Nem bírják sokáig a gumik a sivatagban

Vágólapra másolva!
2012.04.20. 19:42
null
Lewis Hamilton és Nico Rosberg várhatóan csak a rajtig lesznek ilyen jó barátságban (Fotó: Action Images)
Címkék
A Mercedes továbbra is lépéselőnyben van a Formula–1 mezőnyéhez képest, legalábbis ezt a következtetést vonhatjuk le a Bahreini Nagydíj pénteki edzésnapjának eredményeiből. A leggyorsabb megint Nico Rosberg volt, és Michael Schumacher is csak azért maradt el mögüle, mert a gyors körén feltartották. A kétségek ellenére Bernie Ecclestone mellett a bahreini trónörökös is garantálta, hogy lesz futam.

Noha a héten két istálló is kellemetlen szituációba keveredett a Bahreinben zajló tüntetések és zavargások közepette, a Formula–1-es futam első két szabadedzése minden zavaró körülménytől mentesen telt, noha a Force India csapata szolgáltatott némi beszédtémát azzal, hogy elővigyázatosságbólcsak az első gyakorláson vett részt.

Nico Rosberg, a Kínai GP győztese volt a leggyorsabb a Bahreini Nagydíj pénteki edzésnapján:

„Jó dolog ma a leggyorsabbnak lenni, de tudjuk, hogy ez nem számít. – Vallotta be Rosberg. – „A legfontosabb dolog a versenytempónk javítása. Ez most elég jónak tűnik, de még ki kell értékelnünk, hogy a többiekhez képest mit tudunk megtankolt autóval. A körülmények nagyon nehezek, a verseny megterhelő lesz a gumikra nézve.”

Michael Schumacher csak az ötödik leggyorsabb kört futotta a délutáni edzésen, de ha egy lassú Caterham nem tartja fel, akár előrébb is végezhetett volna:

„A hosszú etapokon is kielégítők az eredményeink, ahogyan a köridőink is jók” – értékelt Schumacher. „Sajnos a gyors körömet nem tudtam rendesen befejezni a forgalom miatt. A gumik nagyon hamar elhasználódnak, ez jelenti majd a fő problémát a versenyen, de kifejezetten jól kezdődik számunkra ez a hétvége.”

A Red Bull Renault pilótái közül Mark Webber volt a gyorsabb, az ausztrál jegyezte a második legjobb időt péntek délután:

„Nem volt egyszerű minden körülményre figyelni a pályán” – kezdte Webber – „az abroncsok viselkedése mindenki számára újdonság, és nagyon hamar elvesztik a tapadásukat – de persze ez mindenkinél egyformán jelentkezik. Azt nem tudjuk, hogyan tankolták meg a többi autót, de ismét nagyon szorosnak tűnik a mezőny. A gumik komoly szerephez jutnak majd a vasárnapi futamon.”

A világbajnoki címvédő Sebastian Vettel volt a harmadik leggyorsabb:

„Sok kört teljesítettünk, ami már önmagában jó” – örvendezett Vettel – „és a Kínában gyűjtött információk is a segítségünkre vannak. Nagyon nagy a forróság, ami a gumikat is megviseli. Azt hiszem, nem mi vagyunk az elsőszámú esélyesek, de mi magunkra koncentrálunk, és keményen dolgozunk. Sikerült előrelépnünk, de holnap derül ki, hogy ez mire lesz elég.”

ECCLESTONE NEM FÚJHATJA LE

Bahrein trónörököse, Szalmán ibn Hamad koronaherceg szerint a verseny törlése csak a szélsőségeseket erősítené, Bernie Ecclestone pedig azt hangsúlyozta, hogy nem az ő jogkörébe tartozik egy ilyen döntés:„Nem fújhatom le a futamot. Ennek nincs köze hozzánk, vagy a versenyhez” – nyilatkozta Ecclestone. „Nekünk megállapodásunk van, a helyi hatóságok kérhetik az FIA-t a verseny beszüntetésére.” Ecclestone nem érti a Force India csapat döntését sem: „Nem tudok róla, hogy célpontnak számítanának valamilyen okból, remélem, hogy nincs szó ilyesmiről, a többi csapatnak nincs ilyen jellegű problémája. Ha kérnek, kaphatnak védelmet.”

