Az első edzéshez képest melegebbé vált a levegő, a kiskabátok is lekerültek a pálya körül lévő emberekről, az edzés elején 21 fokos a levegő, s 29 fokos az aszfalt.
Elsőként a délelőtti tréninget az élen záró Hamilton hagyta el a boxutcát.
Az első szabadedzés után Rosberget a sportfelügyelők elé idézték, mert feltartotta Maldonadót, de a Mercedes pilótája végül nem kapott büntetést.
A pilóták a második edzésre kapott friss lágy gumikkal azonnal mért körökbe kezdtek, Hamiltont előbb Räikkönen, majd Rosberg előte meg az élen, a német 1:41.153 perces eredményt ért el. Majd Button állt az élre 1:40.687-tel – őt Schumacher váltotta az élen 1:40.424 perccel.
SZOMBAT |
4.00–5.00: 3. szabadedzés |
7.00–8.00: időmérő edzés |
VASÁRNAP |
8.00: a verseny rajtja |
Az NSO az összes edzésről, valamint a versenyről is élő tudósítással számol be. Az időpontok magyar idő szerint értendőek. |
Az aszfalt állapota nagyon gyorsan javult, Di Resta 1:40.331-gyel átvette a vezetést, miközben Vettel feljött a 3. helyre. Schumacher egy lassabb kör után újra belehúzott, és 1:39.911-gyel visszavette a vezetést. Alonso a 2. helyen mutatkozott be a Ferrarival, miközben Hülkenberg az 5. körében az első gumik szemcsésedését jelentette.
Vettel 1:39.794 perccel az élre állt. Közben a délelőtti edzésen is rengeteget csúszkáló Pérez és Massa újra többször is elhagyta a pályát. Massa első tiszta köre aztán 78 ezreddel maradt csak el Vettel legjobbjától.
A McLarennél közölték, hogy Button szuzukai váltójában a pilóta panaszai ellenére nem találtak mechanikai hibát, ezért nem kell kicserélni. Olyan szenzor romlott el, amelynek a megjavítása nem jár rajtbüntetéssel.
Hamilton 1:39.717-tel átvette a vezetést, majd Button állt az élre. A két McLarent rövidesen a két Ferrari váltotta a lista tetején, Massa 1:39.687-tel vezetett, az első négy 3 századon belül volt.
Senna megpördült, de folytatni tudta a száguldást.
Az első félóra végéhez közeledve az első hét helyen Massa, Alonso, Button, Hamilton, Vettel, Schumacher és Webber 25 ezreden belül volt egymáshoz képest. A hetesből Webber tört ki elsőként, 1:39.404-gyel, 283 ezreddel Massa előtt állt az élre.
A szuperlágy gumik elsőként Vergne autójára kerültek fel, a francia 1.3 tizeddel volt gyorsabb, mint az első edzésen. Pérez követte a példáját, de nem futott mért kört.
Vettel a lágy gumikon – amelyik ezen a hétvégén a keményebb keverék – 1:39.089-et futott, ami a nap legjobb eredménye. Miután közölték vele, hogy a lágy gumikon megtette, amit pénteken meg kellett tennie, szabadon választhat, meddig marad velük a pályán. Rövidesen azért visszatért a boxba.
Petrov kényszerből váltott a szuperlágy gumikra, miután a lágy készlete defektes lett.
Pérez előbb a DRS meghibásodását jelezte rádión, majd megállt az autója a pályán a szuperlágy gumikon. A rádión azt jelentette, hogy elszállt az erő az autóból. Autóját a pálya szélén állította le, ott sétálgatott mellette, de a piros zászlókat nem lengették.
Kisvártatva megérkeztek a pályabírók, akik a szalagkorlát mögé tolták a Saubert, a pálya újra tiszta volt. Újra meg is telt a pálya autókkal. Schumacher szuperlágy gumikat kapott, akárcsak Grosjean.
A francia közel kilenc tizeddel maradt el rajtuk Vettel lágy gumis legjobbjától.Schumi közben az elé kerülő De la Rosával különbözött össze.
A Red Bullokra is felkerültek a piros feliratú gumik, amelyeken Button feljött Vettel mögé, 130 ezredre megközelítette a németet. Webber 1:38.864-re javított a lágyabbik keveréken, és átvette a vezetést.
A pálya adatai: Hosszúság: 5.615 km Teljes versenytáv: 55 kör (308.630 km) Versenyben futott leggyorsabb kör: 1:39.605 (Sebastian Vettel, Red Bull, 2011) A tavalyi eredmény: Győztes: Sebastian Vettel (Red Bull; 1:38:01.994) Pole pozíció: Lewis Hamilton (McLaren; 1:35.820) Leggyorsabb kör: Sebastian Vettel (Red Bull; 1:39.605) |
Miközben Massa arra panaszkodott, hogy nem működik a KERS-e, Vettel annak ellenére megelőzte Webbert 32 ezreddel, hogy többször elfékezte magát. A szuperlágy gumik mindenesetre csupán 3-4 tizedes javulást jelentettek a lágyakhoz képest, ami megnehezíti a csapatok döntését az időmérő előtt.
