Lewis Hamilton a Magyar Nagydíjat követően elmondta, tökéletes versenyzésre volt szüksége ahhoz, hogy maga mögött tartsa a Lotus pilótáit.
„Csodás ez a nap, a csapat mindent jól csinált, a közönség fantasztikus volt, köszönjük, hogy itt voltak velünk – mondta Hamilton a dobogón. – Romain és Kimi óriási nyomás alatt tartott, száz százalékot kellett nyújtanunk. Ha ők rajtoltak volna elölről, esélytelen lett volna utolérni őket. A boxkiállások zseniálisak voltak, főleg a második.″
A vb-pontverseny 4. helyére felzárkózó angol már várja a vb folytatását, és bízik benne, hogy a hátralévő futamokon is versenyben lehet a győzelemért.
„Várom az idény folytatását, mert messze még a vége, de megmutattuk, hogy mindenkivel fel tudjuk venni a versenyt. Kiegyensúlyozottnak kell lennünk, vannak területek, amelyeken javulnunk is kell. Szoros vb-hajrá lesz, mi mindent megteszünk, hogy utolérjük Fernandót, akiről ezúttal is látszott, hogy több autó is képes legyőzni bizonyos körülmények között – mondta Hamilton.
Kimi Räikkönennek nem tökéletes a második helyezés, de legalább annak örül, hogy újra esélye nyílt a győzelemre
„Második lettem, ami még mindig nem tökéletes. A sebességünk jó volt, a következő versenyen megint próbálkozhatunk, mert csak akkor leszünk elégedettek, ha nyerünk – mondta a finn. – Örülök, hogy gyakran esélyt szerzünk a győzelemre, előbb-utóbb remélhetőleg össze is jön. A rajtom jó volt, de a KERS miatt az első néhány kör nehézzé vált, Alonso mögé kerültem, és hegymenetté vált a verseny. A második kiállás után tudtam, hogy nehéz lesz Romainnal, de jobb helyen voltam, és végül nem történt baj.″
Romain Grosjean szerint is meleg pillanat volt, amikor majdnem összeért az autója csapattársáéval, de összességében elégedetten utazik nászútjára a nyári szünetben.
„Amikor Kimi visszajött, egy pozíciót és a győzelem esélyét is elveszítettem, de nem rá haragszom, hanem inkább Schumacherre, aki nem törődött a kék zászlókkal, és feltartott. Ha ez nincs, Kimi mögém érkezik – mondta a francia. – Az elején jó volt az első helyért csatázni, és örülök, hogy mindkét autót ismét a dobogóra juttattuk. Nehéz verseny volt, de élveztem, és remélem, a következő futamon a győzelem is összejön.″
Sebastian Vettel szerint sokkal több volt a Red Bullban a negyedik helyezésnél, de a rajtnál Jenson Button mögé került, és a lassú McLaren mögött túlságosan messze került az éllovasoktól. A végén minden mindegy alapon kereket cserélt, de nem járt szerencsével.
„A sebességünk alapján jobb eredményt is elérhettünk volna, de az elején Jenson mögé ragadtam, ő pedig sokkal lassabb volt az élen haladóknál, de megelőzni nem tudtam – mondta a német vb-címvédő. – A végén nem volt veszítenivalóm, de adtunk egy esélyt magunknak, hátha elfogynak a gumik a többi autón, és mi a friss lágyakon előre tudunk kerülni. Annak örülök, hogy, ha nem is sokkal, de Fernando előtt végeztem.″
A vasárnap 31. születésnapját ünneplő Fernando Alonso elégedetten nyilatkozott, mert bár csak 5. lett, 34 pontos előnyét 40 pontosra növelte.
„A világbajnokság szempontjából a lehető legjobban alakult a verseny, hiszen bár nem voltunk elég gyorsak, de éppen azok szereztek nálam több pontot, akik hátrébb voltak a vb-pontversenyben – mondta Alonso. – Tudtuk, hogy a McLaren és a Red Bull is erősebb nálunk, és azzal, hogy így is harmincnégyről negyven pontra növeltem az előnyömet, azt kell mondanom, maximálisan elégedett vagyok. A stratégiánk is tökéletes volt, aminek bizonyítéka, hogy a gyorsabb autóval versenyző Button és Webber előtt végeztem.″
A futamot a 4. rajtkockából kezdő Jenson Button a rajt után Sebastian Vettelt megelőzve feljött a 3. helyre, ám nem volt elég gyors, és csapata is elrontotta a taktikáját, ami miatt a végén annak is örülnie kellett, hogy meglett a 6. helyezés.
