Ausztrál GP: A harmadik rajtkockából indulva visszacsúszott a hatodik helyre, ahol pechére összeakadt a másik nagy balhéssal, Pastor Maldonadóval. A nagy izmozásban természetesen összeütköztek, így a kavicságyban fejezte be a versenyt.
Malajziai GP: Jó rajt után az első kanyarban már a harmadik helyért harcolt Michael Schumacherrel, azonban egyikük sem akart engedni, így végül a két autó összeért. Grosjean folytatni tudta, később azonban kicsúszott.
Spanyol GP: A harmadik helyről indulva újfent koccant riválisaival, így az egész első etapot sérült első szárnnyal kellett teljesítenie. Végül a kerékcsere során a csapat megoldotta a problémát, de a futam elején emiatt sokat veszített az élen haladókhoz képest.
Monacói GP: A rajt után jobbról és balról is riválisok fogták közre, ám rosszul mérte fel a különbséget, elkezdett balra húzódni, Michael Schumachernek pedig már nem maradt elég helye. Grosjean megpördült, míg a helyszínre érkező Kobajasi Kamui a Lotusra futva a levegőbe emelkedett.
Brit GP: Az első kanyarban Lewis Hamiltonnal küzdött, leszorult a pályáról, majd Paul di Restáéval ért össze az autója, és eltört az első légterelője, amelynek cseréjére a boxba kellett hajtania.
Német GP: Csupán a 19. helyről vághatott neki a futamnak, s a középmezőny sűrűjében koccant Felipe Massával, ami miatt letört autójának első szárnya és defektet is kapott. A kaotikus versenyt végül a 18. helyen fejezte be.
Belga GP: A rajtnál Hamiltont a falnak nyomta, majd belement Pérezbe, a levegőbe emelkedett, aztán Alonsón landolt. Hozzá hasonlóan mindhárom áldozata feladta a viadalt, őt magát egy versenyről eltiltották.
Japán GP: Az első kanyar végén Pérezzel csatázott, amikor hátulról meglökte a fékező Webbert. Az ausztrál kiesett, a francia 10 másodperces stop-and-go büntetést kapott.
Mark WEBBER, Grosjean szuzukai „áldozata”: A verseny után azt mondtam neki: „Romain, nézz a szemembe! Nem az első tíz másodpercben fogod megnyerni a versenyt! Próbáld tartani a nyomvonalad, és ne kanyarogj összevissza! És még egy apró tipp: forgalomban mindig elég helyet kell hagyni magad előtt, és meg kell saccolnod, hol van az első szárnyad. Ha így folytatod, nem itt fogsz megöregedni…” |
Niki LAUDA, háromszoros világbajnok: Ha arra gondolunk, milyen múltja van, teljesen hibás döntésnek tartom, hogy megúszta egy stop&go büntetéssel. Most már valami sokkal keményebb szankciót kellene kiszabni rá, mert egyszerűen semmiből sem tanul. Az én logikám szerint még egyszer el kellene tiltani, de sokkal hosszabb időre. Ha valaki ennyire őrült, az nem maradhat következmények nélkül. |
Helmut MARKO, a Red Bull tanácsadója: Sokkoltak a történtek. Büntetése egy kicsit sem arányos a tettével, főleg ha az előéletét is figyelembe vesszük. Most legalább egy háromversenyes eltiltást kellene kiszabni rá. Ráadásul nem csak a Formula– 1-ben csinálja ezt, emlékszem, a juniorkategóriákban is állandóan rajtbalesetekbe keveredett. Ez ellen most már tenni kell valamit. |