Szombat reggelre két versenyző autójában is váltót cseréltek, s amíg ezt Lewis Hamilton esetében (mivel az előző futamon büntetést kapott váltócsere miatt) büntetés nélkül megtehették, Pastor Maldonadónak, a Williams pilótájának öt rajthelynyi visszasorolásra kell számítania a vasárnapi futamon.
A szahíri paddockban megjelent Jean Todt, a Nemzetközi Automobil-szövetség elnöke, aki a hetekben a Bahreini Nagydíjat körülvevő bizonytalanság ellenére csendben maradt, nem fejtette ki a véleményét a témában, inkább az FIA közleményére mutatott. Bernie Eccelstone már pénteken Bahreinben volt, s többször is megerősítette, minden rendben lesz a futammal.
Az aszfalt hőmérséklete az edzés megkezdésekor 39 fokos volt, az éjszaka feltámadt szél miatt porfelhő rontotta a látási viszonyokat. Elsőként a két Toro Rosso hajtott ki a pályára.
A versenyzők próbaköreik után visszatértek a boxutcába. A Force India párosa a csapat biztonsági óvintézkedése miatt kihagyta a második pénteki edzést, hogy a szerelőik még sötétedés előtt visszatérhessenek szálláshelyükre, és elkerüljék a tüntetéseket. Di Resta és Hülkenberg számára ezért különösen fontos lehet az edzés. Ennek ellenére a két pilóta maradt legtovább a garázsban.
Kovalainen arra panaszkodott, hogy a pálya porosabb, mint pénteken, és kisebb is a tapadás emiatt. Nem meglepő, hiszen a szél a homokot a pályára fújja.
SZOMBAT |
13.00–14.00: időmérő edzés |
VASÁRNAP |
14.00: a verseny rajtja |
A Force India versenyzői a késői kezdés ellenére elsőként futottak mért kört, Di Resta 1:41.356-tal, Hülkenberg 1:36.481-gyel kezdett. A skót 1:35.698-ra javított, majd újabb három tizedet faragott legjobbjából.
A többiek a 16. percben csatlakoztak hozzájuk, a két Lotus gyors is volt, Räikkönen 1:35.239-cel átvette a vezetést. Grosjean 1:35.116-tal csapattársa elé ugrott, a McLaren, a Ferrari, a Mercedes és a Red Bull pilótái még a boxban várakoztak.
Button McLarenjén a boxban új elem került az első vezetőszárnyra, még a festése is eltért az alkatrész többi részétől. Grosjean 1:34.401-re javított.
A 21. percben a McLaren, a Mercedes és a Red Bull versenyzői szinte egyszerre mentek ki a pályára. Mindannyian a közepesen kemény keverékű abroncsokat használták, ahogy a korábban a pályára hajtók is. Schumacher első mért köre elején a célegyenes végén elfékezte magát, lesodródott az útról, de utána visszakormányozta autóját.
Webber az első körében 8 tizedet kapott Grosjeantól, Vettel 373 ezreddel maradt el a franciától, ezzel a 2. helyre jött be. Rosberg a 7., Hamilton a 8. lett első körével.
Schumacher az első, hibátlan körével 151 ezredre felzárkózott Grosjeanra. A ferrarisok is elhagyták a boxutcát. Vettel a második gyors körével 1:34.225 perccel az élre ugrott. A Red Bullja, amelyen ugyanaz a kipufogó kialakítás van, mint Webberén, sokkal stabilabb, mint az eddigi versenyhétvégéken.
Hamilton elmérte a célegyenes végét, de folytatni tudta. A két Ferrari nem volt versenyképes, Alonso 35 perc elteltével a 14., Massa a 18. helyen állt.
Elsőkét a Toro Rosso pilótái próbálták ki a lágy gumikat, Vergne hibázott a körében, s 7 tizedes hátránnyal a 8. helyre jött be. Ricciardo 1:34.197-tel az élre ugrott, de már Schumacher is a lágy gumikon száguldott.
A német 1:33.796-tal állt az élre. Rosberg nála is gyorsabb volt, a múlt heti Kínai GP győztese félmásodpercet vert csapattársára, a lágy gumikon 1:33.254 perces eredményt ért el. 18 perc maradt az edzésből. Hamilton a sárga betűs abroncsokon 14 ezreddel volt gyorsabb Schumachernél, Rosbergtől fél másodperccel elmaradt. A vb-éllovas a kör elején elfékezte magát.
