A Ferrari nem bánkódik Alonso stratégiája miatt

Vágólapra másolva!
2012.07.09. 10:50
null
Nem sokon múlt, hogy Fernando Alonso és ne Mark Webber pezsgőzzön a legvidámabban (Fotók: Reuters)
Címkék
A Ferrari vezetősége nem bánta meg, hogy Fernando Alonsót a kemény gumival indította el a vasárnapi Brit Nagydíjon – a spanyol versenyző végül emiatt (azaz mert a verseny végén lágy gumikon kellett mennie) bukta el a győzelmet Silverstone-ban, amit a Red Bull is elismert. A Lotusnál még mindig azt a hajszálat keresik, ami a győzelemhez hiányzik, míg a Mercedes és a McLaren mellett több középcsapat az eső elmaradása miatt érez hiányt.

 

Mark Webber megverte Fernando Alonsót Silverstone-ban
Mark Webber megverte Fernando Alonsót Silverstone-ban

RED BULL
A pénteken és szombat délután Silverstone-ban tomboló eső sem tudta megállítani a világbajnoki címvédő istállót, amely jól jött ki az időmérőből, és a versenyen hozta azt a formát, amelyből Sebastian Vettel Valenciában ízelítőt adott. Mark Webber végül a Ferrari stratégiája miatt is tudott nyerni, Fernando Alonso a végén nem tudott ellenállni a támadásának. A vb-előnyét növelő csapat 40 pontot szerzett, ennyit csak a McLaren gyűjtött egy futamon (az idénynyitón) 2012-ben.
Christian Horner csapatfőnök: „Alonso taktikáját látva éreztük, hogy a verseny végén eljön a mi időnk, és ha Massa nem keveredik a rajtnál Sebastian elé, a kettős győzelem is meglehetett volna. Nehéz hétvégénk volt, de a végére kisütött a nap, és a nézők mellett mi is jól szórakoztunk.”

FERRARI
A Ferrari tanácstalan volt a gumikkal kapcsolatban, ezért megosztott stratégiával vágott neki a versenynek: Felipe Massa az elején, Fernando Alonso a végén használta a lágy gumikat. Miután a brazil teletankolt autóval a verseny elején 14 körön át kifejezetten gyors volt, a gárda nem aggódott Alonso végére hagyott lágy gumis etapja miatt, és a Ferrarinak egyébként is a lágy abroncsokkal szokott kevesebb gondja lenni. Ám Mark Webber Red Bullja különösen gyors volt, és Alonso túl sokat vesztett hozzá képest, a győzelem is elúszott. A Scuderia viszont elégedett lehet 30 szerzett pontjával, amelynek köszönhetően már a második a konstruktőr-világbajnokságban.
Pat Fry technikai igazgató: „Sajnos csak egy edzést futottunk száraz pályán, esélyünk sem volt rá, hogy a lágy gumikkal hosszabb menetet hajtsunk végre, így ebből a szempontból vakon kezdtük a versenyt, és megosztottuk a stratégiát. Nem bántuk meg, mert jó eredményt értünk el, de meg kell értenünk, mit kell tennünk a lágy gumikon.”

LOTUS
Kimi Räikkönen biztató rajtja után ismét a rövidebbet húzta, és nemhogy nyert volna, veszített a pozíciójából. Így is ötödik lett, szorosan Massa nyomában. A leggyorsabb kört a finn futotta, a második e kategóriában Romain Grosjean lett. A francia Ausztráliában, Malajziában és Monte-Carlóban rajtbaleset miatt kiesett, Barcelonában eltört az első vezetőszárnya, és itt is így járt, ami miatt visszaesett a mezőny végére, onnan jött fel a hatodik helyre. Az idény eddigi kilenc futamának több mint felén zűrbe került a rajtnál, és így is a vb-pontverseny hetedik helyén áll, Jenson Button előtt. Éppen az a kiegyensúlyozottság hiányzik nála, ami miatt Webber a pontverseny második helyén áll.
Éric Boullier csapatfőnök: „Nagyon erősek voltunk a versenyen, újabb pályatípuson bizonyítottuk be, hogy a legerősebbek között vagyunk, de még mindig hiányzik valami ahhoz, hogy nyerjünk. Örömmel kutatjuk, hogyan tudjuk megtenni ezt a lépést.”

