Az autók karosszériái közti különbséget jobban kidomborító karakterisztikájú, lassú, utcai pályán a Red Bull istálló autói már pénteken a legjobbak között végeztek. Mindkét gyakorlást a világbajnoki címvédő Sebastian Vettel zárta az élen, és Mark Webber is a legjobb hatban volt az első és a második tréningen egyaránt.
„Ez a pálya a versenyzők és az autók számára is kemény – kezdte Vettel – Elégedett vagyok a mai nappal, de ezekből az eredményekből még nem vonhatunk le messzemenő következtetést, hiszen ilyenkor néhányan forgalomba kerülnek. A legfontosabb, hogy az autó úgy néz ki, mindkét gumival jól működik, és előrelépést jelent, hogy idén átalakították a kerékvetőket.”
A második legjobb köridőt Jenson Button autózta:
„Még nem sikerült elkapnom a fonalat – mesélte Button – Az aszfalton nem igazán volt tapadás a reggeli eső miatt. Nem vagyok elégedett az autó egyensúlyával sem, nem minden működött, amivel ma próbálkoztunk, de van még néhány ötletünk holnapra. Sok dolgunk van, de ha sikerül finomhangolnunk a beállításokat, versenyben lehetünk.”
McLarenes csapattársa, a legutóbbi három nagydíjból kettőn diadalmaskodó Lewis Hamilton az ötödik helyen fejezte be a pénteki edzésnapot:
„Az autónk egyensúlya egész jó – nyilatkozta Hamilton –, de eszközölnünk kell még néhány beállításbeli változtatást. Nem könnyű ebben a melegben, különösen a hosszú menetek fárasztóak, de ez mindenkinek gondot okoz. A gyors körömben kicsit szélesre vettem az utolsó kanyart, ezzel körülbelül fél másodpercet veszítettem. Az autóból nem tűnt túl jónak a tempóm, de a mérnökeim szerint ígéretes volt. A pálya holnapra várhatóan jobban fel lesz gumizva, így a szemcsésedés nem okoz majd ekkora gondot. A legjobb ötben vagyunk, de nagy harc lesz a pole pozícióért.”
A világbajnoki pontversenyben vezető Fernando Alonso volt a harmadik leggyorsabb:
„Több különböző alkatrészt kipróbáltunk – magyarázta Alonso –, és ezek közül néhány bevált, mások nem, ez utóbbiak fejlesztésén még dolgozni kell. Jó napunk volt, még ha úgy is tűnhet elsőre, hogy nem vagyunk olyan versenyképesek, mint Monzában két hete. Az ilyen aero-igényes pályákon még mindig nem elég gyors az autó. A mai tapasztalatok alapján jelentős különbség mutatkozik a két gumikeverék között, de erről csak holnap fogunk véglegeset tudni, ugyanis a pálya javulása is befolyásolta az eredményeket. Hosszú etapokon igen bonyolult az abroncsok tesztelése egy ilyen pályán a forgalom miatt, így nem igazán tudjuk a tempónkat a riválisainkhoz hasonlítani.”
Michael Schumacher ezúttal is a középmezőnyben végzett az első két szabadedzésen, a hétszeres világbajnok a 11. legjobb köridővel rendelkezik a pénteki gyakorlások után:
„Két produktív tréningen vagyunk túl – mondta Schumacher –, de még nem állt össze a kép. Alaposan ki kell elemeznünk az adatokat, hogy láthassuk a valós teljesítményünket. Új alkatrészekkel futottunk, és az autó megfelelő volt, noha a második edzés vége felé egy kisebb fékhiba miatt be kellett fejeznünk a munkát. Most le kell ülnünk a monitorok elé, hogy kideríthessük, mik az esélyeink.”
