RED BULL
A pénteken és szombat délután Silverstone-ban tomboló eső sem tudta megállítani a világbajnoki címvédő istállót, amely jól jött ki az időmérőből, és a versenyen hozta azt a formát, amelyből Sebastian Vettel Valenciában ízelítőt adott. Mark Webber végül a Ferrari stratégiája miatt is tudott nyerni, Fernando Alonso a végén nem tudott ellenállni a támadásának. A vb-előnyét növelő csapat 40 pontot szerzett, ennyit csak a McLaren gyűjtött egy futamon (az idénynyitón) 2012-ben.
Christian Horner csapatfőnök: „Alonso taktikáját látva éreztük, hogy a verseny végén eljön a mi időnk, és ha Massa nem keveredik a rajtnál Sebastian elé, a kettős győzelem is meglehetett volna. Nehéz hétvégénk volt, de a végére kisütött a nap, és a nézők mellett mi is jól szórakoztunk.”
FERRARI
A Ferrari tanácstalan volt a gumikkal kapcsolatban, ezért megosztott stratégiával vágott neki a versenynek: Felipe Massa az elején, Fernando Alonso a végén használta a lágy gumikat. Miután a brazil teletankolt autóval a verseny elején 14 körön át kifejezetten gyors volt, a gárda nem aggódott Alonso végére hagyott lágy gumis etapja miatt, és a Ferrarinak egyébként is a lágy abroncsokkal szokott kevesebb gondja lenni. Ám Mark Webber Red Bullja különösen gyors volt, és Alonso túl sokat vesztett hozzá képest, a győzelem is elúszott. A Scuderia viszont elégedett lehet 30 szerzett pontjával, amelynek köszönhetően már a második a konstruktőr-világbajnokságban.
Pat Fry technikai igazgató: „Sajnos csak egy edzést futottunk száraz pályán, esélyünk sem volt rá, hogy a lágy gumikkal hosszabb menetet hajtsunk végre, így ebből a szempontból vakon kezdtük a versenyt, és megosztottuk a stratégiát. Nem bántuk meg, mert jó eredményt értünk el, de meg kell értenünk, mit kell tennünk a lágy gumikon.”
LOTUS
Kimi Räikkönen biztató rajtja után ismét a rövidebbet húzta, és nemhogy nyert volna, veszített a pozíciójából. Így is ötödik lett, szorosan Massa nyomában. A leggyorsabb kört a finn futotta, a második e kategóriában Romain Grosjean lett. A francia Ausztráliában, Malajziában és Monte-Carlóban rajtbaleset miatt kiesett, Barcelonában eltört az első vezetőszárnya, és itt is így járt, ami miatt visszaesett a mezőny végére, onnan jött fel a hatodik helyre. Az idény eddigi kilenc futamának több mint felén zűrbe került a rajtnál, és így is a vb-pontverseny hetedik helyén áll, Jenson Button előtt. Éppen az a kiegyensúlyozottság hiányzik nála, ami miatt Webber a pontverseny második helyén áll.
Éric Boullier csapatfőnök: „Nagyon erősek voltunk a versenyen, újabb pályatípuson bizonyítottuk be, hogy a legerősebbek között vagyunk, de még mindig hiányzik valami ahhoz, hogy nyerjünk. Örömmel kutatjuk, hogyan tudjuk megtenni ezt a lépést.”
MERCEDES
Michael Schumacher az időmérő után esős versenyt remélt, de nem kapta meg, és a harmadik rajthelyről a verseny végére visszaesett a hetedik pozícióba – azt is úgy szerezte meg, hogy a hajrában megelőzte Lewis Hamiltont. Nico Rosberg ezúttal is eltűnt a mezőnyben, pontszerzését végül elrontott kerékcseréje hiúsította meg.
Ross Brawn csapatfőnök: „Száraz pályán nem tudtuk megismételni a vizes pályás teljesítményünket. Mindkét autón rosszul működtek a lágy gumik, Michael a verseny elején, Nico a hajrában veszített velük időt. Annak örülhetünk, hogy vizes pályán már sokkal gyorsabbak vagyunk, mint korábban, de lesz mit elemeznünk.”
McLAREN
Lewis Hamilton és Jenson Button öt pontot hozott a McLaren konyhájára, amivel a vb rajtjánál toronymagas esélyesnek kikiáltott csapat visszaszorult a Ferrari és a Lotus mögé a világbajnokságban. A jól kezdő Hamilton végül a verseny hajrájára elkopó gumijain visszaesett a 8, helyre, ahonnan elindult, míg Button kihasználta a többiek hibáit, és a végén feljött a 10. helyre. Ennél többet remélt a csapat a hazai versenyén.
Martin Whitmarsh csapatfőnök: „Esős versenyre számítottunk, szárazon pedig csak futottunk az eredmény után. Lewis jól kezdett, de túl rövidre vettük a lágy gumis etapját, és a végére elfogytak a gumijai. Jenson részéről ez volt a legtöbb, amit kihozhatott a 16. rajthelyből.”
