Vettelé az első rajtkocka Bahreinben

Vágólapra másolva!
2012.04.21. 12:47
null
Sebastian Vettel Bahreinben tavalyi önmagára emlékeztet (Fotó: Action Images)
Címkék
Sebastian Vettel a Bahreini Nagydíjon megszerezte idei első pole pozícióját. A világbajnoki címvédő a sivatagi kvalifikáción 98 ezredmásodperccel verte meg Lewis Hamiltont. A második sorból csapattársaik indulnak Mark Webber, Jenson Button sorrendben, Nico Rosberg az 5. Az edzés nagy vesztese Michael Schumacher, aki az első szakaszban kiesett. Kimi Räikkönen a 11. rajtkockát szerezte meg.

A Red Bull-istálló a Kínai Nagydíj utáni elemzéseket követően úgy döntött, felhagy a Sebastian Vettel által használt konstrukció használatával, és abba a kocsiba ülteti a németet is, amelyet Mark Webber használt Sanghajban. Ehhez jött a bahreini forróság, és a Red Bull ismét a tavalyi fényében tündökölt: Vettel az első két szakaszból a középmezőnyben továbbjutott, majd a harmadik, pole-ról döntő tíz percben az élre száguldott.

Persze nem volt könnyű menet, a minden körülmények között roppant erős Lewis Hamilton csak 98 ezreddel kapott ki Vetteltől.

A második rajtsor a csapattársaiké, a harmadikba a múlt heti kínai első Nico Rosberg és a nagy meglepetésre megtáltosodó Daniel Ricciardo került. Bár Fernando Alonso nagy bravúrral az 5. helyen jutott tovább a 2. szakaszból, a harmadikban nem teljesített mért kört.

Az edzés két nagy vesztese Michael Schumacher és Kimi Räikkönen: a német az 1., a finn a 2. szakaszban hihette azt, hogy eredménye elég jó lesz a továbbjutáshoz, de tévedtek. Schumi a 18., Kimi a 1. helyen zárta az edzést. A Mercedes veteránja végül a 17. rajtkockát szerezte meg, mert Pastor Maldonadót váltócsere miatt öt rajthellyel hátrébb sorolták.

Végül említsük meg, hogy a Force India autóit az időmérőn a rendező szándékosan nem mutatta, még akkor sem, amikor csak Paul di Resta és Nico Hülkenberg volt a pályán. A pénteki második szabadedzést a helyi tüntetésektől való félelem miatt kihagyó csapattal szembeni kicsinyes taktikai húzás minden eddiginél nagyobb utalás arra, hogy a Formula–1 vezetősége nem tudta magát függetleníteni a helyszín politikai helyzetétől.

ELŐZMÉNYEK

A Kínai Nagydíjat megnyerő Nico Rosberg bombaformában várja a bahreini időmérő edzést, amelyen Sebastian Vettel ismét az esélyesek közé tartozik, akárcsak az első két idei verseny első rajtkockáját megszerző Lewis Hamilton.

Az időmérő előtti órában az a hír borzolta a helyszínen tartózkodók kedélyeit, hogy a baherini fővárostól nem messze egy faluban egy 37 éves tüntető holttestére bukkantak. A rendőrség megerősítette a hírt, a helyi államvezetők ellen tüntetők pedig azt mondták, a hatóság emberei végeztek a férfival, aki az F1-es futam elleni tüntetésre készült. A verseny rendezőin és az FIA-n tovább nőtt a nyomás azt illetően, hogy valóban érdemes volt-e idehozni a futamot.

Jean Todt, a Nemzetközi Automobil-szövetség francia elnöke az időmérő előtt a BBC-nek adott interjújában elmondta, nem érzi úgy, hogy rossz döntés volt zöld utat engedni a Bahreini GP-nek, pedig a nemzetközi sajtó egyöntetűen állítja: hiba volt.

Pastor Maldonado, a Williams venezuelai pilótája azzal a tudattal vág neki az időmérőnek, hogy váltócsere miatt öt rajthelyet veszíteni fog a kvalifikáció során megszerzett helyezéséhez képest.

Az időmérő megkezdése előtt az aszfalt 43 fokos volt, a szél továbbra is erősen fújt.

