Lewis Hamilton autózta a leggyorsabb kört a pénteki edzésen, amely után érthető módon nagyon vidáman nyilatkozott:
„Monza gyönyörű pálya, és elképesztő a történelme – ecsetelte a McLaren pilótája –, ezt már akkor érzi az ember, amikor áthajt a kapun. Vezetni is óriási élmény rajta, ennél a sebességnél bámulatos, amikor elkapja az ember a ritmust. Nagyon, nagyon gyors, ugyanakkor kicsit becsapós is: a pályarajz alapján egyszerűnek tűnik, de elég technikás a pálya. Elég hepehupás is, ami megnehezíti az ember dolgát, amikor a szükséges ezredmásodpercekért küzd, és igazából erről szólt ez a péntek is: megpróbáltuk finomhangolni az autó egyensúlyát, és megtalálni a legapróbb töredék másodperceket is. Produktív napunk volt, minden simán ment. Úgy tűnik, nem vagyunk rossz helyzetben, de van még min javítanunk holnapra.”
A mindkét gyakorlást a második helyen záró Jenson Button elsősorban a jó időnek örült:
„Monza egészen különbözik a többi versenyhelyszíntől – mondta 2009 világbajnoka – Az egyenesekben elképesztő a sebesség, a pálya négy pontján is elérjük a 320 km/h-át. Megnyugtató, hogy ennyit tudtunk körözni száraz körülmények között, rengeteg hasznos információhoz jutottunk. Kipróbáltunk néhány különböző konfigurációt, a szombati szabadedzés előtt fogjuk eldönteni, hogy melyiket használjuk majd. Nagyjából elégedett vagyok az autóval – mindig lehet jobb, de azért kielégítő munkát végeztünk.„
Noha a harmadik helyen zárta a délutáni gyakorlást, Fernando Alonso több problémával is küzdött, a Ferrari fékje és váltója is felmondta a szolgálatot a tréning során. Ennek ellenére nem aggódik az autó megbízhatósága miatt a hétvége hátralévő részét tekintve:
„Kicsit furcsa volt ez a péntek a mechanikai problémák miatt – kezdte a kétszeres világbajnok – Olykor a határig terhelünk bizonyos alkatrészeket, amikor sok kört kell megtennünk, hogy elegendő információhoz jussunk, és ez a figyelmeztetés jókor jött, mert nem szabad elfelejtenünk ügyelnünk az apró részletekre, hiszen egy kis hiba is használhatatlanná teheti az autót. Amikor előjön egy hiba pénteken, gyakran nem bukkan fel többet a hétvégén – most is azon kell dolgoznunk, hogy ez ne okozzon gondot a hétvége hátralevő részében.”
Alonso külön kitért az autó egyensúlyára, amihez már nem kell hozzányúlni:
„Többé-kevésbé elégedettek vagyunk az autó teljesítményével. A McLarenek nagyon erősek, úgyhogy valamit még kell találnunk holnapra, de az egyensúlyon nem is kell változtatnunk, pedig többször előfordult már, hogy meg kellett tennünk, mert egyáltalán nem volt kielégítő. Van, hogy mindhárom szabadedzésen teljesen más beállításokat használunk, és ezek alapján kell kiválasztanunk a legjobbat, ezúttal viszont konzisztens volt mindkét Ferrari az első két tréningen, a köridők egyaránt a legjobb hétben voltak, ami nem mindig szokott előfordulni.”
Az idei első győzelmére hajtó, hatodik legjobb időeredményt jegyző Kimi Räikkönen szűkszavúan, de elégedetten nyilatkozott:
„Kipróbáltunk néhány különböző dolgot, és ez mind problémamentesen zajlott, elégedett vagyok az autóval. A hosszú meneteken nem volt rossz a tempónk, és a leggyorsabb körtől se maradtunk el jelentősen. Itt nincs túl sok kanyar, de az alacsony leszorító erő miatt nincs túl nagy tapadásunk féktávon és a sikánokban. Itt nem könnyű összerakni a tökéletes kört, de holnap talán még fejlődhetünk.”
Az első edzést az élen záró Michael Schumacher elégedett volt csapata pénteki munkájával, mert bár délután a DRS hibája miatt csak 10. lett, a versenytempó sokkal jobbnak tűnik, mint a Magyar és a Belga Nagydíjon.
„Sikerült tartalmas programot teljesítenünk, az előző két versenyhez képest nagyon jól állunk – mondta Schumacher. – Az autónk harmóniában van a pályával, méltán bízhatunk egy jó eredményben. A délutáni edzésen a DRS nem működött megfelelően, és bár emiatt a köridőm nem volt tökéletes, a hosszú menetemben remek volt a kocsi. A versenyre készültünk, amelyen úgysem lehet használni a DRS-t. Bizakodó vagyok, jó érzés vezetni a kocsit.”
A Red Bull-istálló nem megzavarni akarta a riválisait a monzai Olasz Nagydíj pénteki szabadedzésein, valóban nem találja a megfelelő beállításokat, amelyekkel eséllyel indulna az időmérő edzésen. A probléma már a Belga GP-n is jelentkezett, Mark Webber a 7., Vettel a 11. legjobb eredményt érte el egy hete.
„Keményen dolgozunk, de egyelőre nem találtuk meg a megoldást – mondta az első edzést a 9., a másodikat a 11. helyen záró Webber péntek délután. – A hosszabb meneteken versenyképesek vagyunk, de ha kivesszük az üzemanyagot a kocsiból, bajban vagyunk.”
