Bár pénteken is fenyegették a felhők a csapatokat, végül egyik szabadedzésen sem esett az eső, ami szombatra megérkezett: 25 perccel a harmadik szabadedzés megkezdése előtt eredt el. Ezzel igazolta az időjósokat, akik csütörtökön azt mondták, a pénteki nap még száraz lesz, de aztán szombaton és vasárnap valószínűleg már elő kell venni az esőgumikat is.
Pénteken a két szabadedzést élen záró Lewis Hamilton remeklése mellett Kimi Räikkönen váltócseréje volt a fő téma, a finnt emiatt öt rajthellyel hátrébb sorolják az időmérőn elért pozíciójához képest. Honfitársa, Heikki Kovalainen is így jár, még az Ausztráliában elkövetett szabálytalansága (a biztonsági autó mögött előzött) miatt.
Az edzést megelőzően Bernie Ecclestone a formula1.com-on kiadott közleményében közölte, a csapatok többségével megegyezett a 2012-es idényben lejáró alapszerződés megújításáról: „Örömmel jelenthetem be, hogy a jelenlegi F1-es istállók többségével megegyeztünk a sportág jövőbeni gazdasági alapokiratáról. A McLaren, a Ferrari és a Red Bull is a szóban forgó csapatok között van. Ez az egyezmény biztosítja, hogy a jelenlegi Concorde-szerződés év végi lejárta után is szerepelni fognak a Formula–1-ben."
Elsőként Timo Glock ment ki a pályára a Marussiával, ő a keményebb slick gumikat választotta, a többiek intermediate abroncsokon száguldottak. Az edzés előtti eső elállt, de a pilóták úgy gondolták, nem árt az óvatosság.
A versenyzők szerint nagyon csúszós volt a pálya, ezért többen vártak még a próbakörükkel. A tízes kanyar volt még kifejezetten nedves, de Malajziában jellemzően hamar felszárad a pálya, ezért nem sürgették a kigurulást. Rosberg Mercedesén gőzerővel dolgoztak a szerelők: a német nem azért nem ment még ki, mert nem szeretett volna, valami hibát találtak az autóján.
A BBC megkérdezte Martin Whitmarsht, a McLaren csapatfőnökét Ecclestone bejelentéséről, de a vezető azt mondta, egyelőre inkább foglalkozzanak az időmérővel, mint az egyes csapatokkal történő jogi és anyagi egyezkedéssel…
A 18. percben is csendes volt még a pálya, senki sem akarta elkoptatni az intermediate gumijait, amelyek a száradó pályán néhány kör alatt tönkremehettek volna. Rosberg viszont menetkész autójával megtette kötelező próbakörét. A német slick gumikon ment körbe, és Bruno Senna is ezeken hagyta el a boxutcát az első hosszabb menetére.
A brazil első mért köre végén 1:43.721 percnél állt meg az óra. Másodikra másfél másodpercet javított, és az élcsapatok versenyzői is felvették a bukósisakjukat, s a kocsijukba ültek.
Senna harmadikra újabb egy másodpercet javított, már 1:41.3-mal állt. Többek között Alonso és Massa is a pályán volt már, a spanyol az első körével elmaradt Sennáétól. Pic lesodródott a pályáról, de utána folytatni tudta a száguldást. Senna 1:40.3-ra javított, míg Grosjean az első körével élre állt a Lotusszal (1:40.239).
Räikkönen ment a csapattársa után, a pálya első kétharmadában gyorsabb volt, de a végén a lassabban száradó szakaszon visszavett, és a 2. helyre jött be. Senna 1:39.622-vel visszavette a vezetést, a pálya egyre inkább gyorsult. Már Button is a kint volt.
Az edzés felénél, helyi idő szerint 13.30-kor sötétlett az ég, az összefüggő felhőréteg miatt nem bújt elő a nap.
A két Mercedes és a két Red Bull is a pályára hajtott, Vettel 1:38.888-cal állt az élre. Schumacher és Rosberg a 7. és a 8. helyre jött be, Webber a csapattársa elé érkezett 1:38.518-cal. Grosjean hat századdal maradt el az ausztráltól. Massa a 13., Alonso a 14. helyen állt.
Hamilton is elkezdte az első mért körét, a pénteki szabadedzéseket élen záró McLaren-pilóta azonban a 14-es kanyarban kicsúszott a kavicságyba – szerencséje volt, hogy folytatni tudta.
Webber 1:38.145-re javította a tréning legjobbját. Mindenki a keményebb keverékű gumikat használta, Maldonado ezeken vette át a vezetést 1:38.118-cal.
Senna váltott elsőként a lágyabb, közepesen kemény abroncsokra, miközben Vettel 1:38.024-et futott. Hamiltonnak továbbra sem volt mért köre.
Az egyenesekben a Mercedesek a leggyorsabbak, ami a DRS-sel kombinált F-csatornának (újabb elnevezése alapján W-csatornának) tudható be, de a Lotus sem sokkal marad el az „ezüst nyilaktól”.
