Miután mindkét pénteki szabadedzést az első helyen zárta, érthetően nagyon boldogan nyilatkozott Lewis Hamilton, aki 2007-ben és 2009-ben győzni tudott a Hungaroringen a McLarennel, de tart tőle, hogy a legnagyobb riválisok jelentősen feljavulnak majd a szombati időmérőre és a vasárnapi versenyre.
„Nagyon jó nap volt, nagyon boldog vagyok. Módosítottunk kicsit az autón, hogy tökéletesítsük, és elkaptuk a fonalat – mondta Hamilton. – Persze egyáltalán nem kényelmes a helyzetünk, hiszen a Lotus, a Red Bull és természetesen a Ferrari is villámgyors. Azt sem szabad elfelejteni, hogy a szabadedzés és az időmérő teljesen más műfaj, Fernando és a két Red Bull biztosan talál majd fél másodpercet. Imádom ezt a helyszínt, annak ellenére, hogy itt az előzés igazi kihívást jelent. Ezen a pályán a pilóták kerülnek fókuszba, nagyon karakteres, a döntött kanyarok és a dombok élvezetessé teszik a vezetést.”
A hatodik legjobb köridővel záró Jenson Button a Lotust emelte ki a riválisok közül, 2009 világbajnoka szerint velük kell majd megküzdenie az elsőségért a wokingi istálló pilótájának vasárnap.
„A Lotus gyors, és úgy tűnt, hogy Kiminek nem sikerült igazán jó kört autóznia, de így is a második leggyorsabb volt délután. Forróbb aszfalton jó esélyük van a Lotusoknak, ezt korábban láthattuk, különösen Bahreinben voltak erősek. Délután kipróbáltunk néhány újítást az autón, de mivel ezek nem igazán működtek, a korábbi állapotra kell visszatérnünk – nyilatkozta a brit pilóta, majd kitért a Hungaroringhez kötődő sztereotípiára. – Vannak pályák, amelyeken nehezebb előzni, azt gondolom, hogy látunk majd pozíciószerzéseket, különösen a DRS-zónában. Az időmérő fontos, de az nem minden. Jó ezen a pályán versenyezni, és mivel itt szereztem az első győzelmemet, ez még különlegesebbé teszi.”
A második legjobb időt teljesítő Kimi Räikkönen folyamatos fejlődésről beszélt a Lotus konfigurációjával kapcsolatban.
„A szokásos beállításokat alkalmaztuk, igyekeztünk a lehető leggyorsabbá tenni az autót, és a második legjobb köridőt értük el, ami nem rossz. A legutóbbi néhány futam alatt sikerült előrelépnünk a beállításokkal, aminek örülök. Lassan, de biztosan haladunk előre, mindig lépünk egy kicsit a megfelelő irányba” – magyarázta a Jégembernek becézett finn versenyző.
A harmadik helyet kisebb meglepetésre a Magyar Nagydíjon háromszor elsőként leintett Ayrton Senna unokaöccse, Bruno Senna csípte meg a Williams-Renault-ban.
„Jó délután volt, miután ráéreztünk a pálya körülményeire, és arra, hogyan viselkednek a gumik. Az autó nagyszerű volt, van benne lehetőség, ami boldoggá tesz az időmérő előtt” – zárta rövidre a 28 éves brazil pilóta.
Noha pozitívan értékelték a Magyar GP első napját, óvatosan nyilatkoznak a Ferrari pilótái a hétvége előtt. A Hungaroringen 2009-ben életveszélyes sérülést szenvedő Felipe Massa a negyedik leggyorsabb kört teljesítette, így egy hellyel csapattársa, a kétszeres világbajnok Fernando Alonso előtt zárta az első edzésnapot.
„Az esőt leszámítva jó napunk volt – kezdte Massa –, viszont emiatt nem tudtuk megvizsgálni a gumik viselkedését, és még nem is igazán tudjuk elhelyezni magunkat a többiekhez képest. Van néhány nagyon gyors autó a mezőnyben, de a Hungaroringen különösképp fenntartással kell kezelni a pénteki eredményeket, mivel a pálya még nagyon koszos, és a helyzet radikálisan változik péntektől vasárnapig.”