MERCEDES
Michael Schumacher az időmérő után esős versenyt remélt, de nem kapta meg, és a harmadik rajthelyről a verseny végére visszaesett a hetedik pozícióba – azt is úgy szerezte meg, hogy a hajrában megelőzte Lewis Hamiltont. Nico Rosberg ezúttal is eltűnt a mezőnyben, pontszerzését végül elrontott kerékcseréje hiúsította meg.

Az összes pilóta nyilatkozatát elolvashatja, ha ide kattint
Az összes pilóta nyilatkozatát elolvashatja, ha ide kattint

Ross Brawn csapatfőnök: „Száraz pályán nem tudtuk megismételni a vizes pályás teljesítményünket. Mindkét autón rosszul működtek a lágy gumik, Michael a verseny elején, Nico a hajrában veszített velük időt. Annak örülhetünk, hogy vizes pályán már sokkal gyorsabbak vagyunk, mint korábban, de lesz mit elemeznünk.”

McLAREN
Lewis Hamilton és Jenson Button öt pontot hozott a McLaren konyhájára, amivel a vb rajtjánál toronymagas esélyesnek kikiáltott csapat visszaszorult a Ferrari és a Lotus mögé a világbajnokságban. A jól kezdő Hamilton végül a verseny hajrájára elkopó gumijain visszaesett a 8, helyre, ahonnan elindult, míg Button kihasználta a többiek hibáit, és a végén feljött a 10. helyre. Ennél többet remélt a csapat a hazai versenyén.
Martin Whitmarsh csapatfőnök: „Esős versenyre számítottunk, szárazon pedig csak futottunk az eredmény után. Lewis jól kezdett, de túl rövidre vettük a lágy gumis etapját, és a végére elfogytak a gumijai. Jenson részéről ez volt a legtöbb, amit kihozhatott a 16. rajthelyből.”

TOVÁBBI CSAPATOK ÉRTÉKELÉSE
WILLIAMS
Pastor Maldonado a barcelonai győzelme után zsinórba a negyedik futamon hibázott kulcsfontosságú pillanatban, és Sergio Pérezzel történt ütközése miatt ismét le kellett mondania a pontszerzésről. A túl sok hiba ismét növeli a nyomást rajta, és ezt csak minimálisan tudja kihasználni Bruno Senna, aki egy-két pontot tud hozzátenni a csapat terméséhez, pedig Maldonado jobb pillanataiban rendre bizonyítja, hogy több van az autóban.
FORCE INDIA
A csapat megosztotta stratégiáját: Nico Hülkenberg autóját esőre, Paul di Restáét száraz pályára állította be. Balszerencséjére a skót szenvedett rajtbalesetet, és a német ment végig, az utolsó körökben elveszítve a 9. helyezést és a pontokat.
SAUBER
Nagy reményekkel érkezett a csapat, és érthető is volt a bizakodás, hiszen gyors volt az autó Sergio Pérez és Kobajasi Kamui alatt is. Csakhogy a mexikóit kilökte Maldonado, Kobajasi pedig elfékezte magát a boxutcában, és a csapat csak annak örülhetett a rémes futam után, hogy nem sérültek meg súlyosan a szerelők.
TORO ROSSO
Az olasz kiscsapat is azok közé tartozott, amelyek nem örültek a tiszta időjárásnak, de legalább annak örülhettek, hogy Heikki Kovalainen Caterhamjével ezúttal nem kellett csatázni, könnyedén maguk mögött tartották a finnt.
CATERHAM
Vitalij Petrov örülhetett, hogy a vizes pályán megverte az időmérőn Kovalainent, de a rajtrácsra oda sem ért, a motorja a boxból kivezető körében megadta magát. A finn végigment, a Toro Rosso és a Marussiák közötti légüres térben.
MARUSSIA
A María de Villotával történt baleset után rossz hangulatban készülődött a csapat a Brit Nagydíjra, a Silverstone-ba hozott fejlesztések azonban elegendőek voltak arra, hogy versenytávon esélyt se adjanak a HRT-nek, és könnyedén a spanyolok előtt végezzenek.