Maldonado ismét képes volt gyorsabb kört menni Vettelnél, az idén remekre sikerült Williamsszel 1:37.455-ös kört futott. Negyedórával a vége előtt a versenyzők nagy része visszatért a boxba, hogy az utolsó percekre felkészüljön az időmérős szimulációjára – azaz rövid menetre a lágyabb gumikon, viszonylag könnyű autóval.
Senna felgyorsult a fehér betűs abroncsokon, csapattársa, valamint Vettel mögé a 3. helyre jött fel, majd visszatért a boxba.
Massa kipróbálta a Ferrari új légterelőjét, amellyel pénteken Alonso ment egy menetet.
Hamilton a boxban várakozott, az utolsó kilenc percben ő is kiment a pályára egy rövid próbálkozásra a lágyabb gumikon. Lehet, hogy ez az utolsó alkalom a slick gumikon ezen a hétvégén.
Hamilton első szektora jobb volt Maldonadóénál, majd a 13-as kanyaron is könnyen átjutott, a kör végén azonban 321 ezreddel elmaradt a venezuelaitól. A pálya megtelt autókkal, kezdődött az utolsó percek tűzijátéka.
Button 51 ezreddel megelőzte Maldonadót, Webber 1:37.338-val állt az élre, Vettel 1:37.320-at futott, s átvette a vezetést, míg Räikkönen bejött a két Red Bull mögé. Rosberg 1:36.877 perccel állt az élre.
A Mercedes pilótája Sepangban mindig is kiválóan versenyzett, ezzel is jelezve, hogy igenis esélyes élete első pole pozíciójára.
A Ferrarik közül Alonso a 13., Massa a 18. helyen zárt, a brazil csak a három kiscsapat versenyzőit előzte meg, Petrov pedig fél másodperccel maradt el az új kasztnival száguldó braziltól.
A Ferrarival nem kell számolni az időmérőn, amely előtt a Mercedes, a Red Bull és a McLaren versenyzői lehetnek esélyesek a pole-ra, de a Lotus és a Williams is meglepetést szerezhet – mindez persze a száraz pályás viszonyokra értendő, esőben bármi elképzelhető.
Az időmérő edzés magyar idő szerint 9 órakor kezdődik, kövesse az NSO-val!
1. | Nico Rosberg | német | Mercedes | 1:36.877 | átlag: 205.980 km/ó | 16 kör |
2. | Sebastian Vettel | német | Red Bull-Renault | 1:37.320 | 0.443 mp h. | 15 |
3. | Mark Webber | ausztrál | Red Bull-Renault | 1:37.338 | 0.461 | 12 |
4. | Kimi Räikkönen | finn | Lotus-Renault | 1:37.356 | 0.479 | 13 |
5. | Romain Grosjean | francia | Lotus-Renault | 1:37.382 | 0.505 | 13 |
6. | Jenson Button | brit | McLaren-Mercedes | 1:37.404 | 0.527 | 12 |
7. | Pastor Maldonado | venezuelai | Williams-Renault | 1:37.455 | 0.578 | 13 |
8. | Michael Schumacher | német | Mercedes | 1:37.663 | 0.786 | 15 |
9. | Lewis Hamilton | brit | McLaren-Mercedes | 1:37.776 | 0.899 | 8 |
10. | Kobajasi Kamui | japán | Sauber-Ferrari | 1:37.977 | 1.100 | 17 |
11. | Bruno Senna | brazil | Williams-Renault | 1:38.091 | 1.214 | 20 |
12. | Sergio Perez | mexikói | Sauber-Ferrari | 1:38.178 | 1.301 | 15 |
13. | Fernando Alonso | spanyol | Ferrari | 1:38.246 | 1.369 | 17 |
14. | Nico Hülkenberg | német | Force India-Mercedes | 1:38.285 | 1.408 | 16 |
15. | Daniel Ricciardo | ausztrál | Toro Rosso-Ferrari | 1:38.423 | 1.546 | 13 |
16. | Jean-Eric Vergne | francia | Toro Rosso-Ferrari | 1:38.640 | 1.763 | 11 |
17. | Paul di Resta | brit | Force India-Mercedes | 1:38.794 | 1.917 | 18 |
18. | Felipe Massa | brazil | Ferrari | 1:39.209 | 2.332 | 16 |
19. | Vitalij Petrov | orosz | Caterham-Renault | 1:39.704 | 2.827 | 15 |
20. | Heikki Kovalainen | finn | Caterham-Renault | 1:40.189 | 3.312 | 14 |
21. | Charles Pic | francia | Marussia-Cosworth | 1:41.901 | 5.024 | 14 |
22. | Timo Glock | német | Marussia-Cosworth | 1:42.007 | 5.130 | 14 |
23. | Pedro de la Rosa | spanyol | HRT-Cosworth | 1:42.464 | 5.587 | 14 |
24. | Narain Karthikeyan | indiai | HRT-Cosworth | 1:43.378 | 6.501 | 17 |