Nyeregben a Red Bull, aggódhatnak a riválisok

Vágólapra másolva!
2012.10.08. 12:44
null
Sebastian Vettel szuzukai győzelmével ugyan még második a pontversenyben, bombaformában várja a következő versenyeket <br />(Fotó: Reuters)
Címkék
A Japán Nagydíjon a Red Bull-istálló átvette a domináns szerepet a korábbi versenyeken remeklő McLarentől, amely biztató kezdés után visszaesett, és öt verseny után először egyik pilótáját sem tudta a dobogóra állítani. A Ferrarinál sorcsapásról beszélnek, míg a Lotusnál nem tudnak mit kezdeni Romain Grosjean első körös ámokfutásaival. Az idei első dobogós helyezésüket megszerzők közül Felipe Massa ferraris szerződéshosszabbítása biztosnak tűnik, de a Sauber még kivár Kobajasi Kamui ügyében.

 

RED BULL

A világbajnoki címvédő istálló olyan produkcióval állt elő Szuzukában, amely a riválisok számára kifejezetten nyomasztó lehet, hiszen Sebastian Vettel 2011-es menetelését idézte. Ha megtartja a Red Bull ezt a formáját, nem lesz kérdés a dupla címvédés. Csak abba kapaszkodhatnak a riválisok, hogy Vettel Valenciában is hasonló dominanciát mutatott a kieséséig, de az azt követő futamokon nem tudta megismételni remeklését.

A Red Bull jó formájához a csapat által nagy titokban kifejlesztett dupla DRS is hozzájárult, még ha az istálló vezetői szerényen is beszélnek a Lotus által hónapok óta eredménytelenül fejlesztgetett újításról.

Christian Horner csapatfőnök: „Nem a hátsó légterelőn múlik az autó teljesítménye. Több fronton is kőkemény munkával fejlesztettük az autót és a csapat munkáját, Szuzukában például a miénk volt a leggyorsabb boxkiállás. Több összetevője volt a jó formánknak, nagyon fontos, hogy Szuzuka kedvez a kocsinak.”

FERRARI

A Red Bullnál két hete attól tartottak, Fernando Alonsót nem lehet levakarni a dobogóról, de a sors megoldotta a riválisok problémáját: a spanyol a rajt után összeakadt Kimi Räikkönen Lotusával, defektet kapott, és kiesett. Az idén másodszor, a második, Lotus-pilótával történt rajtkarambol után. Ezzel vb-előnye elolvadt, és az autója jelenleg nem elég jó ahhoz, hogy a vb-cím visszahódításában reménykedjen.

Felipe Massa a 2. helyezésével vélhetően megváltotta jövő évi munkakönyvét is Maranellóban.

A pilóták nyilatkozatait a lépre kattintva olvashatja el
A pilóták nyilatkozatait a lépre kattintva olvashatja el

Stefano Domenicali csapatfőnök: „Alapvetően nem hiszek a szerencsében, de a Szuzukában történtek után el kell gondolkodnom ezen. Sok olyan tényező van az F1-ben, amely fölött nem uralkodhatsz, s bármilyen bosszantó is, el kell fogadnod. Fernando kiesését pedig még fájdalmasabbá tette Felipe tempója, igenis lett volna keresnivalónk ezen a versenyen. Meg kell tennünk, amit megtehetünk az autó fejlesztése érdekében.”

SAUBER

Sergio Pérezt az idei nagy pillanatai hozzásegítették ahhoz, hogy szerződést kapjon 2013-ra a McLaren-istállótól, s előfordulhat, hogy csapattársát, Kobajasi Kamuit a legnagyobb, hazai pályán elért sikere hozzásegíti, hogy a sportágban maradjon a Sauber pilótájaként. A japán pilóta eddig elmaradt a mexikóitól, de Szuzukában nagyszerű teljesítménnyel rukkolt elő, igaz, a svájciak szerint rég nagy baj lenne, ha egy-egy eredményen múlna, ki versenyez jövőre az autóikban.

Monisha Kaltenborn csapatigazgató: „Ez az eredmény semmin sem változtat, Kamuinak ugyanakkora esélye lenne a jövő évi szerződésre, ha nem állt volna fel a dobogóra. Még nem született meg a döntés arról, kik lesznek a pilótáink 2013-ban, s Kamuit elég jól ismerjük ahhoz, hogy ne egy-két verseny eredményei alapján ítéljük meg. De nagyon örülünk az eredményének, megérdemelte a szezon nehézségei után.”

