A szabadedzésen elsőként Jean-Eric Vergne hagyta el a boxutcát, Heikki Kovalainen követte, majd a versenyzők mindegyike a pályára igyekezett próbakörére, amelyet követően a boxba hajtott.
A levegő 33 fokos árnyékban, a 75 százalékos páratartalom miatt azonban nehéz a légzés, s az ember legalább 40 fokosnak érzi a hőséget.
A Pirelli Malajziába elhozta a szürke feliratú kemény gumikeverékét, a pilóták egyelőre ezt használták – a másik lehetőség a közepesen kemény a fehér betűkkel, a múlt héten Melbourne-ben ez volt a keményebb keverék, ezúttal ez a lágyabbik.
PÉNTEK |
7.00–8.30: 2. szabadedzés |
SZOMBAT |
6.00–7.00: 3. szabadedzés |
9.00–10.00: időmérő edzés |
VASÁRNAP |
10.00: a verseny rajtja |
Az NSO az összes edzésről, valamint a versenyről is élő tudósításával számol be. |
Hét perc elteltével csak Hamilton nem ment még ki a pályára. A McLaren pilóta sem várt sokáig. A Williams-istálló kihasználta a szabadedzés adta lehetőséget, és beültette autójába tartalék pilótáját, a tavaly GP3-as bajnokságot nyerő finn Valtteri Bottast, aki Bruno Senna autójában száguldott.
Szintén új a Ferrarinál Massa autója, a brazil panaszai után léptek az olaszok, és kicserélték a 6-os számú vörös autó kasztniját.
A Caterham jelentése szerint a második edzésre esőt várnak a csapatok, ezért mindenki megpróbálja a lehető leghatékonyabban kihasználni az első 90 percet.
Timo Glock 1:44.935 perccel jegyezte a sepangi hétvége első mért körét. Egy éve Webber 1:37.651-gyel zárta az első tréninget Glock másfél másodperccel javított, Di Resta is futott mért kört, de a skót nem teljes erőbedobással, elmaradt a Marussiától.
Button érkezett a pályára, első mért köre 1:39.323 perc volt a kemény gumin.
A Red Bull vezetői elmondták, az FIA csütörtöki állásfoglalását követően elfogadták, hogy szabályos a Mercedes hátsó légterelője, és elkezdték kidolgozni saját légcsatornájukat a hátsó vezetőszárnyon.
Räikkönen első köre 1:39.128 perc volt a Lotusszal. A finn kilenc éve itt nyert először, az első rajtsort mostani csapatának (még Renault-ként) akkori pilótái, Alonso és Jarno Trulli foglalták el. Kimi csapattársa, Grosjean lassan gurult körbe a pályán, az arany-fekete autó jobb hátsó kerekének furcsa viselkedésére panaszkodott.
A versenyzők közül egyedül Petrov kezdte meg második motorját a malajziai szabadedzésen, a Caterham pilótájának első erőforrása az Ausztrál Nagydíj alatt hibásodott meg. A többiek a múlt héten használt erőforrásukkal száguldanak, de még lesz lehetőségük a váltásra.
Schumacher 1:39.083-mal az élre állt, miközben Grosjeant begurították a boxba. Remélhetőleg nem olyan strukturális hiba van a Lotus hátsó kerekénél, mint amelyet télen az első kerekeknél tapasztaltak, s amely miatt a csapat az első barcelonai tesztet kihagyta. Azt a problémát a szénszálas felfüggesztési elem alumíniumra cserélésével oldották meg, ami nem fog menni egy-két nap alatt.
Schumi 1:38.826-ra javított, majd Hamilton állt az élre 1:38.598-cal.
35 perc elteltével Hamilton, Schumi, Rosberg, Räikkönen, Button, Webber, Massa volt a sorrend, majd Vettel az élre ugrott 1:38.535-tel. Hamilton 1:38.021-gyel válaszolt, de többször is elfékezte magát.
Bruno Senna a brit Sky televíziónak nyilatkozva elmondta, a csapat jelenlegi tervei szerint Bottas mindig az ő autójával kap majd lehetőséget a pénteki szabadedzéseken.
Massát Hülkenberg és Maldonado is megelőzte a listán. Grosjean Lotusát megvizsgálta a csapat, s miután semmi rendellenességet sem talált, visszaküldte a francia pilótát a pályára.
Karthikeyan a HRT-vel az Ausztrál GP-t idézte: leállította műszaki hibás autóját a pályán. A fehér autót félretolták a pályabírók, így nem volt szükség a tréning piros zászlós megszakítására.
Az edzés felénél Mike Gascoyne, a Caterham műszaki vezetője jelezte: eső közeledik a pálya felé. A csütörtöki jelentések szerint tíz százalék a pénteki eső esélye nap közben, míg a szombati és a vasárnapi sansz 60 százalék. Persze Malajziát és az időjárást általában ismerve nem lenne meglepő, ha csak pénteken esne…
Grosjean feljött az 5. helyre, jelezve, valóban nincs ok az aggodalomra a Lotusnál. Räikkönen a 7. helyen állt, miközben Alonso a 15. pozícióra jött fel a Ferrarival.
