Eddie Jordan, a BBC pletykafelelőse az időmérő előtt újabb hírrel borzolta a kedélyeket: az ír szerint szerdán Michael Schumacher nagy bejelentést tesz, és letisztul a kép az átigazolási piacon. Ez azt jelentheti, hogy folytatja, mert abban az esetben Hamilton is marad a helyén.
A pálya adatai: Hossza: 5.073 km |
Fontos hírek láttak napvilágot az F1-es futamokról is: Szingapúr 2017-ig biztosan marad a versenynaptárban, míg az Egyesült Államokban befejezték az austini versenypálya aszfaltozását. Képekért kattintson ide!
Ami a büntetéseket illeti, eddig csak a kiscsapatok pilótái jártak pórul: De la Rosa váltócsere miatt öt rajthelyes büntetést kap, míg Picnek (a főmérnökével együtt) meg kell jelennie az FIA egyik, a közúti közlekedés biztonságosabbá tételét taglaló konferencián, mert a harmadik szabadedzésen Petrov balesete után piros zászlónál előzött. A francia versenyidejéhez pluszban hozzáadnak 20 másodpercet.
Az edzés megkezdése előtt a levegő 28, az aszfalt 30 fokos, 2-3 fokkal mindkettő alacsonyabb, mint a 3. szabadedzésen. A páratartalom továbbra is magas: 73%.
A Pirelli a lágy és a szuperlágy abroncsokat hozta el. Utóbbi a gyorsabb, de túl hosszú a pálya egy mért körhöz, ezért a pilótáknak választaniuk kell: vagy a kör elejére hozzák ideális állapotba a gumit, és számolnak vele, hogy a végére relatíve lelassulnak, vagy megkímélik a gumit a felvezető körben, és az elején szenvednek hátrányt, miközben a pálya második felére csúcsformába kerül a gumi. Az időmérőn e két verzió között variálnak majd a csapatok, illetve azokon belül a pilóták.
1. SZAKASZ
A pilóták közül elsőként Pérez hagyta el a boxutcát.
A szingapúriak jó ötlettel álltak elő: a pályát szegélyező falat az első szektorban kékre, a másodikban zöldre, a harmadikban narancsra festették.
Pérez első mért köre 1:52.725, de Maldonado 1:49.976-tal már be is ment az 1:50-es határ alá. Az első öt percben csak a két Red Bull és a két Caterham nem ment ki a pályára. A 3. edzés végén az autóját a falnak csapó Petrov szerelőinek gyorsan rendbe kellett hozniuk a Caterham-Renault-t.
Alonso 1:49.511-gyel átvette a vezetést Maldonadótól. Hamilton csúnyán elfékezte magát, és levágta az egyik lassítót. Schumacher és Hülkenberg is bejött 1:50 perc alá, miközben Maldonado 1:49.494-gyel visszavette a vezetést. Nem sokáig állt az élen, Rosberg a Mercedesszel 1:49.463-at futott.
A lágy gumikon egyre inkább gyorsultak az autók, Alonso visszaállt az élre 1:49.391-gyel, miközben a Red Bull és a Caterham pilótái is kijöttek a pályára. Kovalainen és Petrov a szuperlágy gumikat használta.
Hamilton 1:48.285-tel az élre állt, Webber és Vettel mögé jött be. A német csupán két ezreddel állt az angol mögött.
Räikkönen szuperlágy gumikon jött ki, miközben a veszélyes zónában Petrov megelőzte Vergne-t. Di Resta, Grosjean és a két Sauber is piros betűs gumikkal jött ki. Räikkönen 1:48.169-cel átvette a vezetést.
A finnt Grosjean (1:47.688) és Di Resta is megelőzte a szuperlágy gumikkal.
Vergne és Ricciardo kijött szuperlágy gumikon, így Kobajasi került a kieső zónába. A japán az idő lejártakor a boxban volt, így kiesett.
A 18. rajthely lett a japáné. Mögötte Petrov, Kovalainen, Glock, Pic, Karthikeyan, De la Rosa sorrend alakult ki. A spanyol az öt rajthelyes büntetése ellenére megtarthatja a 24. rajtkockát.
2. SZAKASZ
Az első szakasz alapján a pilóták legalább 1.7 másodpercet nyernek a szuperlágy gumikon a lágy gumis körükhöz képest. A 2. szakaszban esélye sem lenne annak, aki esetleg lágy gumikon próbálkozna.
Elsőként Räikkönen hagyta el a boxutcát. A sportfelügyelők jelentették, hogy vizsgálják Webbert Glock feltartása miatt.
