RED BULL
A világbajnoki címvédő istálló olyan produkcióval állt elő Szuzukában, amely a riválisok számára kifejezetten nyomasztó lehet, hiszen Sebastian Vettel 2011-es menetelését idézte. Ha megtartja a Red Bull ezt a formáját, nem lesz kérdés a dupla címvédés. Csak abba kapaszkodhatnak a riválisok, hogy Vettel Valenciában is hasonló dominanciát mutatott a kieséséig, de az azt követő futamokon nem tudta megismételni remeklését.
A Red Bull jó formájához a csapat által nagy titokban kifejlesztett dupla DRS is hozzájárult, még ha az istálló vezetői szerényen is beszélnek a Lotus által hónapok óta eredménytelenül fejlesztgetett újításról.
Christian Horner csapatfőnök: „Nem a hátsó légterelőn múlik az autó teljesítménye. Több fronton is kőkemény munkával fejlesztettük az autót és a csapat munkáját, Szuzukában például a miénk volt a leggyorsabb boxkiállás. Több összetevője volt a jó formánknak, nagyon fontos, hogy Szuzuka kedvez a kocsinak.”
FERRARI
A Red Bullnál két hete attól tartottak, Fernando Alonsót nem lehet levakarni a dobogóról, de a sors megoldotta a riválisok problémáját: a spanyol a rajt után összeakadt Kimi Räikkönen Lotusával, defektet kapott, és kiesett. Az idén másodszor, a második, Lotus-pilótával történt rajtkarambol után. Ezzel vb-előnye elolvadt, és az autója jelenleg nem elég jó ahhoz, hogy a vb-cím visszahódításában reménykedjen.
Felipe Massa a 2. helyezésével vélhetően megváltotta jövő évi munkakönyvét is Maranellóban.
Stefano Domenicali csapatfőnök: „Alapvetően nem hiszek a szerencsében, de a Szuzukában történtek után el kell gondolkodnom ezen. Sok olyan tényező van az F1-ben, amely fölött nem uralkodhatsz, s bármilyen bosszantó is, el kell fogadnod. Fernando kiesését pedig még fájdalmasabbá tette Felipe tempója, igenis lett volna keresnivalónk ezen a versenyen. Meg kell tennünk, amit megtehetünk az autó fejlesztése érdekében.”
SAUBER
Sergio Pérezt az idei nagy pillanatai hozzásegítették ahhoz, hogy szerződést kapjon 2013-ra a McLaren-istállótól, s előfordulhat, hogy csapattársát, Kobajasi Kamuit a legnagyobb, hazai pályán elért sikere hozzásegíti, hogy a sportágban maradjon a Sauber pilótájaként. A japán pilóta eddig elmaradt a mexikóitól, de Szuzukában nagyszerű teljesítménnyel rukkolt elő, igaz, a svájciak szerint rég nagy baj lenne, ha egy-egy eredményen múlna, ki versenyez jövőre az autóikban.
Monisha Kaltenborn csapatigazgató: „Ez az eredmény semmin sem változtat, Kamuinak ugyanakkora esélye lenne a jövő évi szerződésre, ha nem állt volna fel a dobogóra. Még nem született meg a döntés arról, kik lesznek a pilótáink 2013-ban, s Kamuit elég jól ismerjük ahhoz, hogy ne egy-két verseny eredményei alapján ítéljük meg. De nagyon örülünk az eredményének, megérdemelte a szezon nehézségei után.”
McLAREN
Bár a pénteki szabadedzéseken még pariban volt a Redf Bull-lal, és a szombat délelőtti egy órában a nagy forgalom miatt elszalasztott gyors körök hiányában is bizakodhatott a jó eredményben, az időmérőn kiderült, hogy nem tud lépést tartani a világbajnok istállóval. Jenson Button büntetése is rosszul jött, igaz, az angol a rajtbalesetek után hamar visszaszerezte az időmérőn elért pozícióját.
Ám a McLarennél a Ferrari gyorsabb volt a versenyen, még Felipe Massával is. Lewis Hamilton beleszürkült a középmezőnybe, elsősorban Pérezzel csatázott, s végül jól jött ki belőle.
Martin Whitmarsh csapatfőnök: „Ezen a hétvégén a Red Bullé volt a legjobb autó, a legjobb esetben is a második rajtsor lehetett volna a mienk. A fejlesztési versenyben most a Red Bull ciklusa a legeredményesebb, az utóbbi versenyeken látott előnyünk már a múlté. Remélhetőleg a hátralévő futamok közül lesz még olyan pálya, amely nekünk kedvez. A Ferrari nagy nyomás alá került, a mi csapatunkban mindkét pilóta képes versenyeket nyerni, ki kell használnunk a lehetőségeinket.”
LOTUS
Szuzukában ismét a középpontba kerültek a Lotus pilótái, ám ezúttal nem a versenyen mutatott sebességükkel, hanem a verseny elején történt koccanásaikkal vonták magukra a figyelmet. Kimi Räikkönen Fernando Alonsóval ütközött úgy, hogy a vb-éllovas kiesett – ez az eset még versenybalesetnek mondható, az idén nyolcadszor rajtkarambolba keveredő Romain Grosjeant azonban nehéz megvédeni. A Mark Webbert meglökő, Nico Rosberg és Bruno Senna koccanását is előidéző franciáról már inkább ironikusan beszélnek a riválisok, Mark Webber dilisnek nevezte a franciát, akire Christain Horner szerint a Lotusnak kell vigyáznia.