Fél órával a tréning vége előtt 40 fokosra emelkedett az aszfalt hőmérséklete, a pálya fölötti eget egyre inkább beborították a felhők.
Massa a jobb első kerekének vibrálására panaszkodott, ami a célegyenes végi blokkolásos fékezés után nem csoda. Mentségére szóljon, percekkel korábban Alonso ugyanott ugyanígy elfékezte magát.
Bottas Maldonado előtt, a 11. helyen állt, 25 perc maradt hátra. A közepesen kemény gumikat még senki sem próbálta ki.
A Mercedesnél eljutottak arra a pontra, hogy a hátsó kerekek erősen kopni kezdtek, a csapat igyekezett megoldást találni a problémára, amely a tavalyi idényt és az idénynyitót is problémássá tette a számára.
A BBC rádiós szakkommentátora, Jaime Alguersuari ma 22 éves. A Toro Rossótól két és fél idény után kitett spanyol F1-es versenyzői pályafutásának talán végleg vége ennyi idősen. „Utódjai”, Vergne és Ricciardo a 16. és a 17. helyen álltak, a Toro Rossótól a barcelonai tesztek alapján ezen a pályán nemigen várhatunk többet.
A kopott kemény keverékű gumikon senki sem nagyon tudott javítani eredményén, mindenki hosszú meneteket teljesített, hogy ráérezzen, milyen mértékben kopnak az abroncsok. Tíz perccel az edzés vége előtt is többen csúszkáltak, jelezve, hogy a gyengébb időeredmények nem jelentik azt, hogy a versenyzők visszavettek volna. Csupán annyi történt, hogy a kopott gumikon már nem tudtak javítani legjobbjukon.
Button autójában olajszivárgást diagnosztizáltak a McLaren szerelői, a melbourne-i győztes edzése véget ért. A Red Bullnál Webber autóján dolgoztak nagy erőbedobással.
A mezőnyből elsőként Kovalainen váltott a lágyabb gumikra, de az egyik kanyart elrontotta, és a kerékvetőre futva eltörte az első légterelőjét. A finn a 17. helyen állt, a Marussiákon és a HRT-ken kívül Ricciardót, Petrovot és Pérezt előzte meg.
Webber az utolsó percekre visszatért a pályára, de természetesen nem tudott javítani időeredményén.
A második szabadedzés 7 órakor kezdődik, kövesse azt is az NSO-val!
1. | Lewis Hamilton | brit | McLaren-Mercedes | 1:38.021 | átlag: 203.576 km/ó | 19 kör |
2. | Sebastian Vettel | német | Red Bull-Renault | 1:38.535 | 0.514 mp h. | 21 |
3. | Nico Rosberg | német | Mercedes | 1:38.813 | 0.792 | 21 |
4. | Michael Schumacher | német | Mercedes | 1:38.826 | 0.805 | 19 |
5. | Romain Grosjean | francia | Lotus-Renault | 1:38.919 | 0.898 | 17 |
6. | Mark Webber | ausztrál | Red Bull-Renault | 1:39.092 | 1.071 | 20 |
7. | Kimi Räikkönen | finn | Lotus-Renault | 1:39.128 | 1.107 | 22 |
8. | Paul di Resta | brit | Force India-Mercedes | 1:39.298 | 1.277 | 23 |
9. | Jenson Button | brit | McLaren-Mercedes | 1:39.323 | 1.302 | 15 |
10. | Nico Hülkenberg | német | Force India-Mercedes | 1:39.440 | 1.419 | 19 |
11. | Valtteri Bottas | finn | Williams-Renault | 1:39.724 | 1.703 | 23 |
12. | Pastor Maldonado | venezuelai | Williams-Renault | 1:39.783 | 1.762 | 23 |
13. | Felipe Massa | brazil | Ferrari | 1:39.896 | 1.875 | 16 |
14. | Kobajasi Kamui | japán | Sauber-Ferrari | 1:39.910 | 1.889 | 21 |
15. | Fernando Alonso | spanyol | Ferrari | 1:39.980 | 1.959 | 23 |
16. | Jean-Eric Vergne | francia | Toro Rosso-Ferrari | 1:40.099 | 2.078 | 23 |
17. | Heikki Kovalainen | finn | Caterham-Renault | 1:40.247 | 2.226 | 19 |
18. | Daniel Ricciardo | ausztrál | Toro Rosso-Ferrari | 1:40.469 | 2.448 | 23 |
19. | Vitalij Petrov | orosz | Caterham-Renault | 1:40.857 | 2.836 | 25 |
20. | Sergio Perez | mexikói | Sauber-Ferrari | 1:41.085 | 3.064 | 23 |
21. | Timo Glock | német | Marussia-Cosworth | 1:43.170 | 5.149 | 18 |
22. | Charles Pic | francia | Marussia-Cosworth | 1:44.580 | 6.559 | 14 |
23. | Narain Karthikeyan | indiai | HRT-Cosworth | 1:45.360 | 7.339 | 8 |
24. | Pedro de la Rosa | spanyol | HRT-Cosworth | 1:45.528 | 7.507 | 18 |