A mezőny hatodik világbajnoka, a finn Kimi Räikkönen a 12. helyen végzett a szingapúri versenyhétvége első napján:
„Nem ez volt a legkönnyebb péntekünk – nyitott Räikkönen – Valamiért nem volt megfelelő a tapadásunk, és a megfelelő leszorító erőnk sincs meg. Mindkét gumikeveréken ez a helyzet, friss gumikon kicsivel jobb, de akkor sincs meg a tempónk. Holnap még előreléphetünk, de két másodpercet kellene találnunk ahhoz, hogy felzárkózhassunk az élen állókhoz. Nem hiszem, hogy ez sikerülhet, de valószínűleg tudunk javulni, mert általában így szokott lenni péntekről szombatra.”
1. | Sebastian Vettel | német | Red Bull-Renault | 1:48.340 | átlag: 168.569 km/ó | 27 kör |
2. | Jenson Button | brit | McLaren-Mercedes | 1:48.651 | 0.311 mp h. | 24 |
3. | Fernando Alonso | spanyol | Ferrari | 1:48.896 | 0.556 | 26 |
4. | Mark Webber | ausztrál | Red Bull-Renault | 1:48.964 | 0.624 | 26 |
5. | Lewis Hamilton | brit | McLaren-Mercedes | 1:49.086 | 0.746 | 28 |
6. | Paul di Resta | brit | Force India-Mercedes | 1:49.300 | 0.960 | 30 |
7. | Nico Hülkenberg | német | Force India-Mercedes | 1:49.339 | 0.999 | 32 |
8. | Nico Rosberg | német | Mercedes | 1:49.790 | 1.450 | 32 |
9. | Felipe Massa | brazil | Ferrari | 1:50.039 | 1.699 | 28 |
10. | Romain Grosjean | francia | Lotus-Renault | 1:50.161 | 1.821 | 24 |
11. | Michael Schumacher | német | Mercedes | 1:50.263 | 1.923 | 23 |
12. | Kimi Räikkönen | finn | Lotus-Renault | 1:50.345 | 2.005 | 24 |
13. | Pastor Maldonado | venezuelai | Williams-Renault | 1:50.636 | 2.296 | 32 |
14. | Daniel Ricciardo | ausztrál | Toro Rosso-Ferrari | 1:50.791 | 2.451 | 26 |
15. | Sergio Pérez | mexikói | Sauber-Ferrari | 1:51.122 | 2.782 | 28 |
16. | Kobajasi Kamui | japán | Sauber-Ferrari | 1:51.450 | 3.110 | 21 |
17. | Bruno Senna | brazil | Williams-Renault | 1:51.452 | 3.112 | 11 |
18. | Jean-Éric Vergne | francia | Toro Rosso-Ferrari | 1:52.009 | 3.669 | 31 |
19. | Timo Glock | német | Marussia-Cosworth | 1:52.218 | 3.878 | 29 |
20. | Heikki Kovalainen | finn | Caterham-Renault | 1:52.576 | 4.236 | 27 |
21. | Charles Pic | francia | Marussia-Cosworth | 1:52.863 | 4.523 | 27 |
22. | Vitalij Petrov | orosz | Caterham-Renault | 1:52.936 | 4.596 | 26 |
23. | Pedro de la Rosa | spanyol | HRT-Cosworth | 1:54.448 | 6.108 | 26 |
24. | Narain Karthikeyan | indiai | HRT-Cosworth | 1:54.514 | 6.174 | 30 |
1. Sebastian Vettel | német | Red Bull-Renault | 1:50.566 perc | | 24 kör |
2. Lewis Hamilton | brit | McLaren-Mercedes | 1:50.615 | + 0.049 | 15 |
3. Jenson Button | brit | McLaren-Mercedes | 1:51.459 | + 0.893 | 17 |
4. Fernando Alonso | spanyol | Ferrari | 1:51.525 | + 0.959 | 20 |
5. Pastor Maldonado | venezuelai | Williams-Renault | 1:51.576 | + 1.010 | 20 |
