Romain Grosjean Sergio Pérez autóján átrepülő Lotusa nem sokkal süvített el Fernando Alonso feje mellett, így ismét felvetődött a pilóták fejének védtelensége, amire a pilótafülke bezárása lenne a gyógymód.
„Már egy éve dolgozunk a projekten, és szeretnénk elérni, hogy a 2014-es idényre bevezetendő szabályokban már előírás legyen a pilótafülke fokozott védelme – mondta az autosport.com-nak Paddy Lowe, a McLaren technikai igazgatója. – Az utóbbi években számos ilyen balesetet láttunk, amikor arra gondoltunk, szerencséje volt a pilótának. Ám egyszer valakinek nem lesz szerencséje. valahogy meg kell oldani ezt a problémát."
Lowe szerint még sok tesztet el kell elvégezni, hogy kialakuljon a tökéletes formula, amely a pilóták számára is megfelel, mert valamennyire zavarni fogja őket a kilátásban. Stefano Domenicali szerint nem szabad sürgetni a fülke lezárását, amely újfajta problémát okozna.
„Az FIA-val együtt dolgozunk a tökéletes megoldáson, amit nem szabad sürgetni, mert a pilóta fejének védelme mellett az is fontos, hogy az autóban keletkező tűz esetén a versenyző idejében ki tudjon szállni az autóból. Ez pedig a zárt fülkével problémás lehet" – mondta a Ferrari csapatfőnöke.