Sebastian Vettel a rajtnál megelőzte a pole pozícióból induló Mark Webbert a Dél-koreai Nagydíjon, s miután a két pilóta ügyesen levédte a területet a riválisok elől, és ügyelt arra, hogy mások ne férjenek be kettejük közé, a versenyt végig kézben tartva kettős győzelmet arattak.
Vettelnek még az is belefért, hogy a verseny hajrájában egyszer csúnyán elfékezze magát – szerencséjére azt a hibát a második boxkiállása előtt, és nem után követte el. A német így 6 pontos előnyt szerzett a világbajnoki pontversenyben a 3. helyen célba érő Fernando Alonso előtt.
A Red Bull párosa mögött a Ferrarié ért célba, Felipe Massa a verseny második felében gyorsabb volt Alonsónál, de a csapat a vb-pontversenyt figyelemben tartva érthetően nem engedte, hogy a brazil támadja csapattársát.
Kimi Räikkönen az 5. helyen ért célba, megelőzve Nico Hülkenberget és Romain Grosjeant.
A Toro Rosso mindkét autójával pontot szerzett, a végén a 9. helyet Daniel Ricciardo annak köszönhette, hogy Lewis Hamilton McLarenjére feltapadt a pálya mellől feljövő műfű, és kétméteres darabtól lelassult az autója. Hamilton így egy pontot szerzett, míg csapattársa, Jenson Button a rajtnál kiesett, miután Kobajasi Kamui nekiment a féktávon.
ELŐZMÉNYEK
A pálya adatai: Hosszúság: 5.615 km Teljes versenytáv: 55 kör (308.630 km) Versenyben futott leggyorsabb kör: 1:39.605 (Sebastian Vettel, Red Bull, 2011) A tavalyi eredmény: Győztes: Sebastian Vettel (Red Bull; 1:38:01.994) Pole pozíció: Lewis Hamilton (McLaren; 1:35.820) Leggyorsabb kör: Sebastian Vettel (Red Bull; 1:39.605) |
Ricciardo autójában ki kellett cserélni az időmérőn tönkrement váltót, amely miatt az ausztrál öt rajthelyet veszített. Pic azért került a hátsó rajtkockába, mert a kilencedik motorját használja az idén az egy szezonra előírt nyolcon túl.
A FUTAM
A rajt előtt a levegő 21, az aszfalt 27 fokos, eső nem várható.
Button, Pérez, Kobajasi, Di Resta, Vergne és De la Rosa indul a keményebb keveréken, a többiek szuperlágyon vannak.
Webber gyors felvezető kört vezényelt, hogy formába hozza a gumikat.
ÉLŐ SZÖVEGES TUDÓSÍTÁSUNKAT IDE KATTINTVA ÉRHETI EL!
Vettel a rajtnál elment Webber mellett, s Alonso is megelőzte Hamiltont – az előzetesen porosnak tartott oldalról indulók jöttek ki jól az első kanyarokból. Webber a második egyenesben visszatámadta Vettelt, de a külső íven nem tudta megelőzni.
Az Alonso mögé kerülő Hamiltont Räikkönen is támadta, de nem járt szerencsével, s miután a mclarenes a 4. kanyar előtt visszavette pozícióját, Massa is megelőzte a finnt.
Hátrébb Kobajasi és Button ütközött, az angol kiesett, a japán továbbment. Rosberg is feladta a versenyt, miután a Button-Kobajasi féle balesetben megsérült az autója.
Vettel és Webber elhúzott Alonsótól, aki szintén lerázta Hamiltont. Mögöttük Massa, Räikkönen, Hülkenberg, Grosjean, Pérez, Schumacher sorrend alakult ki a pontszerző helyeken.
A 4. kör végén Vettel 1.3 másodperccel volt Webber és 3-mal Alonso előtt. Nagy volt a kavarodás a DRS-zónában, ahol már lehetett volna nyitni a hátsó szárnyat, de Rosberg autója miatt sárga zászlót lengettek – a Mercedest pedig nem mozdították a pályabírók.
