Négy világbajnok vadászik Webber skalpjára

Vágólapra másolva!
2012.10.13. 11:56
null
Sebastian Vettel csak egyike azoknak, akik a rajtnál meg akarják előzni Mark Webbert (Fotó: Reuters)
Címkék
Mark Webber a bravúrral megszerzett dél-koreai pole pozíciója ellenére tudja, hogy az első rajtkocka nem jelent értelemszerűen futamgyőzelmet, főleg nem a jongnami pályán, amelyen a célegyenest újabb hosszú egyenes követi, így akár a negyedik vagy az ötödik helyről induló pilótának is van esélye arra, hogy az első kör végére az élre kerüljön. Tudják ezt a mögüle rajtolók is, Sebastian Vettel, Lewis Hamilton, Fernando Alonso és Kimi Räikkönen is valós esélyt lát arra, hogy megnyerje a vasárnap magyar idő szerint 8 órakor rajtoló versenyt.

 

A Dél-koreai Nagydíj első rajtkockáját Sebastian Vettel elől elcsenő Mark Webber az idén másodszor indulhat az első rajtkockából, de ez az első eset 2012-ben, hogy meg is nyerte az időmérő edzést. Monte-Carlóban ugyanis Michael Schumachertől örökölte meg az első helyet, miután a Mercedes-pilóta Spanyol Nagydíjról hozott büntetése életbe lépett. Webber szerezte meg a Renault 200. pole-ját motorszállítóként.

Az edzésriportot ide kattintva olvashatják el
Az edzésriportot ide kattintva olvashatják el

„Örülök, hogy végre a pályán is szereztem egy rajtelsőséget, meglehetősen jó teljesítményt nyújtottam, akkor mentem igazán gyorsan, amikor a leginkább kellett – összegzett Webber, aki eddigi 10 rajtelsőségéből csupán négyet váltott győzelemre. – Jó, hogy megvan a pole, de a legfontosabb a vasárnapi verseny. Szuzukában nem volt szerencsém, pedig az autó egyértelműen javult. Ezt most is bizonyítottuk.”

Sebastian Vettel nehezen emésztette meg, hogy lemaradt az első rajtkockáról, a kvalifikáció leintése után éles szóváltásba is keveredett mérnökével, amelyet a rádióbeszélgetések nyilvánossá tételével az egész világ meghallgathatott.

„Második lettél, nem volt elég jó a köröd, Marké az első rajtkocka” – mondta a rádión Vettelnek a mérnöke, mire a német visszakérdezett: „Miért nem szóltál Massáról, hogy az útban van?” A válasz: „Mit kellett volna mondanom?”

Erre rá is kérdeztek a sajtótájékoztatón, de Vettel a tévéinterjúk során visszafogottabb volt.

„Nem akarom Felipére fogni, hogy lemaradtam a pole-ról, azt hittem, bemegy a boxba, de a pályán maradt, és az utolsó szektorban utolértem, és elveszítettem a lendületemet – mondta Vettel. – Addig minden tökéletesen alakult, s nem is vagyok elégedetlen a rajthelyemmel. A rajtot követően a célegyenes és a második hosszú egyenes vége is nagyon érdekes lesz.”

BUTTON ATTÓL TART, ELVESZIK A JÓ VERSENYTEMPÓJA

Az edzés kellemetlen meglepetését Jenson Button szolgáltatta: a váltóhibás Daniel Ricciardo miatt meglengetett sárga zászlók és saját vezetői hibája miatt csak a 11. rajtkockát szerezte meg. Ezt azért sajnálja különösen, mert a pénteki szabadedzésen nagyon jó volt a versenytempója – innen rajtolva viszont ezt nem tudja kihasználni.

„A hosszú meneteim nagyon jól sikerültek pénteken, de attól tartok, ennek nem sok hasznát veszem, túlságosan is hátra kerültem – mondta Button. – Az elemzéseink szerint én voltam a legjobb a versenyszimulációban, ezért különösen fáj, hogy így elszúrtam az időmérőt. A gyors körömben leblokkoltak a kerekek fékezéskor, amivel időt vesztettem, de még így is jó lettem volna, ha nem lengetik a sárga zászlót, és nem kell újra lassítani. Így viszont kiestem.”

A tavaly a pole pozíciót megszerző, idén a harmadik helyről induló Lewis Hamilton örül a rajtpozíciójának, és hisz benne, hogy megverheti a két Red Bullt – még akkor is, ha belátja, nagyon nehéz lesz.

