Sebastian Vettel elismerte, hogy a rajt volt a Dél-koreai Nagydíj legfontosabb pillanata, s miután sikerült az élre állnia, a hajrában már csak a gumijaira kellett figyelnie.
„Boldog vagyok, a verseny lényege a jó rajt volt, amely sikerült, és ezzel megalapoztuk a győzelmet – mondta Vettel a dobogón, miután visszautasította a sapkáját kérő dél-koreai hoszteszlányt. – A poros oldalról is jól indultam, sikerült Mark elé kerülnöm, de a következő egyenesben még a hetedik fokozatban is hallottam, hogy érkezik mellettem.”
Vettel cáfolta, hogy mérnökével csak az izgalmak fokozása miatt beszéltek aggódva a gumiproblémákról a verseny hajrájában.
„A mérnökömmel pontosan tudjuk, lehetetlen megmondani, hogy két százalék maradt-e a gumidban, vagy húsz, mielőtt teljesen tönkremegy, ebben az állapotában kiegyensúlyozott a teljesítménye, aztán egyik pillanatról a másikra teljesen elveszik a tapadás – mondta Vettel. – Próbáltam vigyázni az első kerékre, és semmi butaságot nem csinálni, ezért a vége felé óvatosabban is vezettem.”
A német szerint nyílt a csata a vb-címért. „Négy futam még hátravan, nagyon szoros a verseny, rengeteg pontot lehet még szerezni. Természetesen igyekszünk megtenni, ami tőlünk telik” – mondta Vettel, aki 25. futamgyőzelmével beérte az örökranglistán Jim Clarkot és Niki Laudát, s maga mögött hagyta Juan Manuel Fangiót. Az F1 történetében immár kilenc pilóta mondhatja magát legalább huszonötszörös futamgyőztesnek.
Riválisa, Fernando Alonso szerint a Red Bull verhetetlen volt Dél-Koreában, így elégedett a harmadik helyezésével, s szép küzdelemre számít a világbajnokság utolsó négy versenyén.
„Nem szabad szomorkodnunk, a harmadik és a negyedik helyezést szereztük meg a jelen pillanatban verhetetlen két Red Bull mögött – mondta Alonso. – A McLarent megelőztük a csapat-világbajnokságban, amire nem is számítottunk előzetesen. Kis lépés kell ahhoz, hogy utolérjük a Red Bullt, és akkor csodás küzdelemben döntjük el a vébét a hátralévő négy versenyen.”
Alonso négypontos előnyéből hatpontos hátrány lett Jongnamban, ráadásul két hét múlva az Indiai Nagydíj következik, amelyen Vettel tavaly megközelíthetetlen volt, és amelyre Alonso előzetesen fikarcnyi esélyt sem adott magának.
„Az utolsó öt idényemben nem az enyém volt a leggyorsabb autó a vébé hajrájában, hozzászoktam már ehhez a helyzethez. Nem érzek különösebb nyomást, hiszek benne, hogy sikerül héttel több pontot szereznem Sebastiannál” – mondta Alonso.
Mark Webber kissé csalódott, hogy nem tudta győzelemre váltani pole pozícióját, de elismerte, Vettel jobban rajtolt nála, és azután már nem volt sok esélye a győzelemre.
„Nem mondhatnám, hogy szenzációsan rajtoltam – fogalmazott Webber. – Nem tudom, miért indult ilyen gyengén a kocsi, a második egyenesben még tettem egy próbát, de a külső íven nem tudtam megelőzni Sebet. Utána arra kellett elsősorban figyelni, hogy ne koptassuk el túl gyorsan a gumikat. Seb jól vezetett, a csapatnak jó napja volt, de kicsit csalódott vagyok, hogy nem sikerült nyernem.”
A McLaren rémes futamot zárt, csupán egy pontot szerzett. Lewis Hamilton autójával küszködve versenyezte végig a versenyt, amelyen végül a 10. helyen ért célba. Ezzel 54 versenyesre növelte a McLaren pontszerzési sorozatát, amely eggyel rövidebb a Ferrari abszolút rekordjánál
„Nyögvenyelős verseny volt, a futam elején a hátsó felfüggesztés meghibásodott – mondta Hamilton. – Azt mondta a csapat, nincs gond, biztonságos az autó, de hiába kérdeztem rá többször is, nem is igazán kaptam választ. Így nem tehettem mást, küzdöttem végig, egészen a leintésig. Kár, hogy a világbajnokságban már nincs esélyünk, de ezek a versenyek megmutatják, hogy van bennem akaraterő.”