A világbajnoki pontversenyt vezető Lewis Hamilton a negyedik helyen zárt:

„Itt igazán komoly feladat lesz ügyelni a gumikra.” – Magyarázta 2008 világbajnoka. – „A pálya hőmérséklete extrém forró, elképesztő terhelés jut a kerekekre fékezésnél. Mivel a gumik kopása komoly problémát jelent, a hétvége arról fog szólni, ki tud majd jobban odafigyelni az abroncsaira. A szél is komoly szerepet játszott a mai idők alakulásában, van, hogy egy kör alatt teljesen megfordul a szélirány, aztán a következő körben pedig ismét teljesen új irányban fúj. Azt hiszem, a leggyorsabb körömet fél órával Nico legjobbja után teljesítettem, és egészen másképp fújt már ekkor a szél. A Mercedes nagyon gyorsnak tűnik, mi is ott vagyunk, vagy legalábbis a környéken, de holnap többet fogunk tudni.”

A másik McLarent vezető Jenson Button nem igazán volt megelégedve az autójával:

„Érdekes volt, ahogyan kerestem az egyensúlyt mindkét gumikeveréken.” – Mesélte a brit pilóta – „A kocsi egészen máshogy viselkedik az első három versenyhez képest. Talán eltúloztuk a beállításokat, és kicsit vissza kell vennünk belőlük – ma este még lesz egy kis munkánk, de holnapra remélhetőleg meg tudjuk oldani ezeket a problémákat. A köridőim nem tűntek jónak – egy körön a Mercedes és a Red Bull is nagyon gyors. Az eleje meglépett, de nem hiszem, hogy a versenyen is ez lesz a helyzet. Ha az időket nem vesszük figyelembe, akkor csak egyszerűen nem vagyok megelégedve azzal az iránnyal, amerre elindultunk. Már elkezdtünk beszélni arról, hogy min változtassunk holnapra, és felmerült egy-két jó ötlet.”

Fernando Alonso versenyei korábban jól sikerültek Bahreinben, de a Ferrari ezúttal csak a nyolcadik helyre volt elég alatta:

„Ez egyike azon kevés pályáknak, ahol háromszor is tudtam nyerni, úgyhogy itt mindig szeretek vezetni. Az első nap mindig nehéz, mivel a homoknak és a szélnek köszönhetően, illetve annak, hogy nagyon ritkán használják a pályát, talán itt a legkedvezőtlenebbek a körülmények. Ez azért is nehezíti a beállításokkal kapcsolatos döntéseinket, mert vasárnapra rengeteget javul a pálya állapota. A gumik viselkedését vizsgáltuk elsősorban: ugyanazokat keverékeket kaptuk, mint Sanghajra, de a hőmérséklet itt egész más. Még rengeteg dolgunk van, főleg a hátsó szárnnyal, ugyanis több tapadásra van szükségünk.”

Az első három futamon feltűnően szenvedő Felipe Massa ezúttal is csak a 12. legjobb időt tudta autózni:

„Nagyon meleg van ma, főleg a Pirelli gumikat teszteltük – a kopás igen jelentős mindkét keveréknél, a többi pályához képest is. Ezt nagyon fontos volt elvégeznünk, főleg a verseny szempontjából. Kétségtelen, hogy van még tennivalónk, az autó megbízhatóságán és a gumikopás csökkentésén kell dolgoznunk.”

A szerdán kellemetlen incidensbe keveredett Force India csapat nem vett részt a délutáni gyakorláson, az istálló minden szükséges feladatot a délelőtti edzésen végzett el, hogy a délutánra tervezett tüntetés előtt el tudják hagyni a pályát. Bob Fernley csapatvezető azzal indokolta a döntést, hogy mindenképpen sötétedés előtt akartak a szállásra érni:

„Ügyelnünk kell mindenki testi épségére és kényelmére. Voltak problémáink, és biztosítanunk kellett, hogy a csapattagok gond nélkül haza tudjanak érkezni. Mindent megteszünk a személyzet biztonságáért, kaptunk biztosítékot, és nem hiszem, hogy lesznek problémák. Lesznek tüntetések, és noha puszta szerencsétlenségből történt a korábbi incidens, ezek megtörténhetnek, és ha a mi csapatunkkal történik ilyen, akkor kötelességünk a helyzetet megfelelően kezelni.”

A Sauber istálló tagjai csütörtök este éltek át nehéz perceket, amikor több maszkos tüntető megrohamozta Molotov-koktélokkal az autópályán közlekedő járműveket. A szerelőket szállító kisbusz sofőrje gyorsan a leállósávba hajtott és elmenekült a helyszínről. A csapat egyik tagja sem sérült meg az incidensben, és az istálló részt vett mindkét pénteki szabadedzésen.

