A versenyzők próbálnak a futamra gondolni Bahreinben

Vágólapra másolva!
2012.04.19. 19:16
null
Nico Rosberg (jobbra), az előző futam győztese és Lewis Hamilton vb-éllovas Bahreinben (Fotó: Reuters)
Címkék
Bár a Formula–1-es Bahreini Nagydíj előtt nehéz eltekinteni az arab országban fennálló belpolitikai helyzettől, cikkünkben megtesszük ezt, és a hétvégi futam előtti várakozásokról írunk (persze a Force India esetében muszáj kitérni a csütörtökön Manamában történtekre is). A McLaren mellett a Mercedes és a Red Bull tekinthető esélyesnek a vasárnapi futamon, de a Lotus sincs messze lemaradva.

 

RED BULL

Sebastian Vettel

A kétszeres világbajnok ugyan azt mondta Ausztráliában, hogy nem szokott hozzá túlságosan a jóhoz 2011-ben, a versenyeken eddig úgy tűnt, nehezebben birkózik meg a feladataival a középmezőnyben. A Red Bull fölényének elillanását a német is megszenvedi, bár az zseniális volt, ahogy Kínában feljött a középmezőnyből, és az utolsó körökig esélyes volt a dobogóra.
Kilátások.
Talán a bahreini 50 fokos aszfalt az, amire a Red Bull várt, az RB8-asnak az időmérőn már nem lesznek gondjai a gumik gyors felmelegítésével. Ez valóban esélyt adhat Vettelnek arra, hogy ha a pole-t nem is, a futamgyőzelmet megszerezze, és sínre tegye idei vb-menetét.
„Vannak gyengéink, a végsebességünk például messze van attól, amire szükség van ahhoz, hogy az időmérőn eredményesek legyünk, és a versenyen előzni tudjunk. Érdekes, hogy ezekkel együtt is közel vagyunk az élmezőnyhöz, ha megtaláljuk az autó titkát, hogyan kell vele dolgozni, a győzelmek is jönni fognak.”

Mark Webber

Az ausztrál továbbra is borzasztóan rajtol, így a versenyeken elsősorban arra kel törekednie, hogy visszaszerezze az első körben elveszített pozíciókat. Így is Vettel előtt van a vb-pontversenyben, az időmérőkön mindháromszor megverte a németet, akit tavaly 19 kvalifikáción győzött le ugyanennyiszer.
Kilátások.
Az eddiginél magasabb hőmérséklet újabb fordulatot hozhat, a dobogóról eddig mindig egy pozícióval leszoruló Webber joggal bízhat benne, hogy ez számára is áttörést eredményezhet.
„Két éve nem jártunk itt, a mostani vonalvezetést pedig 2009 óta nem használtuk. Új élmény lesz itt a DRS és a Pirelli gumijainak használata. Ez lesz eddig a legmelegebb idei futam, gyorsan meg kell értenünk a gumik működését, mert jó lenne dobogós helyezést elérni, még mielőtt elkezdődik az idény európai szakasza.”

McLAREN

Jenson Button

8. BAHREINI NAGYDÍJ
PÉNTEK
9.00–10.30: 1. szabadedzés
13.00–14.30: 2. szabadedzés
SZOMBAT
10.00–11.00: 3. szabadedzés
13.00–14.00: időmérő edzés
VASÁRNAP
14.00: a verseny rajtja
Az NSO az összes edzésről, valamint a versenyről is élő tudósításával számol be.

Bár a győzelem nem jött össze neki Kínában, a második helyet megszerezte, és felzárkózott csapattársára, Lewis Hamiltonra a vb-pontversenyben. Az angol ugyanolyan kiegyensúlyozott, mint tavaly volt, ami kulcsfontosságú lesz az idei kiegyenlített mezőnyben.
Kilátások.
A legutóbbi, 5412 méteres pályán megrendezett versenyt Button nyerte meg a Brawn szárnyalásakor, s bár a McLaren még egyszer sem diadalmaskodott a sivatagi ringen, az idén jó esélye van a győzelemre.
„Nagyon gyors lesz a Mercedes, az időmérőn mindenképpen, és érdekes lesz látni, mit tudnak a versenyen. Ám nemcsak rájuk kell figyelünk, a Red Bull vártnál gyengébb Kínai Nagydíja nem csap be minket, tudjuk, hogy erősek lesznek. Reméljük, magunk mögött tartjuk két fő riválisunkat.”

