam Lawson új-zélandi AlphaTauri-Honda RBPT 1:32.268 1.284
11. Max Verstappen holland Red Bull-Honda RBPT 1:32.173 0.734
12. Pierre Gasly francia Alpine-Renault 1:32.274 0.835
13. Sergio Pérez mexikói Red Bull-Honda RBPT 1:32.310 0.871
14. Alexander Albon thaiföldi Williams-Mercedes 1:33.719 2.280
15. Cunoda Juki japán AlphaTauri-Honda RBPT
16. Valtteri Bottas finn Alfa Romeo-Ferrari 1:32.809 0.818
17. Oscar Piastri ausztrál McLaren-Mercedes 1:32.902 0.911
18. Logan Sargeant amerikai Williams-Mercedes 1:33.252 1.261
19. Csou Kuan-jü kínai Alfa Romeo-Ferrari 1:33.258 1.267
20. Lance Stroll kanadai Aston Martin-Mercedes 1:33.397 1.406
AZ ELSŐ KÉT SZAKASZ VÉGEREDMÉNYE
1. SZAKASZ 2. SZAKASZ
1. Cunoda 1:31.991 1. Sainz 1:31.439
2. Pérez 1:32.099 2. Russell 1:31.743
3. Hülkenberg 1:32.100 3. Alonso 1:31.835
4. Lawson 1:32.215 4. Magnussen 1:31.892
5. Magnussen 1:32.242 5. Norris 1:31.951
6. Russell 1:32.331 6. Hülkenberg 1:31.994
7. Sainz 1:32.339 7. Leclerc 1:32.012
8. Ocon 1:32.369 8. Hamilton 1:32.019
9. Verstappen 1:32.398 9. Ocon 1:32.089
10. Leclerc 1:32.406 10. Lawson 1:32.166
11. Gasly 1:32.452 11. Verstappen 1:32.173
12. Norris 1:32.483 12. Gasly 1:32.274
13. Alonso 1:32.584 13. Pérez 1:32.310
14. Hamilton 1:32.651 14. Albon 1:33.719
15. Albon 1:32.668 15. Cunoda
16. Bottas 1:32.809
17. Piastri 1:32.902
18. Sargeant 1:33.252
19. Csou 1:33.258
20. Stroll 1:33.397

 

Legfrissebb hírek
Ezek is érdekelhetik