Vettel megtarthatta a győzelmét, Alonso elégedett

Vágólapra másolva!
2012.09.23. 19:54
null
Vettel a győzelemnek örült, Alonso pedig annak, hogy nem az eddig legközelebbi riválisa nyert (Fotók: Action Images)
Címkék
Sebastian Vettelnek még három órával a Szingapúri Nagydíj leintése után is izgulnia kellett, hogy megtarthatja-e győzelmét, a sportfelügyelők ugyanis vizsgálatot indítottak amiatt, hogy a német a biztonsági autós időszakban hirtelen fékezett, és Jenson Button majdnem nekiment. Végül nem volt büntetés, így maradt a végeredmény a dobogós helyeken. Fernando Alonso ezúttal sem keseredett el a 3. helyezése miatt, kiemelte ugyanis, hogy amíg Vettel és Lewis Hamilton felváltva kiesnek a versenyekről, neki ez is bőven elég.

 

Sebastian Vettel pályafutása 23. győzelmét aratta a Szingapúri Nagydíjon, amellyel utolérte az örökranglistán Nelson Piquet-t. A német Lewis Hamilton kiesének köszönhette, hogy a 3. rajtkockából indulva is nyerni tudott, miután a rajtnál megelőzte Pastor Maldonadót. Ugyanakkor a németet a verseny után a sportfelügyelők maguk elé hívták, hogy kérdőre vonják azért, mert ráfékezett Jenson Buttonra a biztonsági autós időszakban, és az angol majdnem nekiment. Végül aztán nem lett büntetés, nem változtatták meg utólag a végeredményt.

„Gyilkos ez a pálya, hosszú és hepehupás, a verseny az egyik legnehezebb az idényben – mondta Vettel. – Elismerem, hogy Lewis kiesése is kellett a győzelemhez, az autójából már néhány körrel korábban csöpögött az olaj. Nagyon jó hétvégénk volt, csak az időmérő hibádzott, nagyon büszke vagyok rá, hogy sikerült nyerni. A győzelmet Sid Watkins emlékének ajánlom, nagyon sokat tett azért, hogy hétvégéről hétvégére élvezhessük a versenyzést, és ne kelljen a súlyos sérülések miatt aggódnunk.”

Vettel elmondta, további győzelmeket vár, mert csak így előzheti meg az összetettben is Fernando Alonsót.

„El kell ismernem, hogy a McLarené a leggyorsabb autó, és a Ferrari is sokoldalú, Fernando mindenhol esélyes. Így is tudunk győzni, de jobb lenne, ha biztosabbá tennénk a fölényünket, könnyebbek lennének a futamok. Nagyon nehéz ez a vb, de még versenyben vagyunk. Nagyon fontos lesz, hogy minden hátralévő futamon célba érjünk” – mondta Vettel.

A Monzában a 2. helyről kieső Jenson Button továbbra is remek formában van, s neki köszönhetően legalább a konstruktőr-világbajnokságban tartja a lépést a McLaren a Red Bull-lal.

„A szuperlágyon nagyon jó volt a tempó, könnyen tudtam vigyázni rájuk, de hiába maradtam kint tovább, a friss lágy gumikon Lewis és Seb gyorsabb volt nálam, így nem kerülhettem eléjük. Aztán a keményebb gumin romlott az autó egyensúlya, a kopás is gyorsabb volt, így sajnos nem tudtam nyomás alá helyezni Sebastiant. Sajnos megint volt egy műszaki hibánk, ezért fontos volt, hogy a lehető legjobb helyen érjek célba.”

Fernando Alonsónak nagyon tetszik Sebastian Vettel és Lewis Hamilton sormintája: amikor az egyik nyer, a másik kiesik, miközben a vb-éllovas magabiztosan gyűjtögeti a pontokat.

„Monzában Lewis nyert és Sebastian esett ki, itt Sebastian nyert és Lewis adta fel a versenyt. Én közben gyűjtögetem a pontokat, és örülök neki, hogy így alakulnak a versenyek. Ha így megy tovább az idény végéig, nagyon boldog leszek – mondta Alonso. – Ez az egyik legjobb pálya, imádok itt versenyezni, csodás a hangulat. Izgalmas, érdekes, szórakoztató verseny volt.”

Lewis Hamilton most pont nélkül távozott, de ígéri: visszavág
Lewis Hamilton most pont nélkül távozott, de ígéri: visszavág

Lewis Hamilton nehezen törődött bele, hogy váltóhiba miatt fel kellett adnia a Szingapúri Nagydíjat, hiszen mint mondta, nem hozta ki a maximumot az autójából, és magabiztos győzelem felé haladt.

