A napi munka félórás csúszással kezdődött, mert reggel a nagy köd miatt nem tudott felszállni a mentőhelikopter, és a szigorú FIA-szabályok szerint ilyen esetben tilos a körözés.
Menet közben ötször lengették meg a piros zászlót, először Pastor Maldonado Williams-Renault-ja miatt – amely motorhiba következtében állt le –, majd kétszer Michael Schumacher Mercedese állt le, míg az ebédszünet előtti percekben a világbajnoki címvédő Sebastian Vettel Red Bullja és Vergne Toro Rossója maradt kint a pályán. Schumacher második esete különösen furcsa volt, az ötös kanyart kiegyenesítette a Mercedes – lehetett vezetői hiba vagy műszaki probléma is.
A csütörtökön ételmérgezés miatt kényszerpihenőt tartó – és bevallása szerint egy nap alatt 3 kg-ot vesztő – Heikki Kovalainen az idény előtti tesztelés során először a középmezőnybe került, igaz, a legjobb időeredményét szuperlágy gumikon érte el. Vergne a lágy gumikon futotta a délelőtt legjobbját, Fernando Alonso a kemény keveréken száguldva 3 tizedmásodperccel maradt el a franciától.
A délutánt a Williams Maldonado helyett Bruno Sennával kezdte, az újabb piros zászlót azonban nem a brazil, hanem Nico Hülkenbergmegálló Force Indiája „idézte elő”. Vergne csak 25 perccel a napi program zárása előtt gurult ki újra a pályára, és bár idején nem tudott javítani, így is majdnem ő „nyerte” a pénteki napot.
A csapatok többsége versenyszimulációt tartott, hosszú körökön át tartózkodtak kint a pilóták. A McLaren kivételt képezett ebből a szempontból, ugyanis Lewis Hamilton ki-be járkált, rövidebb szakaszokat töltve a pályán.
Sokáig úgy tűnt, Vergne idejénél nem tudnak jobbat autózni, és így folytatódik az az idei „hagyomány”, amely szerint minden egyes tesztnapon másik pilóta futja a leggyorsabb kört, ám néhány perccel a vége előtt jött Romain Grosjean, és a csütörtöki napot is megnyerő francia lágy gumin repesztett egy 1:22.614-es kört.
Ezzel több mint fél másodperccel jobbnak bizonyult Vergne-nél – kettejük mögött Vettel, Alonso, Kovalainen, Kobayashi, Hulkenberg, Schumacher, Hamilton volt a sorrend –, és ő lett az első duplázó az idei teszteken. A legtöbb kört Alonso tette meg, eggyel megelőzve a 124-szer körbeguruló Grosjeant. A barcelonai teszt szombaton folytatódik.
2. NAP | |||||
1. Romain Grosjean | francia | Lotus-Renault | 1:22.614 | 124 kör | |
2. Jean-Éric Vergne | francia | Toro Rosso-Ferrari | 1:23.126 | +0.512 | 31 |
3. Sebastian Vettel | német | Red Bull-Renault | 1:23.361 | +0.747 | 85 |
4. Fernando Alonso | spanyol | Ferrari | 1:23.447 | +0.833 | 125 |
5. Heikki Kovalainen | finn | Caterham-Renault | 1:23.828 | +1.214 | 104 |
6. Kobajasi Kamui | japán | Sauber-Ferrari | 1:23.836 | +1.222 | 77 |
7. Nico Hülkenberg | német | Force India-Mercedes | 1:23.893 | +1.279 | 33 |
8. Michael Schumacher | német | Mercedes | 1:23.978 | +1.364 | 79 |
9. Lewis Hamilton | brit | McLaren-Mercedes | 1:24.111 | +1.497 | 65 |
10. Bruno Senna | brazil | Williams-Renault | 1:24.925 | +2.311 | 48 |
11. Pastor Maldonado | venezuelai | Williams-Renault | 1:25.801 | +3.187 | 20 |
Szombat | Vasárnap | |
RED BULL | Webber | Vettel |
McLAREN | Button | Hamilton |
FERRARI | Massa | Alonso |
MERCEDES | Rosberg | Schumacher |
LOTUS | Räikkönen | Räikkönen |
FORCE INDIA | Di Resta | Hülkenberg |
SAUBER | Pérez | Kobajasi |
TORO ROSSO | Ricciardo | Ricciardo |
WILLIAMS | Senna | Maldonado/Senna |
CATERHAM | Kovalainen | Petrov |
HRT | A teszt közben csatlakozik, beosztás nincs | |
NEM VESZ RÉSZT | ||
MARUSSIA |