Lewis Hamilton

Öt rajthelyes büntetése után a 7. rajtkockából indult, s ugyanúgy a 3. helyen ért célba, mint az idény első két versenyén a pole-ból rajtolva. Három harmadik helyezésének köszönhetően vezet a vb-n, de ő is tudja, hogy így nem lehet vb-t nyerni.
Távolabbi kilátások.
Az idény előtt arról beszélt, hogy mihamarabb hosszabbítani akar a McLarennel, mert előbb-utóbb arról fogják nyaggatni, miért nem ír még alá, és hová szerződik, ami elvonhatja a figyelmét a versenyzéstől. Az eddigi eseménydús futamok alatt senkinek sem jutott eszébe ez a kérdés, de nem sokáig kellett várni rá, hogy valaki felvesse. A válasz pedig ellentétben áll az idény előtt elmondottakkal.
„Sokkal jobban megy az idén a csapatnak, nem is lehetnék boldogabb. A szerződésem meghosszabbítása viszont még várhat, messze van a szezon vége.”

FERRARI

Fernando Alonso

A malajziai győzelem után kijózanító pofonnak is nevezhetnénk a Kínai GP-n elért 9. helyezést, már ha Alonso nem tudta volna pontosan, hogy ez fog következni Sanghajban. A Ferrari ugyanis az időmérőn még mindig nem versenyképes, és vasárnap a stratégia sem volt az igazi.
Kilátások.
Alonso szerint a bahreini lesz a Ferrari idei leggyengébb versenye. Hiába nyert meg az eddigi hét szahíri futamból ötöt az Alonso, Massa páros, az F2012 gyenge pontjait a csapat szerint kiemeli a sivatagi pálya.
„Pontosan tudom, hogy nehéz hétvégére számíthatunk, hiszen akárcsak Sanghajban, itt is a végsebességen és a lassú kanyarokból való kigyorsításon lesz a hangsúly, és most nekünk ez a gyenge pontunk. A korábbi eredményeink sajnos most nem számítanak.”

Felipe Massa

A három kiscsapat pilótái mellett egyedül a Ferrari brazilja áll pont nélkül három verseny után. Elszomorító, de Massa már annak is örült Sanghajban, hogy normális, gond nélküli versenye volt. Végül a 12. lett, amiben csak az pozitív, hogy három hellyel maradt el Alonsótól.
Kilátások.
Ha hinni lehet Alonso borúlátásának, Massa várhatóan nem Szahírban vet véget pontínségének. Ám a meleg aszfalt csodákat tehet a Ferrarival is, ilyen időjárásban ugyanis még nem köröztek a 2012-es autók, mint ami Bahreinben várható. Ez lehet Massa reménye.
„Az eddigi 11 győzelmemből nyolcat három pályán értem el, az egyik közülük Bahrein, a másik Isztambul. Utóbbit törölték, ezért örülök, hogy legalább ide eljutottunk. A pálya nem fekszik nekünk, de az aszfalt magas hőmérséklete még a kezünkre játszhat.”

MERCEDES

Michael Schumacher

Ha az eddigi három verseny rajtpozícióit nézzük, Schumacher 4., 3., és 2. helyezése után a tendencia arra utal, hogy Bahreinben az övé lesz a pole pozíció. A Mercedesnek kedvez is a pálya, a lassú kanyarok és az azokat követő hosszú egyenesek az edzéseken korlátlanul használható DRS-t tökélyre fejlesztő Mercedest az időmérő esélyesévé teszi.
Kilátások.
Az edzésen esélyes Mercedest a versenyen nem érdemes leírni, már csak a Kínai Nagydíjon mutatott formája miatt sem. A melegebb aszfalton a gumik használatát az autó megfelelő beállításaival lehet orvosolni, s ideje már, hogy a szerencse Schumacher mellé álljon, mert megfelelő autóval bizony képes a győzelemre.
„Az idei autót már úgy tudom vezetni, ahogyan azokat, amelyekkel korábban nyerni tudtam. Szinte semmi sem változott a tíz évvel ezelőtti helyzethez képest, sokkal inkább a tavalyi és a tavalyelőtti autó volt furcsa. Ha újra dobogóra állhatok, ugyanolyan boldog leszek, mint az első benettonos és ferraris dobogós helyezésemkor.”