Fernando Alonso kitért arra, hogy a Hungaroringen a kedvező rajtpozíció értéke miatt a csapat még alaposabban felkészül az időmérő edzésre.
„Átlagos pénteki napunk volt, ami alapján nagyon nehéz megítélni az erőviszonyokat, különösen ha esik is, ahogyan a három legutóbbi pénteki edzésnapunkon történt – nyilatkozta a spanyol pilóta. Az eső miatt nem tudtuk hosszú menetben kipróbálni a slick gumikat, de legalább délelőtt leteszteltük az aerodinamikai fejlesztéseket. Most már a mérnökeinken a sor, hogy az elemzést követően összeállítsák a lehető legjobb csomagot a hétvégére. Itt sokkal fontosabb a kvalifikáció a többi pályához képest, ezért a legapróbb részletekig át kell nézni mindent az időmérőre való felkészülés jegyében.”
A Red Bull pilótái visszautasították azokat a találgatásokat, amelyek szerint a motorvezérlésre vonatkozó szigorítás miatt gyengültek volna a Renault erőforrásai.
„Semmivel sem lett rosszabb az autó a motorra vonatkozó szabály megváltoztatása miatt – mondta a nyolcadik legjobb időt autózó Sebastian Vettel. – Tudom, hogy a médiának nagyon fontos a sztori, de mindennap új cikkek vannak az újságokban, és az előző napit elfelejtjük. Mi elsősorban arra összpontosítunk, hogy a hétfőn megjelenő lapokban szerepeljünk, méghozzá a győzelem miatt. Délutáni helyezésünk nem mérvadó, mert az eső miatt nem volt lehetőségünk kipróbálni a lágy gumikat. A közepes keveréken futottunk egy megfelelő etapot, amiből sok mindent megtudtunk, de nagyon szorosnak tűnik a mezőny. Sajnos az időjárás megtréfált bennünket, de mindenki mást is.”
A 14. helyen végző Mark Webber nem volt elragadtatva a pénteki naptól.
„Száraz és nedves aszfalton is tudtunk körözni, de még van dolgunk. Nem vagyok túlzottan elégedett a mai nappal, de szerencsére még csak péntek van. A pálya néhány szakaszán rendben vagyunk, máshol viszont időt veszítünk – ezt ma este meg kell vizsgálnunk. Dolgoznom kell még az autó egyensúlyán, a motorvezérlés módosítása nem változtatott rajta.”
A legtöbb izgalmat Michael Schumacher szolgáltatta a péntek délutáni gyakorláson, de ezt nem tizedik legjobb köridejével tette, hanem azzal, hogy Mercedesével „megkóstolta” a gumifalat.
„A kicsúszásomat leszámítva átlagos napunk volt, jól működött a kocsi. Lefutottam az útról, és utána hiába fékeztem, nem lehetett megállítani az autót. A gumifalba ütközve elveszítettem az első vezetőszárnyamat, de ettől eltekintve azt hiszem, nem sérült meg az autó. Az a fajta baleset volt, amikor a hirtelen eleredő eső átmenetileg nagyon csúszóssá teszi az aszfaltot, ez előfordul. Nem érzem, hogy érdemes lenne tovább foglalkozni vele. Az esős versenyt nem bánnám, lehetőséget adna a jó eredmény elérésére” – mondta Schumacher.
