Sebastian Vettel uborkának nevezte Narain Karthikeyant, a HRT pilótáját, aki a Malajziai Nagydíj hajrájában, miután az indiai a lekörözést követően nekiment, defektet okozott a Red Bullnak. Vettel ezzel elbukta a 4. helyezést, és a vb-pontverseny 6. helyére esett vissza.
„Leköröztem, már mögöttem volt, nem is volt a pályán, azt hittem, minden rendben van, erre nekem jött. A közutakon is van néhány uborka, úgy tűnik, ez az F1-ben sincs másképp – mondta mérgesen Vettel a német RTL televíziónak. – Nagyon bosszantó, hogy nem szereztem pontot, főleg úgy, hogy a verseny elején elromlott a rádióm, és a rengeteg fordulat ellenére így is a negyedik helyen haladtam a hajráig."
Vettel (aki rossz rádiója miatt nem tudott eleget tenni csapata kérésének, miszerint az utolsó körben a büntetés nélküli váltócsere reményében a boxba kellett volna mennie) hozzátette, az erőviszonyokról kialakult már benne egy kép: „Nem mi vagyunk a legjobbak, de az üldözők közé tartozunk. Alonso autója sem a leggyorsabb, de mindig a megfelelő pillanatban jött be a boxba, és ezzel meg is nyerte a versenyt. Nem kétséges, dolgoznunk kell még."
Csapattársa, Mark Webber Vettel defektjének köszönhetően egy pozíciót tudott nyerni, így az Ausztrál Nagydíj után ismét a 4. lett.
„Az ilyen időjárási körülmények között nem az autó képességei döntik el a versenyt, hanem az, hogy a pilóta mennyire tud magabiztosan vezetni a vizes pályán, milyen az autó egyensúlya és a gumik nyomása – mondta Webber, aki Melbourne-ben is a negyedik helyen ért célba, és a 2010-es Abu-dzabi Nagydíj óta először áll Sebastian Vettel előtt a vb-pontversenyben. – A futam megszakítása előtt jobban éreztem a ritmust, mint azt követően, az intermediate gumikon nagyon nehezen vezettem. Ez volt a verseny legnehezebb szakasza és sajnos a leghosszabb is. A Formula–1-re nem jellemző, hogy ilyen kicsi a tapadás."
Az ausztrál elmondta, utána a száraz pályás gumikon már minden rendben ment. Webber szerint a tavaly remeklő Red Bullnak nincs oka a szégyenkezésre az első két versenyt követően.
„Sok biztató momentuma volt a hétvégénknek – mondta Webber. – Bár jobb eredményre számítottunk, néhányan nagyon jó stratégiai döntéseket hoztak, amihez csak gratulálni tudunk. Ha valaki elkapja a fonalat, csodára lehet képes, és ezt láttuk Fernandónál és Sergiónál is."
A múlt heti 7. helyezésén most kettőt javító és a verseny leggyorsabb körét jegyző Kimi Räikkönen sem volt felhőtlenül boldog, a Lotus finn pilótája problémamentes hétvégét vár.
„Remélem, legközelebb normális hétvégénk lesz, mert az első kettőn valami rosszul alakult, az időjárás változása miatt pedig nem lehetett simán versenyezni. Még mindig nehéz pontosan megmondani, ki hol áll, de úgy tűnik, a mi autónk minden pályatípuson erős – mondta Räikkönen. – Furcsa volt olyan gumikon versenyezni, amilyeneket még sohasem használtunk, kellett néhány kör, mire felvettem a tempót. A slick gumikon is nehezen lendültem bele, de aztán belejöttem."
Michael Schumacher ezúttal már pontra váltotta második rajtsoros kezdőpozícióját, de a 10. helyezését járó egyetlen egység sokkal kevesebb, mint amire előzetesen számított. A Mercedes számára aggasztó lehet, hogy a verseny bizonyos pontjain a Marussiát és a HRT-t leszámítva a leglassúbbak voltak az autói, Nico Rosberg csak a 13. lett.