McLAREN

Bár a pénteki szabadedzéseken még pariban volt a Redf Bull-lal, és a szombat délelőtti egy órában a nagy forgalom miatt elszalasztott gyors körök hiányában is bizakodhatott a jó eredményben, az időmérőn kiderült, hogy nem tud lépést tartani a világbajnok istállóval. Jenson Button büntetése is rosszul jött, igaz, az angol a rajtbalesetek után hamar visszaszerezte az időmérőn elért pozícióját.

Ám a McLarennél a Ferrari gyorsabb volt a versenyen, még Felipe Massával is. Lewis Hamilton beleszürkült a középmezőnybe, elsősorban Pérezzel csatázott, s végül jól jött ki belőle.

Martin Whitmarsh csapatfőnök: „Ezen a hétvégén a Red Bullé volt a legjobb autó, a legjobb esetben is a második rajtsor lehetett volna a mienk. A fejlesztési versenyben most a Red Bull ciklusa a legeredményesebb, az utóbbi versenyeken látott előnyünk már a múlté. Remélhetőleg a hátralévő futamok közül lesz még olyan pálya, amely nekünk kedvez. A Ferrari nagy nyomás alá került, a mi csapatunkban mindkét pilóta képes versenyeket nyerni, ki kell használnunk a lehetőségeinket.”

A verseny tudósítását a képre kattintva olvashatja el
A verseny tudósítását a képre kattintva olvashatja el

LOTUS

Szuzukában ismét a középpontba kerültek a Lotus pilótái, ám ezúttal nem a versenyen mutatott sebességükkel, hanem a verseny elején történt koccanásaikkal vonták magukra a figyelmet. Kimi Räikkönen Fernando Alonsóval ütközött úgy, hogy a vb-éllovas kiesett – ez az eset még versenybalesetnek mondható, az idén nyolcadszor rajtkarambolba keveredő Romain Grosjeant azonban nehéz megvédeni. A Mark Webbert meglökő, Nico Rosberg és Bruno Senna koccanását is előidéző franciáról már inkább ironikusan beszélnek a riválisok, Mark Webber dilisnek nevezte a franciát, akire Christain Horner szerint a Lotusnak kell vigyáznia.

Éric Boullier csapatfőnök: „Beszéltem már Romainnel, próbálunk változtatni a versenyhétvégék rutinján, de a jelek szerint nem segített. Ezt csak ő tudja helyretenni magában. Ő érzi, mit kell tennie ahhoz, hogy odafigyeljen, kívülről nem lehet rendet tenni a fejében. Nehéz helyzetben van, Szingapúrban, amikor visszatért a büntetése után, a többiek tudták, hogy óvatos lesz, és ezt ki is használták agresszív manővereikkel. Azt mondtam neki, ne óvatoskodjon, mert azzal sem tesz jót magának. Meg kell találnia a középutat.”

A TOVÁBBI CSAPATOK ÉRTÉKELÉSE

FORCE INDIA
Azután, hogy a nagy csapatok többségének kapuja bezárult Nico Hülkenberg és Paul di Resta előtt (Massa ferraris jövőjét biztosíthatja a szuzukai dobogós helyezése), a német és a skót a Japán Nagydíjat is elszalasztott lehetőségként kezelheti. A szabadedzéseken mindketten összetörték autójukat, Hülkenberg váltócsere miatt a 15. helyről indulva Räikkönent üldözte, míg Di Resta kuplungproblémái miatt esélytelen volt a pontszerzésre.

WILLIAMS
Bruno Senna után Pastor Maldonado jövő évi helye is megingott a csapatnál, amire jól reagált a venezuelai. Bár a Williams teljesítménye csalódást okozott, Maldonado legalább megszerezte első pontjait a Spanyol Nagydíj megnyerése óta.