Paul di Resta (7.): – Az volt a legfontosabb, hogy sikerült néhány adatot beszereznünk – ez az utóbbi versenyeken nem volt egyszerű a váltakozó időjárás miatt. Annak ellenére, hogy az eső miatt kihagytuk a hosszabb etapot, sikerült sok munkát elvégeznünk, így temérdek hasznos beállításhoz jutottunk ma hozzá. |
Romain Grosjean (9.): – Az autó nem egészen olyan volt, ahogyan szeretem, kicsit Hockenheimre emlékeztetett, ami megnehezítette a munkát. A második tréningen elkövettem egy hibát, amikor túl szélesre vettem a hetes kanyar kijáratát, és megtaláltam a falat – elnézést kérek ezért a csapattól. Ennél sokkal pozitívabb, hogy rájöttünk néhány problémára, amelyeknek a kiküszöbölésével holnapra talán magabiztosabb lehetek az autóban, és kihozhatom belőle a maximumot. |
Nico Rosberg (11.): – Nem volt túl biztató nap számunkra, arra számítottam, hogy erősebbek leszünk. Rengeteg dolgot leteszteltünk, de holnapig még mindig nagyon sok tennivalónk van. Nincsen kifejezett gyenge pontunk, összességében nem vagyunk elég gyorsak. Nagyon szeretek ezen a pályán vezetni, és az időjárás még izgalmasabbá tette a délutánt. A végén néhány szakasz már száraz volt, máshol meg patakzott a víz, kanyarról kanyarra változtak a körülmények. |
Pastor Maldonado (12.): – Sűrű nap volt, kipróbáltunk néhány beállítást, hogy eldöntsük, milyen irányba induljunk el ezen a téren. Nem tudtuk az eső miatt befejezni hosszabb etapunkat, emiatt nehéz megmondani, hogy hol állunk. |
Nico Hülkenberg (13.): – Összességében pozitív napon vagyunk túl, de mindenki máshoz hasonlóan mi sem tudtunk hosszabb etapot menni. A második edzés vége felé kimentem a pályára intermediate gumikon, hogy hozzászokjak a nedves körülményekhez, de túl gyorsan száradt a pálya, szóval nem sok hasznom volt belőle. |
Kobajasi Kamui (15.): – Az időjárás meglepő volt, szerettem volna két száraz edzést, mivel még mindig sok munka vár ránk. Reggel szenvedtünk, egyelőre nem értjük, hogy miért voltunk ilyen gyengék száraz pályán. Vizes pályán gyorsak voltunk, és ez nem is jelent rosszat, ha az időjárás-előrejelzésre nézek. |
Jean-Éric Vergne (16.): – Hoztunk néhány újítást, és az első benyomásom az volt, hogy jó irányban indultunk el. Ennek ellenére még nem vagyunk elég gyorsak, és bár kevés az idő, mindent megteszünk, hogy holnapig változtassunk ezen. |
Daniel Ricciardo (17.): – A pálya kevésbé tűnt piszkosnak, mint általában péntekenként, és a tapadás is jó volt reggel. Nem voltam elégedett az autóval, ezért változtattunk néhány beállításon a két edzés között, ami csak megerősített abban, hogy a kocsi nem annyira jó, mint amennyire szeretnénk, mivel még így is reggel volt jobb. |
Sergio Pérez (18.): – Nem vagyok elégedett az autómmal. Nem tudtam a második szabadedzés során kimenni a pályára lágy gumikkal, mivel fékproblémám volt, ezt ki kellett javítani a bokszban. Szükségünk van egy jó harmadik szabadedzésre szombaton. |
Vitalij Petrov (19.): – Mind a két edzésen sikerült sok kört futnunk a délutáni eső ellenére is, és az időeredmények azt mutatják, hogy visszakerültünk oda, ahol lenni szeretnénk. A lágy gumikkal elért teljesítménnyel pedig különösen elégedett voltam, azt hiszem, ez megmutatta, hogy sikerült előrelépnünk. |
