Jenson Button idei második, pályafutása 14. futamgyőzelmét aratta a vasárnapi Belga Nagydíjon, amelyen rajt–cél győzelmet aratott, és boldogan válaszolt a dobogón a legendás Jacky Ickx kérdéseire.
„Mit is mondhatnék, ez a pálya több szempontból is nagyszerű, a történelme és a vonalvezetése is a legjobbak közé emeli. Különleges érzés itt rajt–cél győzelmet aratni, főleg ebben a nagyon nehéz szezonban, amit magam mögött tudok. Élvezni akarom ezt a sikert, de aztán Monzára figyelünk, ahol ugyanez az eredmény lesz a célom" – mondta Button, aki azt mondta a verseny előtt, hogy ha Belgiumban és Monzában is nyer, még lehet esélye a vb-címre.
„Nem úgy megyek Olaszországba, hogy ismét a világbajnokság esélyesének tartom magam, de ez a verseny is bizonyítja, hogy nagyon gyorsan le lehet dolgozni 25 pont hátrányt" – mondta az angol.
Sebastian Vettel szerint az őrült rajt után csapata tökéletes stratégiát választott, hogy egy boxkiállással teljesíteni tudta a viadalt, amelynek köszönhetően a 2. helyen ért célba, fontos világbajnoki pontokat szerezve. Vettel ezzel feljebb zárkózott a rajtnál kieső Fernando Alonsóra a pontversenyben.
„Őrült verseny volt, a rajt a tizedik helyről enyhén szólva kalandos volt, röpködtek az autók a levegőben, szerencsére megúsztuk, és remek taktikával sikerült felkapaszkodnunk – mondta Vettel. – Az autó nagyon jól ment a versenyen, élvezetes csatákat vívhattam, többek között Michaellel is. Hihetetlen ez a pálya, nagyon várom már, hogy jövőre visszajöjjünk."
A legutóbbi öt futamból negyedszer dobogós Kimi Räikkönen is örült, hogy ismét Spában versenyezhetett, de az eredmény miatt csalódott volt, többet várt a futamtól a 3. rajtkockából rajtolva.
„Szeretem ezt a pályát, de az idén nem élveztem a versenyt – mondta szűkszavúan a finn. – Az autó nem működött tökéletesen, de legalább sikerült 15 pontot szereznem, aminél többre nemigen volt esélyem. Talán egy hét múlva jobbak leszünk."
Fernando Alonso idei első kiesése után Felipe Massán volt a sor, hogy a Ferrarival a lehető legjobb eredményt érje el. A brazil elmondta, célja, hogy segítsen csapattársának a vb-pontversenyben, ami jelen esetben azt jelentette, hogy a vb-riválisok előtt kellett végeznie. Sebastian Vettel és Kimi Räikkönen ellen nem sok esélye volt, de legalább Mark Webbert megelőzte, és ezzel segített.
Persze lehetne mondani, hogy mikor álljon dobogóra a brazil, ha nem egy ilyen versenyen, de Massa így is elégedett volt.
„Jól rajtoltam, de a baleset miatt szinte teljesen leálltam, sokan elmentek mellettem, és a mezőny vége felé találtam magam. Innen az ötödik helyezés nagyon is jó eredmény – mondta Massa. – Monza következik, az a pálya egyikhez sem hasonlítható, meglátjuk, mi lesz. Jó lenne, ha erős lenne a kocsi, hogy a szurkolóink jól szórakozzanak."
Mark Webber szerint a Red Bull-Renault a DRS-zónában erőtlen volt a riválisokkal szemben.
„Vad volt a rajt, ami előfordul ezen a pályán, de utána lenyugodtak a kedélyek – mondta Webber, aki megúszta büntetés nélkül, hogy veszélyesen engedték ki a boxból kerékcseréjét követően (az ugyanígy Narain Karthikeyannal ütköző Heikki Kovalainen tízezer eurós büntetést kapott). – Sajnos hamar kiderült, hogy az egyenesben nincs meg a kellő végsebességünk, és nagyon nehéz előzni, miközben mások könnyedén elénk tudtak kerülni. A stratégiával kellett játszanunk, de abban sem volt szerencsénk. Egy ilyen versenyen jobb eredményre számítottam."
Michael Schumacher szép emlékeket őriz F1-es pályafutása 300. versenyhétvégéjéről, amelyet ugyanott ünnepelhetett meg, ahol 21 évvel ezelőtt elkezdődött a karrierje a gyorsasági autósport csúcskategóriájában. Bár csak hetedik lett, a verseny elején a dobogóért is csatázott.
„Kockáztatni akartunk, hogy egy boxkiállással végigmegyek, de aztán Ricciardóval csatázni kezdtem, és a nagy hajtásban a gumik teljesen elkoptak, ki kellett jönnöm másodszor is – mondta Michael Schumacher, aki Alonso kiesésével megtarthatja egyik rekordját: rajta kívül senki sem szerzett pontot sorozatban 24 versenyen. – Pedig jól indult a verseny, a rajt után sikerült előrejönnöm, és gyors is volt az autó az elején. A végén a hatodik sebességi fokozatom elveszett, de így is élveztem a 300. versenyemet, amelyen dobogós helyezésekért is versenyben voltam."