„Nem értem, miért kellett mindannyiszor olyan korán kiállnom – kérdezte Button, aki már a verseny alatt rádión is kérdőre vonta csapatát. – A második és a harmadik kerékcsere előtt tökéletes állapotban voltak a gumijaim, de talán azt gondolta a csapat, hogy be tud hozni a másik pilóta elé. Ez egyik alkalommal sem jött össze, azt hiszem, túlokoskodtuk a stratégiát. A rádión is idegesen beszéltem, mert tehetetlennek éreztem magam.″
A 8. helyezésével vb-pontversenybeli 2. helyezését megőrző, de előnye nagy részét elveszítő Mark Webber utólag belátta, rossz döntés volt kereket cserélni a hajrá előtt, mert ezzel elbukta az 5. helyet. Kanadában és Valenciában rengeteget lehetett nyerni hasonló húzással, de a Magyar Nagydíjon sokkal jobban bírták a strapát a gumik.
„Arra számítottunk, hogy a végén nagyobb gond lesz a gumikkal. Emiatt veszítettem három helyezést, mert az ötödik pozícióból álltam ki, és beragadtam a nyolcadik helyre – mondta Webber. – Nagyon nehéz itt előzni, szinte csak akkor lett volna rá esély, ha a többiek gumijai teljesen elkopnak. Gondolkodtam rajta, hogy kint maradok, de ezt mindig nehéz megítélni.″
A versenyt feladó Michael Schumacher nem számított arra, hogy a lefújt rajt után azonnal következik az újabb felvezető kör, és leállította a motorját – amiből az következik, hogy nem miatta kellett második felvezető kört menni a Magyar Nagydíjon, amely 70 helyett így csak 69 körös lett.
Vagyis igen, miatta, mert Faluvégi Péter versenyigazgatótól megtudtuk az igazat: az első felvezető kör végén Schumi és az utolsó sorokban valaki nem pontosan a rajtkockájában állt meg, ami miatt Charlie Whiting FIA-versenyigazgató új felvezető kört rendelt el. Előbb a sárga lámpák villogtak, majd néhány másodperc múlva a zöldek – utóbbit látva mindenki elindult, de Schumi addigra már lekapcsolta a motorját.
„Túl magas volt a motor hőmérséklete, ezért amikor késleltették a rajtot, úgy döntöttem, hogy leállítom A boxból kellett rajtolnom, s hogy még bonyolultabb legyen minden, büntetést és defektet is kaptam – mondta Schumacher. – Nem tudom hogyan, és miért történt, hiszen senkitől sem zavartatva mentem. Minden összejött, amitől távol akarja tartani magát az ember. Mivel a telemetriai adataink hiányosak voltunk, végül úgy döntöttünk, hogy álljak ki. Gyorsan elfelejtjük ezt a hétvégét, mert tudjuk, a következő versenyeken jobbak leszünk."
Bruno Senna (7.): – Nagyon keményen nyomtuk, hogy működjön a stratégiánk, hiszen sem az aszfalt, sem az időjárási körülmények nem voltak olyanok, mint amilyenre számítottunk. Sok csatát vívtam, és a magas hőmérséklet miatt nem volt egyszerű jó állapotban tartani a gumikat. Elégedett vagyok, szerintem ez fordulópont volt számunkra. |
Felipe Massa (9.): – Már a rajtnál elúszott a futamon, amikor a kuplung túlmelegedése miatt kipörögtek a kerekeim. Ez két helyezésbe került, amit aztán nem is tudtam visszaszerezni a versenyen. A középső etapban voltak pillanatok, amikor gyorsabb voltam, mint Webber és Senna, de esélyem sem volt őket megelőzni ezen a pályán. Biztos vagyok benne, hogy a szezon második fele jobb lesz, mint az első. A szerződésem? Amíg a helyzet nem lesz egyértelmű, nincs mit mondanom! |
