A Dél-koreai Nagydíj első rajtkockáját Sebastian Vettel elől elcsenő Mark Webber az idén másodszor indulhat az első rajtkockából, de ez az első eset 2012-ben, hogy meg is nyerte az időmérő edzést. Monte-Carlóban ugyanis Michael Schumachertől örökölte meg az első helyet, miután a Mercedes-pilóta Spanyol Nagydíjról hozott büntetése életbe lépett. Webber szerezte meg a Renault 200. pole-ját motorszállítóként.
„Örülök, hogy végre a pályán is szereztem egy rajtelsőséget, meglehetősen jó teljesítményt nyújtottam, akkor mentem igazán gyorsan, amikor a leginkább kellett – összegzett Webber, aki eddigi 10 rajtelsőségéből csupán négyet váltott győzelemre. – Jó, hogy megvan a pole, de a legfontosabb a vasárnapi verseny. Szuzukában nem volt szerencsém, pedig az autó egyértelműen javult. Ezt most is bizonyítottuk.”
Sebastian Vettel nehezen emésztette meg, hogy lemaradt az első rajtkockáról, a kvalifikáció leintése után éles szóváltásba is keveredett mérnökével, amelyet a rádióbeszélgetések nyilvánossá tételével az egész világ meghallgathatott.
„Második lettél, nem volt elég jó a köröd, Marké az első rajtkocka” – mondta a rádión Vettelnek a mérnöke, mire a német visszakérdezett: „Miért nem szóltál Massáról, hogy az útban van?” A válasz: „Mit kellett volna mondanom?”
Erre rá is kérdeztek a sajtótájékoztatón, de Vettel a tévéinterjúk során visszafogottabb volt.
„Nem akarom Felipére fogni, hogy lemaradtam a pole-ról, azt hittem, bemegy a boxba, de a pályán maradt, és az utolsó szektorban utolértem, és elveszítettem a lendületemet – mondta Vettel. – Addig minden tökéletesen alakult, s nem is vagyok elégedetlen a rajthelyemmel. A rajtot követően a célegyenes és a második hosszú egyenes vége is nagyon érdekes lesz.”
Az edzés kellemetlen meglepetését Jenson Button szolgáltatta: a váltóhibás Daniel Ricciardo miatt meglengetett sárga zászlók és saját vezetői hibája miatt csak a 11. rajtkockát szerezte meg. Ezt azért sajnálja különösen, mert a pénteki szabadedzésen nagyon jó volt a versenytempója – innen rajtolva viszont ezt nem tudja kihasználni. „A hosszú meneteim nagyon jól sikerültek pénteken, de attól tartok, ennek nem sok hasznát veszem, túlságosan is hátra kerültem – mondta Button. – Az elemzéseink szerint én voltam a legjobb a versenyszimulációban, ezért különösen fáj, hogy így elszúrtam az időmérőt. A gyors körömben leblokkoltak a kerekek fékezéskor, amivel időt vesztettem, de még így is jó lettem volna, ha nem lengetik a sárga zászlót, és nem kell újra lassítani. Így viszont kiestem.” |
A tavaly a pole pozíciót megszerző, idén a harmadik helyről induló Lewis Hamilton örül a rajtpozíciójának, és hisz benne, hogy megverheti a két Red Bullt – még akkor is, ha belátja, nagyon nehéz lesz.
„Nagyon nehéz lesz megnyerni a versenyt, sokat fejlődött a Red Bull az elmúlt hetekben – mondta Hamilton. – Valahogy eléjük kell kerülni, nincsenek messze, és Jenson pénteki versenyszimulációja nagyon biztató képet mutatott. Fontos volt, hogy tiszta kört futhassak, ennek köszönhetem, hogy megszereztem a harmadik rajtkockát.”
Az angol az időmérő első szakaszában kis híján kiesett, csak Bruno Senna hibájának köszönhette, hogy nem a 18. rajtkockából kell indulnia.
„Elismerem, nagy mázlim volt, hogy nem estem ki az első szakaszban, nagyon elrontottam a körömet, és azt hittem, simán meglesz a továbbjutás. Nem volt sima, de végül meglett. Kaotikus volt az a szakasz” – tette hozzá Hamilton.
Fernando Alonso is elégedett a negyedik rajtkockával, és mindenre elszánt, hogy a verseny során megelőzze Vettelt.
„Egyértelmű, hogy javultunk a Japán Nagydíjon nyújtott teljesítményünkhöz képest, ez a rajthelyezésben és az elsőhöz viszonyított lemaradásban is tükröződik. Mindez a pályán múlik, az autóhoz ugyanis hozzá sem nyúltunk” – mondta a Szuzukában a 6. helyről rajtoló, az első kanyarban kieső Alonso.