Nico Rosberg

Bár nagyon rosszul kezdődött a szezonja, Kínában szerzett pole pozíciójával és győzelmével meghozta a várt áttörést a Mercedesnek. Saját önbizalmának is mindenképpen használt, hogy két, Schumacherrel szemben jobb idényt követően nem a veterán nyert először a csapattal.
Kilátások.
Sok versenyző esetében láttuk már, hogy az első győzelem a legnehezebb, utána jön a többi, mint a karikacsapás, főleg, ha a csapat olyan erős, mint az idei Mercedes.
„Sanghajban nagyon jó versenyem volt, minden összejött, az időjárás is nekünk kedvezett. A mérnökök egyre inkább rájönnek, hogyan kell beállítani az autót, a bahreini kalandon nulláról indulunk, hiszen a melegebb aszfalt teljesen más kocsit követel.”

BAHRAIN INTERNATIONAL CIRCUIT

Hosszúság: 5.412 km

Teljes versenytáv: 57 kör (308.238 km)

Pályacsúcs: 1:30.252 (Michael Schumacher, Ferrari, 2004)

Időmérőcsúcs: 1:30.139 (Michael Schumacher, Ferrari, 2004)

 

Kanyarok száma: 15 (6 balos, 9 jobbos)

Vezetési irány: óramutató járásának megfelelően

Leghosszabb teljes gázzal teljesíthető szakasz: 1.050 méter (kb. 14 másodperc)

Legmagasabb mért sebesség:309 km/h

Üzemanyag-fogyasztás: kb. 3.1 kg / kör

Körönként váltások száma: 58

DRS-zóna: a célegyenesben

Hétvégére szánt gumikeverék: Lágy/Közepes

LOTUS

Kimi Räikkönen

A finn nagyra törő tervei a Pirellik hirtelen elkopása miatt fulladtak kudarcba Sanghajban, de Räikkönen bizonyította, hogy számolni kell vele.
Kilátások.
Räikkönen biztos benne, hogy az eddigi versenyeken összejöhetett volna a dobogós helyezés, és Bahreinbe is úgy érkezik, hogy a pódiumot célozza meg.
„Szerencsére Bahreinben kiegyensúlyozott lesz az aszfalt hőmérséklete, pontosan tudjuk majd, mivel dolgozunk. Így a Kínában sikertelenül tesztelt és a versenyre elhagyott fejlesztéseink hatásaival is tisztában lehetünk, és előrébb léphetünk.”

Romain Grosjean

Két biztató időmérő edzés után Grosjean Kínában elsősorban a versenyen remekelt, s hatodik helyezés lett a jutalma. Három futam után elmondhatjuk, a francia pilóta nem érdemtelenül kapott lehetőséget a Lotusnál.
Kilátások.
Grosjean legfőbb célja, hogy az időmérőn elért bravúrja után a versenyen is gond nélkül száguldhasson, és megmutathassa a Lotus valódi erejét. Az egész csapat biztos benne, hogy erre Bahreinben lesz is alkalma, mert a pálya fekszik az E20-asnak.

TOVÁBBI CSAPATOK
FORCE INDIA

Paul di Resta

 

A skót Kínában nem tudott beleszólni a pontszerzésért zajló küzdelembe, de legalább a Force India biztató formát mutatott.

Kilátások. A skót és csapata felkészülését befolyásolta a csütörtöki bombás akció Manamában, Di Resta és Hülkenberg is bevallotta, hogy nehéz így a versenyzésre összpontosítani.

 

Nico Hülkenberg

 

A német pilóta balszerencse-sorozata Kínában folytatódott, az Ausztrál GP első körében kicsúszott Hülkenberg a verseny elején a boxba kényszerült, s esélye sem volt a pontszerzésre.

„Az F1 nem arra való, hogy feszültséget keltsen. Nem vagyok politikus, de ilyen dolgoknak nem lenne szabad megtörténniük. Nem jó, hogy a biztonságunk miatt kell aggódnunk, de sajnos most ez a helyzet.”

SAUBER

Kobajasi Kamui

 

Sanghajban a harmadik rajtkocka előnyei az első kanyarhoz érve elillantak, a japán visszaesett, és a verseny leggyorsabb köre gyötörhette a Saubert, mi lett volna, ha…

Kilátások. Kobajasi még nem versenyzett az F1-ben Bahreinben, de tudja, hogy a forró aszfalton sokat érhet a Sauber gumikat kímélő üzemmódja.

Sergio Pérez

 

Bár a malajziai bravúr megismétlésére esélye sem volt Kínában, megint jelezte, hogy a Sauber ott van a nagycsapatok nyomában, és bármikor kész meglepetést szerezni.