TORO ROSSO
Az olaszoknak versenyről versenyre a 8–10. hely megszerzése lehet a legfőbb vágya, s miután Daniel Ricciardo a 10. helyen ért célba Szuzukában, sikeres futamként értékelhetik a Japán GP-t.
MERCEDES
Már rég nem annyira versenyképes a csapat, mint a tavaszi Kínai Nagydíj megnyerésekor. Régóta nem rendeztek futamot olyan pályán, amely kedvezett volna Nico Rosberg és Michael Schumacher autójának – a veterán a 23. helyről indulva 11. lett, míg Rosberg az első kanyarban kiesett.
CATERHAM
Esély sem volt rá, hogy a Timo Glock által Szingapúrban megszerzett 12. helyezést felülmúlja a csapat, így továbbra is álom a konstruktőr-vb 10. helyezésének visszaszerzése.
MARUSSIA
Glock megközelítette Heikki Kovalainent az időmérőn, Vitalij Petrovot pedig meg is verte. A csapat jobban közeledik a Caterhamhez, mint a Caterham a középmezőnyhöz.
HRT
Pedro de la Rosa egy-egy Caterhamet és Marussiát megvert az időmérőn, ami a HRT számára már nagy sikernek számít.

 

JAPÁN NAGYDÍJ, A VÉGEREDMÉNY
1. Sebastian Vettel német Red Bull-Renault 1:28:56.242
2. Felipe Massa brazil Ferrari
20.639 mp h.
3. Kobajasi Kamui japán Sauber-Ferrari 24.538 mp h.
4. Jenson Button brit McLaren-Mercedes 25.098 mp h.
5. Lewis Hamilton brit McLaren-Mercedes 46.490 mp h.
6. Kimi Räikkönen finn Lotus-Renault 50.424 mp h.
7. Nico Hülkenberg német Force India-Mercedes 51.159 mp h.
8. Pastor Maldonado venezuelai Williams-Renault 52.364 mp h.
9. Mark Webber ausztrál Red Bull-Renault 54.675 mp h.
10. Daniel Ricciardo ausztrál Toro Rosso-Ferrari 1:06.919 p h.
11. Michael Schumacher német Mercedes 1:07.769 p h.
12. Paul di Resta brit Force India-Mercedes 1:23.400 p h.
13. Jean-Éric Vergne francia Toro Rosso-Ferrari 1:28.600 p h.
14. Bruno Senna brazil Williams-Renault 1:28.700 p h.
15. Heikki Kovalainen finn Caterham-Renault 1 kör h.
16. Timo Glock német Marussia-Cosworth
1 kör h.
17. Vitalij Petrov orosz Caterham-Renault 1 kör h.
18. Pedro de la Rosa spanyol HRT-Cosworth 1 kör h.
19. Romain Grosjean francia Lotus-Renault 2 kör h.
FELADTA
Charles Pic francia Marussia-Cosworth 37 megtett kör
Narain Karthikeyan indiai HRT-Cosworth 32
Sergio Pérez mexikói Sauber-Ferrari 18
Fernando Alonso spanyol Ferrari 0
Nico Rosberg német Mercedes 0
Leggyorsabb kör: Vettel (52. kör) 1:35.774
A VB ÁLLÁSA
GYŐZELEM DOBOGÓ PONTSZERZÉS PONT
1. Fernando Alonso 3 8 13 194
2. Sebastian Vettel 3 6 12 190
3. Kimi Räikkönen 6 14 157
4. Lewis Hamilton 3 6 11 152
5. Mark Webber 2 2 12 134
6. Jenson Button 2 5 10 131
7. Nico Rosberg 1 2 10 93
8. Romain Grosjean 3 7 82
9. Felipe Massa 1 9 69
10. Sergio Pérez 3 7 66
11. Kobajasi Kamui 1 7 50
12. Paul di Resta 8 44
13. Michael Schumacher 1 7 43
14. Nico Hülkenberg 7 37
15. Pastor Maldonado 1 1 3 33
16. Bruno Senna 7 25
17. Jean-Éric Vergne 2 8
18. Daniel Ricciardo 4 7
KONSTRUKTŐRÖK
1. Red Bull-Renault 324
2. McLaren-Mercedes 283
3. Ferrari 263
4. Lotus-Renault 239
5. Mercedes 136
6. Sauber-Ferrari 116
7. Force India-Mercedes 81
8. Williams-Renault 58
9. Toro Rosso-Ferrari 15

 

 

Legfrissebb hírek
Ezek is érdekelhetik