Hamilton: Ez a világ legmenőbb melója!

Vágólapra másolva!
2012.10.05. 15:00
null
Lewis Hamilton ezúttal is lazára vette a figurát (Fotó: Action Images)
Címkék
A pilóták többsége érthetően fel van dobva a pénteki gyakorlás után, hiszen Szuzukában a Formula–1-es versenynaptár egyik legizgalmasabb aszfaltcsíkjára gurulhattak ki a versenyzők. Az egyszerre gyors és aero-igényes pályán elképesztő élmény a vezetés, de legalább ennyire nehéz megtalálni a megfelelő beállításokat is, és többeknek még nem is sikerült kielégítően kofigurálni a versenygépet.

A délelőtti kettős McLaren-siker után a délutáni tréningen a Silverstone-ban aratott győzelme óta a mezőnybe szürkülő Mark Webber volt a leggyorsabb a Red Bull cockpitjében:

„Örömteli, hogy végre jó az idő – kezdte Webber – egy ideje nem volt száraz hétvégénk. Rengeteg teendőnk van még ma este, de az edzések simán mentek, az összes tervezett menetet le tudtuk futni. Az egyensúly tekintetében komoly kihívások elé állít minket ez a helyszín, de az autó jól ment, és sikerült kipróbálnunk mindkét típusú abroncsot. Néhány dolgon még tudunk javulni, főleg az egyensúlyon, tehát van még dolgunk. Szuzuka kiváló pálya, amihez már régóta nem nyúltak hozzá, klasszikus.”

Csapattársa, Sebastian Vettel, miután a délelőtti 17. helye után a harmadik legjobb időt autózta a délután folyamán, szintén lelkesen nyilatkozott Szuzukáról:

„Az autó működik, de néhány dolgon még javíthatunk kell – mondta Vettel – A délelőtt kicsit zavaró volt, délután már jobban ment, de holnapra még lépnünk kell egyet előre. Holnap nagyon szoros lesz, úgyhogy minden számítani fog, amit csak ki tudunk hozni az autóból. A helyszín egészen különleges, mindenütt szenvedélyes rajongókkal vagyunk körülvéve, szinte őrülték, jó értelemben véve, és maga a pálya is fantasztikus, egymás után jönnek a gyors kanyarok. Annyira élvezi az ember, hogy nem is akar bejönni a bokszba, inkább kint maradna még.”

A mindkét gyakorlást a második helyen záró, a következő szezont a McLaren helyett a Mercedesnél kezdő Lewis Hamilton szokáshoz híven még lazábbra vette a figurát:

„Ez a világ legmenőbb melója! – nyitott a brit világbajnok. – Szuzuka elképesztő pálya! Kiváló érzés volt kifutni az első körre: áthajtani az első néhány kanyaron, érezni a gyorsulást – néhány kör kell, hogy bemelegedjen az ember, de utána egyre gyorsabb és gyorsabb leszel, ahogyan elkezded feszegetni a határokat. Ugyanakkor óvatosnak is kell lennünk, a Spoon-kanyarban néhányan hibáztak – ha valamelyik kerekünk lefut az aszfaltról, nagyon könnyű elveszíteni az irányítást. Az este folyamán még finomhangoljuk az autót, de nagyon szorosnak tűnik a dolog köztünk és a Red Bull között. Jól érzem magam az autóban, jobban, mint itt korábban bármikor, és azt hiszem, hogy egy rendesen összerakott körön Mark idejéhez hasonlót teljesítettem volna.”

A Szuzukában tavaly győzni tudó Jenson Button szívében különleges helyet foglal el a szigetország:

„Imádom Japánt, ez számomra őrült egy verseny, a szurkolók fantasztikusak, mindegyik pilóta elképesztő támogatást kap, imádják az autósportot. Ugyanakkor maga a pálya se semmi, fontos megtalálni a megfelelő áttételeket, mert egyfolytában csak váltunk. A második tréningen nem teljesítettem sok kört, az egyensúly nem volt rendben, és nem mehettünk vissza az edzés előtti beállításokra, így nem is volt értelme sokat körözni. Viszont tudjuk, hogy holnap reggel hogyan állítsuk be az autót, és ez a lényeg. Délelőtt rendben volt a kocsi, úgyhogy ahhoz hasonló beállításokat alkalmazunk majd néhány apróbb változtatással. Összességében az autó jól működik, az időmérőn nagy verseny lesz, de úgy érzem, hogy elöl leszünk.”

Jövőre Button csapattársa lesz Sergio Pérez, aki szűkszavűan nyilatkozott, miután mindkét edzésen a 12. helyezést érte el a Sauberrel:

„Jó napunk volt, ha azt nézzük, hogy minden tervezett munkát el tudtunk végezni – kezdte a fiatal mexikói. – Viszont sebességben még javulnunk kell, és azt hiszem, képesek is vagyunk erre. A gyors körömben kisodródtam, úgyhogy tudom, még maradt bennem, és holnap jobban fogunk mutatni.”

