Vettel köszönetet mondhat Räikkönennek

Vágólapra másolva!
2012.10.07. 12:24
null
Fernando Alonso szombaton Kimi Räikkönen, vasárnap a saját kicsúszása után mérgelődhetett (Fotók: Action Images)
Címkék
Fernando Alonso örül, hogy pár napig nem látja Kimi Raikkönent, aki a Japán Nagydíj időmérője után a versenyen is keresztülhúzta a számításait, és jó eséllyel szertefoszlatta világbajnoki reményeit. Sebastian Vettel ugyanis a győzelmével négy pontra faragta a hátrányát, amivel a két vb-aspiráns szinte a nulláról kezdi az utolsó öt futamot – azaz mégsem, Vettelnek ugyanis olyan autója van, amilyenről mindegyik riválisa csak álmodhat. Jenson Button attól tart, a Red Bull-fölény állandósulni fog a vb-hajrára. Mark Webber nem élvezhette autója előnyeit, Romain Grosjean ugyanis kilökte a rajtnál, amiért az ausztrál dilisnek nevezte a franciát.

 

A Japán Nagydíjon aratott győzelmével a világbajnokság fő esélyesévé előlépő Sebastian Vettel szerint tökéletes autóval versenyzett a hétvégén, szerinte mindenki ilyen négykerekűről álmodik.

„Jól rajtoltam, és ez volt a legfontosabb. Láttam, hogy kiesik az egyik Ferrari, de sokáig nem tudtam, melyik az. Aztán a verseny közben Felipe a második helyre került, akkor rájöttem, hogy Fernando esett ki. Nagy lépést tettem a vb-cím megvédése felé, de még nagyon messze van a vége – mondta a dobogón Jean Alesinek Vettel. – Amikor alszol, arról álmodsz, hogy olyan autód legyen, mint amilyen az enyém volt ezen a versenyen. Nem véletlen, hogy ilyen nagy előnnyel tudtam nyerni. Nem tudom, mi lesz a következő versenyeken, de biztosan őrületes vége lesz ennek az őrült szezonnak.”

WEBBER: MEGINT EGY DILIS GROSJEAN-HÚZÁS

Mark Webber dilisnek nevezte Romain Grosjeant, aki az idén nyolcadszor keveredett rajtkarambolba, amikor Szuzukában az első kanyar után hátulról nekiment a Red Bullnak. Az Olasz Nagydíjról eltiltott Grosjean elismerte, hogy hibázott, de csak a Sergio Pérezzel történt ütközést akarta elkerülni.

„Nem tudom, pontosan, mi történt, de azt sejtem, ez már megint Grosjean dilis húzásainak egyike volt – mondta Webber. – Felháborító, hogy versenyről versenyre mindannyian igyekszünk a lehető legjobb eredményt elérni, de neki csak az számít, hogy a lehető leggyorsabban odaérjen a harmadik kanyarba. A világbajnoki címért küzdők közül nem én vagyok az első, akinek tönkretette a versenyét, talán megint el kellene küldeni szabadságra. Nézzen magába, mert nagyon sok első körös balesetet okoz, ami ezen a szinten elfogadhatatlan. Talán az lehet a megoldás, ha a jövőben a futamokon két rajt lesz – egy neki és egy nekünk.”

Romain Grosjean elismerte, hogy furcsa balesetet okozott, de azzal védekezett, hogy azért ment neki Webbernek, mert nem akart nekimenni Sergio Péreznek...

„Mindent megtettem, hogy megelőzzem az ütközést, de nem sikerült. Pedig sokkal jobban figyelek az eltiltásom óta – kezdte a francia a BBC-nek adott interjújában. – Az első kanyarban tartottam az ívet, igyekeztem nem nekimenni Péreznek, de Webber más ívet használt, szélesebben kanyarodott, és elnéztem a sebességkülönbséget. Még senkivel sem beszéltem az esetről.”

Fernando Alonso szerint Kimi Räikkönen tette tönkre a Japán Nagydíját azzal, hogy szombaton kicsúszott az időmérőn, vasárnap pedig nekikoccant a rajtnál.

„Nem volt szerencsém Kimivel ezen a hétvégén. Szombaton miatta lengették a sárga zászlót, ami miatt több rajthelyet is veszítettem, a rajtnál pedig koccantunk, a bal hátsó kerekem defektes lett, és kiestem. Koreában javítok” – írta Alonso a Twitteren, miután a pályáról távozva nyilatkozott.