Fél óra maradt az edzésből,a többség túl volt szuperlágy gumi, könnyű autós körein. Alonso a 6. helyen állt, miután a nagy forgalomban nem tudott tiszta kört futni. Hamilton a nyolcadik helyen maradt rajtuk.
Az első nyolc helyen a Red Bull, a McLaren, a Mercedes és a Ferrari pilótái voltak, folytatódott az első edzésen is látott trend. Alonso újabb próbát tett, s 328 ezredes hátránnyal Vettelhez képest feljött a 3. helyre.
Räikkönen az új szuperlágy gumikkal a 10. helyre jött fel, ő volt az első, aki egy másodpercen kívül került Vettelhez képest – mindössze 7 ezreddel.
Alonso versenyképes Jongnamban, ahol két éve már nyerni tudott |
Miközben a többiek teletankolt autójukkal versenyszimulációt kezdtek a szuperlágy gumikon, Räikkönen az utolsó gyors könnyű autós mért körébe fogott. Az egyik Toro Rosso mögé ragadva azonban elveszítette az esélyét a javításra. Vissza is ment a boxba, hogy teletankolják az autóját.
A nehéz autós menetben a Red Bull párosa mellett Alonso és a két McLaren tűnt erősnek – tehát versenytempőóban is ugyanazok voltak az élen, akik a könnyű autós menetek során. A Mercedes ugyanakkor több tizeddel elmaradt a pálya kanyargós szakaszán.
A leggyorsabb Button volt, de a legkiegyensúlyozottabb teljesítményt a Red Bull pilótái mutatták – ez fontosabb, mint a sebesség, amelyre hatással lehet az autóban lévő üzemanyag mennyisége is.
Az utolsó tíz perc elején Pérezen kívül mindenki a pályán volt. Rosberg és Schumacher sebessége már az egyenesekből álló első szektorban is jócskán elmaradt a többiekétől.
Massa a lágy gumikon körözött, a brazil tudott még olyan kiegyensúlyozott köröket futni, mint Vettel a Red Bull-lal. Ezt látva az utolsó percekre Hamilton is a sárga betűs abroncsokért hajtott a boxba.Ám az első gyors körében a célegyenes végén elfékezte magát, a jobb első gumija tönkrement, és mehetett vissza a depóba.
Vissza már nem ment, az utolsó percekben semmi sem változott, Vettel maradt az élen Webbe, Alonso, Button és Schumacher előtt.
1. | Sebastian Vettel | német | Red Bull-Renault | 1:38.832 | átlag: 204.528 km/ó | 33 kör |
2. | Mark Webber | ausztrál | Red Bull-Renault | 1:38.864 | 0.032 mp h. | 33 |
3. | Fernando Alonso | spanyol | Ferrari | 1:39.160 | 0.328 | 28 |
4. | Jenson Button | brit | McLaren-Mercedes | 1:39.219 | 0.387 | 29 |
5. | Michael Schumacher | német | Mercedes | 1:39.330 | 0.498 | 31 |
6. | Felipe Massa | brazil | Ferrari | 1:39.422 | 0.590 | 30 |
7. | Nico Rosberg | német | Mercedes | 1:39.584 | 0.752 | 36 |
8. | Lewis Hamilton | brit | McLaren-Mercedes | 1:39.717 | 0.885 | 25 |
9. | Nico Hülkenberg | német | Force India-Mercedes | 1:39.739 | 0.907 | 33 |
10. | Kimi Räikkönen | finn | Lotus-Renault | 1:39.839 | 1.007 | 26 |
11. | Romain Grosjean | francia | Lotus-Renault | 1:39.957 | 1.125 | 28 |
12. | Bruno Senna | brazil | Williams-Renault | 1:40.089 | 1.257 | 32 |
13. | Paul di Resta | brit | Force India-Mercedes | 1:40.112 | 1.280 | 34 |
14. | Kobajasi Kamui | japán | Sauber-Ferrari | 1:40.445 | 1.613 | 28 |
15. | Sergio Perez | mexikói | Sauber-Ferrari | 1:40.745 | 1.913 | 11 |
16. | Jean-Eric Vergne | francia | Toro Rosso-Ferrari | 1:40.789 | 1.957 | 31 |
17. | Daniel Ricciardo | ausztrál | Toro Rosso-Ferrari | 1:40.997 | 2.165 | 32 |
18. | Pastor Maldonado | venezuelai | Williams-Renault | 1:41.200 | 2.368 | 33 |