A hétszeres világbajnokot azzal is szembesítették, hogy a rajtrácson a BBC-nek nyilatkozó Bernie Ecclestone utalást tett arra, hogy a német az idény végén visszavonul. („Kár, hogy nem jött össze neki a győzelem a visszatérése után, és így hagyja el a sportágat" – mondta az F1 vezére.)
„Azt hiszem, csak feltételes módban beszélt. Tegnap kérdezte tőlem, mi a helyzet, de azt mondtam neki, még nem döntöttem" – mondta Schumacher, akinek ez valójában a 298. nagydíjrajtja volt, ebben a tekintetben a Szingapúri GP lesz a 300. számára.
FERNANDO ALONSO, LEWIS HAMILTON, ROMAIN GROSJEAN ÉS SERGIO PÉREZ NYILATKOZATÁT IDE KATTINTVA OLVASHATJA EL! |
Nico Hülkenberg (4.): – Elégedett vagyok, ez a legjobb eredményem idáig a Formula–1-ben. Nagy köszönetet szeretnék mondani a srácoknak, ma minden tökéletesen működött. Kis ideig a második helyen voltam, és azon gondolkodtam, hogy a dobogó is meglehet, de a verseny nagyon kemény volt, és végig a határon autóztam. Remek harcot vívtam Kimivel és Michaellel is. |
Jean-Éric Vergne (8.): – Nagyon boldog vagyok. Reménykedtem benne, hogy sikerül majd szereznem néhány pontot a kedvenc pályámon, és ez össze is jött. Az autó nagyon jó volt, be tudtam mutatni néhány jó előzést. Rosberg mögött ugyan veszítettem egy kis időt, de nem akarok panaszkodni, amikor végre sikerült pontokat szereznem. |
Daniel Ricciardo (9.): – Ez mókás volt! Sikerült hasznot húznunk a balesetből a verseny elején, habár az utolsó két gumiszetten lassabb voltam. Mindig jobbat és többet akarsz, de nem lehetsz elégedetlen a kilencedik hellyel, először sikerült pontokat szereznem az Ausztrál Nagydíj óta. |
Paul di Resta (10.): – A KERS meghibásodott a verseny előtt, ami nagyon befolyásolta a teljesítményemet és a sebességemet az egyenesekben. Nem igazán tudtam támadni vagy védekezni, pedig a verseny elején egészen a negyedik helyig feljöttem. Megpróbáltam a legjobbamat nyújtani, ami egy pontot eredményezett, de sokkal több volt ebben a futamban. |
Nico Rosberg (11.): – A rajt jól sikerült, a 23. helyről indulva tíz helyezést is nyertem, de hiába próbáltam meg egy kiállással teljesíteni a versenytávot, elkoptak a gumik, és még egyszer ki kellett jönnöm. Jobb rajthelyről indulva biztosan pontot szereztem volna. |
Bruno Senna (12.): – Agresszív stratégiát választottunk, és úgy tűnt, hogy a biztonsági autó a segítségünkre lehet, de túl nagy volt a különbség a gumikeverékek között, ami befolyásolta a sebességünket. Azután pedig lassú defektet kaptunk, ami azt jelentette, hogy újra be kellett jönnünk a bokszba még a verseny vége előtt. |
Kobajasi Kamui (13.): – Borzasztó ez az eredmény, miután olyan jól szerepeltük az időmérő edzésen. Semmit sem tudtam tenni a belém repülő autóval a rajtot követően. Be kellett jönnöm egyszer a boxba, hogy rendbe hozzák az autót, majd hét kör múlva újra, mert lassú defektem volt. A fékek túlmelegedtek, de be tudtam velük fejezni a versenyt. |
Vitalij Petrov (14.): – Olyan keményen nyomtam, amennyire csak bírtam, és szerintem ott végeztem, ahol szerettünk volna. A rajtbalesetet sikerült kikerülnöm, és feljöttem a tizenharmadik helyre, a versenytempónk pedig jó volt. |
Timo Glock (15.): – Nemcsak, hogy nagyszerű volt ide visszatérni, hanem nagyszerű is volt újra versenyben lenni a többiekkel, miután a fejlesztéseink beváltak. Már szombaton megmutattuk a potenciálunkat, de tudtuk, hogy a futamon erősebbek lehetünk, és azok is voltunk. Nagyon boldog vagyok a 15. hellyel. |
Charles Pic (16.): – A rajtunk megint nem volt jó, beszorultam De la Rosa mögé, amiatt sok időt veszítettem el. Az egy kiállásos stratégia mellett döntöttünk, ami be is vált, de a verseny végén már nagyon szenvedtem a gumikopással, és Timo mögött is sok időt vesztegettem el. |