„Összetörtem, amikor megállt az autó, de most már jól vagyok – mondta Hamilton a BBC-nek. – Nem hajtottam nagyon a kocsit, csak annyit hoztam ki belőle, amennyi a vezetés biztos megtartásához kellett. Szükség esetén sokkal gyorsabb lettem volna, könnyű győzelem csúszott ki a kezemből. Sajnos elszalasztottuk a lehetőséget, a Red Bull és Jenson viszont jó munkát végzett.”

„Hat verseny még hátravan, nem adhatom fel, mindegyiket meg kell nyernem, és nyomni is fogom a gázt, hogy ez megvalósuljon.Nehéz lesz, de hat versenyen bármi megtörténhet" – tette hozzá Hamilton. Bár felvetődött, hogy Hamilton váltója a szombati időmérőn sérült meg, amikor az angol a falnak ment a hátsó kerekével, Martin Whitmarsh csapatfőnök kizárta ezt a lehetőséget.

A Szingapúri Nagydíjat a 2. rajtkockából kezdő, de a versenyt műszaki hiba miatt feladó Pastor Maldonado szerint a Williams ismét bebizonyította, hogy képes felvenni a harcot az élcsapatokkal, és még nyerhet is 2012-ben.

„Nagyon jó volt a tempóm, biztos vagyok benne, hogy ha nem üldöz minket a balszerencse, ismét versenyben lehetünk a győzelemért – mondta a Spanyol Nagydíjon aratott győzelme óta eltelt kilenc versenyen pont nélkül maradt Maldonado Szingapúrban. – A rajtnál nem azért estem vissza, mert a korábbi balesetek miatt óvatosabb voltam, hanem mert nem sikerült megfelelően felmelegíteni a gumikat, és az első kanyar után megcsúsztam, lendületet veszettem, és Sebastian és Jenson is elhúzott mellettem.”

Michael Schumacher szerint fékhiba miatt nem tudott eléggé lelassítani a Szingapúri Nagydíjon, amikor az egyik egyenes végén nekiütközött a Jean-Éric Vergne-nek, a Toro Rosso pilótájának. Mindketten kiestek, és mivel Schumi a Spanyol Nagydíjon hasonló balesetet okozott Bruno Sennával, amiért tíz rajthelyes büntetést kapott – ugyanazért a hibáért ugyanazt a büntetést kapta, két hét múlva Szuzukában tíz rajthelyet veszít.

„A biztonsági autós időszak után az egyenes végén nem lassult le az autó fékezéskor, ezért teljes erővel a fékre léptem. Ám ekkor leblokkoltak a kerekek, ami szintén nem hasznos, de ennél többet nem tehettem, képtelen voltam megelőzni a balesetet – mondta Schumacher. – Nem tudom, miért nem lassult le a kocsi, ezt meg kell vizsgálnunk. Sajnálom Jean-Éricet, hogy ki kellett állnia, és a csapatunk szerelőit is, akik keményen dolgoztak. Ki kell derítenünk, mi történt.”

A verseny után még egy szankció történt, Mark Webber utólagos boxutcai áthajtásos büntetést kapott, azaz 20 másodpercet hozzáadtak az időeredményéhez, mert a pályát elhagyva előzte meg Kobajasi Kamuit. Ezzel Webber a 10. helyről visszacsúszott Sergio Pérez mögé a 11.helyere, és nem szerzett pontot.