Räikkönen 1:48.261-gyel kezdett, mindenki elhagyta a boxutcát, de Grosjean egy kis falnak ütődés után mért kör nélkül vissza is tért oda. Alonso 1:48.058-cal átvette a vezetést. Webber ugyan elmaradt a spanyoltól, Vettel három legjobb szektorral 1:46.791-gyel az élre állt.
Hamiltonnak volt erre válasza, 1:46.665-öt futott. Grosjean után Bruno Senna is a boxba hajtott mért kör nélkül – a brazil is a falnak ment, de erősebben, mint a francia.
Hamilton és Vettel 15 századra volt egymáshoz képest, Button egy másodpercre volt csapattársától, majd újabb fél másodperc lemaradással következett Alonso, Webber és Rosberg.
A végső hajrá előtt Schumi, Hülkenberg, Pérez, Riciardo, Vergne, Grosjean és Senna volt a kieső zónában. Mindenkinek egy körre maradt ideje.
Senna nem jött már ki, túlságosan megsérült az autója. Vettel, Hamilton és Button is a boxban maradt. Grosjean feljött a 3. helyre, Di Resta Button mögé, 5.-nek jött be.
Räikkönen rossz körön volt, Maldonado megelőzte, a finn kiesett. Végül a 12. rajthely lett Räikkönené, Schumacher is feljött a tízbe. A 11. rajtkockától lefelé Hülkenberg, Räikkönen, Massa, Pérez, Ricciardo, Vergne, Senna sorrend alakult ki.
3. SZAKASZ
A rajtelsőségért Hamilton, Vettel, Webber, Grosjean, Alonso, Maldonado, Button, Di Resta, Schumacher és Rosberg csaphat össze.
A záró szakasz elején Alonso, Grosjean és Maldonado kivételével mindenki a pályára hajtott. Vettel és a két McLaren-pilóta csak egyszer volt kint a második szakaszban, két készlet szuperlágy gumijuk maradt az utolsó tíz percre. A Mercedes párosa viszont lágy gumikon ment ki – vélhetően taktikai okokból.
Button 1:47.238-cal kezdett, Hamilton 1:46.362-vel megelőzte. Vettel első köre 1:47.694 lett. Webber, Schumacher, Rosberg és Di Resta a mért kör befejezése nélkül a boxba hajtott.
Három perccel a vége előtt a két Mercedesen kívül mindenki visszament a pályára. Mind a nyolc pilóta az utolsó készlet friss szuperlágy gumiját használta.
Grosjean egy tizeddel Vettel mögött a 4. helyre jött be. Maldonado feljött Hamilton mögé másodiknak, Alonso a venezuelai mögé érkezett.
Vettel végül Maldonado és Alonso közé, a 3. helyre érkezett. A sikeres szabadedzések után meg kell elégednie a 2. rajtsorral.
Hamilton pályafutása 24. rajtelsőségét szerezte meg, Maldonado a Spanyol Nagydíj után másodszor indulhat az első sorból. Vettel mellől Button indul, a 3. sor Alonsóé és Di Restáé. Mögöttük Webber, Grosjean, majd a lágy gumikon rajtoló Schumacher és Rosberg következik.
1. | Lewis Hamilton | brit | McLaren-Mercedes | 1:46.362 | átlag: 171.704 km/ó |
2. | Pastor Maldonado | venezuelai | Williams-Renault | 1:46.804 | 0.442 mp h. |
3. | Sebastian Vettel | német | Red Bull-Renault | 1:46.905 | 0.543 |
4. | Jenson Button | brit | McLaren-Mercedes | 1:46.939 | 0.577 |
5. | Fernando Alonso | spanyol | Ferrari | 1:47.216 | 0.854 |
6. | Paul di Resta | brit | Force India-Mercedes | 1:47.241 | 0.879 |
7. | Mark Webber | ausztrál | Red Bull-Renault | 1:47.475 | 1.113 |
8. | Romain Grosjean | francia | Lotus-Renault | 1:47.788 | 1.426 |
9. | Michael Schumacher | német | Mercedes | idő nélkül | |
10. | Nico Rosberg | német | Mercedes | idő nélkül | |
11. | Nico Hülkenberg | német | Force India-Mercedes | 1:47.975 | |