6. Mark Webber | ausztrál | Red Bull-Renault | 1:51.655 | + 1.089 | 19 |
7. Nico Hülkenberg | német | Force India-Mercedes | 1:51.658 | + 1.092 | 24 |
8. Paul di Resta | brit | Force India-Mercedes | 1:51.943 | + 1.377 | 21 |
9. Daniel Ricciardo | ausztrál | Toro Rosso-Ferrari | 1:52.275 | + 1.709 | 24 |
10. Sergio Pérez | mexikói | Sauber-Ferrari | 1:52.296 | + 1.730 | 19 |
11. Bruno Senna | brazil | Williams-Renault | 1:52.629 | + 2.063 | 25 |
12. Kimi Räikkönen | finn | Lotus-Renault | 1:52.716 | + 2.150 | 16 |
13. Kobajasi Kamui | japán | Sauber-Ferrari | 1:52.839 | + 2.273 | 23 |
14. Michael Schumacher | német | Mercedes | 1:52.986 | + 2.420 | 21 |
15. Romain Grosjean | francia | Lotus-Renault | 1:53.028 | + 2.462 | 20 |
16. Felipe Massa | brazil | Ferrari | 1:53.080 | + 2.514 | 17 |
17. Jean-Éric Vergne | francia | Toro Rosso-Ferrari | 1:53.189 | + 2.623 | 25 |
18. Nico Rosberg | német | Mercedes | 1:53.227 | + 2.661 | 25 |
19. Timo Glock | német | Marussia-Cosworth | 1:54.908 | + 4.342 | 20 |
20. Heikki Kovalainen | finn | Caterham-Renault | 1:55.091 | + 4.525 | 16 |
21. Charles Pic | francia | Marussia-Cosworth | 1:55.335 | + 4.769 | 22 |
22. Vitalij Petrov | orosz | Caterham-Renault | 1:55.760 | + 5.194 | 22 |
23. Pedro de la Rosa | spanyol | HRT-Cosworth | 1:56.656 | + 6.090 | 21 |
24. Ma Csing-hua | kínai | HRT-Cosworth | 1:58.053 | + 7.487 | 20 |
győzelem | pole pozíció | leggyorsabb kör | |
2008 | Fernando Alonso | Felipe Massa | Kimi Räikkönen |
2009 | Lewis Hamilton | Lewis Hamilton | Fernando Alonso |
2010 | Fernando Alonso | Fernando Alonso | Fernando Alonso |
2011 | Sebastian Vettel | Sebastian Vettel | Jenson Button |
GYŐZELEM | DOBOGÓ | PONTSZERZÉS | PONT | ||
1. | Fernando Alonso | 3 | 7 | 12 | 179 |
2. | Lewis Hamilton | 3 | 6 | 10 | 142 |
3. | Kimi Räikkönen | – | 6 | 12 | 141 |
4. | Sebastian Vettel | 1 | 4 | 10 | 140 |
5. | Mark Webber | 2 | 2 | 11 | 132 |
6. | Jenson Button | 2 | 4 | 8 | 101 |
7. | Nico Rosberg | 1 | 2 | 9 | 83 |
8. | Romain Grosjean | – | 3 | 6 | 76 |
9. | Sergio Pérez | – | 3 | 6 | 65 |
10. | Felipe Massa | – | – | 7 | 47 |
11. | Michael Schumacher | – | 1 | 7 | 43 |
12. | Kobajasi Kamui | – | – | 6 | 35 |
13. | Paul di Resta | – | – | 7 | 32 |
14. | Nico Hülkenberg | – | – | 6 | 31 |
15. | Pastor Maldonado | 1 | 1 | 2 | 29 |
16. | Bruno Senna | – | – | 7 | 25 |
17. | Jean-Éric Vergne | – | – | 2 | 8 |
18. | Daniel Ricciardo | – | – | 2 | 4 |
KONSTRUKTŐRÖK | ||
1. | Red Bull-Renault | 272 |
2. | McLaren-Mercedes | 243 |
3. | Ferrari | 226 |
4. | Lotus-Renault | 217 |
5. | Mercedes | 126 |
6. | Sauber-Ferrari | 100 |
7. | Force India-Mercedes | 63 |
8. | Williams-Renault | 54 |
9. | Toro Rosso-Ferrari | 12 |