Éric Boullier csapatfőnök: „Beszéltem már Romainnel, próbálunk változtatni a versenyhétvégék rutinján, de a jelek szerint nem segített. Ezt csak ő tudja helyretenni magában. Ő érzi, mit kell tennie ahhoz, hogy odafigyeljen, kívülről nem lehet rendet tenni a fejében. Nehéz helyzetben van, Szingapúrban, amikor visszatért a büntetése után, a többiek tudták, hogy óvatos lesz, és ezt ki is használták agresszív manővereikkel. Azt mondtam neki, ne óvatoskodjon, mert azzal sem tesz jót magának. Meg kell találnia a középutat.”
FORCE INDIA |
WILLIAMS |
TORO ROSSO Az olaszoknak versenyről versenyre a 8–10. hely megszerzése lehet a legfőbb vágya, s miután Daniel Ricciardo a 10. helyen ért célba Szuzukában, sikeres futamként értékelhetik a Japán GP-t. |
MERCEDES Már rég nem annyira versenyképes a csapat, mint a tavaszi Kínai Nagydíj megnyerésekor. Régóta nem rendeztek futamot olyan pályán, amely kedvezett volna Nico Rosberg és Michael Schumacher autójának – a veterán a 23. helyről indulva 11. lett, míg Rosberg az első kanyarban kiesett. |
CATERHAM Esély sem volt rá, hogy a Timo Glock által Szingapúrban megszerzett 12. helyezést felülmúlja a csapat, így továbbra is álom a konstruktőr-vb 10. helyezésének visszaszerzése. |
MARUSSIA Glock megközelítette Heikki Kovalainent az időmérőn, Vitalij Petrovot pedig meg is verte. A csapat jobban közeledik a Caterhamhez, mint a Caterham a középmezőnyhöz. |
HRT Pedro de la Rosa egy-egy Caterhamet és Marussiát megvert az időmérőn, ami a HRT számára már nagy sikernek számít. |
1. | Sebastian Vettel | német | Red Bull-Renault | 1:28:56.242 |
2. | Felipe Massa | brazil | Ferrari | 20.639 mp h. |
3. | Kobajasi Kamui | japán | Sauber-Ferrari | 24.538 mp h. |
4. | Jenson Button | brit | McLaren-Mercedes | 25.098 mp h. |
5. | Lewis Hamilton | brit | McLaren-Mercedes | 46.490 mp h. |
6. | Kimi Räikkönen | finn | Lotus-Renault | 50.424 mp h. |
7. | Nico Hülkenberg | német | Force India-Mercedes | 51.159 mp h. |
8. | Pastor Maldonado | venezuelai | Williams-Renault | 52.364 mp h. |
9. | Mark Webber | ausztrál | Red Bull-Renault | 54.675 mp h. |
10. | Daniel Ricciardo | ausztrál | Toro Rosso-Ferrari | 1:06.919 p h. |
11. | Michael Schumacher | német | Mercedes | 1:07.769 p h. |
12. | Paul di Resta | brit | Force India-Mercedes | 1:23.400 p h. |
13. | Jean-Éric Vergne | francia | Toro Rosso-Ferrari | 1:28.600 p h. |
14. | Bruno Senna | brazil | Williams-Renault | 1:28.700 p h. |
15. | Heikki Kovalainen | finn | Caterham-Renault | 1 kör h. |
16. | Timo Glock | német | Marussia-Cosworth | 1 kör h. |
17. | Vitalij Petrov | orosz | Caterham-Renault | 1 kör h. |
18. | Pedro de la Rosa | spanyol | HRT-Cosworth | 1 kör h. |
19. | Romain Grosjean | francia | Lotus-Renault | 2 kör h. |
FELADTA | ||||
Charles Pic | francia | Marussia-Cosworth | 37 megtett kör | |
Narain Karthikeyan | indiai | HRT-Cosworth | 32 | |
Sergio Pérez | mexikói | Sauber-Ferrari | 18 | |
Fernando Alonso | spanyol | Ferrari | 0 | |
Nico Rosberg | német | Mercedes | 0 | |
Leggyorsabb kör: Vettel (52. kör) 1:35.774 |
GYŐZELEM | DOBOGÓ | PONTSZERZÉS | PONT | ||
1. | Fernando Alonso | 3 | 8 | 13 | 194 |
2. | Sebastian Vettel | 3 | 6 | 12 | 190 |
3. | Kimi Räikkönen | – | 6 | 14 | 157 |
4. | Lewis Hamilton | 3 | 6 | 11 | 152 |
5. | Mark Webber | 2 | 2 | 12 | 134 |
6. | Jenson Button | 2 | 5 | 10 | 131 |
7. | Nico Rosberg | 1 | 2 | 10 | 93 |
8. | Romain Grosjean | – | 3 | 7 | 82 |
9. | Felipe Massa | – | 1 | 9 | 69 |
10. | Sergio Pérez | – | 3 | 7 | 66 |
11. | Kobajasi Kamui | – | 1 | 7 | 50 |
12. | Paul di Resta | – | – | 8 | 44 |
13. | Michael Schumacher | – | 1 | 7 | 43 |
14. | Nico Hülkenberg | – | – | 7 | 37 |
15. | Pastor Maldonado | 1 | 1 | 3 | 33 |
16. | Bruno Senna | – | – | 7 | 25 |
17. | Jean-Éric Vergne | – | – | 2 | 8 |
18. | Daniel Ricciardo | – | – | 4 | 7 |
KONSTRUKTŐRÖK | ||
1. | Red Bull-Renault | 324 |
2. | McLaren-Mercedes | 283 |
3. | Ferrari | 263 |
4. | Lotus-Renault | 239 |
5. | Mercedes | 136 |
6. | Sauber-Ferrari | 116 |
7. | Force India-Mercedes | 81 |
8. | Williams-Renault | 58 |
9. | Toro Rosso-Ferrari | 15 |