Bár az első verseny előtt még mindegyik rivális reménykedhet benne, hogy megszakítja Sebastian Vettel sikersorozatát, a legutóbbi két világbajnoki címet megszerző német arra figyelmeztette versenyzőtársait, hogy nem csökkent a motivációja, ugyanannyira éhes a sikerre, mint első vb-trófeája megszerzése előtt.
„Van két világbajnoki címem, de ha most ezzel elégedett lennék, és nem akarnék még több sikert, már itt sem lennék. Az igazság az, hogy semmi sem változott, ugyanúgy akarom az idei vb-címet, mint a két évvel ezelőttit – mondta Vettel, aki az idei autóját Abbeynek nevezte el, a brit sajtó szerint a Beatles utolsó nagylemeze, az Abbey Road tisztelete jeléül (ezt a versenyző nem erősítette meg). – Még mindig rettenetesen bosszant, ha valakitől kikapok, ami, azt hiszem, nagyon is jó hír a csapat számára.″
A német elárulta, nem hisz már benne, hogy minden megint tökéletesen alakul, mint 2011-ben, főleg, mert nagyon erősnek ígérkezik a konkurencia. Csapattársa, Mark Webber bízik benne, hogy a Red Bull így is a legerősebb lesz.
„Csodás idény lesz ez a Formula–1 számára, senki sem kezdhet neki úgy a szezonnak, hogy biztos lenne a dolgában. Mi csak annyit tudunk, hogy jó formában vagyunk, de ezt nemcsak Melbourne-ben, hanem Malajziában is bizonyítanunk kell. Aki ezen a két pályán erős, annak jó idénye lesz″ – mondta Webber, hozzátéve, hogy az utolsó barcelonai teszten használt fejlesztések az Ausztrál Nagydíjon is az autón lesznek, s a csapat nem aggódik amiatt, hogy ezzel a kivitellel Vettel alig körözött a gyakorlás záró napján.
Bár jó esély van rá, hogy a Red Bull ugyanúgy kezdi majd az évet, mint a tavalyit, a riválisok még bíznak benne, hogy másképp lesz. A világbajnok csapatnak a McLaren mellett a Mercedestől és a Lotustól is tartania kell, és hiába panaszkodtak a Ferrarinál, a riválisok nem írják le az olasz csapatot.
„Senkit sem lep majd meg, ha a McLaren a mezőny élére kerül, és a Ferraritól is jobb formát várok, mint amilyent a csapat a teszteken ígért – mondta Christian Horner, a Red Bull csapatfőnöke. – A Mercedes már egy ideje a negyedik a sorban, nem hiszem, hogy ez az idén megváltozna, megint tőle lehet még elvárni, hogy felzárkózzon.″
Horner a Lotust nem említette, de a teszteredmények alapján Kimi Räikkönen csapata szerezheti az idény első kellemes meglepetését, már csak azért is, mert a csapat tavaly – még Renault néven – szintén jól kezdte a szezont.
„Nem tudom, hol lesz a Ferrari, sokan elé helyeznek minket a rangsorban, de én óvatos lennék ezzel – mondta Alan Permane, a Lotus vezető versenymérnöke. – Ha igaz is, hogy szenvednek az autójukkal, ez az állapot nem fog sokáig tartani, nagyon gyorsan az élmezőnybe kerülnek.″
A gumiszállító Pirelli szerint az idén színesebbek lesznek a versenystratégiák, legalábbis ezt szeretnék elérni az átalakított keverékekkel. „Martin Whitmars, a McLarten csapatfőnöke az istállók nevében arra kért minket, nehezítsük meg a feladatukat a versenystratégia kidolgozásakor. Megtettük, ami tőlünk telt, s bár ismerjük a csapatok mérnökeit, gyorsan rájönnek, mi a helyes megoldás, az első néhány futam mindenképpen érdekes lehet″ – mondta Paul Hembery, a Pirelli F1-es vezetője.
Tavaly a lágyabb gumikon teljesítették a pilóták a verseny nagy részét, a keményebbek csak az utolsó körökre kerültek fel az autókra. Az idén kisebb különbség lesz a keverékek között, ezért érdemes lehet tenni egy-egy próbát a keményebb keverékeken, hogy aztán kevesebb boxkiállással teljesíthessék a versenytávot.