Heikki Kovalainen (20.): – Mind a két edzés elég jó volt, sikerült befejeznünk az előre meghatározott programunkat, ennek ellenére nehéz megmondani, hol állunk. Szombaton olyan jó eredményt kell elérnünk, amilyet csak lehetséges, mert a futamon bármi megtörténhet. |
Timo Glock (21.): – Van még tennivalónk a beállításokkal, hogy gyorsabb legyen az autó, de az első szabadedzést követően boldog voltam. Az esőt követően viszont nehéz volt visszamenni a pályára intermediate gumikkal, néhány kanyart lehetetlen volt bevenni, én is kicsúsztam ugyanazon a ponton, ahol Michael, de szerencsére sikerült megfogni az autót. |
Pedro de la Rosa (22.): – Jó napon vagyunk túl, annak ellenére, hogy nem tudtunk hosszabb etapokat megtenni teli tankkal, viszont mindkét keveréket tudtuk tesztelni a második edzésen. Az autó jól teljesített, de van még min javítani, főleg a gyorsaságán a lassabb kanyarokban. |
Charles Pic (23.): – Gyorsan megtaláltuk az autó egyensúlyát, majd a két edzés között változtattunk a beállításokon, de rossz irányba mentünk el. Emiatt sok időt elveszítettünk, és nem is tudtam a lágy gumikon kimenni a második szabadedzés során. A köztes gumikon azért futottam egy kört, hogy felkészüljek a hasonló körülményekre a hétvége során. |
Narain Karthikeyan (24.): – A Hungaroring gyakorlatilag új pálya számomra, hiszen hét éve versenyeztem itt utoljára, ezért szerettem volna még több kilométert megtenni, de az eső mindenkit meglepett. A pálya elég hepehupás, és nehéz megszokni, de szerintem jó munkát végeztünk, és nem vagyunk messze főbb riválisainktól. |
1. | Lewis Hamilton | brit | McLaren-Mercedes | 1:21.995 | átlag: 192.348 km/ó | 20 kör |
2. | Kimi Räikkönen | finn | Lotus-Renault | 1:22.180 | 0.185 mp h. | 20 |
3. | Bruno Senna | brazil | Williams-Renault | 1:22.253 | 0.258 | 34 |
4. | Felipe Massa | brazil | Ferrari | 1:22.417 | 0.422 | 29 |
5. | Fernando Alonso | spanyol | Ferrari | 1:22.582 | 0.587 | 22 |
6. | Jenson Button | brit | McLaren-Mercedes | 1:22.747 | 0.752 | 17 |
7. | Paul di Resta | brit | Force India-Mercedes | 1:22.794 | 0.799 | 23 |
8. | Sebastian Vettel | német | Red Bull-Renault | 1:22.824 | 0.829 | 18 |
9. | Romain Grosjean | francia | Lotus-Renault | 1:22.922 | 0.927 | 12 |
10. | Michael Schumacher | német | Mercedes | 1:23.160 | 1.165 | 19 |
11. | Nico Rosberg | német | Mercedes | 1:23.164 | 1.169 | 29 |
12. | Pastor Maldonado | venezuelai | Williams-Renault | 1:23.337 | 1.342 | 26 |
13. | Nico Hülkenberg | német | Force India-Mercedes | 1:23.713 | 1.718 | 26 |
14. | Mark Webber | ausztrál | Red Bull-Renault | 1:23.814 | 1.819 | 17 |
15. | Kobajasi Kamui | japán | Sauber-Ferrari | 1:23.841 | 1.846 | 28 |
16. | Jean-Éric Vergne | francia | Toro Rosso-Ferrari | 1:24.328 | 2.333 | 25 |
17. | Daniel Ricciardo | ausztrál | Toro Rosso-Ferrari | 1:24.345 | 2.350 | 28 |
18. | Sergio Pérez | mexikói | Sauber-Ferrari | 1:24.623 | 2.628 | 23 |
19. | Vitalij Petrov | orosz | Caterham-Renault | 1:24.823 | 2.828 | 30 |
20. | Heikki Kovalainen | finn | Caterham-Renault | 1:25.220 | 3.225 | 30 |
21. | Timo Glock | német | Marussia-Cosworth | 1:27.104 | 5.109 | 28 |
22. | Pedro de la Rosa | spanyol | HRT-Cosworth | 1:27.106 | 5.111 | 19 |
