Hamilton szombaton nyerte meg a versenyt

Vágólapra másolva!
2012.07.30. 09:54
null
Hamiltonék ünnepelhettek a Hungaroringen (Fotó: Czerkl Gábor)
Címkék
A Lotus és a Red Bull Magyar Nagydíjon mutatott versenytempója jobb volt a McLarenénél, de mivel a Hungaroringen a forró vasárnap délutánon nem lehetett előzni, s a gumik is nagyon jól bírták a versenyt, az élről rajtoló Lewis Hamiltonnak elég volt nagyobb hiba nélkül körbemennie, és csapatának ügyes kerékcseréket végrehajtania a győzelemhez. A két istállónál azt mondják, más pályán nyertek volna, de lehet, hogy más pályán nem lett volna ilyen forró az idő vagy ilyen gyors az autójuk… A Ferrarinál a pohár félig tele van, a Mercedesnek az egy pont is hízelgő.

McLAREN
Lewis Hamilton maga is elismerte, hogy ezt a versenyt a szombati időmérőn nyerte meg. Kellett a jó rajt ahhoz, hogy maga mögött tartsa Romain Grosjeant, ám belátta, hogy ha a francia indult volna az élről, vagy olyan pályán rendezték volna a versenyt, amelyen lehet előzni, esélye sem lett volna a két Lotus ellen. Tegyük hozzá, valószínűleg Sebastian Vettel ellen sem. Jenson Button a rajt után megelőzte Vettelt, de a harmadik helyről fokozatosan visszaesett, és végül három kiállással, a csapat által kitalált taktikát kritizálva a 6. helyen ért célba.
Martin Whitmarsh csapatfőnök: „Lewis nagyon összeszedett volt, hatalmas nyomás nehezedett rá a Lotus pilótáitól, de kibírta, és amikor kellett, fantasztikus tempót diktált. Jensonnak sok bosszúságot okozott a verseny, de Lewishoz hasonlóan a nyári pihenő után úgy térhet vissza, hogy tudja, ezzel az autóval lesz keresnivalója a hátralévő versenyeken.”

 

LOTUS
Az időmérőn tudott javítani a Lotus, de mivel a pole pozíció nem lett meg, a Hungaroring sajátos vonalvezetése miatt a győzelem is elúszott – pedig a versenytempó ezúttal is megvolt. A Lotus taktikai lépésének és saját villámgyors köreinek köszönhetően Kimi Räikkönen feljött az 5. helyről a második pozícióba, de ahogy mondta, hiába szurkoltak neki rengetegen, csak ettől még nem tudott előzési pozícióba kerülni.
Éric Boullier csapatfőnök: „Nagyon jó hétvégénk volt, ezt bizonyítja, hogy mindkét autóval a dobogóra kerültünk. Az időmérős teljesítményünk javítása érdekében végzett munkánknak meglett az eredménye, és ha a pálya lehetőséget adott volna az előzésre, nyertünk volna.”

RED BULL
Vettel addig támadta a rajt után Romain Grosjeant, hogy lendületet vesztett, és Button megelőzte. A McLaren mögé ragadva túl messzire került az élbolytól. A végén minden mindegy alapon megkockáztatott egy kerékcserét, hátha elkopnak a többiek abroncsai. Leggyorsabb köre végül több mint egy másodperccel jobb volt a második Sergio Pérezénél. Ugyanezzel próbálkozott Mark Webber is, az ausztrál az 5. helyről kiállva nyolcadikként jött vissza, de ott is maradt.
Christian Horner csapatfőnök: „Seb versenyét nagyban befolyásolt a rajt, ahogy balszerencsével Jenson mögé került, elveszítette az esélyét a győzelemre. A végén a csodában bízva kereket cseréltünk neki, de túl hamar elfogytak a versenykörök. Marknak a verseny háromnegyedénél gondja lett a felfüggesztéssel, a gumik túl gyorsan koptak, nem bírta volna végig, az ő esetében szükségszerű volt a harmadik kerékcsere.”