Jenson Button bosszúsan nyilatkozott azután, hogy a futam első körében kiesett. A McLaren pilótája nemcsak az őt kilökő Kobajasi Kamuira volt mérges, hanem a másik sauberes pilótára, Sergio Pérezre is, aki jövőre már csapattársa lesz a McLarennél.
„A jelek szerint mindkét Sauber-pilóta úgy véli, az első kör az egyetlen a versenyben – dühöngött Button. – Fantasztikus autójuk van, de képtelenek pontokra váltani, mert nem elég összeszedettek. Fogalmam sincs, mit gondoltak. A rajt után megelőztem Schumachert, és Rosberg mellett is elmentem volna, ha Pérez nem jön nekem. A második egyenesben is Nicóval küzdöttünk, a két Sauber mögöttünk volt, de aztán Kobajasi a fékezési zónában belénk szállt. Nem tudom, hogy oldotta meg, hogy mindkettőnket telibe kapjon, de nagyon különleges manőver volt.”
Button szerint Kobajasi eltiltást is kaphatott volna, mint Romain Grosjean a Belga Nagydíj után.
„Botrányos ez a vezetési színvonal, főleg, ha azt nézzük, hogy ez az autósport csúcsa. Ezek nem apró vezetési hibák, hanem túl nagyok. Hosszú a verseny, rengeteg lehetőség adódik közben, ezért is meglepő, hogy ilyenek történnek a rajtnál – folytatta a McLaren pilótája, akinek csapattársa jövőre éppen Pérez lesz. – Kobajasi áthajtásos büntetése nem elég szigorú, két biztos pontszerzőt ütött ki. A verseny nem két kanyaron át tart.”
A japán számára nagyon rosszul jött ez a karambol azok után, hogy a Sauber a Japán Nagydíjon megszerzett dobogós helyezése ellenére nem erősítette meg, hogy 2013-ban is a csapatnál marad.
Felipe Massa (4.): – Elégedett vagyok az autóval, a sebességem megvolt ahhoz, hogy a dobogóra is felállhassak, de Fernandónak minden pontra szüksége van ahhoz, hogy versenyben legyen a világbajnoki címért. A jövő évi ferraris szerződésem bejelentésére hamarosan sor kerül, aminek nagyon örülök. |
Kimi Räikkönen (5.): – Ott értünk célba, ahol kellett. Az első körökben Felipét támadtam volna, de a DRS-zónában sárga zászlót lengettek, így nem volt esélyem előzni. Utána már nem tudtuk tartani a Red Bull és a Ferrari tempóját, ráadásul Lewis mögött sok időt vesztettem. Nehéz lesz utolérni Sebet a vb-pontversenyben, de még nem adom fel. |
Nico Hülkenberg (6.): – Élvezetes verseny volt, óriási eredménnyel. Nagy csatákat vívtunk Romainnel, a pályán és a boxban egyaránt. A futam csúcspontja az volt, amikor Lewist és Romaint is megelőztem a négyes kanyar után, olyan mosoly terült el az arcomon utána, mintha nyertem volna. Derűlátó vagyok a csapat hazai versenye előtt. |
Romain Grosjean (7.): – Jó verseny volt, habár nem indult egyszerűen, mert a rajtnál valaki nekem jött hátulról. Az utolsó szett gumikkal megszenvedtem, nagyon elkoptak a végére, de ezzel mindenki így volt. Tiszta versenyt futottam, ez volt a fő célom a futam előtt. |
Jean-Éric Vergne (8.): – Nagyon boldog vagyok, ez volt a legjobb versenyem ebben az évben. A rajtnál nem vállaltam túl sok kockázatot, aztán szépet csatáztam Pérezzel, Di Restával és Hamiltonnal is. Daniel és én különböző stratégián voltunk, de mindkettő nyerőnek bizonyult, a nyolcadik és kilencedik hely fantasztikus eredmény. |