1. SZAKASZ

Az első szakasz nagy kérdése, mint az elmúlt két évben megszokhattuk, hogy ki esik ki a három kiscsapat párosával együtt hetedikként.

Elsőként Di Resta hagyta el a boxutcát a Force Indiával. A csapat a pénteki második szabadedzést kihagyta biztonsági okok miatt, nagy kérdés, mennyiben hátráltatja a mínusz másfél óra felkészülés. Di Restát Hülkenberg, a Toro Rosso és a Marussia pilótái követték, a versenyzők a közepesen kemény abroncsokon száguldottak.

BAHRAIN INTERNATIONAL CIRCUIT

Hosszúság: 5.412 km

Teljes versenytáv: 57 kör (308.238 km)

Pályacsúcs: 1:30.252 (Michael Schumacher, Ferrari, 2004)

Időmérőcsúcs: 1:30.139 (Michael Schumacher, Ferrari, 2004)

 

Kanyarok száma: 15 (6 balos, 9 jobbos)

Vezetési irány: óramutató járásának megfelelően

Leghosszabb teljes gázzal teljesíthető szakasz: 1.050 méter (kb. 14 másodperc)

Legmagasabb mért sebesség:309 km/h

Üzemanyag-fogyasztás: kb. 3.1 kg / kör

Körönként váltások száma: 58

DRS-zóna: a célegyenesben

Hétvégére szánt gumikeverék: Lágy/Közepes

A skót első körében a középső szakaszban nagyon lelassított, 1:43.620-szal nyitott. Hülkenberg 1:35.790-nel állt az élre, Di Resta másodikra egy tizeddel elmaradt tőle. Ricciardo beékelte magát közéjük, Massa a Ferrarival a 4. helyre jött be.

Alonso egyből a lágy gumikon kezdett.

Kobajasi az élre állt a keményebb gumikon, majd Webber és Button került az első helyre, a mclarenes 1:34.792-t futott. Alonso a lágy gumikon 32 ezreddel megelőzte Buttont, Hamilton a 3. helyre jött be.

Rosberg elrontotta az első mért körét, a két Lotus az élre állt, pedig Grosjean (1:34.014) és Räikkönen a keményebb gumikat használta.

Felkerültek a lágy gumik a többi autóra is, Hülkenberg Alonso elé ugrott velük, majd Di Resta is követte. Massa a 2. helyre ugrott előre, s miközben a spanyol, valamint a Mercedes, a Lotus, a McLaren és a Red Bull pilótái a boxban maradtak, a lágy gumikon majdnem mindenki javított. Ricciardo, majd Pérez ugrott az élre, a mexikói 1:33.814-gyel meg is nyerte a szakaszt.

Vergne nem tudott Schumacher elé ugrani, de Kovalainen csodakört futott a Caterhammel, és a Mercedes veteránja a 18. helyen kiesett.

A finn pilóta szinte csodát művelt a 17. helyezésével, a Mercedes magabiztosságát kihasználva továbbjutott. Hamilton öt századdal előzte meg a pole-ra is esélyesnek tartott Schumachert, aki roppant balszerencsés volt, igaz, a Mercedes lehetett volna óvatosabb.

A 18. rajthely Schumié, mögötte Vergne, Petrov, Pic, Dela Rosa, Glock, Karthikeyan sorrend alakult ki. Maldonado helyezésétől függően egy-egy helyezést javíthatnak.

2. SZAKASZ

A második szakaszban nem fognak a gumiválasztással játszadozni a pilóták, itt jobban tükrözni fogja az eredmény az erőviszonyokat.

Ismét a két Force India két pilótája ment ki elsőként a pályára, de a rendező egyiküket sem mutatta – a pénteken kihagyott második szabadedzés miatti szankció lenne ez a Formula One Managementtől?

A BAHREINI NAGYDÍJRÓL ÍRT CIKKEINKET 
 A KÉPRE KATTINTVA OLVASHATJA EL!
A BAHREINI NAGYDÍJRÓL ÍRT CIKKEINKET A KÉPRE KATTINTVA OLVASHATJA EL!