Nico Rosberg (10.): – Nem voltunk elég gyorsak a Hungaroringen. A verseny jól indult, és a végére sikerült három helyet javítanom a rajtpozíciómhoz képest. Boldognak kell lennünk az egy ponttal, annak ellenére is, hogy ez nem egy ideális helyzet. |
Nico Hülkenberg (11.): – Sokat szenvedtem az autó egyensúlyával, és a sebességünk sem volt jó. A hátsó gumik gyorsan elkoptak, nem volt egyszerű eljutni a célig. A tizenegyedik hely volt a maximum, mert nem hibáztunk, és egyértelműen a kétkiállásos stratégia volt a helyes választás. |
Paul di Resta (12.): – Rosszul rajtoltam, sok pozíciót veszítettem az első kanyarban. Ugyanez történt velem Németországban is a múlt héten. A negyedik kört követően az autó jól működött, de sajnos nem tudtunk mindent kihozni belőle, mert nem volt esély előzni ezen a pályán. |
Pastor Maldonado (13.): – Rosszul startoltam, sok pozíciót veszítettem. Nehéz volt a nagy forgalomban haladni, aztán kaptam egy áthajtásos büntetést is. Veszélyes csatát vívtam Di Restával, a fékek leblokkoltak, és a tapadásból is veszítettem, nem tudtam elkerülni az ütközést. Nem voltunk annyira versenyképesek, mint korábban, keményen kell dolgoznunk a szezon második felében a nyári szünetet követően. |
Sergio Pérez (14.): – Attól félek, nem tudok sok okosat mondani. Egyszerűen nem volt meg a tempónk, hiába változtattunk a stratégiánkon az első szakaszban. Azt hiszem, ma semmi sem segíthetett volna abban, hogy pontokat szerezzünk. |
Daniel Ricciardo (15.): – A rajt után sikerült néhány autót megelőznöm, de ma nem volt meg a sebességünk ahhoz, hogy versenyben legyünk a riválisainkkal. Nem hiszem, hogy sokkal többet elérhettünk volna ma, remélem Spában erősebbek leszünk. |
Jean-Éric Vergne (16.): – Sikerült az elején mindkét Saubert megelőznöm, de aztán egy Force India kilökött az első kanyarban, ami miatt a Caterhamek mögé kerültem. Amikor feltettük a lágy gumikat beszorultam Kobajasi mögé, pedig úgy éreztem, hogy gyorsabb lettem volna. A végén egy negyedik bokszkiállást is be kellett iktatnunk, mert egy törmelék miatt megsérült az autó oldallemeze. |
Heikki Kovalainen (17.): – Az első körben feljöttem a 16. helyre, és egész verseny alatt sikerült ezt a jó tempót megtartanunk. Ma megmutattuk az autó valódi teljesítményét, azt hiszem, hogy az autó egyensúlya, és a beállítások is nagyon jók voltak ezen a hétvégén. |
Kobajasi Kamui (18.): – Egyszerűen túl lassúak voltunk. Egész hétvégén szenvedtünk, különösen a közepes keverékű gumikon. Ráadásul a rajtnál vesztettem néhány pozíciót, majd rászóltak a fülemre, hogy menjek be, mert szivárgott a hidraulika, és itt véget is ért a versenyem. |
Vitalij Petrov (19.): – Összességében ez a hétvége jó lecke volt számunkra. Az autó nagyon különbözött attól, mint amilyen az időmérőn volt, ki kell értékelnünk az adatokat, hogy megértük, miért volt így. A pozitív oldalt nézve azt hiszem, hogy a csapat nagyon jól teljesített, már nagyon várom a nyári szünetet. |
Charles Pic (20.): – A rajtom megint rossz volt, de a versenytempónk jó volt, örülök, hogy a teljesítményünk a Caterham szintjén volt, szoros csatát vívtam Petrovval. Most a nyári szünet alatt lehetőségünk lesz kiértékelni a szezon első felét, és meglátjuk, hogy mire lehetünk képesek a továbbiakban. |