„Jó érzés úgy megérkezni egy versenyre, hogy tudod, közel kerülhetsz az élmezőnyhöz. Nagyon jó munkát végzett a csapat, biztos vagyok benne, hogy erős hétvégénk lesz.”

TORO ROSSO

Daniel Ricciardo

 

A Toro Rosso Kínában lemaradt a középmezőnytől, az ausztrál és csapattársa, Vergne kilátástalan küzdelmet vívott a versenyen.

„A Kínai Nagydíj valójában teszt volt számunkra, sok adatot szereztünk, remélem, Bahreinben gyorsabbak is leszünk.”

Jean-Éric Vergne

 

A fiatal pilótákat könnyen visszavetheti, ha rosszabbul alakul egy versenyhétvége az előzetes várakozásokhoz képest, de a Toro Rosso kilátástalan Kínai Nagydíja után mindkét fiatal igyekezett derűlátóan kezelni a helyzetet. Vergne még sohasem volt Bahreinben, számára teljesen új a helyszín.

WILLIAMS

Pastor Maldonado

 

A venezuelai kibírta Sanghajban a verseny hajrájában Alonso nyomását, és megszerezte első pontjait, ami lökést adhat neki a folytatásra. A Williamsnek szüksége van arra, hogy versenyzői ne kövessenek el vezetői hibákat, hiszen ezzel a reményteljes autó fejlesztését is visszavethetik. Pedig a csapatnál már úgy gondolják, megtették az első lépést a csúcs felé.

Bruno Senna

 

Malajziában, majd Kínában is magabiztosan versenyzett, értékes pontokat szerzett, megerősítve, hogy az idei Williams-Renault a középmezőny és az élmezőny közötti területen fekszik az erősorrendben. Ahhoz, hogy az utóbbihoz csatlakozzon, kellenek a Maldonado-féle fellángolások, illetve az az egyre érettebb versenyzés, amelyet Sennánál lehet látni futamról futamra.

CATERHAM

Heikki Kovalainen

 

A Marussia és a HRT pilótáinak legyőzése a Kínai Nagydíjon az autó átmeneti hibája miatt nem sikerült, de a Toro Rosso formahanyatlása miatt az lehet az új cél, hogy utolérje a leggyengébb középcsapatot.

Vitalij Petrov

 

Kovalainen problémái miatt Petrov lett a csapat legjobbja Sanghajban, nem sokon múlt, hogy a vezető körben fejezze be a versenyt. Az eddigiek alapján nem volt rossz döntés a szerződtetése Jarno Trulli helyére.

HRT

Narain Karthikeyan

 

Az indiai életében először fog Bahreinben versenyezni, a pályaismeret hiányában borítékolható, hogy sereghajtó lesz.

Pedro de la Rosa

 

Egyetlen kör hátrány Kínában valódi siker volt a HRT spanyolja számára, és De la Rosa hisz benne, hogy a fejlődés töretlen marad.

MARUSSIA

Timo Glock

 

A német pilóta az idei autó miatt újult erővel versenyez, valóban hisz benne, hogy elkaphatja a csapat a Caterhemet. No nem Bahreinben, hanem a mugellói teszt után az európai futamokon.

Charles Pic

A mezőny egyetlen pilótája, aki még sohasem szerzett F1-es vb-pontot, s a Marussia helyzete miatt ez várhatóan az idény végéig így is marad. Ám emiatt nem kell szégyenkeznie, inkább élvezze, hogy az elit tagja.

Legfrissebb hírek

Hét magyar, többek között Kós Hubert is jelölt az európai vizes szövetség év legjobbjainak listáján

Úszás
43 perce

Női kézilabda NB I: lengyel válogatott átlövőt igazolt a Debrecen – hivatalos

Kézilabda
1 órája

Kenyai szenzáció a darts-vb-n, Munyua legyőzte De Deckert!

Egyéb egyéni
1 órája

Dudin Gleb az idei magyar sakkbajnok, a nőknél Lázárné Vajda Szidónia nyert

Egyéb egyéni
1 órája

Az év góljának választották Molnár Rajmund ollózását

Légiósok
2 órája

Alpesisí-vk: ötvenedik győzelmét aratta Odermatt

Téli sportok
2 órája

Dárdai Pál lett az Újpest sportigazgatója – hivatalos

Labdarúgó NB I
2 órája

Eldőlt, márciusban, Katarban lesz a Finalissima

Minden más foci
2 órája
Ezek is érdekelhetik