„Nem lep meg, hogy a két Red Bull van az első sorban, de a verseny végére Vettel elé kell kerülnöm, Ez a fő cél, a hátralévő versenyeken több pontot kell szereznem nála. Bár a Red Bullé a legjobb autó, a Ferrari a legjobb csapat” – folytatta a spanyol.
Kimi Räikkönen sem csalódott az ötödik rajtkocka miatt.
„A Japán Nagydíjon is meglehetett volna ez a rajthely, ha nem csúszok meg az időmérőn, de a sebesség sokkal jobb, mint a legutóbbi néhány futamon – mondta Räikkönen. – Közelebb vagyunk az előttünk állókhoz, ami jó előjel, sokkal jobbnak érzem az esélyeinket.”
A finn szerint az átépített Lotus még így sem számít feltétlenül előrelépésnek.
„Nyerünk valamit az új kipufogóval, ugyanakkor veszteségeink is vannak vele. Nem tudom pontosan megmondani, hogy mennyivel lett jobb a kocsi, hiszen ezen a pályán most vezettem először, és csak ezzel a kipufogóval. Nem tökéletes, az egyenesekben lassabbak vagyunk, mert a végsebességünk csökken az új rendszerrel, de néhány versenyen belül finomítunk a kocsin, és biztosan javulni fog” – mondta Räikkönen.
Felipe Massa (6.): – Jó időmérő volt, de nem tökéletes. Elkövettem pár apró hibát, ami miatt egy vagy két pozíciót is elbuktam, de a hatodik hely nem katasztrófa. Azt már korábban is láthattuk, hogy jobbak vagyunk hosszabb távon, remélem, sikerül felvenni a harcot az előttem rajtolókkal. |
Romain Grosjean (7.): – Nem tudom, mi van a gumikkal, a szuperlágyon készletről készletre változott a teljesítmény. Ha a második szakaszban használt abroncson mentem volna a végén, előrébbről rajtolhatnék. Tiszta első kört szeretnék, mert tudom, amíg ütközöm, nem szabadulok az erre vonatkozó megjegyzésektől és kérdésektől. |
Nico Hülkenberg (8.): – Nem volt egyszerű, de végül minden a terv szerint alakult. Ahogy az egész hétvége során, úgy az első és a második szakaszban is alulkormányozottsággal szenvedtem, különösen az első szektorban. A versenytempónk jónak tűnik. |
Nico Rosberg (9.): – A kilencedik rajtkocka a maximum volt, amit elérhettünk ma. Az autót jól beállítottuk, de hiányzik a megfelelő teljesítmény. Keményen dolgozunk, hogy változtassunk a helyzeten, és remélhetőleg a versenytempónk jobb lesz, és tudunk majd szerezni néhány értékes pontot. A pálya karakterisztikája és a hűvösebb időjárás jobban fekszik nekünk, szóval nagyon várom már a futamot. |
Michael Schumacher (10.): – Sikerült előrébb lépnünk a múlt heti teljesítményünkhöz képest, és bejutottunk a harmadik szakaszba, de összességében átlagos nap volt. Arra számítottunk, hogy valahol a nyolcadik és tizedik hely között fogunk végezni. |
Sergio Pérez (12.): – Közel voltam ahhoz, hogy bejussak a harmadik szakaszba, de le kellett lassítanom az utolsó szektorban a sárga zászlós figyelmeztetés miatt. A pozitívum az, hogy így megóvtunk egy friss gumiszettet a versenyre. |
Kobajasi Kamui (13.): – Fél másodperccel gyorsabb lehettem volna, de muszáj volt lassítanom a sárga zászlók miatt. Különösen azért vagyok csalódott, mert a második szakaszra nagyot sikerült előrelépnünk, az elsőben még túlkormányzottsággal küszködtem. Azonban ezen a pályán lehet előzni, és a verseny mindig más történet. |
Paul di Resta (14.): – Csalódott vagyok, mert nem sikerült mindent kihozni az időmérőből. A második szakaszban forgalomba kerültem, ami súlyos tizedmásodpercekbe került, amelyekre szükségem lett volna, hogy továbbjussak a harmadik szakaszba. Az autó nagyon erősnek tűnik a hosszú etapokon. |