WILLIAMS Pastor Maldonado a barcelonai győzelme után zsinórba a negyedik futamon hibázott kulcsfontosságú pillanatban, és Sergio Pérezzel történt ütközése miatt ismét le kellett mondania a pontszerzésről. A túl sok hiba ismét növeli a nyomást rajta, és ezt csak minimálisan tudja kihasználni Bruno Senna, aki egy-két pontot tud hozzátenni a csapat terméséhez, pedig Maldonado jobb pillanataiban rendre bizonyítja, hogy több van az autóban. |
FORCE INDIA A csapat megosztotta stratégiáját: Nico Hülkenberg autóját esőre, Paul di Restáét száraz pályára állította be. Balszerencséjére a skót szenvedett rajtbalesetet, és a német ment végig, az utolsó körökben elveszítve a 9. helyezést és a pontokat. |
SAUBER Nagy reményekkel érkezett a csapat, és érthető is volt a bizakodás, hiszen gyors volt az autó Sergio Pérez és Kobajasi Kamui alatt is. Csakhogy a mexikóit kilökte Maldonado, Kobajasi pedig elfékezte magát a boxutcában, és a csapat csak annak örülhetett a rémes futam után, hogy nem sérültek meg súlyosan a szerelők. |
TORO ROSSO Az olasz kiscsapat is azok közé tartozott, amelyek nem örültek a tiszta időjárásnak, de legalább annak örülhettek, hogy Heikki Kovalainen Caterhamjével ezúttal nem kellett csatázni, könnyedén maguk mögött tartották a finnt. |
CATERHAM Vitalij Petrov örülhetett, hogy a vizes pályán megverte az időmérőn Kovalainent, de a rajtrácsra oda sem ért, a motorja a boxból kivezető körében megadta magát. A finn végigment, a Toro Rosso és a Marussiák közötti légüres térben. |
MARUSSIA A María de Villotával történt baleset után rossz hangulatban készülődött a csapat a Brit Nagydíjra, a Silverstone-ba hozott fejlesztések azonban elegendőek voltak arra, hogy versenytávon esélyt se adjanak a HRT-nek, és könnyedén a spanyolok előtt végezzenek. |
HRT |
1. | Mark Webber | ausztrál | Red Bull-Renault | 1:25:11.288 |
2. | Fernando Alonso | spanyol | Ferrari | 3.060 mp h. |
3. | Sebastian Vettel | német | Red Bull-Renault | 4.836 mp h. |
4. | Felipe Massa | brazil | Ferrari | 9.519 mp h. |
5. | Kimi Räikkönen | finn | Lotus-Renault | 10.314 mp h. |
6. | Romain Grosjean | francia | Lotus-Renault | 17.101 mp h. |
7. | Michael Schumacher | német | Mercedes | 29.153 mp h. |
8. | Lewis Hamilton | brit | McLaren-Mercedes | 36.463 mp h. |
9. | Bruno Senna | brazil | Williams-Renault | 43.347 mp h. |
10. | Jenson Button | brit | McLaren-Mercedes | 44.444 mp h. |
11. | Kobajasi Kamui | japán | Sauber-Ferrari | 45.370 mp h. |
12. | Nico Hülkenberg | német | Force India-Mercedes | 47.865 mp h. |
13. | Daniel Ricciardo | ausztrál | Toro Rosso-Ferrari | 51.241 mp h. |
14. | Jean-Éric Vergne | francia | Toro Rosso-Ferrari | 53.313 mp h. |
15. | Nico Rosberg | német | Mercedes | 57.394 mp h. |
16. | Pastor Maldonado | venezuelai | Williams-Renault | 1 kör h. |
17. | Heikki Kovalainen | finn | Caterham-Renault | 1 kör h. |
18. | Timo Glock | német | Marussia-Cosworth | 1 kör h. |
19. | Charles Pic | francia | Marussia-Cosworth | 1 kör h. |
20. | Pedro de la Rosa | spanyol | HRT-Cosworth | 2 kör h. |
21. | Narain Karthikeyan | indiai | HRT-Cosworth | 2 kör h. |
FELADTÁK | ||||
Paul di Resta | brit | Force India-Mercedes | 2 megtett kör | |
Sergio Pérez | mexikói | Sauber-Ferrari | 11 | |
NEM INDULT | ||||
Vitalij Petrov | orosz | Caterham-Renault | ||
Leggyorsabb kör: Räikkönen (50. kör) 1:34.661 |
GYŐZELEM | DOBOGÓ | PONTSZERZÉS | PONT | ||
1. | Fernando Alonso | 2 | 5 | 9 | 129 |
2. | Mark Webber | 2 | 2 | 8 | 116 |
3. | Sebastian Vettel | 1 | 3 | 7 | 100 |
4. | Lewis Hamilton | 1 | 4 | 8 | 92 |
5. | Kimi Räikkönen | – | 3 | 8 | 83 |
6. | Nico Rosberg | 1 | 2 | 6 | 75 |
7. | Romain Grosjean | – | 2 | 5 | 61 |
8. | Jenson Button | 1 | 2 | 5 | 50 |
9. | Sergio Pérez | – | 2 | 4 | 39 |
10. | Pastor Maldonado | 1 | 1 | 2 | 29 |
11. | Paul di Resta | – | – | 5 | 27 |
12. | Michael Schumacher | – | 1 | 4 | 23 |
13. | Felipe Massa | – | – | 4 | 23 |
14. | Kobajasi Kamui | – | – | 4 | 21 |
15. | Bruno Senna | – | – | 5 | 18 |
16. | Nico Hülkenberg | – | – | 4 | 17 |
17. | Jean-Éric Vergne | – | – | 1 | 4 |
18. | Daniel Ricciardo | – | – | 1 | 2 |
KONSTRUKTŐRÖK | ||
1. | Red Bull-Renault | 216 |
2. | Ferrari | 152 |
3. | Lotus-Renault | 144 |
4. | McLaren-Mercedes | 142 |
5. | Mercedes | 98 |
6. | Sauber-Ferrari | 60 |
7. | Williams-Renault | 47 |
8. | Force India-Mercedes | 44 |
9. | Toro Rosso-Ferrari | 6 |