TOVÁBBI NYILATKOZATOK
Paul di Resta (4.): – Nagyszerű számunkra, hogy a jó rajtot követően sikerült megtartanunk a pozíciónkat, ráadásul a végén támadni tudtuk a világbajnoki címért küzdő Ferrarit. A legközelebbi riválisaink nem tudtak pontot szerezni, szóval ki fogjuk élvezni ezt a pillanatot este. A koncentráció a legnehezebb faktor ezen a versenyen, és arra próbáltam fókuszálni, hogy a lehető legjobb fizikai állapotban vezessem az autót.
Nico Rosberg (5.): – Hosszú idő után minden jól alakult számomra. A tizedik pozícióból rajtolva az ötödik helyen célba érni remek teljesítmény, örülök neki, hogy sikerült szereznem néhány értékes pontot magamnak, és a csapatnak is. Sikerült a két Lotus előtt végezni, erre sem számítottunk a versenyt megelőzően.
Kimi Räikkönen (6.): – Az időmérőhöz képest nem volt rossz a verseny, de jobb is lehetett volna. Ha nincs a biztonsági autó, talán egy hellyel előrébb érek célba, de hol Schumacher, hol Rosberg mögött ragadtam, ami bosszantó volt. A vb-n még a harmadik vagyok, de jobb teljesítmény kell ahhoz, hogy ott is maradjak, vagy előrébb lépjek.
Romain Grosjean (7.): – Nehéz verseny volt, de jobb eredményt értünk el annál, amire a pénteki edzések után számítottunk. A végén Kimi gyorsabb volt nálam, ezért elengedtem,s még ha nem, is esik jól csata nélkül megadni magam, néha bölcsen kell cselekedni a pályán.
Felipe Massa (8.): – Nem volt szép, amit Bruno tett, hiszen már mellé értem, amikor rám húzta az autót, és nekilökött a falnak. Nagy szerencse, hogy nem sérült meg az autóm, szerencsére, mire célba értem, lehiggadtam. A rajtnál valaki nekem jött, ezért defektet kaptam, és bár a jó eredményre elszálltak az esélyeim, az autó fantasztikus volt, élveztem az éjszakát.
Daniel Ricciardo (9.): – Nagyon boldog vagyok a kilencedik hellyel, nem mindig tudtuk pontokkal befejezni az utóbbi versenyeket. A biztonsági autóból sikerült hasznot húznunk, és élveztem a Markkal való csatározást is, habár Massát nem volt esélyem magam mögött tartani.
Mark Webber (10.): – Nem volt rossz a tempóm és a stratégiám is rendben volt, de a második safety caros szakasz nagyon rosszul jött ki számomra, mivel egy hosszú sor legvégén találtam magam. Ezen a pályán egy időben harcolni és vigyázni a gumikra elég kaotikus. Sebastian értékes pontokat szerzett a csapatnak, én pedig már a következő versenyekre koncentrálok.
Sergio Pérez (11.): – Sokat szenvedtünk ezen a hétvégén, és a tempónk sem volt meg. Mindent megpróbáltunk a versenyen, de nem jött össze a pontszerzés ma. Javulnunk kell a következő versenyig, és biztos vagyok benne, hogy ez sikerülni is fog.
Timo Glock (12.): – Tudtuk, hogy jó az autónk, és örülök, hogy itt versenyezhettem, mert imádom ezt a pályát. A verseny első felében az volt a célom, hogy közel maradjak Heikkihez, de túl keményen nyomtam, a falat is súroltam. Amikor bejött a biztonsági autó, összekuszálódtak a dolgok, majd felismertem, hogy gyorsabb vagyok, mint Heikki. A második biztonsági autó a taktikánk miatt jól jött, hiszen harmincnégy kört kellett a lágyabb gumikon megtennem. Fontos ez az eredmény, remélem, meg tudjuk tartani a 10. helyt a konstruktőr-vb-ben.
Kobajasi Kamui (13.): A rajtnál kipörögtek a kerekeim, ezután sokáig eseménytelenül zajlott a versenyem. Nem voltam abban a helyzetben, hogy támadni tudjak. A második biztonsági autós szakaszt követően nem tudtam elkerülni az összeütközést Hülkenberggel, egyszerűen nem volt elég helyem. Nico elnézését kért tőlem a futam után, úgy tűnt, hogy túlkormányzottsággal küzd, én pedig elveszítettem az első vezetőszárnyamat, és be kellett mennem a bokszba.
Nico Hülkenberg (14.): – A lágyabb gumikon indultunk el, ami kifizetődött volna, de beragadtam Kimi és Michael mögé, emiatt nem tudtam megmutatni az autó valódi sebességét. A biztonsági autók sem a legjobb ütemben jöttek be, nem jött ki a lépés számomra ezen a hétvégén. Az autó sebessége és Paul eredménye azonban mindenképpen pozitív eredmény.
Heikki Kovalainen (15.): – A futamom a biztonsági autóig jól alakult. Úgy döntöttünk, hogy kint maradunk, de a gumik elkezdték megadni magukat, emiatt újra be kellett mennem a bokszba, és már nem maradt elég idő hátra, hogy behozzam a hátrányomat.