A nagy végsebességre beállított Toro Rossók megelőzték Maldonadót, akinek Williamse egyáltalán nem versenyképes – a venezuelai panaszkodott is miatta.
A hosszú egyenesben törmelékek is voltak, a biztonsági autót azonban nem küldték be.
Kobajasi rajtbaleset okozása miatt áthajtásos büntetést kapott a boxutcában. Közben Rosberg autóját elvitték az egyenesből, igaz, néhány törmelék még ott maradt. A DRS-t viszont ismét használhatták a pilóták.
A két Toro Rosso Sennát is maga mögé utasította. Előrébb nem történtek említést érdemlő események. Webber már 3.5 másodpercre elhúzott Alonsótól.
Hülkenberget Grosjean és Pérez támadta, a mexikói a lágy gumikon száguldva késői első kiállást tervezett.
A 13. körben Hamilton, Hülkenberg és Grosjean is kereket cserélt, lágy gumikat kaptak. Hülkenberg Grosjean előtt maradt. A 14. körben Webber, Massa és Räikkönen érkezett a boxba.
A következő körben Vettel és Alonso állt ki, a spanyol éppen, hogy Pérez elé jött vissza. Hamilton üldözte kettőjüket. Az angol el is tudott húzni a mexikói mellett.
A boxkiállások után Vettel, Webber, Alonso, Hamilton, Pérez, Massa, Raikkönen, Maldonado, Hülkenberg, Grosjean sorrend alakult ki, Pérez és Maldonado még nem volt a boxban.
Pérezt Massa és Räikkönen is könnyedén megelőzte, miközben Kobajasi a boxba állt, és feladta a versenyt.
Pérez szuperlágy gumikat kapott a 18. kör végén, Vettel már hat másodperccel vezetett Webber előtt. Hamilton a gumik kopására panaszkodott, de a boxból figyelmeztették, hogy el kell jutnia bizonyos körmennyiségig a kiállása előtt.
Massa a 21. körben megelőzte Hamiltont, aki több mint egy másodpercet lassult. Alonso közeledett Webberhez. Az angol autójával súlyosabb gondok voltak, mint maga a gumi, de keményen védekezve visszaverte Räikkönen támadását. Egy körrel később a finn már simán elment Hamilton mellett, de a brit, akárcsak a rajt után, a 4. kanyar előtt visszavette a pozícióját.
A 24. körben Alonso 1.3 másodpercre volt Webbertől.
A Schumachert megelőző Vergne feljött a 10. helyre, mindkét Toro Rosso pontszerző helyen száguldott.
A 26. kör végén Hamilton másodszor is a boxba állt. Webber belehúzott, ismét meglógott Alonsótól. Két körön belül 2.2 másodpercre növelte az előnyét.
A 30. kör végén Vettel 8.3 másodperccel vezetett Webber előtt, Alonso 10.6, Massa 13, Räikkönen 24.2, Hülkenberg 40.8 másodpercre volt az éllovastól.
Webber a 32. kör végén állt a boxba új gumikért, lágy abroncsokon folytatta. Alonso a 34. kör végén ment ki új kerekekért, a friss gumikon a leggyorsabb kört futó Webbert nem volt esélye megelőzni.
Vettel és Grosjean is hibázott, a német csúnyán elfékezte magát, a francia lefutott az útról. Vettel és Massa a 35. kör végén szervizelt, Räikkönen követte őket a boxba.A kiállások után Vettel 5.3 másodperccel vezetett Webber előtt, Alonso 10 másodpercre volt a némettől, Massa pedig hárommal maradt el csapattársától. Räikkönen 13.3-ra volt Massa mögött.
Massának mondta a mérnöke, hogy túl közel került Alonsóhoz, vegyen vissza – a brazil jelen esetben nem vehet el pontokat csapattársától, aki a vb-címért küzd.
Miközben Grosjean igyekezett megelőzni Hamiltont a 6. helyért folyó csatában, Hülkenberg szenzációsan vette észre a lehetőséget, és a 4. kanyarral kezdődő kombinációban mindkét pilótát megelőzte. A német folytatta a 6., az angol a 7., a francia pedig a 8. helyen.