„Nagyon sajnálom, hogy csak egy pontot szereztünk, a csapat kemény munkája után többre számítottunk – mondta Schumacher, akinek a rajtot követően hátulról nekiment Romain Grosjean, így mindketten megpördültek és a mezőny végére kerültek. – A koccanás és a megpördülés meghatározta a versenyemet, a középmezőnyből a rossz látási viszonyok miatt nem tudtam feljebb jönni. Még mindig sokat kell tennünk azért, hogy az időmérős sebességünket átmentsük a versenyre, de biztosak vagyunk benne, hogy sikeres futamok várnak még ránk ebben a szezonban. Jó döntés volt a verseny szüneteltetése."
Jenson Button – Vettellel szemben – nem fogta Narain Karthikeyanra, hogy pont nélkül zárta a Malajziai Nagydíjat, amelynek 15. körében hátulról nekiment az indiai HRT-jének, és légterelője lecserélése miatt visszaesett a mezőny végére, ahonnan már nem volt visszaút. Az egy hete győzedelmeskedő angol a 14. helyen ért célba.
„Az én hibám volt az ütközés – mondta Button. – Gyorsabb voltam nála, s hiába fékeztem, képtelen voltam lelassítani, nekimentem, eltört a légterelőm, és ördögi körbe kerültem. Ami tönkremehetett, tönkre is ment. Kínomban csak nevetni tudok, biztos, hogy egy pillanatot sem nézek vissza ebből a versenyből. Néha előfordul az ilyen, mostantól a Kínai Nagydíjra figyelek."
A DOBOGÓSOK REAKCIÓIT IDE KATTINTVA OLVASHATJA! |
Bruno Senna (6.): – Nagyon boldog vagyok, hogy sikerült pontot szereznem. Tudtam, hogy az újraindítást követően támadni fognak hátulról, így arra összpontosítottam, nehogy elkövessek valamilyen hibát. |
Paul di Resta (7.): – A futam elején csak arra koncentráltam, hogy a pályán maradjak, aztán mielőtt még megszakították volna a versenyt, Maldonado nekem jött, ami miatt megpördültem, és három helyet visszacsúsztam. Az újraindítást követően jó volt az autó tempója az intermediate gumikon, így fel tudtuk venni a harcot az előttünk lévőkkel, igaz, a pontszerzéshez szükségünk volt némi szerencsére is. |
Jean-Eric Vergne (8.): – Hatalmas eredmény a tizennyolcadik helyről a nyolcadik helyen célba érni. Sokáig intermediate gumikon maradtam a rajt után, majd a piros zászlós időszak alatt extrém esős gumikra váltottam. Később, amikor elkezdett felszáradni a pálya, visszamenetem a boxba a köztes esőgumikért, de ekkor sok időt veszítettem. Di Restát még sikerült megközelítenem, de megelőzni nem tudtam, és inkább már csak arra koncentráltam, hogy elérjem a kockás zászlót. |
Nico Hülkenberg (9.): – Örülök, hogy megszereztem az első pontjaimat, különösen annak tükrében, hogy ilyen rossz körülmények között talán még nem is versenyeztem. A látótávolság szinte nulla volt, ez az újraindítást követően javult azért valamelyest. A köztes gumikon szenvedtem az autó egyensúlyával, de a csapat így is nagyon elégedett lehet, hiszen mindkét autója pontot szerzett. |
Daniel Ricciardo (12.): – Mikor elkezdett esni az eső, sok helyet veszítettem, később pedig már nem volt esélyem pontokért harcolni. Voltak időszakok a futam alatt, amikor jó ütemben tudtam vezetni, de amikor elkezdett felszáradni a pálya, és ki kellett jönnöm a boxba, újra csak sok időt veszítettem. |