A hét legtöbbet tárgyalt eseménye Michael Schumacher bejelentése volt, és az utolsó Japán Nagydíjára készülő hétszeres világbajnok számára ez az edzésnap is olyan eseménydúsan telt, mint az egész esztendő, hiszen délelőtti ötödik helyét követően délután a gumifalba vágódott, s a tizedik leggyorsabb körrel zárt:

Szuzuka, a tökéletes nyolcas – pályabemutató
Szuzuka, a tökéletes nyolcas – pályabemutató

„Két eseménydús gyakorláson vagyunk túl – mesélte a legeredményesebb F1-es pilóta – sokat dolgoztunk az autón, délután pedig kicsúsztam. Elővigyázatosságból ugyan be kellett mennem az egészségügyi központba, de teljesen rendben vagyok. Azt hiszem, már a következő kanyarra koncentráltam, amikor egy kerékkel lefutottam a pályáról, és ez okozta a balesetemet. Nem sikerült annyi adatot összegyűjtenünk, amennyit szerettünk volna, mivel sokat álltunk apróbb beállításokon dolgozva, és még az egyensúlyon is javítanunk kell. A gumik is korlátozni fognak bennünket ilyen hőmérsékletben; rengeteget kell még dolgoznunk a monitor előtt ülve, hogy megtaláljuk a megfelelő irányt holnapig.”

A világbajnoki pontversenyben vezető Ferrari-pilóta, Fernando Alonso az ötödik legjobb idővel zárt:

„Kielégítő napunk volt – nyilatkozott a spanyolok kétszeres világbajnoka – szeretek Szuzukában vezetni, a karakterisztikája, a gyors S-kanyarok Spára emlékeztetnek. Nem hiszem, hogy a meleg gondot okoz majd a gumiknak, futottunk jó néhány versenyt forróságban, például Szingapúrban két héttel ezelőtt, és ahogy ott tettük, itt is rá kell jönnünk, hogyan kell kezelnünk az abroncsokat. Azt nehéz megmondani, hogy tudunk-e olyan versenyképesek lenni, mint Silverstone-ban: az három hónappal ezelőtt volt, és nem tudjuk, hogy a riválisainknak hozzánk képest sikerült-e előrelépniük, és ha igen, mennyit. A fejlesztéseinkről még nem igazán tudunk mit mondani, több idő kell a kielemzésükhöz.”

Kimi Räikkönent műszaki probléma hátráltatta, és a középmezőnyben végzett, leggyorsabb köre a 14. helyhez volt elegendő:

„Nem tudtunk sokat körözni, mivel gondunk volt a KERS-szel – magyarázta a Lotus finnje – de legalább ma jött elő ez a hiba, és ki is tudtuk javítani. Nem igazán jött jól az ideális beállítások keresése közben, de ezzel nem lehet mit csinálni. Szuzukára elég nehéz jól beállítani az autót, de a holnap délelőtti szabadedzés még a rendelkezésünkre áll. Azt hiszem, most közelebb lehetünk a mezőny elejéhez, mint a legutóbbi néhány futamon.”