Heikki Kovalainen (17.): – Remekül kaptam el a rajtot, feljöttem a tizedik helyre, amikor bejött a biztonsági autó. Volt mögöttem néhány gyorsabb kocsi, amelyek megelőztek, miután a biztonsági autó visszament. Az első bokszkiállásom során ütköztem egy HRT-vel, emiatt újra be kellett jönnöm egy első vezetőszárnyért. Innentől próbáltam visszakapaszkodni a mezőnyre, de néhány körrel a vége előtt újra megpördültem. |
Pedro de la Rosa (18.): – Nagyon intenzív verseny volt az elejétől a végéig. Nem tudtam kikerülni a rajtbalesetet, beszorultam néhány kocsi közé, és lerepült egy darabka az első vezetőszárnyamról. A cserét követően végig harcban voltunk a Marussiákkal és Kovalainennel. |
Narain Karthikeyan (feladta): – A startom jól sikerült, az autó pedig fantasztikus volt az első gumiszetten, így harcban lehettem Pickel. A második bokszkiállást követően azonban gondom adódott a felfüggesztéssel, és kipördültem a pályáról. |
Pastor Maldonado (feladta): – Elkövettem egy kis hibát az elején, mivel kicsúszott a kuplung a kezeim közül, mielőtt kialudt volna a piros fény. Ezután belekeveredtünk a rajt utáni balesetbe, és ez véget vetett a versenyünknek. Csalódott vagyok, mert szerezhettünk volna néhány pontot. |
1. | Jenson Button | brit | McLaren-Mercedes | 1:29:08.530 |
2. | Sebastian Vettel | német | Red Bull-Renault | 13.624 mp h. |
3. | Kimi Räikkönen | finn | Lotus-Renault | 25.334 mp h. |
4. | Nico Hülkenberg | német | Force India-Mercedes | 27.843 mp h. |
5. | Felipe Massa | brazil | Ferrari | 29.845 mp h. |
6. | Mark Webber | ausztrál | Red Bull-Renault | 31.244 mp h. |
7. | Michael Schumacher | német | Mercedes | 53.374 mp h. |
8. | Jean-Éric Vergne | francia | Toro Rosso-Ferrari | 58.865 mp h. |
9. | Daniel Ricciardo | ausztrál | Toro Rosso-Ferrari | 1:02.982 p h. |
10. | Paul di Resta | brit | Force India-Mercedes | 1:03.783 p h. |
11. | Nico Rosberg | német | Mercedes | 1:05.111 p h. |
12. | Bruno Senna | brazil | Williams-Renault | 1:11.529 p h. |
13. | Kobajasi Kamui | japán | Sauber-Ferrari | 1:56.119 p h. |
14. | Vitalij Petrov | orosz | Caterham-Renault | 1 kör h. |
15. | Timo Glock | német | Marussia-Cosworth | 1 kör h. |
16. | Charles Pic | francia | Marussia-Cosworth | 1 kör h. |
17. | Heikki Kovalainen | finn | Caterham-Renault | 1 kör h. |
18. | Pedro de la Rosa | spanyol | HRT-Cosworth | 1 kör h. |
FELADTÁK | ||||
Narain Karthikeyan | indiai | HRT-Cosworth | 29 megtett kör | |
Pastor Maldonado | venezuelai | Williams-Renault | 4 | |
Sergio Pérez | mexikói | Sauber-Ferrari | 0 | |
Fernando Alonso | spanyol | Ferrari | 0 | |
Lewis Hamilton | brit | McLaren-Mercedes | 0 | |
Romain Grosjean | francia | Lotus-Renault | 0 | |
Leggyorsabb kör: Senna (43. kör) 1:52.822 |
GYŐZELEM | DOBOGÓ | PONTSZERZÉS | PONT | ||
1. | Fernando Alonso | 3 | 6 | 11 | 164 |
2. | Sebastian Vettel | 1 | 4 | 10 | 140 |
3. | Mark Webber | 2 | 2 | 11 | 132 |
4. | Kimi Räikkönen | – | 6 | 11 | 131 |
5. | Lewis Hamilton | 2 | 5 | 9 | 117 |
6. | Jenson Button | 2 | 4 | 8 | 101 |
7. | Nico Rosberg | 1 | 2 | 8 | 77 |
8. | Romain Grosjean | – | 3 | 6 | 76 |
9. | Sergio Pérez | – | 2 | 5 | 47 |
10. | Michael Schumacher | – | 1 | 6 | 35 |
11. | Felipe Massa | – | – | 6 | 35 |
12. | Kobajasi Kamui | – | – | 5 | 33 |
13. | Nico Hülkenberg | – | – | 6 | 31 |
14. | Pastor Maldonado | 1 | 1 | 2 | 29 |
15. | Paul di Resta | – | – | 6 | 28 |
16. | Bruno Senna | – | – | 6 | 24 |
17. | Jean-Éric Vergne | – | – | 2 | 8 |
18. | Daniel Ricciardo | – | – | 2 | 4 |
KONSTRUKTŐRÖK | ||
1. | Red Bull-Renault | 272 |
2. | McLaren-Mercedes | 218 |
3. | Lotus-Renault | 207 |
4. | Ferrari | 199 |
5. | Mercedes | 112 |
6. | Sauber-Ferrari | 80 |
7. | Force India-Mercedes | 59 |
8. | Williams-Renault | 53 |
9. | Toro Rosso-Ferrari | 12 |