Di Resta 1:35.677-tel nyitott, Hülkenberg megelőzte 1:35.325-tel. Massa mindkettejüket maga mögé utasította 1:34.861-es körével, de Pérez nála is jobbat ment. Egy-két pillanatig Räikkönen állt az élen, majd Hamilton 1:33.209-cel vette át a vezetést. Rosberg nem tudta megelőzni a mclarenest.

Schumacher a német RTL-nek nyilatkozva azt mondta, a DRS-rendszer, pontosabban az ahhoz tartozó plusz csatorna romolhatott el az autóján. Ezzel együtt a csapat lehetett volna éberebb…

Az első gyors körök után a Grosjean, Ricciardo, Massa, Hülkenberg és Di Resta állt kieső helyen, Maldonado és Kovalainen ki sem ment a pályára. A venezuelai autójában elromlott a KERS, ki sem ment, a 17. hely – ami valójában 22. – garantált volt számára.

Második mért körével Di Resta és Hülkenberg feljött az első tízbe, Räikkönen a boxban maradt. A finn az utolsó percben a 9. helyen állt, de Ricciardo megelőzte, és Grosjean nagyon gyors körön volt. A francia feljött a 3. helyre, és kiejtette csapattársát. Alonso az 5. legjobb időt futotta.

A záró szakaszba Hamilton jutott be elsőként, mögötte Rosberg, Grosjean, Webber, Alonso, Button, Di Resta, Vettel, Ricciardo, Pérez sorrend alakult ki.

A 11. rajthely Räikkönené, mögötte Kobajasi, Hülkenberg, Massa, Senna, Kovalainen és Maldonado végzett.

Räikkönen Schumihoz hasonlóan arra fázott rá, csak egyszer ment ki, s hiába tette ezt a jó gumikeveréken, a mezőny már sokkal sűrűbb volt.

3. SZAKASZ

A csapatok szerint a folyamatosan kavargó szél miatt pillanatról pillanatra változik, hol kell fékezni, ami nehézzé teszi a pilóták feladatát.

A 3. szakaszban Vettel, Webber, Button, Hamilton és Alonso ment ki korán. A McLaren és a Red Bull pilótái két menetre álltak be.

Az első szakaszban Hamilton volt a leggyorsabb. Az angol 1:32.671-gyel nyitott, mögötte Button, Webber, Vettel sorrend alakult ki. Alonso nem futott mért kört.

Nagyon szoros volt az eleje, Vettel 3 tizedre volt Hamiltontól. A záró percekben Rosberg, Grosjean, Pére, Ricciardo és Di Resta is a pályára hajtott, az első négy kerékcsere után ment vissza, Alonso a boxban maradt, idő nélkül.

Grosjean és Rosberg első szektora nagyon jól sikerült. Ricciardo feljött Vettel elé, Grosjeannak ez nem sikerült.

Webber bejött az első helyre, aztán Vettel és Hamilton is megelőzte. A német 1:32.422-vel megszerezte idei első pole pozícióját.

A vb-címvédő mögött Hamilton, Webber, Button, Rosberg, Ricciardo, Grosjean, Pérez, Alonso, Di Resta sorrend alakult ki.

