„Már azt is nagy eredmény látni, hogy kik vannak mögöttünk. Persze még mindig van hova felzárkóznunk. Szerencsére nem vagyunk fényévekre az elejétől, mint az előző évben, és ha szisztematikusan végrehajtjuk a programunkat, akkor tovább fejlődhetünk, aztán meglátjuk, mit hoz a szezon" – mondta Michael Schumacher arra a felvetésre, hogy látványosan jobb formát mutatnak eddig a versenyeken. A Mercedesnél elismerték: ez volt a maximum, amit ki tudtak hozni magukból, mert szerették volna megtalálni a megfelelő kompromisszumot a verseny és az időmérő között.
„Szerintem mindannyiunknak vannak bizonyos aggodalmai a hőmérséklet miatt. Ausztráliában megtanultuk a leckét, a mérnökök pedig kiváló munkát végeztek, így olyan autóval érkeztünk, amelynek jobban kell működnie a versenyen. Ezt szeretnénk vasárnap be is bizonyítani" – tette hozzá a német pilóta.
„Veszítettem néhány tizedet az első kanyarban, és a későbbiekben is meg kellett küzdenem a vibrációval. Ennek ellenére magabiztos vagyok, hogy versenyképesek leszünk holnap, mivel sokat dolgoztunk a versenytempónkon a hétvége során. Remélem, néhány helyet előre tudok lépni, és értékes pontokat szerezhetek maláj szurkolóink és szponzoraink előtt" – mondta Schumacher csapat- és honfitársa, Nico Rosberg.
Lewis Hamilton a malajziai pole pozíciójával 21. alkalommal indulhat Formula–1-es futamon az élről, megelőzve az örökranglistán Fernando Alonsót és Damon Hillt. A gyors körében hibázó mclarenes pilóta ugyanakkor tart a gumik extrém igénybevételétől.
„A gyors köröm viszonylag jól sikerült a záró szakaszban, csak egy kis időt vesztettem az utolsó kanyarban. Az első kanyarban is volt egy kis túlkormányzottságom, de az nem került nagyobb veszteségbe, a későbbiekben be tudtam hozni" – mondta Hamilton, aki ennek ellenére az élen zárt 1:36.219-es idejével.
„Sepangban kulcskérdés, ki hogyan gazdálkodik a gumikkal. Ilyen körülmények között sohasem lehet előre tudni, mi történik a következő pillanatban, a gumik extrém igénybevételnek vannak kitéve. A pálya eléggé komplikált a hőmérséklet és a páratartalom következtében, így nehéz versenyre számítok."
Jenson Button a nyitó versenyhez hasonlóan ismét a második helyről rajtolhat, ráadásul megint mclarenes csapattársa tudta csak megelőzni az időmérőn. Button elmondta, tisztában van vele, hol vesztett időt, de egyszerűen nem tudott rajta javítani.
„Természetesen mindig idegesítő, ha ennyire közel, de mégis ennyire távol vagy az éllovastól, aki ráadásul a csapattársad. Mint mindannyian tudjuk, Lewis rendkívül gyors, és egyszerűen nem tudtam behozni azt a másfél tizedet. Pontosan tudom, hol vesztettem annyit – a második kanyar kijáratánál –, de valamilyen oknál fogva nem tudtam rajta javítani" – nyilatkozta az első futamot megnyerő, és ezzel a vb-pontversenyt vezető Button.
„Rengeteg stratégia szóba jöhet a verseny közben, ám a hőmérséklet miatt egyelőre megjósolhatatlan, melyik gumi lesz a gyorsabb. Nehéz előre megtalálni a megfelelő beállításokat, így lesz munkánk bőven az éjszaka során."
A címvédő Sebastian Vettel a hatodik helyen zárt, és Kimi Räikkönen büntetése után is csak az ötödik pozícióból rajtolhat. A német pilóta elmondása szerint kényszerből váltott a kvalifikáció záró szakaszában (egyedüliként) kemény gumikra, míg Christian Horner eltérő stratégiáról beszélt.
