A két mclarenes megismételte az egy héttel ezelőtti melbourne-i teljesítményét, és újra kibérelték maguknak az első rajtsort. Pedig a Q1 és a Q2 alapján még korántsem volt egyértelmű, hogy ez lesz az időmérő végeredménye. Az első etapban Mark Webber, a másodikban Kimi Räikkönen zárt az élen, míg Lewis Hamilton a záró rész elején futotta meg az 1:36.219-es körét, amely pole-t ért neki, pedig a végén kicsit el is fékezte magát.
A DRS-sel kombinált F-csatorna előnyét kihasználó Mercedesszel versenyző Michael Schumacher a visszatérése utáni legjobb eredményét érte el a harmadik hellyel, sőt nem sok kellett volna hozzá, hogy beférkőzzön a két McLaren közé. A Red Bullnál ezúttal is Mark Webber produkálta a jobb időt, bár Sebastian Vettel a keményebb keveréket használta a Q3-ban.
Kimi Räikkönen ezredre azonos időt ment Webberrel, ám mivel később futotta a kört, így 5. lett, ráadásul öt rajthelyes büntetése révén csak a 10. pozícióból indulhat.
A Ferrarinál ezúttal Felipe Massa közelebb volt Fernando Alonsóhoz, de a brazil végül nem tudott bekerülni a legjobb tízbe, nem úgy mint a sauberes Sergio Pérez. Ausztráliával ellentétben ezúttal a két HRT is ott lehet a rajtrácson, ugyanis 107 százalékon belül végeztek.
ELŐZMÉNYEK
A hétvége úgy indult, hogy a McLaren átmentette a jó formáját Ausztráliából, és Lewis Hamilton révén az élen zárta az első két szabadedzést. A Mercedes is folyamatosan ott volt az élmezőnyben, a harmadik tréningen pedig már Nico Rosberg bizonyult a leggyorsabbnak, jelezve, hogy velük is számolni kell a pole tekintetében. A Red Bulloktól és a Lotusoktól is várni lehetett, hogy ott lesznek tűzközelben, míg a Ferrarik továbbra is gyengélkednek.
Az már korábban biztossá vált, hogy Kimi Räikkönent a váltócseréje miatt öt rajthellyel hátrébb sorolják az időmérőn elért pozíciójához képest. Honfitársa, Heikki Kovalainen is így jár, még az Ausztráliában elkövetett szabálytalansága (a biztonsági autó mögött előzött) miatt.
A mezőnyből egyébként többen is Sepangban értek el áttörést jelentő eredményt: a legfontosabb talán Räikkönen első győzelme 2003-ból, de itt állt először dobogón Fernando Alonso és Jenson Button is. Sőt Alonso 2003-ban az első pole-ját is itt szerezte meg, míg Button Hamiltonhoz hasonlóan az első leggyorsabb körét érte el a Malajziai Nagydíjon.
Q1: WEBBERÉ AZ ELSŐ ETAP
Di Resta teljesítette a legkorábbi mért kört 1:38.190-nel, majd lassan érkeztek az élcsapatok képviselői is. Elsőként Hamilton futotta meg a leggyorsabb kört, majd nem sokkal később már csapattársa, Button iratkozott fel a legjobb idővel.
A Mercedesek közül először Rosberg ment gyors kört, és rögtön élre került, de Michael Schumacher nem sokkal később 1:37.538-cal átvette a vezetést. Felipe Massa továbbra is csalódást kelt, ekkor még az sem volt biztos, hogy továbbjut a Q2-be.
Vettel 1:45.287-tel indult, Webber pedig egy 11. hellyel, ám a német kinn maradt, és 1:38.102-t futott másodszorra, feljőve a 7. pozícióba. Hamilton közben elhagyta a pályát a 4-es kanyarnál, míg Button bejött a két Mercedes közé a 2. helyre.
Hét perccel az első etap vége előtt Massa, Petrov, Kovalainen, Glock, Pic, De La Rosa és Karthikeyan állt kieső helyen.
Button közben arra panaszkodott, hogy a 3. körben már eléggé kopnak a gumijai. Massa ismét kigurult és 1:38.381-gyel bejött a 11. pozícióba. Maldonado futott egy jó kört, amivel a negyedik helyig kapaszkodott előre. Az élmezőny már spórolt a gumikkal, míg Webber a keményebb keveréken 1:37.172-vel megfutotta a leggyorsabb kört.
Végül Vergne, Kovalainen, Petrov, Glock, Pic, De La Rosa és Karthikeyan számára ért véget az edzés, míg Massa a 15. helyen ment tovább. A két HRT ezúttal 107 százalékon belül zárt.
A Mercedes a hosszú egyenesekben továbbra is jól tudta kamatoztatni a gyorsaságát, míg a McLaren és a Red Bull a pálya középső szakaszában volt igazán jó.
Q2: RÄIKKÖNEN AZ ÉLRE SZÁGULD
Pérez jött ki először a második szakaszban, és 1:39.043-mal iratkozott fel a listára. Räikkönen 1:37.7-tel nyitott, ez az időeredmény akár már a tízbe jutáshoz is elég lehetett. Maldonado közben elhagyta a pályát, de a kavicságyat kikerülve vissza tudott jönni, bár az autója kicsit megrongálódott.
Rosberg gyors első két szektort futott, ám utána sárga zászló miatt vissza kellett vennie. Räikkönen tovább javítva az idején 1:36.715-tel állt az élre, Button két tizeddel lemaradva tőle még szintén 1:37-en belülre került. Őket Hamilton, Grosjean, Webber, Vettel, Rosberg és Schumacher követte. Alonso csak a tizedik volt az első gyors körök végén, míg Massa tízen kívül állt. Grosjean egy hibája ellenére is feljött negyediknek.