„Nagyon nehéz lesz megnyerni a versenyt, sokat fejlődött a Red Bull az elmúlt hetekben – mondta Hamilton. – Valahogy eléjük kell kerülni, nincsenek messze, és Jenson pénteki versenyszimulációja nagyon biztató képet mutatott. Fontos volt, hogy tiszta kört futhassak, ennek köszönhetem, hogy megszereztem a harmadik rajtkockát.”

Az angol az időmérő első szakaszában kis híján kiesett, csak Bruno Senna hibájának köszönhette, hogy nem a 18. rajtkockából kell indulnia.

„Elismerem, nagy mázlim volt, hogy nem estem ki az első szakaszban, nagyon elrontottam a körömet, és azt hittem, simán meglesz a továbbjutás. Nem volt sima, de végül meglett. Kaotikus volt az a szakasz” – tette hozzá Hamilton.

Fernando Alonso is elégedett a negyedik rajtkockával, és mindenre elszánt, hogy a verseny során megelőzze Vettelt.

„Egyértelmű, hogy javultunk a Japán Nagydíjon nyújtott teljesítményünkhöz képest, ez a rajthelyezésben és az elsőhöz viszonyított lemaradásban is tükröződik. Mindez a pályán múlik, az autóhoz ugyanis hozzá sem nyúltunk” – mondta a Szuzukában a 6. helyről rajtoló, az első kanyarban kieső Alonso.

„Nem lep meg, hogy a két Red Bull van az első sorban, de a verseny végére Vettel elé kell kerülnöm, Ez a fő cél, a hátralévő versenyeken több pontot kell szereznem nála. Bár a Red Bullé a legjobb autó, a Ferrari a legjobb csapat” – folytatta a spanyol.

Kimi Räikkönen sem csalódott az ötödik rajtkocka miatt.

„A Japán Nagydíjon is meglehetett volna ez a rajthely, ha nem csúszok meg az időmérőn, de a sebesség sokkal jobb, mint a legutóbbi néhány futamon – mondta Räikkönen. – Közelebb vagyunk az előttünk állókhoz, ami jó előjel, sokkal jobbnak érzem az esélyeinket.”

A finn szerint az átépített Lotus még így sem számít feltétlenül előrelépésnek.

„Nyerünk valamit az új kipufogóval, ugyanakkor veszteségeink is vannak vele. Nem tudom pontosan megmondani, hogy mennyivel lett jobb a kocsi, hiszen ezen a pályán most vezettem először, és csak ezzel a kipufogóval. Nem tökéletes, az egyenesekben lassabbak vagyunk, mert a végsebességünk csökken az új rendszerrel, de néhány versenyen belül finomítunk a kocsin, és biztosan javulni fog” – mondta Räikkönen.