FERRARI
Az olasz csapatnak ezúttal a pole pozícióra, a győzelemre, sőt a verseny leggyorsabb körére sem volt esélye. Fernando Alonso az idény elejéhez hasonlóan a veszteség korlátozására törekedett, és roppant elégedett volt: a vb-pontversenyben második Webbert megelőzve ért célba. Előnye 40 pontra nőtt, igaz, az üldözőboly most roppant sűrű mögötte. Felipe Massa 9. helyezése Alonso teljesítményéhez mérve papírformának mondható.
Stefano Domenicali csapatfőnök: „A pohár most félig tele van számunkra, hiszen a nehézségeink ellenére nőtt Fernando előnye a vébén, és két olyan autó előtt tudott végezni, amely egyértelműen gyorsabb volt a Ferrarinál. Ehhez jó stratégiai döntések is kellettek. Felipe viszont a másik oldalra került, és olyan autók mögött ért célba, amelyeknél gyorsabb volt. A következő két verseny Spában és Monzában teljesem más lesz.”

WILLIAMS
Pastor Maldonado nem találja a kiutat abból a rémes sorozatból, amely a Barcelonában aratott győzelme óta üldözi: az azóta megrendezett hat versenyből négyen karambolozott, egyen pedig az időmérőn ment a falnak. Ezúttal Di Restát előzte meg úgy, hogy közben arrébb taszította, amiért büntetést is kapott, és végül csak a 13. lett. Bruno Senna a társáénál szürkébb, de kiegyensúlyozottabb (hatodszor szerzett pontot az idén, míg a venezuelai csak kétszer) teljesítményt hozta, és megérdemelten lett 7.

MERCEDES
Nico Rosberg egyetlen pontja éppen annyi volt, amennyit a Mercedes a Hungaroringen érdemelt. Az elnyújtott visszafordítók kiemelték a német csapat autóinak gyengéit, esélyük sem volt az élcsoportba kerülni, Rosberg kihozta a maximumot a hétvégéből. Michael Schumacher pályafutása egyik legborzasztóbb fél óráját élte át: az első felvezető kör végén rossz helyen állt meg, miatta kellett lefújni a rajtot, és új felvezető kört indítani, de a német ekkor leállította a motort, mert nem számított a gyors újrakezdésre. A boxból rajtolt, majd defektet és áthajtásos büntetést is kapott, az indulás után még kétszer gyorsan visszatért a pitbe. Végül feladta a versenyt.
Ross Brawn csapatfőnök: „Nico tizedik helyezése a maximum, amit érdemeltünk ezen a hétvégén, a jó stratégiának és hibátlan vezetésének köszönhetjük az eredményt. Michael eseménydús versenyen van túl, de egyértelmű, hogy nem vagyunk annyira versenyképesek, mint szeretnénk, emiatt tennünk kell valamit.”

TOVÁBBI CSAPATOK ÉRTÉKELÉSE

FORCE INDIA
Voltak jó pillanatai a csapatnak, de ahhoz kevés volt az autó, hogy pontot szerezzenek vele. Nico Hülkenberg 10. rajthelye ellenére nemigen bízhatott abban, hogy ott is végez, hiszen Webber mögüle indult a sokkal gyorsabb Red Bull-lal.

SAUBER
A Sauber ismét a gyenge időmérős teljesítménye után próbált meg visszajönni vasárnap, de a Hungaroringen nem lehetett előzni. A Lotushoz hasonlóan javulniuk kell az időmérőn.

TORO ROSSO
A középmezőny leggyengébb csapata az időmérő után Daniel Ricciardóval két, Jean-Éric Vergne-nyel három kiállást tervezett. A franciának végül négyszer is ki kellett állnia, ami összességében nem osztott, nem szorzott.