Charles Pic (16.): – Először is szeretnék köszönetet mondani az egész csapatnak, ez az eredmény nagyon fontos volt mindenki számára. Két kiállásos stratégiát választottunk, de a biztonsági autó miatt ezen változtatni kellett. Az utolsó hosszú etapot a szuperlágy gumikon csináltuk végig, amelyek teljesen elkoptak a verseny végére.
Pedro de la Rosa (17.): – Elégedett vagyok a versennyel, habár úgy tűnt, hogy az utolsó öt kör sohasem ér véget. A gumijaim teljesen elkoptam a végére, a többiek úgy húztak el mellettem, mintha ott sem lettem volna. Pszichikailag nagyon kemény verseny volt, de mindent kihoztunk magunkból, amit tudtunk.
Bruno Senna (18.): – Tekintve, hogy volt néhány problémánk, jó futamon vagyunk túl. Az első néhány köröm nagyon mozgalmasra sikeredett, de képes voltam előzni, amikor szükségem volt rá, a sebességem is jó volt kezdetben. A tizenhatodik körtől kezdve nem működött a KERS-em, szóval nehéz volt védekezni a mögöttem lévőkkel szemben.
Vitalij Petrov (19.): – Nagyszerűen kaptam el a rajtot, két vagy három kocsit is megelőztem, de összeértem Massával, és sajnos megsérült az első vezetőszárnyam. Tulajdonképpen itt véget is ért a versenyem, és talán Felipe versenye is, amiért bocsánatot szeretnék kérni tőle.
Jean-Éric Vergne (kiesett): – A stratégiánk nagyon jól működött, és a tempóm is nagyon rendben volt, nagy kár, hogy nem tudtam pontokat szerezni. A baleset előtt éppen megpróbáltam Pérezt megelőzni, úgyhogy nem tudom mi történt egészen pontosan, de szerintem Michael túl későn fékezett. Nincs értelme, hogy mérgelődjek emiatt, az ilyen dolgok megtörténnek futam közben. Elnézést kért tőlem, és ezzel le is zárult a történet.
Narain Karthikeyan (kiesett): – Már a futam elejétől kezdve küszködtünk a túlmelegedéssel, az egyenesekben pedig sok időt veszítettünk. Ennek ellenére versenyben voltunk, mindaddig, amíg nem mentem rá a pálya koszos részére, aminek az lett az eredménye, hogy az autó nem kanyarodott be, és nekimentem a falnak.
SZINGAPÚRI NAGYDÍJ, A MÓDOSÍTOTT VÉGEREDMÉNY
1. Sebastian Vettel német Red Bull-Renault 2:00:26.144
2. Jenson Button brit McLaren-Mercedes 8.959 mp h.
3. Fernando Alonso spanyol Ferrari 15.227 mp h.
4. Paul di Resta brit Force India-Mercedes 19.063 mp h.
5. Nico Rosberg német Mercedes 34.784 mp h.
6. Kimi Räikkönen finn Lotus-Renault 35.759 mp h.
7. Romain Grosjean francia Lotus-Renault 36.698 mp h.
8. Felipe Massa brazil Ferrari 42.829 mp h.
9. Daniel Ricciardo ausztrál Toro Rosso-Ferrari 45.820 mp h.
10.
Sergio Pérez
mexikói
Sauber-Ferrari
50.619 mp h.
11. Mark Webber ausztrál Red Bull-Renault 1:07.175 p h.*
12. Timo Glock német Marussia-Cosworth 1:31.918 p h.
13. Kobajasi Kamui japán Sauber-Ferrari 1:37.141 p h.
14. Nico Hülkenberg német Force India-Mercedes 1:39.413 p h.
15. Heikki Kovalainen finn Caterham-Renault 1:47.967 p h.
16. Charles Pic francia Marussia-Cosworth 2:12.925 p h.
17. Pedro de la Rosa spanyol HRT-Cosworth 1 kör h.
18. Bruno Senna brazil Williams-Renault 2 kör h.
19. Vitalij Petrov orosz Caterham-Renault 2 kör h.
*Webber szabálytalan előzésért 20 másodperces büntetést kapott.
FELADTÁK
Michael Schumacher német Mercedes 38 megtett kör
Jean-Éric Vergne francia Toro Rosso-Ferrari 38
Pastor Maldonado venezuelai Williams-Renault 36
Narain Karthikeyan indiai HRT-Cosworth 30
Lewis Hamilton brit McLaren-Mercedes 22
Leggyorsabb kör: Hülkenberg (52. kör) 1:51.033
A VB ÁLLÁSA
GYŐZELEM DOBOGÓ PONTSZERZÉS PONT
1. Fernando Alonso 3 8 13 194
2. Sebastian Vettel 2 5 11 165
3. Kimi Räikkönen 6 13 149
4. Lewis Hamilton 3 6 10 142
5. Mark Webber 2 2 11 132
6. Jenson Button 2 5 9 119
7. Nico Rosberg 1 2 10 93
8. Romain Grosjean 3 7 82
9. Sergio Pérez 3 7 66
10. Felipe Massa 8 51
11. Paul di Resta 8 44
12. Michael Schumacher 1 7 43
13. Kobajasi Kamui 6 35
14. Nico Hülkenberg 6 31
15. Pastor Maldonado 1 1 2 29
16. Bruno Senna 7 25
17. Jean-Éric Vergne 2 8
18. Daniel Ricciardo 3 6
KONSTRUKTŐRÖK
1. Red Bull-Renault 297
2. McLaren-Mercedes 261
3. Ferrari 245
4. Lotus-Renault 231
5. Mercedes 136
6. Sauber-Ferrari 101
7. Force India-Mercedes 75
8. Williams-Renault 54
9. Toro Rosso-Ferrari 14
Legfrissebb hírek
Ezek is érdekelhetik