Sebastian Vettel délelőtt a 11., délután a 13. lett. „Egy körön nem vagyunk olyan gyorsak, amennyire szeretnénk, de a versenytempónk megnyugtat. Azért ennél többet szerettem volna az edzésnapon, lesz mit elemeznünk, és nem lesz egyszerű a szombat délelőtti tréning sem” – mondta Vettel.
1. | Lewis Hamilton | brit | McLaren-Mercedes | 1:25.290 | átlag: 244.516 km/ó | 32 kör |
2. | Jenson Button | brit | McLaren-Mercedes | 1:25.328 | 0.038 mp h. | 35 |
3. | Fernando Alonso | spanyol | Ferrari | 1:25.348 | 0.058 | 17 |
4. | Felipe Massa | brazil | Ferrari | 1:25.430 | 0.140 | 43 |
5. | Nico Rosberg | német | Mercedes | 1:25.446 | 0.156 | 41 |
6. | Kimi Räikkönen | finn | Lotus-Renault | 1:25.504 | 0.214 | 42 |
7. | Paul di Resta | brit | Force India-Mercedes | 1:25.546 | 0.256 | 40 |
8. | Nico Hülkenberg | német | Force India-Mercedes | 1:25.547 | 0.257 | 36 |
9. | Sergio Pérez | mexikói | Sauber-Ferrari | 1:26.068 | 0.778 | 32 |
10. | Michael Schumacher | német | Mercedes | 1:26.094 | 0.804 | 38 |
11. | Mark Webber | ausztrál | Red Bull-Renault | 1:26.104 | 0.814 | 35 |
12. | Jérome D'Ambrosio | belga | Lotus-Renault | 1:26.157 | 0.867 | 36 |
13. | Sebastian Vettel | német | Red Bull-Renault | 1:26.394 | 1.104 | 31 |
14. | Pastor Maldonado | venezuelai | Williams-Renault | 1:26.404 | 1.114 | 42 |
15. | Daniel Ricciardo | ausztrál | Toro Rosso-Ferrari | 1:26.724 | 1.434 | 33 |
16. | Kobajasi Kamui | japán | Sauber-Ferrari | 1:26.730 | 1.440 | 17 |
17. | Bruno Senna | brazil | Williams-Renault | 1:26.783 | 1.493 | 39 |
18. | Heikki Kovalainen | finn | Caterham-Renault | 1:26.841 | 1.551 | 39 |
19. | Jean-Éric Vergne | francia | Toro Rosso-Ferrari | 1:26.864 | 1.574 | 36 |
20. | Vitalij Petrov | orosz | Caterham-Renault | 1:27.222 | 1.932 | 36 |
21. | Timo Glock | német | Marussia-Cosworth | 1:27.944 | 2.654 | 36 |
22. | Charles Pic | francia | Marussia-Cosworth | 1:27.968 | 2.678 | 36 |
23. | Pedro de la Rosa | spanyol | HRT-Cosworth | 1:28.575 | 3.285 | 34 |
24. | Narain Karthikeyan | indiai | HRT-Cosworth | 1:28.779 | 3.489 | 21 |
győzelem | pole pozíció | leggyorsabb kör | |
2002 | Rubens Barrichello | Juan Pablo Montoya | Rubens Barrichello |
2003 | Michael Schumacher | Michael Schumacher | Michael Schumacher |
2004 | Rubens Barrichello | Rubens Barrichello | Rubens Barrichello |
2005 | Juan Pablo Montoya | Juan Pablo Montoya | Kimi Räikkönen |
2006 | Michael Schumacher | Kimi Räikkönen | Kimi Räikkönen |
2007 | Fernando Alonso | Fernando Alonso | Fernando Alonso |
2008 | Sebastian Vettel | Sebastian Vettel | Kimi Räikkönen |
2009 | Rubens Barrichello | Lewis Hamilton | Adrian Sutil |
2010 | Fernando Alonso | Fernando Alonso | Fernando Alonso |
2011 | Sebastian Vettel | Sebastian Vettel | Lewis Hamilton |
GYŐZELEM | DOBOGÓ | PONTSZERZÉS | PONT | ||
1. | Fernando Alonso | 3 | 6 | 11 | 164 |
2. | Sebastian Vettel | 1 | 4 | 10 | 140 |
3. | Mark Webber | 2 | 2 | 11 | 132 |
4. | Kimi Räikkönen | – | 6 | 11 | 131 |
5. | Lewis Hamilton | 2 | 5 | 9 | 117 |
6. | Jenson Button | 2 | 4 | 8 | 101 |
7. | Nico Rosberg | 1 | 2 | 8 | 77 |
8. | Romain Grosjean | – | 3 | 6 | 76 |
9. | Sergio Pérez | – | 2 | 5 | 47 |
10. | Michael Schumacher | – | 1 | 6 | 35 |
11. | Felipe Massa | – | – | 6 | 35 |
12. | Kobajasi Kamui | – | – | 5 | 33 |
13. | Nico Hülkenberg | – | – | 6 | 31 |
14. | Pastor Maldonado | 1 | 1 | 2 | 29 |
15. | Paul di Resta | – | – | 6 | 28 |
16. | Bruno Senna | – | – | 6 | 24 |
17. | Jean-Éric Vergne | – | – | 2 | 8 |
18. | Daniel Ricciardo | – | – | 2 | 4 |
KONSTRUKTŐRÖK | ||
1. | Red Bull-Renault | 272 |
2. | McLaren-Mercedes | 218 |
3. | Lotus-Renault | 207 |
4. | Ferrari | 199 |
5. | Mercedes | 112 |
6. | Sauber-Ferrari | 80 |
7. | Force India-Mercedes | 59 |
8. | Williams-Renault | 53 |
9. | Toro Rosso-Ferrari | 12 |