Pastor Maldonado (15.): – Tiszta kört mentem a második szakaszban, és mindent kihoztam az autóból, amit lehetett, de nem volt meg a megfelelő tempó. Keményen kell dolgoznunk ahhoz, hogy ebből a pozícióból pontokért harcolhassunk. |
Daniel Ricciardo (16.): – Csupán két gyors kört futottunk a második szakaszban, és az utolsóban a tizenkettes kanyarból kifelé jövet nem tudtam váltani. Nagy kár érte, mert az első szakasz jól ment, képes voltam remek kört összerakni. |
Jean-Éric Vergne (17.): – A teljesítményünk nagyon jónak és versenyképesnek tűnt, de az utolsó gyors körömben majdnem kicsúsztam az utolsó kanyarban, amiért dühös vagyok magamra. |
Bruno Senna (18.): – Természetesen csalódott vagyok. Volt néhány problémám a szabadedzések során, amiért nem tudtunk mindent kihozni ebből az időmérő edzésből. |
Vitalij Petrov (19.): – Nagyon boldog vagyok, volt egy-két problémám az autóval, de a csapat nagyon keményen dolgozott, hogy a legtöbbet hozhassuk ki belőle. Az utolsó gyors köröm nagyon jó volt, valószínűleg a leggyorsabb a hétvége során. A cél az, hogy ezt a formát átmentsük a holnapi napra. |
Heikki Kovalainen (20.): – Egész hétvégén szenvedtem a beállításokkal. Három gyors kört tettem meg, egyet a lágy gumikon, kettőt a szuperlágy gumikon, hogy megtaláljuk az autó megfelelő egyensúlyát. Az utolsó gyors körömben alulkormányzottá vált a kocsi az utolsó négy kanyarban, ha ez nincs, talán gyorsabb is lehettem volna. |
Timo Glock (21.): – Elég nehéz hétvége ez számunkra eddig. Szenvedtünk az autó egyensúlyával a kvalifikációig, de délután az autó valamennyivel jobban vezethető volt. A lágy gumikon futott köröm rendben volt, de amikor a szuperlágy gumikkal mentem, hibáztam a tízes kanyarban, emiatt veszítettem néhány tizedmásodpercet. |
Pedro de la Rosa (22.): – Alulkormányzottsággal küszködtünk, aminek az lett az eredménye, hogy nem sikerült összehoznunk egy tökéletes kört, bár különösen a második gyors köröm nagyon jó volt. Úgy tűnik, hogy riválisaink autóinak jobban fekszik ez a pálya, mint nekünk. |
Narain Karthikeyan (23.): – Jó helyzetben voltunk a harmadik szabadedzést követően, sikerült remekül feltérképezni a pályát, és az autó teljesítménye is nagyszerű volt. De megint balszerencsés voltam, fékhiba miatt nem volt gyors köröm. |
Charles Pic (24. – büntetés után): – Nagyszerű időmérő edzés volt. Az első gyors körömben a lágy gumikon forgalomba kerültem, de aztán felraktuk a szuperlágy gumikat, amelyekkel a második szektorban nagyon gyors voltam. A motorcsere miatt hátrábbról indulok, de szerintem ezt hamar visszahozom a verseny elején. |
1. | Mark Webber | ausztrál | Red Bull-Renault | 1:37.242 | átlag: 207.873 km/ó |
2. | Sebastian Vettel | német | Red Bull-Renault | 1:37.316 | 0.074 mp h. |
3. | Lewis Hamilton | brit | McLaren-Mercedes | 1:37.469 | 0.227 |
4. | Fernando Alonso | spanyol | Ferrari | 1:37.534 | 0.292 |
5. | Kimi Räikkönen | finn | Lotus-Renault | 1:37.625 | 0.383 |
6. | Felipe Massa | brazil | Ferrari | 1:37.884 | 0.642 |
7. | Romain Grosjean | francia | Lotus-Renault | 1:37.934 | 0.692 |
8. | Nico Hülkenberg | német | Force India-Mercedes | 1:38.266 | 1.024 |