Nico Rosberg (13.): – Szerencsétlenül jöttünk ki ebből az igen eseménydús versenyből. Az újraindítást követően a negyedik helyen voltam, azonban az intermediate gumik nagyon gyorsan elkoptak, így be kellett iktatnunk egy extra boxkiállást. A végén még sikerült megelőznöm Jensont, ezzel együtt sem vagyunk elég gyorsak még a futamokon, ezen kell még dolgoznunk a Kínai Nagydíjig. |
Felipe Massa (15.): – Örülök Alonso és a csapat sikerének, de ez nem befolyásol engem, továbbra is csak magamra fogok koncentrálni. Meg kell küzdenünk a problémákkal, és minden tőlünk telhetőt meg kell tennünk annak érdekében, hogy javítsunk a helyzetünkön. |
Vitalij Petrov (16.): – Elégedett vagyok, a tegnapi nappal ellentétben ma meg tudtuk mutatni, hogy milyen erős a kocsi valójában. Ezt mutatja az is, hogy képesek voltunk felvenni a versenyt az előttünk lévőkkel, és az autó is jól működött a körülményektől függetlenül. |
Timo Glock (17.): – Ismét nagyszerű versenyen vagyunk túl, hiszen újra sikerült végigmennie a két autónak. Jó stratégiát dolgoztunk ki, és mindig sikerült a megfelelő gumikeveréket kiválasztanunk, a csapat pedig ismételten remek munkát végzett. |
Heikki Kovalainen (18.): – Ez egyike volt azon versenyeknek, ahol igazán jó eredményt érhettünk volna el, de az autó egyensúlya nem volt megfelelő, ráadásul már az elején nagy hátrányba kerültem, mivel orrkúpot kellett cserélnünk a boxban. Annak viszont örülök, hogy az autóink versenyképesek, és hogy mindketten be tudtuk fejezni a futamot. |
Pastor Maldonado (19., nem ért célba): – Nehéz volt a változó körülmények között gyorsnak lenni, az újraindítást követően pedig a rossz látási körülmények között elnéztem a boxutca bejáratát, ami miatt visszaestem. Bruno nagyon jó versenyt futott, sikerült bebizonyítanunk, hogy az autónk versenyképes. |
Charles Pic (20.): – Nehéz verseny volt az időjárási körülmények miatt, és mivel eddig nem próbálhattuk ki az extrém esős gumikat, nem tudhattuk, hogy mikor lenne optimális feltenni őket. A harmadik boxkiállásom során probléma támadt a kuplunggal, ami miatt sok időt vesztettem, de összességében így is elégedett vagyok az eredménnyel. |
Narain Karthikeyan (21.): – Érdekes volt a verseny ilyen nedves körülmények között. Rövid ideig a tizedik helyen is voltam, aminél jobb pozícióban a csapat még sohasem volt szerintem, de aztán elkezdett felszáradni a pálya, és képtelenség volt tartani a mögöttem haladókat. Sajnálom Jensont, ha tudtam volna, hogy ott akar megelőzni, félrehúzódom, de nagyon messze volt mögöttem, nem számíthattam rá, hogy próbálkozni fog. A Vettel-féle esetnél mindenkit elengedtem, s annyira lehúzódtam a pályáról, hogy rámentem a kerékvetőre, amely nedves volt, és megcsúszott a kocsi, amelynek eleje a Red Bullnak ütközött. |
Pedro de la Rosa (22.): – Végig nagyon jól éreztem magam a kocsiban a verseny alatt. Sok gond adódott a futam alatt, hiszen már a verseny elején kaptam egy boxutca áthajtásos büntetést, és az üzemanyagnyomással is adódott némi probléma, de ez tökéletes teszt volt a csapat számára. |
