
Noha a héten két istálló is kellemetlen szituációba keveredett a Bahreinben zajló tüntetések és zavargások közepette, a Formula–1-es futam első két szabadedzése minden zavaró körülménytől mentesen telt, noha a Force India csapata szolgáltatott némi beszédtémát azzal, hogy elővigyázatosságbólcsak az első gyakorláson vett részt.
Nico Rosberg, a Kínai GP győztese volt a leggyorsabb a Bahreini Nagydíj pénteki edzésnapján:
„Jó dolog ma a leggyorsabbnak lenni, de tudjuk, hogy ez nem számít. – Vallotta be Rosberg. – „A legfontosabb dolog a versenytempónk javítása. Ez most elég jónak tűnik, de még ki kell értékelnünk, hogy a többiekhez képest mit tudunk megtankolt autóval. A körülmények nagyon nehezek, a verseny megterhelő lesz a gumikra nézve.”
Michael Schumacher csak az ötödik leggyorsabb kört futotta a délutáni edzésen, de ha egy lassú Caterham nem tartja fel, akár előrébb is végezhetett volna:
„A hosszú etapokon is kielégítők az eredményeink, ahogyan a köridőink is jók” – értékelt Schumacher. „Sajnos a gyors körömet nem tudtam rendesen befejezni a forgalom miatt. A gumik nagyon hamar elhasználódnak, ez jelenti majd a fő problémát a versenyen, de kifejezetten jól kezdődik számunkra ez a hétvége.”
A Red Bull Renault pilótái közül Mark Webber volt a gyorsabb, az ausztrál jegyezte a második legjobb időt péntek délután:
„Nem volt egyszerű minden körülményre figyelni a pályán” – kezdte Webber – „az abroncsok viselkedése mindenki számára újdonság, és nagyon hamar elvesztik a tapadásukat – de persze ez mindenkinél egyformán jelentkezik. Azt nem tudjuk, hogyan tankolták meg a többi autót, de ismét nagyon szorosnak tűnik a mezőny. A gumik komoly szerephez jutnak majd a vasárnapi futamon.”
A világbajnoki címvédő Sebastian Vettel volt a harmadik leggyorsabb:
„Sok kört teljesítettünk, ami már önmagában jó” – örvendezett Vettel – „és a Kínában gyűjtött információk is a segítségünkre vannak. Nagyon nagy a forróság, ami a gumikat is megviseli. Azt hiszem, nem mi vagyunk az elsőszámú esélyesek, de mi magunkra koncentrálunk, és keményen dolgozunk. Sikerült előrelépnünk, de holnap derül ki, hogy ez mire lesz elég.”
| Bahrein trónörököse, Szalmán ibn Hamad koronaherceg szerint a verseny törlése csak a szélsőségeseket erősítené, Bernie Ecclestone pedig azt hangsúlyozta, hogy nem az ő jogkörébe tartozik egy ilyen döntés:„Nem fújhatom le a futamot. Ennek nincs köze hozzánk, vagy a versenyhez” – nyilatkozta Ecclestone. „Nekünk megállapodásunk van, a helyi hatóságok kérhetik az FIA-t a verseny beszüntetésére.” Ecclestone nem érti a Force India csapat döntését sem: „Nem tudok róla, hogy célpontnak számítanának valamilyen okból, remélem, hogy nincs szó ilyesmiről, a többi csapatnak nincs ilyen jellegű problémája. Ha kérnek, kaphatnak védelmet.” |
A világbajnoki pontversenyt vezető Lewis Hamilton a negyedik helyen zárt:
„Itt igazán komoly feladat lesz ügyelni a gumikra.” – Magyarázta 2008 világbajnoka. – „A pálya hőmérséklete extrém forró, elképesztő terhelés jut a kerekekre fékezésnél. Mivel a gumik kopása komoly problémát jelent, a hétvége arról fog szólni, ki tud majd jobban odafigyelni az abroncsaira. A szél is komoly szerepet játszott a mai idők alakulásában, van, hogy egy kör alatt teljesen megfordul a szélirány, aztán a következő körben pedig ismét teljesen új irányban fúj. Azt hiszem, a leggyorsabb körömet fél órával Nico legjobbja után teljesítettem, és egészen másképp fújt már ekkor a szél. A Mercedes nagyon gyorsnak tűnik, mi is ott vagyunk, vagy legalábbis a környéken, de holnap többet fogunk tudni.”