Hamilton a 42. kör végén harmadik kerékcseréjét is végrehajtotta.
Vettelt tíz körrel a vége előtt a gumik kopása miatt figyelmeztették, Alonso és Massa ismét közeledett Webberhez. A spanyol 4 másodpercre volt az ausztráltól, Webber azonban újra tudott gyorsítani, tartotta a különbséget.
A 6. helyezett Hülkenberg lerázta Grosjeant, a mögöttük Ricciardo és Vergne, a 10. helyen Hamilton száguldott, közvetlenül Vergne mögött – mindketten szuperlágy gumikon voltak, Hamilton készlete volt frissebb. Ricciardo lesodródott az útról, a Vergne hátránya vele szemben 10-ről 4 másodpercre csökkent.
Elöl a két Ferrari a leggyorsabb köröket futotta, miközben Vettel a gumik kopása miatt aggódott. Öt kör maradt hátra. Alonso a 49. körben egy másodperccel volt gyorsabb Webbernél. Az 50-ben Webber azonos kört futott a spanyollal.
A kerékvetők melletti műfű néhány kanyarban feljött a földről, és cafatokban a pályára került. Vergne és Hamilton utolérte Ricciardót. Az ausztrál elengedte a franciát, de Hamiltonnal még küzdött a 9. pozícióért.
Hamilton autójának aljára feltapadt a műfű, az angol lemaradt Ricciardótól. A McLaren-Mercedes aerodinamikai tulajdonságai finoman szólva megváltoztak.
Webber az utolsó előtti körben megfutotta a verseny leggyorsabb körét – ennyit arról, hogy a Red Bull lelassult.
Hamiltonnak még Pérez miatt is aggódnia kellett.
Vettel zsinórban a harmadik versenyt megnyerve átvette a vezetést a vb-pontversenyben Alonsótól. Webber lett a második, Alonso a harmadik, Massa a negyedik. Az utolsó pontot végül Hamilton megszerezte Pérez előtt célba érve.
1. | Sebastian Vettel | német | Red Bull-Renault | 1:36:28.651 |
2. | Mark Webber | ausztrál | Red Bull-Renault | 8.231 mp h. |
3. | Fernando Alonso | spanyol | Ferrari | 13.944 mp h. |
4. | Felipe Massa | brazil | Ferrari | 20.168 mp h. |
5. | Kimi Räikkönen | finn | Lotus-Renault | 36.739 mp h. |
6. | Nico Hülkenberg | német | Force India-Mercedes | 45.301 mp h. |
7. | Romain Grosjean | francia | Lotus-Renault | 54.812 mp h. |
8. | Jean-Éric Vergne | francia | Toro Rosso-Ferrari | 1:09.589 p h. |
9. | Daniel Ricciardo | ausztrál | Toro Rosso-Ferrari | 1:11.787 p h. |
10. | Lewis Hamilton | brit | McLaren-Mercedes | 1:19.692 p h. |
11. | Sergio Pérez | mexikói | Sauber-Ferrari | 1:20.062 p h. |
12. | Paul di Resta | brit | Force India-Mercedes | 1:24.448 p h. |
13. | Michael Schumacher | német | Mercedes | 1:29.241 p h. |
14. | Pastor Maldonado | venezuelai | Williams-Renault | 1:34.924 p h. |
15. | Bruno Senna | brazil | Williams-Renault | 1:36.902 p h. |
16. | Vitalij Petrov | orosz | Caterham-Renault | 1 kör h. |
17. | Heikki Kovalainen | finn | Caterham-Renault | 1 kör h. |
18. | Timo Glock | német | Marussia-Cosworth | 1 kör h. |
19. | Charles Pic | francia | Marussia-Cosworth | 2 kör h. |
20. | Narain Karthikeyan | indiai | HRT-Cosworth | 2 kör h. |