TOVÁBBI NYILATKOZATOK
Felipe Massa (6.): – Jó időmérő volt, de nem tökéletes. Elkövettem pár apró hibát, ami miatt egy vagy két pozíciót is elbuktam, de a hatodik hely nem katasztrófa. Azt már korábban is láthattuk, hogy jobbak vagyunk hosszabb távon, remélem, sikerül felvenni a harcot az előttem rajtolókkal.
Romain Grosjean (7.): – Nem tudom, mi van a gumikkal, a szuperlágyon készletről készletre változott a teljesítmény. Ha a második szakaszban használt abroncson mentem volna a végén, előrébbről rajtolhatnék. Tiszta első kört szeretnék, mert tudom, amíg ütközöm, nem szabadulok az erre vonatkozó megjegyzésektől és kérdésektől.
Nico Hülkenberg (8.): – Nem volt egyszerű, de végül minden a terv szerint alakult. Ahogy az egész hétvége során, úgy az első és a második szakaszban is alulkormányozottsággal szenvedtem, különösen az első szektorban. A versenytempónk jónak tűnik.
Nico Rosberg (9.): – A kilencedik rajtkocka a maximum volt, amit elérhettünk ma. Az autót jól beállítottuk, de hiányzik a megfelelő teljesítmény. Keményen dolgozunk, hogy változtassunk a helyzeten, és remélhetőleg a versenytempónk jobb lesz, és tudunk majd szerezni néhány értékes pontot. A pálya karakterisztikája és a hűvösebb időjárás jobban fekszik nekünk, szóval nagyon várom már a futamot.
Michael Schumacher (10.): – Sikerült előrébb lépnünk a múlt heti teljesítményünkhöz képest, és bejutottunk a harmadik szakaszba, de összességében átlagos nap volt. Arra számítottunk, hogy valahol a nyolcadik és tizedik hely között fogunk végezni.
Sergio Pérez (12.): – Közel voltam ahhoz, hogy bejussak a harmadik szakaszba, de le kellett lassítanom az utolsó szektorban a sárga zászlós figyelmeztetés miatt. A pozitívum az, hogy így megóvtunk egy friss gumiszettet a versenyre.
Kobajasi Kamui (13.): – Fél másodperccel gyorsabb lehettem volna, de muszáj volt lassítanom a sárga zászlók miatt. Különösen azért vagyok csalódott, mert a második szakaszra nagyot sikerült előrelépnünk, az elsőben még túlkormányzottsággal küszködtem. Azonban ezen a pályán lehet előzni, és a verseny mindig más történet.
Paul di Resta (14.): – Csalódott vagyok, mert nem sikerült mindent kihozni az időmérőből. A második szakaszban forgalomba kerültem, ami súlyos tizedmásodpercekbe került, amelyekre szükségem lett volna, hogy továbbjussak a harmadik szakaszba. Az autó nagyon erősnek tűnik a hosszú etapokon.
Pastor Maldonado (15.): – Tiszta kört mentem a második szakaszban, és mindent kihoztam az autóból, amit lehetett, de nem volt meg a megfelelő tempó. Keményen kell dolgoznunk ahhoz, hogy ebből a pozícióból pontokért harcolhassunk.
Daniel Ricciardo (16.): – Csupán két gyors kört futottunk a második szakaszban, és az utolsóban a tizenkettes kanyarból kifelé jövet nem tudtam váltani. Nagy kár érte, mert az első szakasz jól ment, képes voltam remek kört összerakni.
Jean-Éric Vergne (17.): – A teljesítményünk nagyon jónak és versenyképesnek tűnt, de az utolsó gyors körömben majdnem kicsúsztam az utolsó kanyarban, amiért dühös vagyok magamra.
Bruno Senna (18.): – Természetesen csalódott vagyok. Volt néhány problémám a szabadedzések során, amiért nem tudtunk mindent kihozni ebből az időmérő edzésből.
Vitalij Petrov (19.): – Nagyon boldog vagyok, volt egy-két problémám az autóval, de a csapat nagyon keményen dolgozott, hogy a legtöbbet hozhassuk ki belőle. Az utolsó gyors köröm nagyon jó volt, valószínűleg a leggyorsabb a hétvége során. A cél az, hogy ezt a formát átmentsük a holnapi napra.
Heikki Kovalainen (20.): – Egész hétvégén szenvedtem a beállításokkal. Három gyors kört tettem meg, egyet a lágy gumikon, kettőt a szuperlágy gumikon, hogy megtaláljuk az autó megfelelő egyensúlyát. Az utolsó gyors körömben alulkormányzottá vált a kocsi az utolsó négy kanyarban, ha ez nincs, talán gyorsabb is lehettem volna.
Timo Glock (21.): – Elég nehéz hétvége ez számunkra eddig. Szenvedtünk az autó egyensúlyával a kvalifikációig, de délután az autó valamennyivel jobban vezethető volt. A lágy gumikon futott köröm rendben volt, de amikor a szuperlágy gumikkal mentem, hibáztam a tízes kanyarban, emiatt veszítettem néhány tizedmásodpercet.