Button érkezett lágy gumikon. Két szektor után öt tizedes hátránya volt, a kör végén Hamilton és Schumacher mögött a 4. helyre jött be. Räikkönen elmaradt Buttontól, de Grosjent megelőzte. A mezőny nagy része az első szektorban javítani tudott, de a másodikra lelassult a lágy gumikon, amelyek gyorsan túlhevültek.
Massa a lágy gumikon 2.282 másodperccel maradt el Rosbergtől, és csak 160 ezreddel előzte meg Kovalainent. Alonso csak hat tizeddel volt jobb csapattársánál, a Ferrari számára nehéz időmérő edzés következhet, amit a spanyol már Kínában borítékolt.
Webber a lágy gumikon 409 ezredre megközelítette Rosberget, ezzel feljött a 2. helyre. A Mercedes pilótája kiemelkedett a mezőnyből. Vettel a lágy gumis körében a középső szektorban a leggyorsabb lett, de a kör végén 147 ezreddel elmaradt Rosbergtől. Másfél perc maradt hátra.
Az eredmény nem változott, Rosberg maradt az élen, és a Kínai Nagydíj után második pole pozíciójára is jó esély van. Sőt a Pirelli szerint a versenyre tekintve sem kell jobban aggódnia a múlt heti győztesnek, mint a többieknek.
1. | Nico Rosberg | német | Mercedes | 1:33.254 | átlag: 208.926 km/ó | 14 kör |
2. | Sebastian Vettel | német | Red Bull-Renault | 1:33.401 | 0.147 mp h. | 14 |
3. | Mark Webber | ausztrál | Red Bull-Renault | 1:33.663 | 0.409 | 15 |
4. | Lewis Hamilton | brit | McLaren-Mercedes | 1:33.782 | 0.528 | 16 |
5. | Michael Schumacher | német | Mercedes | 1:33.796 | 0.542 | 16 |
6. | Jenson Button | brit | McLaren-Mercedes | 1:33.899 | 0.645 | 14 |
7. | Kimi Räikkönen | finn | Lotus-Renault | 1:33.976 | 0.722 | 14 |
8. | Daniel Ricciardo | ausztrál | Toro Rosso-Ferrari | 1:34.197 | 0.943 | 14 |
9. | Romain Grosjean | francia | Lotus-Renault | 1:34.401 | 1.147 | 16 |
10. | Fernando Alonso | spanyol | Ferrari | 1:34.895 | 1.641 | 11 |
11. | Pastor Maldonado | venezuelai | Williams-Renault | 1:34.918 | 1.664 | 12 |
12. | Jean-Eric Vergne | francia | Toro Rosso-Ferrari | 1:34.977 | 1.723 | 12 |
13. | Sergio Perez | mexikói | Sauber-Ferrari | 1:35.067 | 1.813 | 17 |
14. | Kobajasi Kamui | japán | Sauber-Ferrari | 1:35.128 | 1.874 | 14 |
15. | Paul di Resta | brit | Force India-Mercedes | 1:35.336 | 2.082 | 22 |
16. | Felipe Massa | brazil | Ferrari | 1:35.536 | 2.282 | 15 |
17. | Bruno Senna | brazil | Williams-Renault | 1:35.623 | 2.369 | 16 |
18. | Heikki Kovalainen | finn | Caterham-Renault | 1:35.694 | 2.440 | 19 |
19. | Nico Hülkenberg | német | Force India-Mercedes | 1:35.773 | 2.519 | 21 |
20. | Vitalij Petrov | orosz | Caterham-Renault | 1:36.532 | 3.278 | 17 |
21. | Charles Pic | francia | Marussia-Cosworth | 1:37.267 | 4.013 | 18 |
22. | Timo Glock | német | Marussia-Cosworth | 1:37.654 | 4.400 | 18 |
23. | Pedro de la Rosa | spanyol | HRT-Cosworth | 1:38.973 | 5.719 | 11 |
24. | Narain Karthikeyan | indiai | HRT-Cosworth | 1:39.221 | 5.967 | 9 |