Daniel Ricciardo (9.): – Jól rajtoltam, és az első körben sikerült néhány autót megelőznöm. A második szakaszban Schumacher és egy Force India is megvolt, az utolsó tíz körig minden rendben ment. Amikor kicsúsztam a hármas kanyarban, először azt hittem, hogy eltört a felfüggesztés, de tudtam folytatni, igaz, minden fékezéskor balra húzott az autó, és elbuktam a nyolcadik helyet, de azt legalább a csapattársam vette el. |
Sergio Pérez (11.): – Nagy kár, hogy nem sikerült pontot szerezni. A verseny első szakasza jó volt, annak ellenére is, hogy az autó alulkormányzottá vált, amikor megsérült a rajtnál. A bokszkiállás során azonban olyan hátrányt szedtem össze, amit már nem tudtam ledolgozni. Tökéletes körülmények között a hatodik helyen zártam volna. |
Paul di Resta (12.): – Nehéz verseny volt, a rosszul sikerült időmérő rányomta a bélyegét a futamra. A lágy gumik hamar elkoptak, a szuperlágyak pedig szinte azonnal szemcsésedni kezdtek. A stratégia emiatt balul sült el, és ugrott a jó eredmény. |
Michael Schumacher (13.): – Vannak versenyek, amikor semmi sem akar összejönni neked, és csupán annyi a feladatod, hogy a pályán tartsd az autódat. Ez is ilyen verseny volt. Nem sikerült a gumikat a megfelelő állapotba hozni, ami miatt a teljesítményünk visszaesett. |
Pastor Maldonado (14.): – A verseny elején túl keményen nyomtuk, és az első kerekek elkoptak, ezért nem voltunk olyan gyorsak, mint szerettük volna. A kerékcseréket követően azonban képesek voltunk harminc kört megtenni a lágy gumikon, de összességében nem voltunk elég gyorsak. |
Bruno Senna (15.): – Nem követtem el semmilyen hibát, szóval elég frusztráló, hogy ilyen pozícióban fejeztük be a versenyt. Tovább kell dolgoznunk, mert a mezőny együtt van, és ha jön egy olyan hétvége, ahol minden összeáll, akkor összejöhet a pontszerzés. |
Vitalij Petrov (16.): – Elég jó délutánom volt, ennél jobb eredményt talán nem is érhettem volna el. Az autó az egész verseny során jól működött, képes voltam minden gond nélkül célba érni. |
Heikki Kovalainen (17.): – Nem volt izgalmas a verseny. A szuperlágy gumik gyorsan elkoptak, főleg a jobb első, de az autóval nem volt gond a futam alatt, és talán mindent ki is hoztunk belőle, amit lehetett. |
Timo Glock (18.): – A verseny középső szakaszában közel kerültünk a Caterhamekhez, aztán amikor kockáztattunk, és felraktuk a szuperlágy gumikat, arra vártam, hogy Heikki hibázzon. Sajnos ez nem következett be, ráadásul támadni sem tudtam, mert az egyenesekben használta a KERS-t. |
Charles Pic (19.): – A motorcsere miatt hátulról indultam, ezért a verseny első fele nagy kihívást jelentett, beragadtam a HRT-k mögé, emiatt sok időt veszítettem. |
Narain Karthikeyan (20.): – A szuperlágy gumikon indultunk, és sikerült is néhány kocsit megelőznöm a rajtnál. Ugyanakkor az első kerekek hamar elkoptak, de amikor a lágy gumikra váltottunk az autó egyensúlya jó lett. |
Pedro de la Rosa (feladta): – A rajt rendben volt, de az ötödik körtől kezdve gondom volt a gázpedállal. Körről körre rosszabb lett a helyzet, végül a csapat úgy döntött, hogy ki kellé állnom. |