A másik McLarent vezető Jenson Button nem igazán volt megelégedve az autójával:
„Érdekes volt, ahogyan kerestem az egyensúlyt mindkét gumikeveréken.” – Mesélte a brit pilóta – „A kocsi egészen máshogy viselkedik az első három versenyhez képest. Talán eltúloztuk a beállításokat, és kicsit vissza kell vennünk belőlük – ma este még lesz egy kis munkánk, de holnapra remélhetőleg meg tudjuk oldani ezeket a problémákat. A köridőim nem tűntek jónak – egy körön a Mercedes és a Red Bull is nagyon gyors. Az eleje meglépett, de nem hiszem, hogy a versenyen is ez lesz a helyzet. Ha az időket nem vesszük figyelembe, akkor csak egyszerűen nem vagyok megelégedve azzal az iránnyal, amerre elindultunk. Már elkezdtünk beszélni arról, hogy min változtassunk holnapra, és felmerült egy-két jó ötlet.”
Fernando Alonso versenyei korábban jól sikerültek Bahreinben, de a Ferrari ezúttal csak a nyolcadik helyre volt elég alatta:
„Ez egyike azon kevés pályáknak, ahol háromszor is tudtam nyerni, úgyhogy itt mindig szeretek vezetni. Az első nap mindig nehéz, mivel a homoknak és a szélnek köszönhetően, illetve annak, hogy nagyon ritkán használják a pályát, talán itt a legkedvezőtlenebbek a körülmények. Ez azért is nehezíti a beállításokkal kapcsolatos döntéseinket, mert vasárnapra rengeteget javul a pálya állapota. A gumik viselkedését vizsgáltuk elsősorban: ugyanazokat keverékeket kaptuk, mint Sanghajra, de a hőmérséklet itt egész más. Még rengeteg dolgunk van, főleg a hátsó szárnnyal, ugyanis több tapadásra van szükségünk.”
Az első három futamon feltűnően szenvedő Felipe Massa ezúttal is csak a 12. legjobb időt tudta autózni:
„Nagyon meleg van ma, főleg a Pirelli gumikat teszteltük – a kopás igen jelentős mindkét keveréknél, a többi pályához képest is. Ezt nagyon fontos volt elvégeznünk, főleg a verseny szempontjából. Kétségtelen, hogy van még tennivalónk, az autó megbízhatóságán és a gumikopás csökkentésén kell dolgoznunk.”
A szerdán kellemetlen incidensbe keveredett Force India csapat nem vett részt a délutáni gyakorláson, az istálló minden szükséges feladatot a délelőtti edzésen végzett el, hogy a délutánra tervezett tüntetés előtt el tudják hagyni a pályát. Bob Fernley csapatvezető azzal indokolta a döntést, hogy mindenképpen sötétedés előtt akartak a szállásra érni:
„Ügyelnünk kell mindenki testi épségére és kényelmére. Voltak problémáink, és biztosítanunk kellett, hogy a csapattagok gond nélkül haza tudjanak érkezni. Mindent megteszünk a személyzet biztonságáért, kaptunk biztosítékot, és nem hiszem, hogy lesznek problémák. Lesznek tüntetések, és noha puszta szerencsétlenségből történt a korábbi incidens, ezek megtörténhetnek, és ha a mi csapatunkkal történik ilyen, akkor kötelességünk a helyzetet megfelelően kezelni.”
A Sauber istálló tagjai csütörtök este éltek át nehéz perceket, amikor több maszkos tüntető megrohamozta Molotov-koktélokkal az autópályán közlekedő járműveket. A szerelőket szállító kisbusz sofőrje gyorsan a leállósávba hajtott és elmenekült a helyszínről. A csapat egyik tagja sem sérült meg az incidensben, és az istálló részt vett mindkét pénteki szabadedzésen.