„A szerencse forgandó, egyszer Seb esik ki, máskor én, talán a következő futamon megint neki lesz pechje. Öt futam van hátra, szinte a nulláról indulunk, ez amolyan mini világbajnokság lesz Seb és köztem – mondta Alonso. – A rajtnál a jobb oldalon Button, a bal oldalon Kimi volt mellettem, vagyis ő inkább mögöttem. Nem is értem, miért nem vette el a lábát a gázról, esélytelen volt, hogy ott elférjen. Ez van, nem változtathatunk rajta.”

A spanyol ugyan örült csapattársa, Felipe Massa második helyezésének, azért nem gondolja, hogy a Ferrarinak ennyire jó autója van.

„Hat verseny óta semmit sem változtattunk a kocsin, a többiek elmentek mellettünk. Felipének szerencséje volt, mert a gyorsabb autóban ülők hibáztak. Persze ez semmit sem von le az érdemeiből, tökéletesen versenyzett” – mondta Alonso.

Felipe Massa kiváló formában vezette végig a Japán Nagydíj hétvégéjét, aminek dobogós helyezés lett az eredménye – a brazil a rossz időmérőjét remek rajttal kompenzálta, és később is tartotta jó sebességét.

„Csodálatos volt ez a hétvége, leszámítva az időmérőt, amely nem sikerült jól amiatt a készlet gumi miatt – mondta a dobogóra két év után felálló Massa. – A rajtom jól sikerült, okosan kikerültem a baleseteket, és a sebességem is nagyon jó volt. Gyorsabban mentem Jensonnál, és meg tudtam előzni, mint ahogy Kamuit is a boxban. Jobban alakult a versenyem, mint ahogy előre gondoltam. Nagy kár, hogy Fernando nem tudott felállni mellém a dobogóra, sok pontot veszített a vébén, de nem adhatjuk fel a reményt.”

A brazil hozzátette: úgy érzi, ezzel jelentősen nőttek az esélyei a ferraris szerződéshosszabbításra.

Vettel is elismerte Kobajasi teljesítményét és népszerűségét
Vettel is elismerte Kobajasi teljesítményét és népszerűségét

Kobajasi Kamui pályafutása 55. versenyén, hazája nagydíján dobogóra állhatott – harmadik japánként, az 1990-es Japán GP-n 3. Szuzuki Aguri és a 2004-es Amerikai Nagydíjon 3. Szato Takuma után. Kobajasi érthetően boldogan nyilatkozott, s azt mondta, talán a jövőben is többször kellene élveznie a vezetést, mint izgulnia a rá nehezedő nyomás miatt.

„Csodálatos verseny volt, hihetetlen, hogy Szuzukában sikerült ilyen jó eredményt elérnem. A sebességem végig kiváló volt, de a végén Jenson nagyon keményen támadott, nehéz volt magam mögött tartani, miközben arra törekedtem, nehogy hibázzak. Nem volt könnyű, de sikerült – mondta a japán, aki nagy lépést tehetett afelé, hogy megőrizze az állását a 2013-as idényre. – Mindig nagy a nyomás rajtam emiatt, de most nem érzek nyomást, csak örömöt. Úgy érzem, néha izgalom helyett jobban kellene élveznem a versenyzést.”

Jenson Button attól tart, hogy a Red Bull Szuzukában mutatott jó formája nem csak egyszeri volt, hanem a hátralévő futamokra is megmarad, és a McLaren az utolsó versenyeken nehezen száll harcba a futamgyőzelmekért.

A verseny tudósítását a képre kattintva olvashatja el
A verseny tudósítását a képre kattintva olvashatja el

„Esélyünk sem volt tartani a Red Bull sebességét, inkább a Sauber és a Ferrari volt a mi kategóriánk – mondta Button. – A Red Bull itt mindig kiemelkedően gyors, nagyon kíváncsi vagyok, mi lesz Dél-Koreában. Remélem, ez csak egyszeri alkalom volt, hogy ennyire kiemelkedett a mezőnyből a Red Bull, de sajnos attól tartok, hogy tévedek. Valamit nagyon eltaláltak a Red Bullnál, az első rajtsor ezt bizonyítja.”

Lewis Hamilton elégedett volt az 5. helyezésével, amelyet a 9. rajthelyről indulva ért el, miközben Sergio Pérez és Kimi Räikkönen ellen is kőkemény, de sportszerű csatát vívott.

„Elégedett vagyok, jól sikerültek a taktikai húzásaink, és bár az autó egyensúlyával eleinte ugyanúgy súlyos gondok voltak, mint az időmérőn, a huszadik kör környékére valahogy magától helyreállt, és már nyomhattam a gázt” – mondta Hamilton, akinek a világbajnoki címéről már lemondott a McLaren, hiszen Button annak ellenére előtte maradt a célba érkezéskor, hogy 21 ponttal kevesebb van neki, mint társának.