Kobajasi Kamui (feladta): – Ezt a futamot gyorsan el kell felejteni. Az egyes kanyarban valaki nekem jött hátulról, emiatt az autó irányíthatatlanná vált, ugyanakkor fékeznem is kellett. Nem tudtam elkerülni az ütközést, és sajnálom, hogy tönkretettem mások versenyét. |
Nico Rosberg (kiesett): – Sajnos zsinórban ez volt a második rossz versenyem, elég frusztráló kétszer egymás után kiesni az első kanyarban. Kobajasi nekem jött hátulról, és ezzel véget is ért a versenyem. Legalább az időmérőn mutatott teljesítményünk javult egy kicsit ezen a hétvégén. |
1. | Sebastian Vettel | német | Red Bull-Renault | 1:36:28.651 |
2. | Mark Webber | ausztrál | Red Bull-Renault | 8.231 mp h. |
3. | Fernando Alonso | spanyol | Ferrari | 13.944 mp h. |
4. | Felipe Massa | brazil | Ferrari | 20.168 mp h. |
5. | Kimi Räikkönen | finn | Lotus-Renault | 36.739 mp h. |
6. | Nico Hülkenberg | német | Force India-Mercedes | 45.301 mp h. |
7. | Romain Grosjean | francia | Lotus-Renault | 54.812 mp h. |
8. | Jean-Éric Vergne | francia | Toro Rosso-Ferrari | 1:09.589 p h. |
9. | Daniel Ricciardo | ausztrál | Toro Rosso-Ferrari | 1:11.787 p h. |
10. | Lewis Hamilton | brit | McLaren-Mercedes | 1:19.692 p h. |
11. | Sergio Pérez | mexikói | Sauber-Ferrari | 1:20.062 p h. |
12. | Paul di Resta | brit | Force India-Mercedes | 1:24.448 p h. |
13. | Michael Schumacher | német | Mercedes | 1:29.241 p h. |
14. | Pastor Maldonado | venezuelai | Williams-Renault | 1:34.924 p h. |
15. | Bruno Senna | brazil | Williams-Renault | 1:36.902 p h. |
16. | Vitalij Petrov | orosz | Caterham-Renault | 1 kör h. |
17. | Heikki Kovalainen | finn | Caterham-Renault | 1 kör h. |
18. | Timo Glock | német | Marussia-Cosworth | 1 kör h. |
19. | Charles Pic | francia | Marussia-Cosworth | 2 kör h. |
20. | Narain Karthikeyan | indiai | HRT-Cosworth | 2 kör h. |
FELADTA | ||||
Kobajasi Kamui | japán | Sauber-Ferrari | 16 megtett kör | |
Pedro de la Rosa | spanyol | HRT-Cosworth | 16 | |
Nico Rosberg | német | Mercedes | 1 | |
Jenson Button | brit | McLaren-Mercedes | 0 | |
Leggyorsabb kör: Webber (54. kör) 1:42.037 |
GYŐZELEM | DOBOGÓ | PONTSZERZÉS | PONT | ||
1. | Sebastian Vettel | 4 | 7 | 13 | 215 |
2. | Fernando Alonso | 3 | 9 | 14 | 209 |
3. | Kimi Räikkönen | – | 6 | 15 | 167 |
4. | Lewis Hamilton | 3 | 6 | 12 | 153 |
5. | Mark Webber | 2 | 3 | 13 | 152 |
6. | Jenson Button | 2 | 5 | 10 | 131 |
7. | Nico Rosberg | 1 | 2 | 10 | 93 |
8. | Romain Grosjean | – | 3 | 8 | 88 |
9. | Felipe Massa | – | 1 | 10 | 81 |
10. | Sergio Pérez | – | 3 | 7 | 66 |
11. | Kobajasi Kamui | – | 1 | 7 | 50 |
12. | Nico Hülkenberg | – | – | 8 | 45 |
13. | Paul di Resta | – | – | 8 | 44 |
14. | Michael Schumacher | – | 1 | 7 | 43 |
15. | Pastor Maldonado | 1 | 1 | 3 | 33 |
16. | Bruno Senna | – | – | 7 | 25 |
17. | Jean-Éric Vergne | – | – | 3 | 12 |
18. | Daniel Ricciardo | – | – | 5 | 9 |
KONSTRUKTŐRÖK | ||
1. | Red Bull-Renault | 367 |
2. | Ferrari | 290 |
3. | McLaren-Mercedes | 284 |
4. | Lotus-Renault | 255 |
5. | Mercedes | 136 |
6. | Sauber-Ferrari | 116 |
7. | Force India-Mercedes | 89 |
8. | Williams-Renault | 58 |
9. | Toro Rosso-Ferrari | 21 |