
Az FIA szerint túl alacsony az idei versenyeken látott előzések száma, ezért az autók átalakítását sürgeti.
A frissen elfogadott szabálymódosítás következtében az első légterelők és a fékek légbeömlő nyílásai egyszerűbbé válnak, így kevésbé hátráltatja a riválisát üldözőt, hogy folyamatosan szélárnyékban kell közlekednie.
Ezzel együtt a hátsó légterelők alacsonyabbak és szélesebbek lesznek, amitől a DRS hatékonyságának növekedését remélik.
Ezekkel az intézkedésekkel várhatóan valóban nő az előzések száma, de elsősorban a DRS miatt, így felvetődik a kérdés, tényleg az a megoldás, ha az elöl haladót esélytelenné teszik a védekezésre?
A legjobb megoldás talán az lenne, hogy ha beválnak a módosítások, egyes pályákon vagy pályaszakaszokon nem is alkalmazzák a DRS-t, amely miatt az előzés az utóbbi években sok helyen inkább az elöl haladó kikerülése volt, nem pedig bravúros manőver.
Az FIA jelezte, illetékes testülete tovább dolgozik azon, hogy mozgalmasabbá váljanak az F1-es futamok.

Marko: Bebizonyítottuk, hogy Horner mindenről hazudott

Lando Norris Taskentben átvette az F1-es világbajnoki trófeát

F1: a Honda győzelemre tör az Astonnal

F1: Helmut Marko az év végén távozik a Red Bulltól – hivatalos

Íme, Lando Norris – 35 tény az F1 35. világbajnokáról