Kobajasi Kamui (feladta): – A csapat nagyszerű eredményt ért el ma, de én személy szerint csalódott vagyok. Már a verseny elejétől kezdve szenvedtem a fékekkel, de a negyvenhetedik kör után már fel kellett adnom a futamot. A stratégiám sem volt a legjobb, de ezt utólag mindig könnyű megmondani, az intermediate gumikon szenvedtem, de nem akartunk váltani, vártunk az esőre. |
Romain Grosjean (feladta): – A négyes kanyarban Schumacher nekem jött, emiatt megpördültem, és innentől nagyon nehézzé vált a verseny. Mikor elkezdett esni, a pályán kellett maradnom az intermediate gumikon, mert Kimi ment ki elsőnek a boxba, de képtelen voltam a pályán tartani az autót. |
1. | Fernando Alonso | spanyol | Ferrari | 2:44:51.812 |
2. | Sergio Pérez | mexikói | Sauber-Ferrari | 2.263 mp h. |
3. | Lewis Hamilton | brit | McLaren-Mercedes | 14.591 mp h. |
4. | Mark Webber | ausztrál | Red Bull-Renault | 17.688 mp h. |
5. | Kimi Räikkönen | finn | Lotus-Renault | 29.456 mp h. |
6. | Bruno Senna | brazil | Williams-Renault | 37.667 mp h. |
7. | Paul di Resta | brit | Force India-Mercedes | 44.412 mp h. |
8. | Jean-Eric Vergne | francia | Toro Rosso-Ferrari | 46.985 mp h. |
9. | Nico Hülkenberg | német | Force India-Mercedes | 47.892 mp h. |
10. | Michael Schumacher | német | Mercedes | 49.996 mp h. |
11. | Sebastian Vettel | német | Red Bull-Renault | 1:15.527 p h. |
12. | Daniel Ricciardo | ausztrál | Toro Rosso-Ferrari | 1:16.828 p h. |
13. | Nico Rosberg | német | Mercedes | 1:18.593 p h. |
14. | Jenson Button | brit | McLaren-Mercedes | 1:19.719 p h. |
15. | Felipe Massa | brazil | Ferrari | 1:37.319 p h. |
16. | Vitalij Petrov | orosz | Caterham-Renault | 1 kör h. |
17. | Timo Glock | német | Marussia-Cosworth | 1 kör h. |
18. | Heikki Kovalainen | finn | Caterham-Renault | 1 kör h. |
19. | Pastor Maldonado | venezuelai | Williams-Renault | 2 kör h.* |
20. | Charles Pic | francia | Marussia-Cosworth | 2 kör h. |
21. | Narain Karthikeyan | indiai | HRT-Cosworth | 2 kör h. |
22. | Pedro de la Rosa | spanyol | HRT-Cosworth | 2 kör h. |
*nem ért célba | ||||
FELADTÁK | ||||
Kobajasi Kamui | japán | Sauber-Ferrari | 46 megtett kör | |
Romain Grosjean | francia | Lotus-Renault | 3 | |
Leggyorsabb kör: Räikkönen (53. kör) 1:40.722 |
GYŐZELEM | DOBOGÓ | PONTSZERZ. | PONT | ||
1. | Fernando Alonso | 1 | 1 | 2 | 35 |
2. | Lewis Hamilton | – | 2 | 2 | 30 |
3. | Jenson Button | 1 | 1 | 1 | 25 |
4. | Mark Webber | – | – | 2 | 24 |
5. | Sergio Pérez | – | 1 | 2 | 22 |
6. | Sebastian Vettel | – | 1 | 1 | 18 |
7. | Kimi Räikkönen | – | – | 2 | 16 |
8. | Kobajasi Kamui | – | – | 1 | 8 |
8. | Bruno Senna | – | – | 1 | 8 |
10. | Paul di Resta | – | – | 2 | 7 |
11. | Jean-Eric Vergne | – | – | 1 | 4 |
12. | Nico Hülkenberg | – | – | 1 | 2 |
12. | Daniel Ricciardo | – | – | 1 | 2 |
14. | Michael Schumacher | – | – | 1 | 1 |
KONSTRUKTŐRÖK | ||
1. | McLaren-Mercedes | 55 |
2. | Red Bull-Renault | 42 |
3. | Ferrari | 35 |
4. | Sauber-Ferrari | 30 |
5. | Lotus-Renault | 16 |
6. | Force India-Mercedes | 9 |
7. | Williams-Renault | 8 |
8. | Toro Rosso-Ferrari | 6 |
9. | Mercedes | 1 |