12. | Kimi Räikkönen | finn | Lotus-Renault | 1:48.261 | |
13. | Felipe Massa | brazil | Ferrari | 1:48.344 | |
14. | Sergio Perez | mexikói | Sauber-Ferrari | 1:48.505 | |
15. | Daniel Ricciardo | ausztrál | Toro Rosso-Ferrari | 1:48.774 | |
16. | Jean-Eric Vergne | francia | Toro Rosso-Ferrari | 1:48.849 | |
17. | Bruno Senna | brazil | Williams-Renault | idő nélkül | |
18. | Kobajasi Kamui | japán | Sauber-Ferrari | 1:49.933 | |
19. | Vitalij Petrov | orosz | Caterham-Renault | 1:50.846 | |
20. | Heikki Kovalainen | finn | Caterham-Renault | 1:51.137 | |
21. | Timo Glock | német | Marussia-Cosworth | 1:51.370 | |
22. | Charles Pic | francia | Marussia-Cosworth | 1:51.762 | |
23. | Narain Karthikeyan | indiai | HRT-Cosworth | 1:52.372 | |
24. | Pedro de la Rosa | spanyol | HRT-Cosworth | 1:53.355 |
1. SZAKASZ | 2. SZAKASZ | ||||
1. | Grosjean | 1:47.688 | 1. | Hamilton | 1:46.665 |
2. | di Resta | 1:48.028 | 2. | Vettel | 1:46.791 |
3. | Räikkönen | 1:48.169 | 3. | Webber | 1:47.513 |
4. | Vettel | 1:48.240 | 4. | Grosjean | 1:47.529 |
5. | Hamilton | 1:48.285 | 5. | Alonso | 1:47.567 |
6. | Webber | 1:48.717 | 6. | Maldonado | 1:47.602 |
7. | Ricciardo | 1:49.023 | 7. | Button | 1:47.661 |
8. | Perez | 1:49.055 | 8. | di Resta | 1:47.667 |
9. | Button | 1:49.381 | 9. | Schumacher | 1:47.823 |
10. | Alonso | 1:49.391 | 10. | Rosberg | 1:47.943 |
11. | Rosberg | 1:49.463 | 11. | Hülkenberg | 1:47.975 |
12. | Maldonado | 1:49.494 | 12. | Räikkönen | 1:48.261 |
13. | Schumacher | 1:49.546 | 13. | Massa | 1:48.344 |
14. | Hülkenberg | 1:49.547 | 14. | Perez | 1:48.505 |
15. | Vergne | 1:49.564 | 15. | Ricciardo | 1:48.774 |
16. | Massa | 1:49.767 | 16. | Vergne | 1:48.849 |
17. | Senna | 1:49.809 | 17. | Senna | idő nélkül |
18. | Kobajasi | 1:49.933 | |||
19. | Petrov | 1:50.846 | |||
20. | Kovalainen | 1:51.137 | |||
21. | Glock | 1:51.370 | |||
22. | Pic | 1:51.762 | |||
23. | Karthikeyan | 1:52.372 | |||
24. | de la Rosa | 1:53.355 |
Győzelem | Pole pozíció | A leggyorsabb kör | |
2008 | Fernando Alonso | Felipe Massa | Kimi Räikkönen |
2009 | Lewis Hamilton | Lewis Hamilton | Fernando Alonso |
2010 | Fernando Alonso | Fernando Alonso | Fernando Alonso |
2011 | Sebastian Vettel | Sebastian Vettel | Jenson Button |
GYŐZELEM | DOBOGÓ | PONTSZERZÉS | PONT | ||
1. | Fernando Alonso | 3 | 7 | 12 | 179 |
2. | Lewis Hamilton | 3 | 6 | 10 | 142 |
3. | Kimi Räikkönen | – | 6 | 12 | 141 |
4. | Sebastian Vettel | 1 | 4 | 10 | 140 |
5. | Mark Webber | 2 | 2 | 11 | 132 |
6. | Jenson Button | 2 | 4 | 8 | 101 |
7. | Nico Rosberg | 1 | 2 | 9 | 83 |
8. | Romain Grosjean | – | 3 | 6 | 76 |
9. | Sergio Pérez | – | 3 | 6 | 65 |
10. | Felipe Massa | – | – | 7 | 47 |
11. | Michael Schumacher | – | 1 | 7 | 43 |
12. | Kobajasi Kamui | – | – | 6 | 35 |
13. | Paul di Resta | – | – | 7 | 32 |
14. | Nico Hülkenberg | – | – | 6 | 31 |
15. | Pastor Maldonado | 1 | 1 | 2 | 29 |
16. | Bruno Senna | – | – | 7 | 25 |
17. | Jean-Éric Vergne | – | – | 2 | 8 |
18. | Daniel Ricciardo | – | – | 2 | 4 |
KONSTRUKTŐRÖK | ||
1. | Red Bull-Renault | 272 |
2. | McLaren-Mercedes | 243 |
3. | Ferrari | 226 |
4. | Lotus-Renault | 217 |
5. | Mercedes | 126 |
6. | Sauber-Ferrari | 100 |
7. | Force India-Mercedes | 63 |
8. | Williams-Renault | 54 |
9. | Toro Rosso-Ferrari | 12 |