FELADTA | ||||
Kobajasi Kamui | japán | Sauber-Ferrari | 16 megtett kör | |
Pedro de la Rosa | spanyol | HRT-Cosworth | 16 | |
Nico Rosberg | német | Mercedes | 1 | |
Jenson Button | brit | McLaren-Mercedes | 0 | |
Leggyorsabb kör: Webber (54. kör) 1:42.037 |
GYŐZELEM | DOBOGÓ | PONTSZERZÉS | PONT | ||
1. | Sebastian Vettel | 4 | 7 | 13 | 215 |
2. | Fernando Alonso | 3 | 9 | 14 | 209 |
3. | Kimi Räikkönen | – | 6 | 15 | 167 |
4. | Lewis Hamilton | 3 | 6 | 12 | 153 |
5. | Mark Webber | 2 | 3 | 13 | 152 |
6. | Jenson Button | 2 | 5 | 10 | 131 |
7. | Nico Rosberg | 1 | 2 | 10 | 93 |
8. | Romain Grosjean | – | 3 | 8 | 88 |
9. | Felipe Massa | – | 1 | 10 | 81 |
10. | Sergio Pérez | – | 3 | 7 | 66 |
11. | Kobajasi Kamui | – | 1 | 7 | 50 |
12. | Nico Hülkenberg | – | – | 8 | 45 |
13. | Paul di Resta | – | – | 8 | 44 |
14. | Michael Schumacher | – | 1 | 7 | 43 |
15. | Pastor Maldonado | 1 | 1 | 3 | 33 |
16. | Bruno Senna | – | – | 7 | 25 |
17. | Jean-Éric Vergne | – | – | 3 | 12 |
18. | Daniel Ricciardo | – | – | 5 | 9 |
KONSTRUKTŐRÖK | ||
1. | Red Bull-Renault | 367 |
2. | Ferrari | 290 |
3. | McLaren-Mercedes | 284 |
4. | Lotus-Renault | 255 |
5. | Mercedes | 136 |
6. | Sauber-Ferrari | 116 |
7. | Force India-Mercedes | 89 |
8. | Williams-Renault | 58 |
9. | Toro Rosso-Ferrari | 21 |
1. | Mark Webber | ausztrál | Red Bull-Renault | 1:37.242 |
2. | Sebastian Vettel | német | Red Bull-Renault | 1:37.316 |
3. | Lewis Hamilton | brit | McLaren-Mercedes | 1:37.469 |
4. | Fernando Alonso | spanyol | Ferrari | 1:37.534 |
5. | Kimi Räikkönen | finn | Lotus-Renault | 1:37.625 |
6. | Felipe Massa | brazil | Ferrari | 1:37.884 |
7. | Romain Grosjean | francia | Lotus-Renault | 1:37.934 |
8. | Nico Hülkenberg | német | Force India-Mercedes | 1:38.266 |
9. | Nico Rosberg | német | Mercedes | 1:38.361 |
10. | Michael Schumacher | német | Mercedes | 1:38.513 |
11. | Jenson Button | brit | McLaren-Mercedes | 1:38.441 |
12. | Sergio Pérez | mexikói | Sauber-Ferrari | 1:38.460 |
13. | Kobajasi Kamui | japán | Sauber-Ferrari | 1:38.594 |
14. | Paul di Resta | brit | Force India-Mercedes | 1:38.643 |
15. | Pastor Maldonado | venezuelai | Williams-Renault | 1:38.725 |
16. | Jean-Éric Vergne | francia | Toro Rosso-Ferrari | 1:39.340 |
17. | Bruno Senna | brazil | Williams-Renault | 1:39.443 |
18. | Vitalij Petrov | orosz | Caterham-Renault | 1:40.207 |
19. | Heikki Kovalainen | finn | Caterham-Renault | 1:40.333 |
20. | Timo Glock | német | Marussia-Cosworth | 1:41.371 |
21. | Daniel Ricciardo* | ausztrál | Toro Rosso-Ferrari | 1:39.084 |
22. | Pedro de la Rosa | spanyol | HRT-Cosworth | 1:42.881 |
23. | Narain Karthikeyan | indiai | HRT-Cosworth | idő nélkül |
24. | Charles Pic** | francia | Marussia-Cosworth | 1:41.317 |
*Váltócsere miatt 5 rajthelyes büntetés | ||||
**A 9. 2012-es motor használata miatt 10 rajthelyes büntetés |