BAHREINI NAGYDÍJ, MÁSODIK SZABADEDZÉS
1. Nico Rosberg német Mercedes 1:32.816 átlag: 209.912 km/ó 35 kör
2. Mark Webber ausztrál Red Bull-Renault 1:33.262 0.446 mp h. 26
3. Sebastian Vettel német Red Bull-Renault 1:33.525 0.709 28
4. Lewis Hamilton brit McLaren-Mercedes 1:33.747 0.931 26
5. Michael Schumacher német Mercedes 1:33.862 1.046 32
6. Jenson Button brit McLaren-Mercedes 1:34.246 1.430 28
7. Kobajasi Kamui japán Sauber-Ferrari 1:34.411 1.595 34
8. Fernando Alonso spanyol Ferrari 1:34.449 1.633 31
9. Romain Grosjean francia Lotus-Renault 1:34.615 1.799 32
10. Sergio Pérez mexikói Sauber-Ferrari 1:34.893 2.077 34
11. Daniel Ricciardo ausztrál Toro Rosso-Ferrari 1:34.895 2.079 29
12. Felipe Massa brazil Ferrari 1:34.941 2.125 30
13. Kimi Räikkönen finn Lotus-Renault 1:35.183 2.367 33
14. Jean-Eric Vergne francia Toro Rosso-Ferrari 1:35.229 2.413 26
15. Pastor Maldonado venezuelai Williams-Renault 1:35.459 2.643 38
16. Vitalij Petrov orosz Caterham-Renault 1:35.913 3.097 33
17. Heikki Kovalainen finn Caterham-Renault 1:35.968 3.152 35
18. Bruno Senna brazil Williams-Renault 1:36.169 3.353 30
19. Timo Glock német Marussia-Cosworth 1:36.587 3.771 33
20. Charles Pic francia Marussia-Cosworth 1:37.803 4.987 33
21. Pedro de la Rosa spanyol HRT-Cosworth 1:37.812 4.996 28
22. Narain Karthikeyan indiai HRT-Cosworth 1:39.649 6.833 27
A Force India nem vett részt az edzésen

 

ELSŐ SZABADEDZÉS
1. Lewis Hamilton brit McLaren-Mercedes 1:33.572 átlag: 208.216 km/ó 11 kör
2. Sebastian Vettel német Red Bull-Renault 1:33.877 0.305 mp h. 21
3. Paul di Resta brit Force India-Mercedes 1:34.150 0.578 26
4. Nico Rosberg német Mercedes 1:34.249 0.677 23
5. Jenson Button brit McLaren-Mercedes 1:34.277 0.705 14
6. Nico Hülkenberg német Force India-Mercedes 1:34.344 0.772 26
7. Michael Schumacher német Mercedes 1:34.483 0.911 17
8. Mark Webber ausztrál Red Bull-Renault 1:34.552 0.980 22
9. Kimi Räikkönen finn Lotus-Renault 1:34.609 1.037 18
10. Romain Grosjean francia Lotus-Renault 1:34.847 1.275 20
11. Sergio Perez mexikói Sauber-Ferrari 1:35.024 1.452 22
12. Pastor Maldonado venezuelai Williams-Renault 1:35.268 1.696 25
13. Fernando Alonso spanyol Ferrari 1:35.436 1.864 21
14. Valtteri Bottas* finn Williams-Renault 1:35.497 1.925 24
15. Felipe Massa brazil Ferrari 1:35.719 2.147 19
16. Kobajasi Kamui japán Sauber-Ferrari 1:35.929 2.357 24
17. Jean-Eric Vergne francia Toro Rosso-Ferrari 1:36.195 2.623 20
18. Heikki Kovalainen finn Caterham-Renault 1:36.330 2.758 11
19. Vitalij Petrov orosz Caterham-Renault 1:36.484 2.912 18
20. Daniel Ricciardo ausztrál Toro Rosso-Ferrari 1:36.591 3.019 20
21. Charles Pic francia Marussia-Cosworth 1:37.467 3.895 18
22. Timo Glock német Marussia-Cosworth 1:38.006 4.434 18
23. Pedro de la Rosa spanyol HRT-Cosworth 1:38.877 5.305 19
24. Narain Karthikeyan indiai HRT-Cosworth 1:39.996 6.424 23
*tesztpilóta

 

 

Legfrissebb hírek
Ezek is érdekelhetik