McLAREN
Lewis Hamilton maga is elismerte, hogy ezt a versenyt a szombati időmérőn nyerte meg. Kellett a jó rajt ahhoz, hogy maga mögött tartsa Romain Grosjeant, ám belátta, hogy ha a francia indult volna az élről, vagy olyan pályán rendezték volna a versenyt, amelyen lehet előzni, esélye sem lett volna a két Lotus ellen. Tegyük hozzá, valószínűleg Sebastian Vettel ellen sem. Jenson Button a rajt után megelőzte Vettelt, de a harmadik helyről fokozatosan visszaesett, és végül három kiállással, a csapat által kitalált taktikát kritizálva a 6. helyen ért célba.
Martin Whitmarsh csapatfőnök: „Lewis nagyon összeszedett volt, hatalmas nyomás nehezedett rá a Lotus pilótáitól, de kibírta, és amikor kellett, fantasztikus tempót diktált. Jensonnak sok bosszúságot okozott a verseny, de Lewishoz hasonlóan a nyári pihenő után úgy térhet vissza, hogy tudja, ezzel az autóval lesz keresnivalója a hátralévő versenyeken.”
LOTUS
Az időmérőn tudott javítani a Lotus, de mivel a pole pozíció nem lett meg, a Hungaroring sajátos vonalvezetése miatt a győzelem is elúszott – pedig a versenytempó ezúttal is megvolt. A Lotus taktikai lépésének és saját villámgyors köreinek köszönhetően Kimi Räikkönen feljött az 5. helyről a második pozícióba, de ahogy mondta, hiába szurkoltak neki rengetegen, csak ettől még nem tudott előzési pozícióba kerülni.
Éric Boullier csapatfőnök: „Nagyon jó hétvégénk volt, ezt bizonyítja, hogy mindkét autóval a dobogóra kerültünk. Az időmérős teljesítményünk javítása érdekében végzett munkánknak meglett az eredménye, és ha a pálya lehetőséget adott volna az előzésre, nyertünk volna.”
RED BULL
Vettel addig támadta a rajt után Romain Grosjeant, hogy lendületet vesztett, és Button megelőzte. A McLaren mögé ragadva túl messzire került az élbolytól. A végén minden mindegy alapon megkockáztatott egy kerékcserét, hátha elkopnak a többiek abroncsai. Leggyorsabb köre végül több mint egy másodperccel jobb volt a második Sergio Pérezénél. Ugyanezzel próbálkozott Mark Webber is, az ausztrál az 5. helyről kiállva nyolcadikként jött vissza, de ott is maradt.
Christian Horner csapatfőnök: „Seb versenyét nagyban befolyásolt a rajt, ahogy balszerencsével Jenson mögé került, elveszítette az esélyét a győzelemre. A végén a csodában bízva kereket cseréltünk neki, de túl hamar elfogytak a versenykörök. Marknak a verseny háromnegyedénél gondja lett a felfüggesztéssel, a gumik túl gyorsan koptak, nem bírta volna végig, az ő esetében szükségszerű volt a harmadik kerékcsere.”
FERRARI
Az olasz csapatnak ezúttal a pole pozícióra, a győzelemre, sőt a verseny leggyorsabb körére sem volt esélye. Fernando Alonso az idény elejéhez hasonlóan a veszteség korlátozására törekedett, és roppant elégedett volt: a vb-pontversenyben második Webbert megelőzve ért célba. Előnye 40 pontra nőtt, igaz, az üldözőboly most roppant sűrű mögötte. Felipe Massa 9. helyezése Alonso teljesítményéhez mérve papírformának mondható.
Stefano Domenicali csapatfőnök: „A pohár most félig tele van számunkra, hiszen a nehézségeink ellenére nőtt Fernando előnye a vébén, és két olyan autó előtt tudott végezni, amely egyértelműen gyorsabb volt a Ferrarinál. Ehhez jó stratégiai döntések is kellettek. Felipe viszont a másik oldalra került, és olyan autók mögött ért célba, amelyeknél gyorsabb volt. A következő két verseny Spában és Monzában teljesem más lesz.”
WILLIAMS
Pastor Maldonado nem találja a kiutat abból a rémes sorozatból, amely a Barcelonában aratott győzelme óta üldözi: az azóta megrendezett hat versenyből négyen karambolozott, egyen pedig az időmérőn ment a falnak. Ezúttal Di Restát előzte meg úgy, hogy közben arrébb taszította, amiért büntetést is kapott, és végül csak a 13. lett. Bruno Senna a társáénál szürkébb, de kiegyensúlyozottabb (hatodszor szerzett pontot az idén, míg a venezuelai csak kétszer) teljesítményt hozta, és megérdemelten lett 7.