TOVÁBBI NYILATKOZATOK
Kimi Räikkönen (6.): – A hatodik helyezés volt a célom, kár, hogy nem volt elég gyors az autó a jobb eredményhez. A rajt nehéz volt, Alonso mellett mentem, és addig-addig húzott kifelé, hogy nem maradt hely kettőnknek. Nehéz verseny volt, de szereztem pontokat, és még nem reménytelen a vb sem.
Nico Hülkenberg (7.): – Ha valaki azt mondja nekem a verseny előtt, hogy hetedik leszek, azonnal aláírtam volna. Kiválóan startoltam, megelőztem néhány autót, és a zűrzavart is sikerült kikerülnöm. Az autó az egész futamon erős volt, a végén pedig nyomás alá tudtam helyezni Lewist és Kimit is.
Pastor Maldonado (8.): – Az autó sebessége nagyszerű volt, habár nehéz volt előzni, főleg a verseny vége felé. Úgy éreztük, hogy gyorsabbak vagyunk, mint az élen haladók, de a pálya természetéből adódóan ezt nehéz volt megmutatni. Sikerült újra szerezni néhány pontot, szóval elégedett vagyok.
Daniel Ricciardo (10.): – Eseménydús verseny volt. Rögtön az elején beragadtam, emiatt Hülkenberg megelőzött. A rajtbalesetet követően sikerült előrejönnöm, de Maldonadót nem tudtam megelőzni. Az utolsó két gumiszett jó volt, előbb Webberrel, majd Michaellel csatáztam, örülök, hogy az utóbbi küzdelmet sikerült megnyernem. Nehéz volt, de kaptam egy-két jó tanácsot, hogy hogyan használjam a KERS-t a védekezésre.
Michael Schumacher (11.): – Vegyes érzéseim vannak, közel voltunk a pontszerzéshez, ami végül balszerencsénkre nem jött össze, ugyanakkor jobbak is voltunk, mint amire számítottunk. Az utolsó körökben szépet csatáztam Ricciardóval, de nem tudtam megelőzni, mert a Toro Rosso nagyon gyors az egyenesekben.
Paul di Resta (12.): – Már a felvezető körben gond volt a kuplungommal, szóval nem lepett meg, hogy ilyen gyenge volt a rajtom. Az egyes kanyarba a mezőny hátsó részével érkeztem meg, így ki tudtam kerülni a balesetet. Ezt követően végig forgalomban kellett vezetnem, nem tudtam tiszta köröket futni.
Jean-Éric Vergne (13.): – Jól rajtoltam, de a kettes kanyarban Rosberg miatt le kellett fékeznem, és mindenki elment mellettem. Ezután nyomtam, ahogy csak bírtam, de beragadtam Kovalainen mögé az első etapban, aki a lágyabb gumikon ment. Több volt ebben a versenyben, de újra megmutattuk, hogy erősek vagyunk.
Bruno Senna (14.): – A rajtnál két autót is megelőztem, de rossz helyre kerültem, éppen Rosberg mögé, amikor fékezett, és belerohantam. Az autó egyébként nagyon jó volt, mindkét gumitípuson gyorsan mentem. Koreában javítunk.
Heikki Kovalainen (15.): – Az első boxkiállásokig a 11. helyen haladtam, ami nagyon jó érzés volt, alig koptak a gumik. Megpróbáltam egy kiállással végigmenni, de a végén újra be kellett jönnöm.
Timo Glock (16.): – Sokkoló volt a rajt, mindenki össze-vissza csúszkált, Alonso szemben állt a forgalommal. Volt egy pillanat, amikor a 11. helyen álltam, de a célegyenesben esélyem sem volt magam mögött tartani bárkit is, KERS nélkül ez nehéz. Nem sokkal maradtam le Heikkitől, ami jó eredmény.
Vitalij Petrov (17.): – A verseny elején el kellett kerülnöm a mezőny első felében kialakult balesetet, de aztán a ritmusom és az első kerékcserém is jó volt. Később elveszítettem a KERS-emet és a rádiómat, nem vettem észre a kék zászlós figyelmeztetéseket, ezért kaptam bokszutcai áthajtásos büntetést.