CATERHAM
Heikki Kovalainen tökéletes versenye sem volt elég ahhoz, hogy a kelleténél többször a boxba álló Vergne előtt végezzen, de a csapat így is elégedett volt a versenytempóval.

MARUSSIA
Charles Pic megtelőzte Timo Glockot, s bár nem ért Vitalij Petrov közelébe, a Marussia szerint már az is biztató, hogy időnként az orosz tempóját diktálta.

HRT
Pedro de la Rosa a célig tartó hatalmas csatát vívott Glockkal, de a végén fél másodperccel kikapott a Marussia németjétől.

A 69 KÖRÖS FUTAM VÉGEREDMÉNYE
1. Lewis Hamilton brit McLaren-Mercedes 1:41:05.503
2. Kimi Räikkönen finn Lotus-Renault 1.032 mp h.
3. Romain Grosjean francia Lotus-Renault 10.518 mp h.
4. Sebastian Vettel német Red Bull-Renault 11.614 mp h.
5. Fernando Alonso spanyol Ferrari 26.653 mp h.
6. Jenson Button brit McLaren-Mercedes 30.243 mp h.
7. Bruno Senna brazil Williams-Renault 33.899 mp h.
8. Mark Webber ausztrál Red Bull-Renault 34.458 mp h.
9. Felipe Massa brazil Ferrari 38.350 mp h.
10. Nico Rosberg német Mercedes 51.234 mp h.
11. Nico Hülkenberg német Force India-Mercedes 57.283 mp h.
12. Paul di Resta brit Force India-Mercedes 1:02.887 p h.
13. Pastor Maldonado venezuelai Williams-Renault 1:03.606 p h.
14. Sergio Pérez mexikói Sauber-Ferrari 1:04.494 p h.
15. Daniel Ricciardo ausztrál Toro Rosso-Ferrari 1 kör h.
16. Jean-Éric Vergne francia Toro Rosso-Ferrari 1 kör h.
17. Heikki Kovalainen finn Caterham-Renault 1 kör h.
18. Kobajasi Kamui japán Sauber-Ferrari 2 kör h.
19. Vitalij Petrov orosz Caterham-Renault 2 kör h.
20. Charles Pic francia Marussia-Cosworth 2 kör h.
21. Timo Glock német Marussia-Cosworth 3 kör h.
22. Pedro de la Rosa spanyol HRT-Cosworth 3 kör h.
KIESETT
Narain Karthikeyan indiai HRT-Cosworth 60 megtett kör
Michael Schumacher német Mercedes 58
Leggyorsabb kör: Vettel (68. kör) 1:24.136
A VB-PONTVERSENY ÁLLÁSA
GYŐZELEM
DOBOGÓPONTSZERZÉS
PONT
1. Fernando Alonso 3 6 11 164
2. Mark Webber 2 2 10 124
3. Sebastian Vettel 1 3 9 122
4. Lewis Hamilton 2 5 9 117
5. Kimi Räikkönen 5 10 116
6. Nico Rosberg 1 2 8 77
7. Jenson Button 1 3 7 76
8. Romain Grosjean 3 6 76
9. Sergio Pérez 2 5 47
10. Kobajasi Kamui 5 33
11. Pastor Maldonado 1 1 2 29
12. Michael Schumacher 1 5 29
13. Paul di Resta 5 27
14. Felipe Massa 5 25
15. Bruno Senna 6 24
16. Nico Hülkenberg 5 19
17. Jean-Éric Vergne 1 4
18. Daniel Ricciardo 1 2
KONSTRUKTŐRÖK
1. Red Bull-Renault 246
2. McLaren-Mercedes 193
3. Lotus-Renault 192
4. Ferrari 189
5. Mercedes 106
6. Sauber-Ferrari 80
7. Williams-Renault 53
8. Force India-Mercedes 46
9. Toro Rosso-Ferrari 6

 

Legfrissebb hírek
Ezek is érdekelhetik