Pedro de la Rosa (22.): – Alulkormányzottsággal küszködtünk, aminek az lett az eredménye, hogy nem sikerült összehoznunk egy tökéletes kört, bár különösen a második gyors köröm nagyon jó volt. Úgy tűnik, hogy riválisaink autóinak jobban fekszik ez a pálya, mint nekünk.
Narain Karthikeyan (23.): – Jó helyzetben voltunk a harmadik szabadedzést követően, sikerült remekül feltérképezni a pályát, és az autó teljesítménye is nagyszerű volt. De megint balszerencsés voltam, fékhiba miatt nem volt gyors köröm.
Charles Pic (24. – büntetés után): – Nagyszerű időmérő edzés volt. Az első gyors körömben a lágy gumikon forgalomba kerültem, de aztán felraktuk a szuperlágy gumikat, amelyekkel a második szektorban nagyon gyors voltam. A motorcsere miatt hátrábbról indulok, de szerintem ezt hamar visszahozom a verseny elején.
AZ IDŐMÉRŐ VÉGEREDMÉNYE
1. Mark Webber ausztrál Red Bull-Renault 1:37.242 átlag: 207.873 km/ó
2. Sebastian Vettel német Red Bull-Renault 1:37.316 0.074 mp h.
3. Lewis Hamilton brit McLaren-Mercedes 1:37.469 0.227
4. Fernando Alonso spanyol Ferrari 1:37.534 0.292
5. Kimi Räikkönen finn Lotus-Renault 1:37.625 0.383
6. Felipe Massa brazil Ferrari 1:37.884 0.642
7. Romain Grosjean francia Lotus-Renault 1:37.934 0.692
8. Nico Hülkenberg német Force India-Mercedes 1:38.266 1.024
9. Nico Rosberg német Mercedes 1:38.361 1.119
10. Michael Schumacher német Mercedes 1:38.513 1.271
11. Jenson Button brit McLaren-Mercedes 1:38.441
12. Sergio Perez mexikói Sauber-Ferrari 1:38.460
13. Kobajasi Kamui japán Sauber-Ferrari 1:38.594
14. Paul di Resta brit Force India-Mercedes 1:38.643
15. Pastor Maldonado venezuelai Williams-Renault 1:38.725
16. Daniel Ricciardo ausztrál Toro Rosso-Ferrari 1:39.084
17. Jean-Eric Vergne francia Toro Rosso-Ferrari 1:39.340
18. Bruno Senna brazil Williams-Renault 1:39.443
19. Vitalij Petrov orosz Caterham-Renault 1:40.207
20. Heikki Kovalainen finn Caterham-Renault 1:40.333
21. Charles Pic* francia Marussia-Cosworth 1:41.317
22. Timo Glock német Marussia-Cosworth 1:41.371
23. Pedro de la Rosa spanyol HRT-Cosworth 1:42.881
24. Narain Karthikeyan indiai HRT-Cosworth idő nélkül
*A 9. 2012-es motor használata miatt 10 rajthelyes büntetést kap, így a 24. helyről indul.
AZ ELSŐ KÉT SZAKASZ EREDMÉNYEI
1. SZAKASZ 2. SZAKASZ
1. Vettel 1:38.208 1. Vettel 1:37.767
2. Webber 1:38.397 2. Alonso 1:37.987
3. Button 1:38.615 3. Hamilton 1:38.000
4. Perez 1:38.630 4. Webber 1:38.220
5. Kobajasi 1:38.719 5. Räikkönen 1:38.227
6. Vergne 1:38.744 6. Massa 1:38.253
7. Ricciardo 1:38.784 7. Grosjean 1:38.275
8. Schumacher 1:38.808 8. Rosberg 1:38.417
9. Grosjean 1:38.863 9. Hülkenberg 1:38.428
10. Räikkönen 1:38.887 10. Schumacher 1:38.436
11. Massa 1:38.937 11. Button 1:38.441
12. di Resta 1:38.942 12. Perez 1:38.460
13. Hülkenberg 1:38.981 13. Kobajasi 1:38.594
14. Rosberg 1:38.999 14. di Resta 1:38.643
15. Maldonado 1:39.024 15. Maldonado 1:38.725
16. Alonso 1:39.144 16. Ricciardo 1:39.084
17. Hamilton 1:39.180 17. Vergne 1:39.340
18. Senna 1:39.443
19. Petrov 1:40.207
20. Kovalainen 1:40.333
21. Pic 1:41.317
22. Glock 1:41.371
23. de la Rosa 1:42.881
24. Karthikeyan idő nélkül
A VB ÁLLÁSA
GYŐZELEM DOBOGÓ PONTSZERZÉS PONT
1. Fernando Alonso 3 8 13 194
2. Sebastian Vettel 3 6 12 190
3. Kimi Räikkönen 6 14 157
4. Lewis Hamilton 3 6 11 152
5. Mark Webber 2 2 12 134
6. Jenson Button 2 5 10 131
7. Nico Rosberg 1 2 10 93
8. Romain Grosjean 3 7 82
9. Felipe Massa 1 9 69
10. Sergio Pérez 3 7 66
11. Kobajasi Kamui 1 7 50
12. Paul di Resta 8 44
13. Michael Schumacher 1 7 43
14. Nico Hülkenberg 7 37
15. Pastor Maldonado 1 1 3 33
16. Bruno Senna 7 25
17. Jean-Éric Vergne 2 8
18. Daniel Ricciardo 4 7

KONSTRUKTŐRÖK
1. Red Bull-Renault 324
2. McLaren-Mercedes 283
3. Ferrari 263
4. Lotus-Renault 239
5. Mercedes 136
6. Sauber-Ferrari 116
7. Force India-Mercedes 81
8. Williams-Renault 58
9. Toro Rosso-Ferrari 15
Legfrissebb hírek
Ezek is érdekelhetik