9. | Nico Rosberg | német | Mercedes | 1:38.361 | 1.119 |
10. | Michael Schumacher | német | Mercedes | 1:38.513 | 1.271 |
11. | Jenson Button | brit | McLaren-Mercedes | 1:38.441 | |
12. | Sergio Perez | mexikói | Sauber-Ferrari | 1:38.460 | |
13. | Kobajasi Kamui | japán | Sauber-Ferrari | 1:38.594 | |
14. | Paul di Resta | brit | Force India-Mercedes | 1:38.643 | |
15. | Pastor Maldonado | venezuelai | Williams-Renault | 1:38.725 | |
16. | Daniel Ricciardo | ausztrál | Toro Rosso-Ferrari | 1:39.084 | |
17. | Jean-Eric Vergne | francia | Toro Rosso-Ferrari | 1:39.340 | |
18. | Bruno Senna | brazil | Williams-Renault | 1:39.443 | |
19. | Vitalij Petrov | orosz | Caterham-Renault | 1:40.207 | |
20. | Heikki Kovalainen | finn | Caterham-Renault | 1:40.333 | |
21. | Charles Pic* | francia | Marussia-Cosworth | 1:41.317 | |
22. | Timo Glock | német | Marussia-Cosworth | 1:41.371 | |
23. | Pedro de la Rosa | spanyol | HRT-Cosworth | 1:42.881 | |
24. | Narain Karthikeyan | indiai | HRT-Cosworth | idő nélkül | |
*A 9. 2012-es motor használata miatt 10 rajthelyes büntetést kap, így a 24. helyről indul. |
1. SZAKASZ | 2. SZAKASZ | ||||
1. | Vettel | 1:38.208 | 1. | Vettel | 1:37.767 |
2. | Webber | 1:38.397 | 2. | Alonso | 1:37.987 |
3. | Button | 1:38.615 | 3. | Hamilton | 1:38.000 |
4. | Perez | 1:38.630 | 4. | Webber | 1:38.220 |
5. | Kobajasi | 1:38.719 | 5. | Räikkönen | 1:38.227 |
6. | Vergne | 1:38.744 | 6. | Massa | 1:38.253 |
7. | Ricciardo | 1:38.784 | 7. | Grosjean | 1:38.275 |
8. | Schumacher | 1:38.808 | 8. | Rosberg | 1:38.417 |
9. | Grosjean | 1:38.863 | 9. | Hülkenberg | 1:38.428 |
10. | Räikkönen | 1:38.887 | 10. | Schumacher | 1:38.436 |
11. | Massa | 1:38.937 | 11. | Button | 1:38.441 |
12. | di Resta | 1:38.942 | 12. | Perez | 1:38.460 |
13. | Hülkenberg | 1:38.981 | 13. | Kobajasi | 1:38.594 |
14. | Rosberg | 1:38.999 | 14. | di Resta | 1:38.643 |
15. | Maldonado | 1:39.024 | 15. | Maldonado | 1:38.725 |
16. | Alonso | 1:39.144 | 16. | Ricciardo | 1:39.084 |
17. | Hamilton | 1:39.180 | 17. | Vergne | 1:39.340 |
18. | Senna | 1:39.443 | |||
19. | Petrov | 1:40.207 | |||
20. | Kovalainen | 1:40.333 | |||
21. | Pic | 1:41.317 | |||
22. | Glock | 1:41.371 | |||
23. | de la Rosa | 1:42.881 | |||
24. | Karthikeyan | idő nélkül |
GYŐZELEM | DOBOGÓ | PONTSZERZÉS | PONT | ||
1. | Fernando Alonso | 3 | 8 | 13 | 194 |
2. | Sebastian Vettel | 3 | 6 | 12 | 190 |
3. | Kimi Räikkönen | – | 6 | 14 | 157 |
4. | Lewis Hamilton | 3 | 6 | 11 | 152 |
5. | Mark Webber | 2 | 2 | 12 | 134 |
6. | Jenson Button | 2 | 5 | 10 | 131 |
7. | Nico Rosberg | 1 | 2 | 10 | 93 |
8. | Romain Grosjean | – | 3 | 7 | 82 |
9. | Felipe Massa | – | 1 | 9 | 69 |
10. | Sergio Pérez | – | 3 | 7 | 66 |
11. | Kobajasi Kamui | – | 1 | 7 | 50 |
12. | Paul di Resta | – | – | 8 | 44 |
13. | Michael Schumacher | – | 1 | 7 | 43 |
14. | Nico Hülkenberg | – | – | 7 | 37 |
15. | Pastor Maldonado | 1 | 1 | 3 | 33 |
16. | Bruno Senna | – | – | 7 | 25 |
17. | Jean-Éric Vergne | – | – | 2 | 8 |
18. | Daniel Ricciardo | – | – | 4 | 7 |
KONSTRUKTŐRÖK | ||
1. | Red Bull-Renault | 324 |
2. | McLaren-Mercedes | 283 |
3. | Ferrari | 263 |
4. | Lotus-Renault | 239 |
5. | Mercedes | 136 |
6. | Sauber-Ferrari | 116 |
7. | Force India-Mercedes | 81 |
8. | Williams-Renault | 58 |
9. | Toro Rosso-Ferrari | 15 |