23. | Charles Pic | francia | Marussia-Cosworth | 1:27.185 | 5.190 | 24 |
24. | Narain Karthikeyan | indiai | HRT-Cosworth | 1:27.822 | 5.827 | 20 |
1. | Lewis Hamilton | brit | McLaren-Mercedes | 1:22.821 | átlag: 190.429 km/ó | 30 kör |
2. | Jenson Button | brit | McLaren-Mercedes | 1:22.922 | 0.101 mp h. | 24 |
3. | Fernando Alonso | spanyol | Ferrari | 1:23.397 | 0.576 | 24 |
4. | Nico Rosberg | német | Mercedes | 1:23.628 | 0.807 | 29 |
5. | Romain Grosjean | francia | Lotus-Renault | 1:23.633 | 0.812 | 24 |
6. | Michael Schumacher | német | Mercedes | 1:23.845 | 1.024 | 26 |
7. | Felipe Massa | brazil | Ferrari | 1:23.904 | 1.083 | 25 |
8. | Kimi Räikkönen | finn | Lotus-Renault | 1:23.983 | 1.162 | 24 |
9. | Valtteri Bottas | finn | Williams-Renault | 1:24.152 | 1.331 | 24 |
10. | Sergio Pérez | mexikói | Sauber-Ferrari | 1:24.268 | 1.447 | 27 |
11. | Pastor Maldonado | venezuelai | Williams-Renault | 1:24.300 | 1.479 | 23 |
12. | Kobajasi Kamui | japán | Sauber-Ferrari | 1:24.394 | 1.573 | 19 |
13. | Mark Webber | ausztrál | Red Bull-Renault | 1:24.546 | 1.725 | 24 |
14. | Paul di Resta | brit | Force India-Mercedes | 1:24.559 | 1.738 | 22 |
15. | Sebastian Vettel | német | Red Bull-Renault | 1:24.608 | 1.787 | 25 |
16. | Daniel Ricciardo | ausztrál | Toro Rosso-Ferrari | 1:25.354 | 2.533 | 25 |
17. | Jean-Éric Vergne | francia | Toro Rosso-Ferrari | 1:25.559 | 2.738 | 27 |
18. | Jules Bianchi | francia | Force India-Mercedes | 1:25.715 | 2.894 | 26 |
19. | Vitalij Petrov | orosz | Caterham-Renault | 1:26.440 | 3.619 | 27 |
20. | Charles Pic | francia | Marussia-Cosworth | 1:26.705 | 3.884 | 23 |
21. | Heikki Kovalainen | finn | Caterham-Renault | 1:26.755 | 3.934 | 28 |
22. | Timo Glock | német | Marussia-Cosworth | 1:27.015 | 4.194 | 24 |
23. | Pedro de la Rosa | spanyol | HRT-Cosworth | 1:27.101 | 4.280 | 21 |
24. | Daniel Clos | spanyol | HRT-Cosworth | 1:28.176 | 5.355 | 24 |
A TOVÁBBI PROGRAM | |
SZOMBAT | |
9.45–10.15 | GP3, időmérő edzés |
11.00–12.00 | Formula–1, harmadik szabadedzés |
12.25–12.55 | Porsche-szuperkupa, időmérő edzés |
14.00–15.00 | Formula–1, időmérő edzés |
15.40–16.45 | GP2, első verseny (39 kör) |
17.20–17.55 | GP3, első verseny (16 kör) |
VASÁRNAP | |
9.25–10.00 | GP3, második verseny (16 kör) |
10.35–11.25 | GP2, második verseny (28 kör) |
11.45–12.20 | Porsche-szuperkupa, verseny (14 kör) |
12.30–12.45 | Formula–1, versenyzői parádé |
12.45–13.15 | Formula–1, rajtrács-ceremónia |
14.00 | Formula–1, a verseny (70 kör) rajtja |
1. | 2. | 3. | Pole pozíció | Leggyorsabb kör | |
2002 | Barrichello | M. Schumacher | R. Schumacher | Barrichello | M. Schumacher |
2003 | Alonso | Räikkönen | Montoya | Alonso | Montoya |
2004 | M. Schumacher | Barrichello | Alonso | M. Schumacher | M. Schumacher |
2005 | Räikkönen | M. Schumacher | R. Schumacher | M. Schumacher | Räikkönen |
2006 | Button | De la Rosa | Heidfeld | Räikkönen | Massa |
2007 | Hamilton | Räikkönen | Heidfeld | Hamilton | Räikkönen |
2008 | Kovalainen | Glock | Räikkönen | Hamilton | Räikkönen |
2009 | Hamilton | Räikkönen | Webber | Alonso | Webber |
2010 | Webber | Alonso | Vettel | Vettel | Vettel |
2011 | Button | Vettel | Alonso | Vettel | Massa |