HRT
A legutóbbi futamokon biztató teljesítményt nyújtó csapat újra a mezőny végére került, de legalább Pedro de la Rosa egy kiállással megoldotta a futamot.

BRIT NAGYDÍJ, A VÉGEREDMÉNY
1. Mark Webber ausztrál Red Bull-Renault 1:25:11.288
2. Fernando Alonso spanyol Ferrari 3.060 mp h.
3. Sebastian Vettel német Red Bull-Renault 4.836 mp h.
4. Felipe Massa brazil Ferrari 9.519 mp h.
5. Kimi Räikkönen finn Lotus-Renault 10.314 mp h.
6. Romain Grosjean francia Lotus-Renault 17.101 mp h.
7. Michael Schumacher német Mercedes 29.153 mp h.
8. Lewis Hamilton brit McLaren-Mercedes 36.463 mp h.
9. Bruno Senna brazil Williams-Renault 43.347 mp h.
10. Jenson Button brit McLaren-Mercedes 44.444 mp h.
11. Kobajasi Kamui japán Sauber-Ferrari 45.370 mp h.
12. Nico Hülkenberg német Force India-Mercedes 47.865 mp h.
13. Daniel Ricciardo ausztrál Toro Rosso-Ferrari 51.241 mp h.
14. Jean-Éric Vergne francia Toro Rosso-Ferrari 53.313 mp h.
15. Nico Rosberg német Mercedes 57.394 mp h.
16. Pastor Maldonado venezuelai Williams-Renault 1 kör h.
17. Heikki Kovalainen finn Caterham-Renault 1 kör h.
18. Timo Glock német Marussia-Cosworth 1 kör h.
19. Charles Pic francia Marussia-Cosworth 1 kör h.
20. Pedro de la Rosa spanyol HRT-Cosworth 2 kör h.
21. Narain Karthikeyan indiai HRT-Cosworth 2 kör h.
FELADTÁK
Paul di Resta brit Force India-Mercedes 2 megtett kör
Sergio Pérez mexikói Sauber-Ferrari 11
NEM INDULT
Vitalij Petrov orosz Caterham-Renault
Leggyorsabb kör: Räikkönen (50. kör) 1:34.661
A VB ÁLLÁSA
GYŐZELEM DOBOGÓ PONTSZERZÉS PONT
1. Fernando Alonso 2 5 9 129
2. Mark Webber 2 2 8 116
3. Sebastian Vettel 1 3 7 100
4. Lewis Hamilton 1 4 8 92
5. Kimi Räikkönen 3 8 83
6. Nico Rosberg 1 2 6 75
7. Romain Grosjean 2 5 61
8. Jenson Button 1 2 5 50
9. Sergio Pérez 2 4 39
10. Pastor Maldonado 1 1 2 29
11. Paul di Resta 5 27
12. Michael Schumacher 1 4 23
13. Felipe Massa 4 23
14. Kobajasi Kamui 4 21
15. Bruno Senna 5 18
16. Nico Hülkenberg 4 17
17. Jean-Éric Vergne 1 4
18. Daniel Ricciardo 1 2
KONSTRUKTŐRÖK
1. Red Bull-Renault 216
2. Ferrari 152
3. Lotus-Renault 144
4. McLaren-Mercedes 142
5. Mercedes 98
6. Sauber-Ferrari 60
7. Williams-Renault 47
8. Force India-Mercedes 44
9. Toro Rosso-Ferrari 6
Legfrissebb hírek
Ezek is érdekelhetik