19. | Heikki Kovalainen | finn | Caterham-Renault | 1:41.602 | 2.770 | 23 |
20. | Timo Glock | német | Marussia-Cosworth | 1:42.596 | 3.764 | 28 |
21. | Charles Pic | francia | Marussia-Cosworth | 1:43.066 | 4.234 | 21 |
22. | Vitalij Petrov | orosz | Caterham-Renault | 1:43.067 | 4.235 | 22 |
23. | Narain Karthikeyan | indiai | HRT-Cosworth | 1:43.869 | 5.037 | 36 |
24. | Pedro de la Rosa | spanyol | HRT-Cosworth | 1:44.533 | 5.701 | 24 |
1. | Lewis Hamilton | brit | McLaren-Mercedes | 1:39.148 | átlag: 203.877 km/ó | 23 kör |
2. | Fernando Alonso | spanyol | Ferrari | 1:39.450 | 0.302 mp h. | 21 |
3. | Mark Webber | ausztrál | Red Bull-Renault | 1:39.575 | 0.427 | 21 |
4. | Felipe Massa | brazil | Ferrari | 1:39.854 | 0.706 | 23 |
5. | Sebastian Vettel | német | Red Bull-Renault | 1:40.088 | 0.940 | 21 |
6. | Michael Schumacher | német | Mercedes | 1:40.221 | 1.073 | 21 |
7. | Nico Rosberg | német | Mercedes | 1:40.396 | 1.248 | 24 |
8. | Romain Grosjean | francia | Lotus-Renault | 1:40.422 | 1.274 | 22 |
9. | Paul di Resta | brit | Force India-Mercedes | 1:40.440 | 1.292 | 19 |
10. | Jenson Button | brit | McLaren-Mercedes | 1:40.480 | 1.332 | 21 |
11. | Kimi Räikkönen | finn | Lotus-Renault | 1:40.929 | 1.781 | 14 |
12. | Pastor Maldonado | venezuelai | Williams-Renault | 1:41.048 | 1.900 | 25 |
13. | Jules Bianchi | francia | Force India-Mercedes | 1:41.140 | 1.992 | 21 |
14. | Kobajasi Kamui | japán | Sauber-Ferrari | 1:41.220 | 2.072 | 19 |
15. | Sergio Perez | mexikói | Sauber-Ferrari | 1:41.514 | 2.366 | 20 |
16. | Daniel Ricciardo | ausztrál | Toro Rosso-Ferrari | 1:41.596 | 2.448 | 23 |
17. | Jean-Eric Vergne | francia | Toro Rosso-Ferrari | 1:42.021 | 2.873 | 25 |
18. | Valtteri Bottas | finn | Williams-Renault | 1:42.027 | 2.879 | 23 |
19. | Heikki Kovalainen | finn | Caterham-Renault | 1:42.104 | 2.956 | 24 |
20. | Timo Glock | német | Marussia-Cosworth | 1:42.175 | 3.027 | 13 |
21. | Charles Pic | francia | Marussia-Cosworth | 1:42.706 | 3.558 | 22 |
22. | Giedo van der Garde | holland | Caterham-Renault | 1:42.820 | 3.672 | 19 |
23. | Pedro de la Rosa | spanyol | HRT-Cosworth | 1:44.517 | 5.369 | 23 |
24. | Daniel Clos | spanyol | HRT-Cosworth | 1:45.735 | 6.587 | 22 |
GYŐZELEM | DOBOGÓ | PONTSZERZÉS | PONT | ||
1. | Fernando Alonso | 3 | 8 | 13 | 194 |
2. | Sebastian Vettel | 3 | 6 | 12 | 190 |
3. | Kimi Räikkönen | – | 6 | 14 | 157 |
4. | Lewis Hamilton | 3 | 6 | 11 | 152 |
5. | Mark Webber | 2 | 2 | 12 | 134 |
6. | Jenson Button | 2 | 5 | 10 | 131 |
7. | Nico Rosberg | 1 | 2 | 10 | 93 |
8. | Romain Grosjean | – | 3 | 7 | 82 |
9. | Felipe Massa | – | 1 | 9 | 69 |
10. | Sergio Pérez | – | 3 | 7 | 66 |
11. | Kobajasi Kamui | – | 1 | 7 | 50 |
12. | Paul di Resta | – | – | 8 | 44 |
13. | Michael Schumacher | – | 1 | 7 | 43 |
14. | Nico Hülkenberg | – | – | 7 | 37 |
15. | Pastor Maldonado | 1 | 1 | 3 | 33 |
16. | Bruno Senna | – | – | 7 | 25 |
17. | Jean-Éric Vergne | – | – | 2 | 8 |
18. | Daniel Ricciardo | – | – | 4 | 7 |
KONSTRUKTŐRÖK | ||
1. | Red Bull-Renault | 324 |
2. | McLaren-Mercedes | 283 |
3. | Ferrari | 263 |
4. | Lotus-Renault | 239 |
5. | Mercedes | 136 |
6. | Sauber-Ferrari | 116 |
7. | Force India-Mercedes | 81 |
8. | Williams-Renault | 58 |
9. | Toro Rosso-Ferrari | 15 |