„Nem éreztem jól magam a lágyabb gumikon, ezért mentem a keményebb keverékkel a végén. Remélhetőleg ez előnyt fog majd jelenteni holnap, mert rugalmasabb lehet az első etapom. Küzdöttem az autó egyensúlyával az időmérőn, így nem is tudtam kihozni magamból a maximumot. Nem volt túl sok időnk Ausztrália óta reagálni a helyzetre, a McLarenek itt is nagyon erősek, őket kell megpróbálnunk befogni. Versenykörülmények között szerintem jobbak leszünk, de szerintem mindenki láthatja, hogy nem a legkönnyebb az autónkat irányítani" – értékelt Vettel, aki ismét Mark Webber mögött végzett.
Az ausztrál ezredre azonos időt futott, mint Kimi Räikkönen, ám mivel hamarabb érte el, ő lett a negyedik.
„Nem volt olyan rossz ez az edzés. Melbourne-ben erősebbek voltunk a versenyen, mint az időmérőn, és most csak két-három tizeddel maradtunk el a pole pozíciótól, tehát jó irányba haladunk" – mondta Webber.
„A McLaren egész hétvégén erősnek tűnt, a negyedik-ötödik helynél jobb helyezésben nem igazán reménykedhettünk. Eltérő stratégiát választottunk a két versenyzőnknek, Sebastian a harmadik szakaszt a keményebb keveréken teljesítette, amely tartósabbnak tűnik" – magyarázta Christian Horner csapatfőnök.
„Az autó igazán jól működött ma. Sajnos elkövettem néhány hibát a gyors körömben, ami több tizedet jelentett. Ezek nélkül akár a pole-ért is küzdhettünk volna. Sajnálom a büntetést, de összességében pozitív napot zártunk” – mondta Kimi Räikkönen. |
„Örülünk neki, hogy mindkét autónk bejutott a Q3-ba, én pedig hogy mindkét eddigi versenyen ott tudtam lenni idén a legjobb tízben. Érdekes verseny lesz, remélhetőleg még előrébb is tudunk zárni. Sohasem lehet itt tudni, hogyan alakul az időjárás, s mivel nem vagyunk messze az elejétől, bármi előfordulhat” – így Romain Grosjean. |
Fernando Alonso a kilencedik helyen végzett az edzésén, és bár a tréning záró részében problémája akadt a KERS-ével, saját bevallása szerint ezzel nem vesztett pozíciót.
„Szerintem jól sikerült a kvalifikáció, ugyanis kihoztuk az autóból a maximumot. Problémám volt a KERS-szel az egyetlen gyors körömben a Q3 során, de nem hiszem, hogy ez helyezésembe került volna. Persze a lemaradásom így látványosabb a pole pozícióhoz képest" – mondta Alonso.
„Úgy kell tekintenünk az eredményre, hogy a pohár félig tele van. Fernando kiváló munkát végzett, sajnálatos, hogy hosszú idő után problémája volt a KERS-szel. Ez megakadályozta abban, hogy jobb időt érjen el. Tudjuk, hogy nehéz helyzetben vagyunk a szezonnak ebben a korai szakaszában, így pedig minimalizálnunk kell a hátrányunkat, amíg versenyképesebbé nem tudjuk tenni az F2012-t" – így Stefano Domenicali csapatfőnök.