JAPÁN NAGYDÍJ, 2. SZABADEDZÉS
1. Mark Webber ausztrál Red Bull-Renault 1:32.493 átlag: 226.019 km/ó 34 kör
2. Lewis Hamilton brit McLaren-Mercedes 1:32.707 0.214 mp h. 32
3. Sebastian Vettel német Red Bull-Renault 1:32.836 0.343 37
4. Nico Hülkenberg német Force India-Mercedes 1:32.987 0.494 30
5. Fernando Alonso spanyol Ferrari 1:33.093 0.600 28
6. Romain Grosjean francia Lotus-Renault 1:33.107 0.614 35
7. Jenson Button brit McLaren-Mercedes 1:33.349 0.856 22
8. Bruno Senna brazil Williams-Renault 1:33.499 1.006 35
9. Felipe Massa brazil Ferrari 1:33.614 1.121 32
10. Michael Schumacher német Mercedes 1:33.750 1.257 13
11. Nico Rosberg német Mercedes 1:33.866 1.373 19
12. Sergio Perez mexikói Sauber-Ferrari 1:33.903 1.410 36
13. Kobajasi Kamui japán Sauber-Ferrari 1:33.983 1.490 33
14. Kimi Räikkönen finn Lotus-Renault 1:34.291 1.798 12
15. Pastor Maldonado venezuelai Williams-Renault 1:34.300 1.807 33
16. Daniel Ricciardo ausztrál Toro Rosso-Ferrari 1:34.863 2.370 32
17. Jean-Eric Vergne francia Toro Rosso-Ferrari 1:35.080 2.587 34
18. Heikki Kovalainen finn Caterham-Renault 1:35.711 3.218 41
19. Vitalij Petrov orosz Caterham-Renault 1:35.870 3.377 37
20. Timo Glock német Marussia-Cosworth 1:36.194 3.701 32
21. Charles Pic francia Marussia-Cosworth 1:36.636 4.143 28
22. Pedro de la Rosa spanyol HRT-Cosworth 1:37.342 4.849 30
23. Narain Karthikeyan indiai HRT-Cosworth 1:37.701 5.208 35
24. Paul di Resta brit Force India-Mercedes idő nélkül 2
AZ 1. SZABADEDZÉS EREDMÉNYLISTÁJA
1. Jenson Button brit McLaren-Mercedes 1:34.507 átlag: 221.202 km/ó 20 kör
2. Lewis Hamilton brit McLaren-Mercedes 1:34.740 0.233 mp h. 26
3. Mark Webber ausztrál Red Bull-Renault 1:34.856 0.349 24
4. Nico Rosberg német Mercedes 1:35.059 0.552 18
5. Michael Schumacher német Mercedes 1:35.122 0.615 20
6. Kobajasi Kamui japán Sauber-Ferrari 1:35.199 0.692 27
7. Felipe Massa brazil Ferrari 1:35.283 0.776 24
8. Paul di Resta brit Force India-Mercedes 1:35.299 0.792 18
9. Nico Hülkenberg német Force India-Mercedes 1:35.474 0.967 22
10. Pastor Maldonado venezuelai Williams-Renault 1:35.478 0.971 24
11. Fernando Alonso spanyol Ferrari 1:35.484 0.977 26
12. Sergio Perez mexikói Sauber-Ferrari 1:35.584 1.077 24
13. Kimi Räikkönen finn Lotus-Renault 1:35.691 1.184 22
14. Romain Grosjean francia Lotus-Renault 1:35.724 1.217 21
15. Daniel Ricciardo ausztrál Toro Rosso-Ferrari 1:36.123 1.616 19
16. Jean-Eric Vergne francia Toro Rosso-Ferrari 1:36.222 1.715 25
17. Sebastian Vettel német Red Bull-Renault 1:36.366 1.859 23
18. Valtteri Bottas finn Williams-Renault 1:36.389 1.882 24
19. Timo Glock német Marussia-Cosworth 1:37.716 3.209 17
20. Vitalij Petrov orosz Caterham-Renault 1:38.295 3.788 23
21. Charles Pic francia Marussia-Cosworth 1:38.616 4.109 25
22. Narain Karthikeyan indiai HRT-Cosworth 1:39.043 4.536 25
23. Giedo van der Garde holland Caterham-Renault 1:39.374 4.867 22
24. Pedro de la Rosa spanyol HRT-Cosworth 1:39.688 5.181 19
A LEGUTÓBBI TÍZ JAPÁN GP LEGJOBBJAI
Győztes Pole pozíció Leggyorsabb kör
2002 Michael Schumacher Michael Schumacher Michael Schumacher
2003 Rubens Barrichello Rubens Barrichello Ralf Schumacher
2004 Michael Schumacher Michael Schumacher Rubens Barrichello
2005 Kimi Räikkönen Ralf Schumacher Kimi Räikkönen
2006 Fernando Alonso Felipe Massa Fernando Alonso
2007 (Fudzsi) Lewis Hamilton Lewis Hamilton Lewis Hamilton
2008 (Fudzsi) Fernando Alonso Lewis Hamilton Felipe Massa
2009 Sebastian Vettel Sebastian Vettel Mark Webber
2010 Sebastian Vettel Sebastian Vettel Mark Webber
2011
Jenson Button
Sebastian Vettel
Jenson Button
A VB ÁLLÁSA
GYŐZELEM DOBOGÓ PONTSZERZÉS PONT
1. Fernando Alonso 3 8 13 194
2. Sebastian Vettel 2 5 11 165
3. Kimi Räikkönen 6 13 149
4. Lewis Hamilton 3 6 10 142
5. Mark Webber 2 2 11 132
6. Jenson Button 2 5 9 119
7. Nico Rosberg 1 2 10 93
8. Romain Grosjean 3 7 82
9. Sergio Pérez 3 7 66
10. Felipe Massa 8 51
11. Paul di Resta 8 44
12. Michael Schumacher 1 7 43
13. Kobajasi Kamui 6 35
14. Nico Hülkenberg 6 31
15. Pastor Maldonado 1 1 2 29
16. Bruno Senna 7 25
17. Jean-Éric Vergne 2 8
18. Daniel Ricciardo 3 6
KONSTRUKTŐRÖK
1. Red Bull-Renault 297
2. McLaren-Mercedes 261
3. Ferrari 245
4. Lotus-Renault 231
5. Mercedes 136
6. Sauber-Ferrari 101
7. Force India-Mercedes 75
8. Williams-Renault 54
9. Toro Rosso-Ferrari 14
A DRS-zóna a célegyenesben húsz méterrel rövidebb a tavalyinál
A DRS-zóna a célegyenesben húsz méterrel rövidebb a tavalyinál
Legfrissebb hírek
Ezek is érdekelhetik