A forróság nem csillapodott Sepangban az első edzés után, a levegő változatlanul 33 fokos árnyékban, az aszfalt hőmérséklete pedig már 45 fok. A csapatoknak adott információ szerint az eső esélye már nem akkora, mint negyedórával a tréning megkezdése előtt.
A Williamsnél Bruno Senna visszaült az autójába, amelyet délelőtt a finn Valtteri Bottas vezetett, így a versenyre nevezett mezőny vesz részt a második tréningen.
Elsőként Timo Glock hagyta el a boxutcát a Marussiával, a németet az első edzésen a pályán félreálló Karthikeyan követte.
Az első percekben 18-an is a pályára hajtottak, s szinte mindenki azonnal mért körbe is kezdett, elmaradtak a próbakörök. Alonso volt a kakukktojás, a spanyol visszament a boxba.
Glock 1:46-tal kezdett, Grosjean 1:43-mal átvette a vezetést. Webber 1:41.144-gyel állt az élre, öt perc elteltével a két McLaren, a két Caterham és Vettel maradt csak a boxban.
Vergne 1:40.529-cel vezetett, őt Ricciardo előzte meg, a Toro Rossónak igyekeznie is kell, mert az első edzés alapján nem fekszik az autójának a pálya. A Sauber is gyengélkedett az első edzésen, akárcsak a Ferrari. A Williams viszont itt is erősnek tűnik, igaz, a szabadedzésen az üzemanyaggal variálhatnak a csapatok, ezért nem egyértelmű, hogy az időlistán kialakult sorrend egyben valósághű erősorrend is.
Schumacher a 9. percben 1:39.867-tel állt az élre.
A délelőtti edzésen csak a két Caterham-pilóta használta mért körön a lágyabbik gumit, amely ezúttal az egy hete keményebbként az autóra tett közepes keverék fehér felirattal és csíkkal.
A mezőny továbbra is a szürke feliratú keményebb gumikat használja, Hamilton 1:39.611-gyel vette át a vezetést 13 perc elteltével. A Caterham jelentése szerint sokkal rosszabb az aszfalt tapadása, mint az első edzésen. Hamilton 1:38.921 perces ideje közel egy másodperccel gyengébb a délelőtti legjobbjánál.
Alonso feljött a második helyre, miközben Vettel is elhagyta a boxutcát. Az első 17 perc után csak a két Caterham váratott magára. Vettel első köre a második helyre volt elég, 7 tizeddel Hamilton mögött.
A 20. perchez közeledve elcsendesedett a pálya, de aztán egyre több autóra felkerültek a lágyabb gumik, Vergne 444 ezredre megközelítette Hamiltont, míg Ricciardo 1:38.853-mal át is vette a vezetést.
A Pirelli először szállít kemény és közepesen kemény abroncsot egy versenyre, de tudni kell, hogy az idei kemény keverék lágyabb a tavalyi közepesnél is, mert a szállító szerint így nagyobb a stratégiai variációs lehetőség. A Pirelli szerint Malajziában is két-három boxkiállásra lehet számítani, és csapatonként eltérhet, melyik keveréket használják többször.
SZOMBAT |
6.00–7.00: 3. szabadedzés |
9.00–10.00: időmérő edzés |
VASÁRNAP |
10.00: a verseny rajtja |
Az NSO az összes edzésről, valamint a versenyről is élő tudósításával számol be. |
Webber a lágyabb keveréken száguldott,két tizedre megközelítette Hamiltont, aki lefutott az útról, de az aszfaltozott bukótérről vissza tudott menni. Ez a különbség a kavicságyas menekülőzónákkal ellátott Melbourne és a Tilke-féle pályák között, sokak szerint utóbbiak nem büntetik meg eléggé a vezetői hibákat.
A Mercedes párosa hosszú menetet teljesített, Rosberg és Schumacher, akárcsak délelőtt, a gumik kopásának enyhítésére törekedett a beállítások változtatásával. Ha sikerül megtalálniuk az egyensúlyt, a versenyen végig gyorsak lehetnek, és reményeik szerint a dobogó közelébe érhetnek. Schumacher 40 perccel az edzés megkezdése után a 10., Rosberg a 11. volt
Kobajasi Sauberéről a boxban lekerült a hátsó légterelő, a csapat a váltót bütykölte – Péreznek Ausztráliában ki kellett cserélni a váltóját, lehet, hogy a japán is így jár majd.
Alonso közben a közepesen kemény (azaz lágyabb) keverékű gumival feljött a második helyre, 38 ezreddel Ricciardo mögé.
Hamilton megközelítette kettejüket, majd 1:38.816-tal eléjük is került, miközben Räikkönen új készlet kemény keverékű gumival legjobb első szektort futott, és a 10. helyre jött fel. A 7. helyen álló Vettel a lágyabb gumikon száguldva autója rossz egyensúlyára panaszkodott, és be is ment a boxba. Hamilton 1:38.617-tel tovább javított, miközben Button feljött a 3. helyre.
Hátul a három kis csapat között változatlan volt az erősorrend: a Caterham versenyzői 7-9 tizeddel az utolsó középcsapat mögött vannak, de van egy másodperc előnyük a Marussiával szemben. A HRT lemaradása további másfél-két másodperc, utóbbi pilótáinak nehéz lesz a 107 százalékos határon belülre kerülniük.
Button a lágyabb gumikon 57 ezredre megközelítette csapattársát, az edzésből 37 perc maradt. Három perccel később Schumacher 1:38.533 perccel átvette a vezetést. Rosberg első gyors köre a fehér feliratú gumikon a 4. helyre volt elég jó.
Az FIA szerint biztos, hogy szabályos a Mercedes légterelője |
1. szabadedzés: Hamilton Sepangban is tartja a McLaren jó formáját |
Fél órával a zárás előtt Button a közepes gumikon a két ezredre feljött Schumacherre, Hamilton autójára is felkerültek a lágyabb gumik. A múlt heti pole pozíciós 2 századdal megelőzte Schumachert. Egy lassabb kör után ismét odalépett, és 1:38.172-re javított. Ezzel már alig maradt el délelőtti legjobbjától, amelyet a keményebb keveréken ért el.
Massa közben csak szenvedett a lágyabb gumikon, nem tudott javítani korábbi eredményén, visszament a boxba. A Red Bull pilótái nem mentek rövid meneteket a lágyabb gumikon, Webber és Vettel is körülbelül tíz körön át maradt kint a pályán.
Az utolsó negyedórára a mezőny nagy része teletankolt autóval tért vissza a pályára, az esőfelhők távol maradtak a pályától. Kovalainen a boxban maradt, Glock elé került a rangsorban. Petrovtól (aki fél másodpercre volt a Sauber pilótáitól) ugyanakkor közel egy másodperccel elmaradt.
Az edzés végén a Red Bull pilótái a keményebb keveréken köröztek, a többiek a lágyabbakat választották. A legjobb köridők már nem változtak meg.