A két Ferrari javítani tudott, Alonso 1:37.389-cel fellépett a hatodik helyre, Massának azonban továbbra sem sikerült tartósan bennmaradni a legjobb tízben. A két Mercedes veszélybe került, de végül mindketten javítani tudtak, Rosberg a harmadik, Schumacher a negyedik helyre jött előre.
A kicsúszott Maldonado nem tudott beférkőzni a tízbe, csakúgy mint Massa, Senna, Di Resta, Ricciardo, Hülkenberg és Kobajasi. Pérez a tizedik helyen ment tovább, míg előtte Räikkönen, Button, Rosberg, Schumacher, Hamilton, Grosjean, Webber, Alonso, Vettel volt a sorrend.
Q3: MCLARENES ELSŐ SOR, SCHUMACHER LEGJOBB EREDMÉNYE
Räikkönen jött ki először, abban a reményben, hogy meg tudja ismételni a Q2-es körét. Alonso, Pérez és Schumacher nem jött ki, valószínűleg – csak egy mért kört teljesítve – gumit akartak spórolni.
Räikkönen 1:36.837-et futott elsőre, de utána először Button, majd Hamilton is elé került, mindketten 1:37-en belülre értek. Hamilton 1:36.219-cel állt az élre (ez volt a hétvége legjobb ideje), ráadásul hibázott is a gyors körében. Vettel majdnem egy másodperccel lemaradva csak a hatodik helyen nyitott.
Schumacher, Pérez és Alonso is kijött, a német 1:36.391gy-el a második helyre ugrott, míg Rosberg a negyedik pozíciót foglalta el. Schumacher feljött a második helyre, de Button a legvégén megelőzte, közben Webber a negyedik időt futotta. Räikkönen ezredre azonos időt produkált Webberrel, ám az ausztrál érte el előbb, így ő maradt a negyedik.
Vettel a keményebb gumikon is a hatodik helyet szerezte meg. Alonso talán fölöslegesen jött ki, így is csak Pérezt tudta megelőzni.
Így végül Hamilton, Button, Schumacher, Webber, Räikkönen, Vettel, Grosjean, Rosberg, Alonso, Pérez lett az első tíz sorrendje.
1. | Lewis Hamilton | brit | McLaren-Mercedes | 1:36.219 | átlag: 207.389 km/ó |
2. | Jenson Button | brit | McLaren-Mercedes | 1:36.368 | 0.149 mp h. |
3. | Michael Schumacher | német | Mercedes | 1:36.391 | 0.172 |
4. | Mark Webber | ausztrál | Red Bull-Renault | 1:36.461 | 0.242 |
5. | Kimi Räikkönen* | finn | Lotus-Renault | 1:36.461 | 0.242 |
6. | Sebastian Vettel | német | Red Bull-Renault | 1:36.634 | 0.415 |
7. | Romain Grosjean | francia | Lotus-Renault | 1:36.658 | 0.439 |
8. | Nico Rosberg | német | Mercedes | 1:36.664 | 0.445 |
9. | Fernando Alonso | spanyol | Ferrari | 1:37.566 | 1.347 |
10. | Sergio Perez | mexikói | Sauber-Ferrari | 1:37.698 | 1.479 |
11. | Pastor Maldonado | venezuelai | Williams-Renault | 1:37.589 | |
12. | Felipe Massa | brazil | Ferrari | 1:37.731 | |
13. | Bruno Senna | brazil | Williams-Renault | 1:37.841 | |
14. | Paul di Resta | brit | Force India-Mercedes | 1:37.877 | |
15. | Daniel Ricciardo | ausztrál | Toro Rosso-Ferrari | 1:37.883 | |
16. | Nico Hülkenberg | német | Force India-Mercedes | 1:37.890 | |
17. | Kobajasi Kamui | japán | Sauber-Ferrari | 1:38.069 | |
18. | Jean-Eric Vergne | francia | Toro Rosso-Ferrari | 1:39.077 | |
19. | Heikki Kovalainen* | finn | Caterham-Renault | 1:39.306 | |
20. | Vitalij Petrov | orosz | Caterham-Renault | 1:39.567 | |
21. | Timo Glock | német | Marussia-Cosworth | 1:40.903 | |
22. | Charles Pic | francia | Marussia-Cosworth | 1:41.250 | |
23. | Pedro de la Rosa | spanyol | HRT-Cosworth | 1:42.914 | |
24. | Narain Karthikeyan | indiai | HRT-Cosworth | 1:43.655 | |
* Mindketten öt rajthelyes büntetést kapnak. |
1. | Lewis Hamilton |
2. | Jenson Button |
3. | Michael Schumacher |
4. | Mark Webber |
5. | Sebastian Vettel |
6. | Romain Grosjean |
7. | Nico Rosberg |
8. | Fernando Alonso |
9. | Sergio Perez |
10. | Kimi Räikkönen |
11. | Pastor Maldonado |
12. | Felipe Massa |
13. | Bruno Senna |
14. | Paul di Resta |
15. | Daniel Ricciardo |
16. | Nico Hülkenberg |
17. | Kobajasi Kamui |
18. | Jean-Eric Vergne |
19. | Vitalij Petrov |
20. | Timo Glock |
21. | Charles Pic |
22. | Pedro de la Rosa |
23. | Narain Karthikeyan |
24. | Heikki Kovalainen |