Sergio Pérez (9.): – Nagyon örülök, hogy sikerült bejutnom a Q3-ba. Tegnap még sokat szenvedtünk az autó kiegyensúlyozatlansága miatt, így ez remek eredmény a csapat számára. Úgy gondolom, hogy az autónk tempója jobb hosszú távon, mint egy körön, így annyi pontot akarok szerezni holnap, amennyit csak tudok. |
Pastor Maldonado (11.): – A Q2-ben kicsúsztam a tizenegyes kanyarban, ami miatt megsérült a kocsi. Tudtuk, hogy nagyon nehéz lesz bekerülni a Q3-ba, de a versenytempónk jó, ráadásul az autónknak fekszik ez a hosszú pálya. |
Felipe Massa (12.): – Egyértelmű, hogy nem lehetek elégedett a tizenkettedik hellyel, de az autó jelenleg nem versenyképes, ma csak ennyire tudtam közel kerülni a Q3-hoz. Az autó egyensúlya jobb volt, mint a hétvége során korábban, úgyhogy ez azért pozitív jel, egyre jobban kezdjük megérteni az autó viselkedését. Holnap nehéz versenyre számítok, főleg a gumik kopása befolyásolhatja nagyon a futam alakulását, ráadásul az estleges eső lehetőségéről sem szabad megfeledkezni. |
Bruno Senna (13.): – Mindent kihoztunk az autóból, amit lehetett. Erős a mezőny, de egyre közelebb vagyunk az előttünk lévőkhöz. A legjobb stratégiát kell most kidolgoznunk, hogy holnap előrébb léphessünk. |
Paul di Resta (14.): – Az autó határozottan sokat javult az utolsó szabadedzés és az időmérő között. A Q2-ben futott köröm jó volt, csak az utolsó szektorban veszítettem nagyon sok időt. Remélem, hogy a tizennegyedik rajthely kifizetődő lesz a taktika szempontjából a versenyre nézve. |
Daniel Ricciardo (15.): – A múlt heti teljesítményünkhöz képest nem annyira jó az eredmény, de én ezzel együtt is elégedett vagyok, hiszen az utolsó gyors körömben nem hibáztam. Remélem, hogy holnapra jól fel tudunk készülni, és ha esni fog, az még segíthet is nekünk. |
Nico Hülkenberg (16.): – Nem hiszem, hogy sokkal többet ki tudtam volna hozni az autóból, de az időeredményeket nézve így is nagyon közel vagyunk a többiekhez. Mivel a múlt héten már az első körben kiestem Ausztráliában, tulajdonképpen ez lesz számomra az évad első futama. A gumikopás lesz a legfontosabb tényező a holnapi versenyen, de az időjárás is megkavarhatja a dolgokat. |
Kobajasi Kamui (17.): – Az utolsó gyors körömben a Q2-ben nem volt semmi gond, egyszerűen csak szenvedtem a közepes keverékű abroncsokon. Tegnap még sok gond akadt az autó egyensúlyával, ma reggel viszont már jobb volt, de változtattunk a beállításokon az időmérő előtt, ami nem volt jó döntés részünkről. |
Jean-Eric Vergne (18.): –Csalódott vagyok az eredménnyel. Az első kanyarban hibáztam, miután leblokkoltak az első kerekeim, emiatt vissza kellett mennem a boxba, és itt nagyjából véget is ért az időmérő edzés számomra. De így legalább sikerült megspórolnunk egy friss szett gumit a versenyre. |
Vitalij Petrov (19.): – Elég agresszív stratégiával készültünk az időmérőre, de ez sajnos nem fizetődött ki. Az autó egyensúlya még a harmadik szabadedzésen sem volt jó, plusz még a gumikérdés sem oldódott meg teljesen. Várom már a futamot, hiszen a múlt héten jól éreztem magam az autóban versenykörülmények között. |
Timo Glock (20.): – Ez elég kemény nap volt számomra. Reggel még jó volt az autót vezetni, az időmérőn azonban hirtelen elkezdtem szenvedni a gumikkal, és a kocsi is elvesztette az egyensúlyát. A csapat ismételten nagyszerű munkát végzett, hiszen a hétvége során eddig semmilyen technikai probléma nem merült fel. Várjuk már a versenyt. |
