Bár a szombati nappal szemben ezúttal nem esett az eső, a Red Bullnál előkerültek az esernyők, a csapat azokkal takarta el a boxba érkező Sebastian Vettel gépén a kipufogócsöveket. A világbajnok istálló nagyon titkolózik az autó szombaton kipróbált fejlesztései miatt, vasárnap pedig új hátsó légterelőt is bevetett a csapat.
Vettel nem ilyen zárásban reménykedett, a Red Bull világbajnoka a nap utolsó negyedórája előtt csupán 15 kört tett meg, miután délelőtt egyszer elhagyta a pályát, és a bukótérben letört az első légterelője, majd az ebédszünet előtt váltót kellett cserélni a négykerekűjében.
„Nem örülök, sokkal több kört szerettem volna megtenni – mondta a kétszeres vb-győztes. – Ne várják tőlem, hogy az autóról beszéljek, hiszen alig ültem benne. Ám amit Mark mondott a sikeres szombati napját követően, abból úgy tűnik, hatékonyak a fejlesztéseink."
A német nem mert jósolni, de azt elmondta, hogy a tavalyihoz hasonló erősorrendre számít. „Mindenki Melbourne-ben fogja letolni a nadrágját, ott derül ki, kié mekkora, az ausztráliai időmérőn kapunk először tiszta képet az erőviszonyokról. Most csak abban bízom, hogy problémamentes lesz a pénteki szabadedzésünk, és már akkor is az elsők leszünk" – tette hozzá Vettel, akiről a sok esernyő miatt az is felvetődhet, lehet, hogy szándékosan vesztegelt annyit a boxban. A német a végén kiment a pályára, s bár nem volt gyors, újabb köröket adott hozzá a napi teljesítményéhez.
Sokkal jobb napja volt Kimi Räikkönennek: a szombaton autója kormányművével bajlódó finn vasárnap felgyorsult, az ebédszünet előtt az egész barcelonai tesztsorozat legjobb időeredményét érte el, megelőzve Alonsót, aki miatt sok spanyol drukker látogatott ki a pályára. A 2007-es világbajnok délután versenyszimulációt teljesített, azaz sikeresnek mondható a Lotus tesztet záró napja.
Alonso lett a második a Ferrarival – a spanyol a Scuderia e heti nyilatkozatstopja miatt nem beszélhetett az autóról, így a pályán kellett beszélnie. Megtette, s ez alapján örülhetnek a szurkolói. A McLaren és a Mercedes ugyanakkor csendes, de szorgos napot zárt, Lewis Hamilton és Michael Schumacher is több mint száz kört tett meg – a helyszínen tartózkodók meg vannak győződve róla, hogy ez a két autó lesz a Red Bull legnagyobb riválisa idén.
Vitalij Petrov a 7. helyen zárt a Caterham-Renault-val, az orosz a szuperlágy gumikon érte el a legjobb eredményét. Érdekesség, hogy amíg a Caterhamnek a piros feliratú abroncsok kedveztek, a többiek a sárga betűs, lágy gumikon érték el a legjobbjukat. A Pirelli szerint ugyanis a szuperlágynak nagyon nem kedvez a pálya vonalvezetése és az aszfalt típusa.
A téli tesztelés utolsó napján is tíz csapat körözött Barcelonában, a HRT ugyanis hiába tervezte, hogy a gyakorlás utolsó napjára elkészíti és eljuttatja az új gépét Montmelóba, ez nem sikerült, így a Marussiához hasonlóan legfeljebb már csak egy 100 kilométeres, filmforgatásos napon próbálhatja ki az autóját.
4. NAP | |||||
1. | Kimi Räikkönen | finn | Lotus-Renault | 1:22.030 | 121 kör |
2. | Fernando Alonso | spanyol | Ferrari | 1:22.250 | 115 |
3. | Bruno Senna | brazil | Williams-Renault | 1:22.296 | 53 |
4. | Nico Hülkenberg | német | Force India-Mercedes | 1:22.312 | 101 |
5. | Kobajasi Kamui | japán | Sauber-Ferrari | 1:22.386 | 72 |
6. | Lewis Hamilton | brit | McLaren-Mercedes | 1:22.430 | 115 |
7. | Vitalij Petrov | orosz | Caterham-Renault | 1:22.795 | 101 |
8. | Michael Schumacher | német | Mercedes | 1:22.939 | 100 |
9. | Pastor Maldonado | venezuelai | Williams-Renault | 1:23.347 | 48 |
10. | Daniel Ricciardo | ausztrál | Toro Rosso-Ferrari | 1:23.393 | 100 |
11. | Sebastian Vettel | német | Red Bull-Renault | 1:23.608 | 23 |
Az eredmények nem hivatalosak |