Nemcsak üzemképes, gyors is a megjavított Lotus

Vágólapra másolva!
2012.03.01. 17:03
null
Romain Grosjean gyors volt a Lotusszal, amelynek megoldódtak a problémái (Fotó: Action Images)
Címkék
Az ismét üzemképes Lotus-Renault-val száguldó Romain Grosjean zárta az élen a Formula–1-es csapatok utolsó kollektív tesztelésének első napját Barcelonában. A Lotus pilótájához képest az első nyolc helyen záró pilóta bő egy másodpercen belül végzett. Bár a Lotus időeredménye még nem jelenti azt, hogy a futamot fog nyerni a csapat az idén, már az is örömteli, hogy ismét ott van a mezőnyben a Lotus, amely a jelek szerint valóban kijavította a múlt heti gyakorláson ugyanitt a kasztnin jelentkező hibát.

 

A nap első jó híre az volt, hogy a Lotus arany-fekete autója ismét körözött a Circuit de Catalunyán. Romain Grosjean délelőtt 36, délután 35 kört tett meg, s a csapat vezetői örömmel jelentették, hogy már nyoma sincs annak a meghibásodásnak, amely miatt a múlt heti négynapos tesztet hét kör után be kellett fejezniük.

A Kimi Räikkönen sikeréért szorítók megnyugodhatnak, a jelek szerint sikerült korrigálni azt a tervezési hibát, amely miatt a kasztni a múlt heti teszten ugyanitt az elsőkerék-felfüggesztésnél megroppant. A finn pilóta szombaton és vasárnap ül be az E20-asba, amellyel még egy napig gyakorol a GP2 francia bajnoka.

Aki a nap végén tett a második örömhírről is: a Lotus nemcsak, hogy működik, gyors is, fél órával a teszt vége előtt Grosjean maga mögé utasította az addig az élen álló Jenson Buttont. A francia négykörös menetet teljesített, méghozzá lágy gumikon, azaz hiba lenne arra következtetni, hogy a Lotus gyorsabb lenne a McLarennél – a Red Bullról nem is beszélve!

Grosjeannak a viszonylag kevés megtett köre ellenére sűrű napja volt, a Lotusnak értelemszerűen sokkal több tennivalója maradt a teszt záró napjaira, mint egyes csapatoknak, amelyek számos kerékcsere-gyakorlatot beiktattak a napi programjukba. A McLaren, a Toro Rosso és a Ferrari rengeteg boxkiállást elvégzett, ami általában arra utal, hogy a fontosabb feladatokat már elvégezte a csapat – ez különösen a Ferrari esetében meglepő, a maranellóiak ugyanis nehéz tesztidőszakot élnek meg.

Massa 100 kör fölé jutott, de ezzel nem volt egyedül, sőt jóval elmaradt a Mercedesszel fáradhatatlanul köröző Nico Rosbergtől és a Caterham-Renault-val továbbra is ismerkedő Vitalij Petrovtól. Az orosz az edzés utolsó perceiben azonban leállt a pályán, amiért piros zászlóval meg kellett szakítani a száguldást.

A Red Bull újabb szürke napot produkált, Mark Webber megbújt a középmezőnyben – a vb-címvédő istálló egyelőre nem akarja letörni a többiek hangulatát. Már csak azt nem tudjuk, várnak-e vele az Ausztrál Nagydíjig, vagy már ezen a héten robbantanak Barcelonában?

FORMULA–1-ES TESZT, BARCELONA
1. NAP
1. Romain Grosjean francia Lotus-Renault 1:23.252 72 kör
2. Jenson Button brit McLaren-Mercedes 1:23.510 63
3. Sergio Pérez mexikói Sauber-Ferrari 1:23.820 117
4. Mark Webber ausztrál Red Bull-Renault 1:23.830 102
5. Nico Rosberg német Mercedes 1:23.992 128
6. Jean-Éric Vergne francia Toro Rosso-Ferrari 1:24.216 113
7. Paul Di Resta brit Force India-Mercedes 1:24.305 98
8. Felipe Massa brazil Ferrari 1:24.318 105
9. Vitalij Petrov orosz Caterham-Renault 1:24.876 123
10. Pastor Maldonado venezuelai Williams-Renault 1:25.587 58
Az eredmények nem hivatalosak.
A MÁSODIK BARCELONAI TESZT TOVÁBBI BEOSZTÁSA
Péntek Szombat Vasárnap
RED BULL Vettel Webber Vettel
McLAREN Hamilton Button Hamilton
FERRARI Alonso Massa Alonso
MERCEDES Schumacher Rosberg Schumacher
LOTUS Grosjean Räikkönen
Räikkönen
FORCE INDIA Hülkenberg Di Resta Hülkenberg
SAUBER Kobajasi Pérez Kobajasi
TORO ROSSO Vergne Ricciardo Ricciardo
WILLIAMS Maldonado/Senna Senna Maldonado/Senna
CATERHAM Kovalainen Kovalainen
Petrov
HRT A teszt közben csatlakozik, beosztás nincs
NEM VESZ RÉSZT
MARUSSIA
Legfrissebb hírek
Ezek is érdekelhetik