F1: Schumi és az új felvezető kör igaz története

Vágólapra másolva!
2012.07.29. 18:16
Címkék
Michael Schumacher nem számított arra, hogy a lefújt rajt után azonnal következik az újabb felvezető kör, és leállította a motorját – amiből az következik, hogy nem miatta kellett második felvezető kört menni a Magyar Nagydíjon, amely 70 helyett így csak 69 körös lett. Aztán kiderült, hogy mégis, de nem a motor leállása miatt...

„Túl magas volt a motor hőmérséklete, ezért amikor késleltették a rajtot, úgy döntöttem, leállítom. A boxból kellett rajtolnom, s hogy még bonyolultabb legyen minden, büntetést és defektet is kaptam – mondta Schumacher. – Nem tudom, hogyan és miért történt, hiszen senkitől sem zavartatva mentem. Minden összejött, amitől távol akarja tartani magát az ember. Mivel a telemetriai adataink hiányosak voltak, végül úgy döntöttünk, hogy álljak ki. Gyorsan elfelejtjük ezt a hétvégét, mert tudjuk, a következő versenyeken jobbak leszünk.″

Aztán Faluvégi Péter versenyigazgatótól (alkalmi száguldó riporterünk, Répa Kata segítségével) megtudtuk a részleteket: az első felvezető kör végén Schumi és az utolsó sorokban valaki nem pontosan a rajtkockájában állt meg, ezért Charlie Whiting FIA-versenyigazgató új felvezető kört rendelt el. Előbb a sárga lámpák villogtak, majd néhány másodperc múlva a zöldek – utóbbit látva mindenki elindult, de Schumi lekapcsolta a motorját.

Legfrissebb hírek
Ezek is érdekelhetik