MERCEDES
Nico Rosberg egyetlen pontja éppen annyi volt, amennyit a Mercedes a Hungaroringen érdemelt. Az elnyújtott visszafordítók kiemelték a német csapat autóinak gyengéit, esélyük sem volt az élcsoportba kerülni, Rosberg kihozta a maximumot a hétvégéből. Michael Schumacher pályafutása egyik legborzasztóbb fél óráját élte át: az első felvezető kör végén rossz helyen állt meg, miatta kellett lefújni a rajtot, és új felvezető kört indítani, de a német ekkor leállította a motort, mert nem számított a gyors újrakezdésre. A boxból rajtolt, majd defektet és áthajtásos büntetést is kapott, az indulás után még kétszer gyorsan visszatért a pitbe. Végül feladta a versenyt.
Ross Brawn csapatfőnök: „Nico tizedik helyezése a maximum, amit érdemeltünk ezen a hétvégén, a jó stratégiának és hibátlan vezetésének köszönhetjük az eredményt. Michael eseménydús versenyen van túl, de egyértelmű, hogy nem vagyunk annyira versenyképesek, mint szeretnénk, emiatt tennünk kell valamit.”
FORCE INDIA |
SAUBER |
TORO ROSSO |
CATERHAM |
MARUSSIA |
HRT |
1. | Lewis Hamilton | brit | McLaren-Mercedes | 1:41:05.503 |
2. | Kimi Räikkönen | finn | Lotus-Renault | 1.032 mp h. |
3. | Romain Grosjean | francia | Lotus-Renault | 10.518 mp h. |
4. | Sebastian Vettel | német | Red Bull-Renault | 11.614 mp h. |
5. | Fernando Alonso | spanyol | Ferrari | 26.653 mp h. |
6. | Jenson Button | brit | McLaren-Mercedes | 30.243 mp h. |
7. | Bruno Senna | brazil | Williams-Renault | 33.899 mp h. |
8. | Mark Webber | ausztrál | Red Bull-Renault | 34.458 mp h. |
9. | Felipe Massa | brazil | Ferrari | 38.350 mp h. |
10. | Nico Rosberg | német | Mercedes | 51.234 mp h. |
11. | Nico Hülkenberg | német | Force India-Mercedes | 57.283 mp h. |
12. | Paul di Resta | brit | Force India-Mercedes | 1:02.887 p h. |
13. | Pastor Maldonado | venezuelai | Williams-Renault | 1:03.606 p h. |
14. | Sergio Pérez | mexikói | Sauber-Ferrari | 1:04.494 p h. |
15. | Daniel Ricciardo | ausztrál | Toro Rosso-Ferrari | 1 kör h. |
16. | Jean-Éric Vergne | francia | Toro Rosso-Ferrari | 1 kör h. |
17. | Heikki Kovalainen | finn | Caterham-Renault | 1 kör h. |
18. | Kobajasi Kamui | japán | Sauber-Ferrari | 2 kör h. |
19. | Vitalij Petrov | orosz | Caterham-Renault | 2 kör h. |
20. | Charles Pic | francia | Marussia-Cosworth | 2 kör h. |
21. | Timo Glock | német | Marussia-Cosworth | 3 kör h. |
22. | Pedro de la Rosa | spanyol | HRT-Cosworth | 3 kör h. |
KIESETT | ||||
Narain Karthikeyan | indiai | HRT-Cosworth | 60 megtett kör | |
Michael Schumacher | német | Mercedes | 58 | |
Leggyorsabb kör: Vettel (68. kör) 1:24.136 |
GYŐZELEM | DOBOGÓ | PONTSZERZÉS | PONT | ||
1. | Fernando Alonso | 3 | 6 | 11 | 164 |
2. | Mark Webber | 2 | 2 | 10 | 124 |
3. | Sebastian Vettel | 1 | 3 | 9 | 122 |
4. | Lewis Hamilton | 2 | 5 | 9 | 117 |
5. | Kimi Räikkönen | – | 5 | 10 | 116 |
6. | Nico Rosberg | 1 | 2 | 8 | 77 |
7. | Jenson Button | 1 | 3 | 7 | 76 |
8. | Romain Grosjean | – | 3 | 6 | 76 |
9. | Sergio Pérez | – | 2 | 5 | 47 |
10. | Kobajasi Kamui | – | – | 5 | 33 |
11. | Pastor Maldonado | 1 | 1 | 2 | 29 |
12. | Michael Schumacher | – | 1 | 5 | 29 |
13. | Paul di Resta | – | – | 5 | 27 |
14. | Felipe Massa | – | – | 5 | 25 |
15. | Bruno Senna | – | – | 6 | 24 |
16. | Nico Hülkenberg | – | – | 5 | 19 |
17. | Jean-Éric Vergne | – | – | 1 | 4 |
18. | Daniel Ricciardo | – | – | 1 | 2 |
KONSTRUKTŐRÖK | ||
1. | Red Bull-Renault | 246 |
2. | McLaren-Mercedes | 193 |
3. | Lotus-Renault | 192 |
4. | Ferrari | 189 |
5. | Mercedes | 106 |
6. | Sauber-Ferrari | 80 |
7. | Williams-Renault | 53 |
8. | Force India-Mercedes | 46 |
9. | Toro Rosso-Ferrari | 6 |