Timo Glock (21.): – Újabb felejthető versenyen vagyok túl. Sem a sebessége, sem az egyensúlya nem volt jó az autónak már az elejétől kezdve, ráadásul miután megpördültem, és a Hispaniák mögé kerültem, még erőteljesebben előjött az egyensúlyi probléma. Nem tudom, hogy mi lehetett a gond, de azt hiszem, hogy a szünet most nagyon jól fog jönni nekem. |
Pedro de la Rosa (22.): – Nagyon meleg volt, de a sebességünk jó volt. A végén utolértem Glockot, de megelőznöm már nem sikerült őt. A kék zászlók sem segítettek, de összességében örülök neki, hogy sikerült befejezni a futamot. |
Narain Karthikeyan (kiesett): – A rajtom jó volt, Glockot is megelőztem, miután megpördült, de visszaelőzött, miután a közepesen kemény gumikra váltottunk. Az utolsó öt körben a kormánymű elkezdett jobbra húzni, végül a hármas kanyarban eltört, ki kell derítenünk, hogy miért történt ez meg. |
1. | Lewis Hamilton | brit | McLaren-Mercedes | 1:41:05.503 |
2. | Kimi Räikkönen | finn | Lotus-Renault | 1.032 mp h. |
3. | Romain Grosjean | francia | Lotus-Renault | 10.518 mp h. |
4. | Sebastian Vettel | német | Red Bull-Renault | 11.614 mp h. |
5. | Fernando Alonso | spanyol | Ferrari | 26.653 mp h. |
6. | Jenson Button | brit | McLaren-Mercedes | 30.243 mp h. |
7. | Bruno Senna | brazil | Williams-Renault | 33.899 mp h. |
8. | Mark Webber | ausztrál | Red Bull-Renault | 34.458 mp h. |
9. | Felipe Massa | brazil | Ferrari | 38.350 mp h. |
10. | Nico Rosberg | német | Mercedes | 51.234 mp h. |
11. | Nico Hülkenberg | német | Force India-Mercedes | 57.283 mp h. |
12. | Paul di Resta | brit | Force India-Mercedes | 1:02.887 p h. |
13. | Pastor Maldonado | venezuelai | Williams-Renault | 1:03.606 p h. |
14. | Sergio Pérez | mexikói | Sauber-Ferrari | 1:04.494 p h. |
15. | Daniel Ricciardo | ausztrál | Toro Rosso-Ferrari | 1 kör h. |
16. | Jean-Éric Vergne | francia | Toro Rosso-Ferrari | 1 kör h. |
17. | Heikki Kovalainen | finn | Caterham-Renault | 1 kör h. |
18. | Kobajasi Kamui | japán | Sauber-Ferrari | 2 kör h. |
19. | Vitalij Petrov | orosz | Caterham-Renault | 2 kör h. |
20. | Charles Pic | francia | Marussia-Cosworth | 2 kör h. |
21. | Timo Glock | német | Marussia-Cosworth | 3 kör h. |
22. | Pedro de la Rosa | spanyol | HRT-Cosworth | 3 kör h. |
KIESETT | ||||
Narain Karthikeyan | indiai | HRT-Cosworth | 60 megtett kör | |
Michael Schumacher | német | Mercedes | 58 | |
Leggyorsabb kör: Vettel (68. kör) 1:24.136 |
GYŐZELEM | DOBOGÓ | PONTSZERZÉS | PONT | ||
1. | Fernando Alonso | 3 | 6 | 11 | 164 |
2. | Mark Webber | 2 | 2 | 10 | 124 |
3. | Sebastian Vettel | 1 | 3 | 9 | 122 |
4. | Lewis Hamilton | 2 | 5 | 9 | 117 |
5. | Kimi Räikkönen | – | 5 | 10 | 116 |
6. | Nico Rosberg | 1 | 2 | 8 | 77 |
7. | Jenson Button | 1 | 3 | 7 | 76 |
8. | Romain Grosjean | – | 3 | 6 | 76 |
9. | Sergio Pérez | – | 2 | 5 | 47 |
10. | Kobajasi Kamui | – | – | 5 | 33 |
11. | Pastor Maldonado | 1 | 1 | 2 | 29 |
12. | Michael Schumacher | – | 1 | 5 | 29 |
13. | Paul di Resta | – | – | 5 | 27 |
14. | Felipe Massa | – | – | 5 | 25 |
15. | Bruno Senna | – | – | 6 | 24 |
16. | Nico Hülkenberg | – | – | 5 | 19 |
17. | Jean-Éric Vergne | – | – | 1 | 4 |
18. | Daniel Ricciardo | – | – | 1 | 2 |
KONSTRUKTŐRÖK | ||
1. | Red Bull-Renault | 246 |
2. | McLaren-Mercedes | 193 |
3. | Lotus-Renault | 192 |
4. | Ferrari | 189 |
5. | Mercedes | 106 |
6. | Sauber-Ferrari | 80 |
7. | Williams-Renault | 53 |
8. | Force India-Mercedes | 46 |
9. | Toro Rosso-Ferrari | 6 |