Pedro de la Rosa (18.): – Az első etap rendben volt, de gondunk adódott az első kerékcsere során, sok időt vesztettem. A kemény gumikon jó volt az autó, a futam végére közel kerültünk Pichez és Petrovhoz is, ami fantasztikus.
Narain Karthikeyan (feladta): – Az első körben sikerült megelőznöm Picet, majd az első kerékcserét követően Pedróhoz is közel kerültem. Az autó remekül ment, a sebessége is jó volt, de később gondunk adódott vele, és a csapat elővigyázottságból úgy döntött, jobb lesz, ha megállok.
Sergio Pérez (kiesett): – Nagyon sajnálom a csapatot. Minden remekül ment, amikor először megelőztem Lewist a hatodik körben, ugyanez nem volt igaz a második próbálkozásra. Lewis egy kicsit későn ment be a belső ívre, nekem kevés hely maradt a külső íven, de egyértelműen az én hibám volt a kicsúszás.
Nico Rosberg (kiesett): – Sajnos nagyon gyorsan véget ért a versenyem, pedig a rajtot remekül kaptam el. Az első kanyarban Grosjean kipördítette Webbert, én pedig elkezdtem fékezni, de Senna belém jött hátulról, és fel kellett adnom a versenyt. Kár érte, mert biztos voltam benne, hogy szerezhetünk néhány pontot.
Charles Pic (kiesett): – Éppen elkaptam a fonalat a versenyen, amikor fel kellett adnom. Nagy kár érte, a boxkiállásnál történt malőr (elnéztem a helyemet, ahol meg kellett volna állni) ellenére jó versenyem volt.
JAPÁN NAGYDÍJ, A VÉGEREDMÉNY
1. Sebastian Vettel német Red Bull-Renault 1:28:56.242
2. Felipe Massa brazil Ferrari
20.639 mp h.
3. Kobajasi Kamui japán Sauber-Ferrari 24.538 mp h.
4. Jenson Button brit McLaren-Mercedes 25.098 mp h.
5. Lewis Hamilton brit McLaren-Mercedes 46.490 mp h.
6. Kimi Räikkönen finn Lotus-Renault 50.424 mp h.
7. Nico Hülkenberg német Force India-Mercedes 51.159 mp h.
8. Pastor Maldonado venezuelai Williams-Renault 52.364 mp h.
9. Mark Webber ausztrál Red Bull-Renault 54.675 mp h.
10. Daniel Ricciardo ausztrál Toro Rosso-Ferrari 1:06.919 p h.
11. Michael Schumacher német Mercedes 1:07.769 p h.
12. Paul di Resta brit Force India-Mercedes 1:23.400 p h.
13. Jean-Eric Vergne francia Toro Rosso-Ferrari 1:28.600 p h.
14. Bruno Senna brazil Williams-Renault 1:28.700 p h.
15. Heikki Kovalainen finn Caterham-Renault 1 kör h.
16. Timo Glock német Marussia-Cosworth
1 kör h.
17. Vitalij Petrov orosz Caterham-Renault 1 kör h.
18. Pedro de la Rosa spanyol HRT-Cosworth 1 kör h.
19. Romain Grosjean francia Lotus-Renault 2 kör h.
FELADTA
Charles Pic francia Marussia-Cosworth 37 megtett kör
Narain Karthikeyan indiai HRT-Cosworth 32
Sergio Perez mexikói Sauber-Ferrari 18
Fernando Alonso spanyol Ferrari 0
Nico Rosberg német Mercedes 0
Leggyorsabb kör: Vettel (52. kör) 1:35.774
A VB ÁLLÁSA
GYŐZELEM DOBOGÓ PONTSZERZÉS PONT
1. Fernando Alonso 3 8 13 194
2. Sebastian Vettel 3 6 12 190
3. Kimi Räikkönen 6 14 157
4. Lewis Hamilton 3 6 11 152
5. Mark Webber 2 2 12 134
6. Jenson Button 2 5 10 131
7. Nico Rosberg 1 2 10 93
8. Romain Grosjean 3 7 82
9. Felipe Massa 1 9 69
10. Sergio Perez 3 7 66
11. Kobajasi Kamui 1 7 50
12. Paul di Resta 8 44
13. Michael Schumacher 1 7 43
14. Nico Hülkenberg 7 37
15. Pastor Maldonado 1 1 3 33
16. Bruno Senna 7 25
17. Jean-Eric Vergne 2 8
18. Daniel Ricciardo 4 7
KONSTRUKTŐRÖK
1. Red Bull-Renault 324
2. McLaren-Mercedes 283
3. Ferrari 263
4. Lotus-Renault 239
5. Mercedes 136
6. Sauber-Ferrari 116
7. Force India-Mercedes 81
8. Williams-Renault 58
9. Toro Rosso-Ferrari 15
Legfrissebb hírek
Ezek is érdekelhetik