AZ IDŐMÉRŐ VÉGEREDMÉNYE
1. Sebastian Vettel német Red Bull-Renault 1:32.422 átlag: 210.806 km/ó
2. Lewis Hamilton brit McLaren-Mercedes 1:32.520 0.098 mp h.
3. Mark Webber ausztrál Red Bull-Renault 1:32.637 0.215
4. Jenson Button brit McLaren-Mercedes 1:32.711 0.289
5. Nico Rosberg német Mercedes 1:32.821 0.399
6. Daniel Ricciardo ausztrál Toro Rosso-Ferrari 1:32.912 0.490
7. Romain Grosjean francia Lotus-Renault 1:33.008 0.586
8. Sergio Perez mexikói Sauber-Ferrari 1:33.394 0.972
9. Fernando Alonso spanyol Ferrari idő nélkül
10. Paul di Resta brit Force India-Mercedes idő nélkül
11. Kimi Räikkönen finn Lotus-Renault 1:33.789
12. Kobajasi Kamui japán Sauber-Ferrari 1:33.806
13. Nico Hülkenberg német Force India-Mercedes 1:33.807
14. Felipe Massa brazil Ferrari 1:33.912
15. Bruno Senna brazil Williams-Renault 1:34.017
16. Heikki Kovalainen finn Caterham-Renault 1:36.132
17. Pastor Maldonado* venezuelai Williams-Renault idő nélkül
18. Michael Schumacher német Mercedes 1:34.865
19. Jean-Eric Vergne francia Toro Rosso-Ferrari 1:35.014
20. Vitalij Petrov orosz Caterham-Renault 1:35.823
21. Charles Pic francia Marussia-Cosworth 1:37.683
22. Pedro de la Rosa spanyol HRT-Cosworth 1:37.883
23. Timo Glock német Marussia-Cosworth 1:37.905
24. Narain Karthikeyan indiai HRT-Cosworth 1:38.314
*váltócsere miatt öt rajthellyel hátrébb sorolják
A RAJTSORREND
1. Sebastian Vettel német Red Bull-Renault
2. Lewis Hamilton brit McLaren-Mercedes
3. Mark Webber ausztrál Red Bull-Renault
4. Jenson Button brit McLaren-Mercedes
5. Nico Rosberg német Mercedes
6. Daniel Ricciardo ausztrál Toro Rosso-Ferrari
7. Romain Grosjean francia Lotus-Renault
8. Sergio Perez mexikói Sauber-Ferrari
9. Fernando Alonso spanyol Ferrari
10. Paul di Resta brit Force India-Mercedes
11. Kimi Räikkönen finn Lotus-Renault
12. Kobajasi Kamui japán Sauber-Ferrari
13. Nico Hülkenberg német Force India-Mercedes
14. Felipe Massa brazil Ferrari
15. Bruno Senna brazil Williams-Renault
16. Heikki Kovalainen finn Caterham-Renault
17. Michael Schumacher német Mercedes
18. Jean-Eric Vergne francia Toro Rosso-Ferrari
19. Vitalij Petrov orosz Caterham-Renault
20. Charles Pic francia Marussia-Cosworth
21. Pedro de la Rosa spanyol HRT-Cosworth
22. Pastor Maldonado venezuelai Williams-Renault
23. Timo Glock német Marussia-Cosworth
24. Narain Karthikeyan indiai HRT-Cosworth
A SZAKASZOK EREDMÉNYEI
1. SZAKASZ 2. SZAKASZ 3. SZAKASZ
1. Perez 1:33.814 1. Hamilton 1:33.209 1. Vettel 1:32.422
2. Ricciardo 1:33.988 2. Rosberg 1:33.219 2. Hamilton 1:32.520
3. Webber 1:34.015 3. Grosjean 1:33.246 3. Webber 1:32.637
4. Grosjean 1:34.041 4. Webber 1:33.311 4. Button 1:32.711
5. Kobajasi 1:34.131 5. Alonso 1:33.403 5. Rosberg 1:32.821
6. Vettel 1:34.308 6. Button 1:33.416 6. Ricciardo 1:32.912
7. Massa 1:34.372 7. di Resta 1:33.510 7. Grosjean 1:33.008
8. Senna 1:34.466 8. Vettel 1:33.527 8. Perez 1:33.394
9. Räikkönen 1:34.552 9. Ricciardo 1:33.556 9. Alonso idő nélkül
10. Rosberg 1:34.588 10. Perez 1:33.660 10. di Resta idő nélkül
11. Hülkenberg 1:34.601 11. Räikkönen 1:33.789
12. di Resta 1:34.624 12. Kobajasi 1:33.806
13. Maldonado 1:34.639 13. Hülkenberg 1:33.807
14. Alonso 1:34.760 14. Massa 1:33.912
15. Button 1:34.792 15. Senna 1:34.017
16. Hamilton 1:34.813 16. Kovalainen 1:36.132
17. Kovalainen 1:34.852
18. Schumacher 1:34.865
19. Vergne 1:35.014
20. Petrov 1:35.823
21. Pic 1:37.683
22. de la Rosa 1:37.883
23. Glock 1:37.905
24. Karthikeyan 1:38.314

 


Legfrissebb hírek
Ezek is érdekelhetik