Charles Pic (21.): – Kicsit közelebb kerültem Timóhoz, mint Ausztráliában, és számomra most ez volt a legfontosabb. Azt gondolom, nagyon kemény versenyre van kilátás, hiszen ma csak pár kört kellett megtenni, míg holnap ötvenhatot, ez mindenki számára tartogathat érdekes dolgokat. |
Pedro de la Rosa (22.): – Elégedett vagyok a mai nappal. Ugyan csak egy kört sikerült megtennem az időmérő edzésen., de így is sikerült kvalifikálnunk magunkat a versenyre, ami a legfőbb célunk volt. Holnap meglátjuk, hogy mire képes az autó hosszú távon, ami egyáltalán nem lesz könnyű ilyen időjárási körülmények között. |
Narain Karthikeyan (23.): – A pálya csúszósabbá vált délutánra, ám így is sikerült kvalifikálnunk magunkat a versenyre, ami a legfontosabb feladatunk volt a hétvégén. Az autó miatt jó lenne, ha esne az eső, de bármilyen körülmények is lesznek, a legjobbunkat kell nyújtanunk holnap. |
Heikki Kovalainen (24.): – Tudom, hogy több van a kocsiban, de elkövettem bár hibát, ráadásul a hátsó tapadás sem volt az igazi a hétvége során. Holnap bármi megtörténhet, itt mindig érdekesen szokott alakulni az időjárás. |
1. | Lewis Hamilton | brit | McLaren-Mercedes | 1:36.219 | átlag: 207.389 km/ó |
2. | Jenson Button | brit | McLaren-Mercedes | 1:36.368 | 0.149 mp h. |
3. | Michael Schumacher | német | Mercedes | 1:36.391 | 0.172 |
4. | Mark Webber | ausztrál | Red Bull-Renault | 1:36.461 | 0.242 |
5. | Kimi Räikkönen* | finn | Lotus-Renault | 1:36.461 | 0.242 |
6. | Sebastian Vettel | német | Red Bull-Renault | 1:36.634 | 0.415 |
7. | Romain Grosjean | francia | Lotus-Renault | 1:36.658 | 0.439 |
8. | Nico Rosberg | német | Mercedes | 1:36.664 | 0.445 |
9. | Fernando Alonso | spanyol | Ferrari | 1:37.566 | 1.347 |
10. | Sergio Perez | mexikói | Sauber-Ferrari | 1:37.698 | 1.479 |
11. | Pastor Maldonado | venezuelai | Williams-Renault | 1:37.589 | |
12. | Felipe Massa | brazil | Ferrari | 1:37.731 | |
13. | Bruno Senna | brazil | Williams-Renault | 1:37.841 | |
14. | Paul di Resta | brit | Force India-Mercedes | 1:37.877 | |
15. | Daniel Ricciardo | ausztrál | Toro Rosso-Ferrari | 1:37.883 | |
16. | Nico Hülkenberg | német | Force India-Mercedes | 1:37.890 | |
17. | Kobajasi Kamui | japán | Sauber-Ferrari | 1:38.069 | |
18. | Jean-Eric Vergne | francia | Toro Rosso-Ferrari | 1:39.077 | |
19. | Heikki Kovalainen* | finn | Caterham-Renault | 1:39.306 | |
20. | Vitalij Petrov | orosz | Caterham-Renault | 1:39.567 | |
21. | Timo Glock | német | Marussia-Cosworth | 1:40.903 | |
22. | Charles Pic | francia | Marussia-Cosworth | 1:41.250 | |
23. | Pedro de la Rosa | spanyol | HRT-Cosworth | 1:42.914 | |
24. | Narain Karthikeyan | indiai | HRT-Cosworth | 1:43.655 | |
* Mindketten öt rajthelyes büntetést kapnak. |
1. | Lewis Hamilton |
2. | Jenson Button |
3. | Michael Schumacher |
4. | Mark Webber |
5. | Sebastian Vettel |
6. | Romain Grosjean |
7. | Nico Rosberg |
8. | Fernando Alonso |
9. | Sergio Perez |
10. | Kimi Räikkönen |
11. | Pastor Maldonado |
12. | Felipe Massa |
13. | Bruno Senna |
14. | Paul di Resta |
15. | Daniel Ricciardo |
16. | Nico Hülkenberg |
17. | Kobajasi Kamui |
18. | Jean-Eric Vergne |
19. | Vitalij Petrov |
20. | Timo Glock |
21. | Charles Pic |
22. | Pedro de la Rosa |
23. | Narain Karthikeyan |
24. | Heikki Kovalainen |