| 1. | Nico Rosberg | német | Mercedes | 1:32.816 | átlag: 209.912 km/ó | 35 kör |
| 2. | Mark Webber | ausztrál | Red Bull-Renault | 1:33.262 | 0.446 mp h. | 26 |
| 3. | Sebastian Vettel | német | Red Bull-Renault | 1:33.525 | 0.709 | 28 |
| 4. | Lewis Hamilton | brit | McLaren-Mercedes | 1:33.747 | 0.931 | 26 |
| 5. | Michael Schumacher | német | Mercedes | 1:33.862 | 1.046 | 32 |
| 6. | Jenson Button | brit | McLaren-Mercedes | 1:34.246 | 1.430 | 28 |
| 7. | Kobajasi Kamui | japán | Sauber-Ferrari | 1:34.411 | 1.595 | 34 |
| 8. | Fernando Alonso | spanyol | Ferrari | 1:34.449 | 1.633 | 31 |
| 9. | Romain Grosjean | francia | Lotus-Renault | 1:34.615 | 1.799 | 32 |
| 10. | Sergio Pérez | mexikói | Sauber-Ferrari | 1:34.893 | 2.077 | 34 |
| 11. | Daniel Ricciardo | ausztrál | Toro Rosso-Ferrari | 1:34.895 | 2.079 | 29 |
| 12. | Felipe Massa | brazil | Ferrari | 1:34.941 | 2.125 | 30 |
| 13. | Kimi Räikkönen | finn | Lotus-Renault | 1:35.183 | 2.367 | 33 |
| 14. | Jean-Eric Vergne | francia | Toro Rosso-Ferrari | 1:35.229 | 2.413 | 26 |
| 15. | Pastor Maldonado | venezuelai | Williams-Renault | 1:35.459 | 2.643 | 38 |
| 16. | Vitalij Petrov | orosz | Caterham-Renault | 1:35.913 | 3.097 | 33 |
| 17. | Heikki Kovalainen | finn | Caterham-Renault | 1:35.968 | 3.152 | 35 |
| 18. | Bruno Senna | brazil | Williams-Renault | 1:36.169 | 3.353 | 30 |
| 19. | Timo Glock | német | Marussia-Cosworth | 1:36.587 | 3.771 | 33 |
| 20. | Charles Pic | francia | Marussia-Cosworth | 1:37.803 | 4.987 | 33 |
| 21. | Pedro de la Rosa | spanyol | HRT-Cosworth | 1:37.812 | 4.996 | 28 |
| 22. | Narain Karthikeyan | indiai | HRT-Cosworth | 1:39.649 | 6.833 | 27 |
| A Force India nem vett részt az edzésen | ||||||
| 1. | Lewis Hamilton | brit | McLaren-Mercedes | 1:33.572 | átlag: 208.216 km/ó | 11 kör |
| 2. | Sebastian Vettel | német | Red Bull-Renault | 1:33.877 | 0.305 mp h. | 21 |
| 3. | Paul di Resta | brit | Force India-Mercedes | 1:34.150 | 0.578 | 26 |
| 4. | Nico Rosberg | német | Mercedes | 1:34.249 | 0.677 | 23 |
| 5. | Jenson Button | brit | McLaren-Mercedes | 1:34.277 | 0.705 | 14 |
| 6. | Nico Hülkenberg | német | Force India-Mercedes | 1:34.344 | 0.772 | 26 |
| 7. | Michael Schumacher | német | Mercedes | 1:34.483 | 0.911 | 17 |
| 8. | Mark Webber | ausztrál | Red Bull-Renault | 1:34.552 | 0.980 | 22 |
| 9. | Kimi Räikkönen | finn | Lotus-Renault | 1:34.609 | 1.037 | 18 |
| 10. | Romain Grosjean | francia | Lotus-Renault | 1:34.847 | 1.275 | 20 |
| 11. | Sergio Perez | mexikói | Sauber-Ferrari | 1:35.024 | 1.452 | 22 |
| 12. | Pastor Maldonado | venezuelai | Williams-Renault | 1:35.268 | 1.696 | 25 |
| 13. | Fernando Alonso | spanyol | Ferrari | 1:35.436 | 1.864 | 21 |
| 14. | Valtteri Bottas* | finn | Williams-Renault | 1:35.497 | 1.925 | 24 |
| 15. | Felipe Massa | brazil | Ferrari | 1:35.719 | 2.147 | 19 |
| 16. | Kobajasi Kamui | japán | Sauber-Ferrari | 1:35.929 | 2.357 | 24 |
| 17. | Jean-Eric Vergne | francia | Toro Rosso-Ferrari | 1:36.195 | 2.623 | 20 |
| 18. | Heikki Kovalainen | finn | Caterham-Renault | 1:36.330 | 2.758 | 11 |
| 19. | Vitalij Petrov | orosz | Caterham-Renault | 1:36.484 | 2.912 | 18 |
| 20. | Daniel Ricciardo | ausztrál | Toro Rosso-Ferrari | 1:36.591 | 3.019 | 20 |
| 21. | Charles Pic | francia | Marussia-Cosworth | 1:37.467 | 3.895 | 18 |
| 22. | Timo Glock | német | Marussia-Cosworth | 1:38.006 | 4.434 | 18 |
| 23. | Pedro de la Rosa | spanyol | HRT-Cosworth | 1:38.877 | 5.305 | 19 |
| 24. | Narain Karthikeyan | indiai | HRT-Cosworth | 1:39.996 | 6.424 | 23 |
| *tesztpilóta | ||||||







