Romain Grosjean egymás után a második tesztnapon bizonyult a leggyorsabbnak, így nem csoda, hogy rendkívül elégedett volt péntek este. A francia pilóta szerint az 1:22.614-es ideje a KERS-nek és a DRS-nek köszönhető, valamint annak, hogy megfelelő mennyiségű üzemanyag volt Lotusában. A 25 éves, svájci születésű versenyző önbizalmát növelheti, hogy a délután során remekül sikerült a versenyszimulációja, az 59 kör során csak tankolni állt ki a boxba, váltogatta a kemény és a lágy gumikat, és volt egy 24 körös szakasza, amely során két másodpercen belül autózott.
„Érdekes volt, régen ültem ilyen sokat az autóban. A Pirelli-gumik kopását nagyban befolyásolja a pilóták vezetési stílusa, és most lehetőségem volt felmérni, hogy az enyém hogyan hat az abroncsokra. Örömmel tapasztaltam, hogy végig megbízhatók maradtak, a minőségük nem romlott nagymértékben. Ez nagyon biztató Melbourne előtt” – nyilatkozta Grosjean.
Lewis Hamilton csak a két Williams-pilótánál volt gyorsabb, mégis feldobottan nyilatkozott.
„Azt hiszem, erős autónk van. Ha azt nézem, mennyi üzemanyaggal köröztem, a többiekhez viszonyítva viszonylag jó időket mentem. Biztos vagyok benne, hogy versenyképesek leszünk, és a dobogós helyekért küzdünk majd” – mondta a brit, aki azt is elmondta, hogy a Melbourne-i idényrajt előtt már nem próbálják ki a McLaren-Mercedest kevésbé megtankolva.
Hamilton derűlátását fokozza, hogy szerinte jóval előrébb tartanak, mint egy évvel ezelőtt ilyenkor.
„Tavaly úgy érkeztünk Melbourne-be és szereztünk ott második helyet, hogy feleannyi kilométert sem tettünk meg a tesztelések során, mint a többiek. Most viszont annyit mentünk, mint mások, így jobban megismertük az autót” – tette hozzá Hamilton.
Az Ausztrál Nagydíj előtt már csak két napot tesztelhetnek a vb-mezőny tagjai (szombaton és vasárnap), Sebastian Vettel azonban még nem kíván ítéletet mondani a Red Bull RB8-asáról. Szerinte a hétvége után már sokkal tisztább lesz a kép, szombaton például csapattársa, Mark Webber már egy továbbfejlesztett alvázzal rendelkező kocsival körözhet.
„Van pár alkatrész, amit a következő két napban próbálunk ki, ezután okosabbak leszünk. Mindenki hasonló helyzetben van. A tesztelések utolsó napjai rendkívül fontosak, hiszen ilyenkor már olyan autót vezethetsz, amely sokkal inkább hasonlít arra, amellyel az első versenyen végül elindulsz. Remélhetőleg teszünk egy újabb kis lépést előre, és akkor elégedettek lehetünk” – mondta a legutóbbi két szezont megnyerő német kiválóság.
Michael Schumacher csak 79 kört tett meg a Mercedesszel, ráadásul kétszer miatta kellett meglengetni a piros zászlót. A hétszeres világbajnok klasszis ennek ellenére jó hangulatban értékelte a nap történéseit.
„Reggel nehezen indultak a dolgok, kétszer saját magunkat állítottuk meg, majd mások miatt jött a piros zászló. Délután már minden rendben ment, a mai napra tervezett munka döntő részét elvégeztük, szóval minden oké – mondta a 43 éves német, aki azért hozzátette, hogy a gumikopás tekintetében van még mit fejlődniük. – Mindenkinél elhasználódnak a gumik. Nem tudom, hogy mi a többiekhez viszonyítva hol állunk ebben, de azt vettem észre, hogy másoknál kisebb problémát okoz. Szóval ebben mindenképpen javulhatnánk.”
Fernando Alonso a negyedik legjobb időt produkálta, a Ferrari részéről Pat Fry osztotta meg véleményét. Szerinte elfogadható állapotban van az autójuk.
„Mindig örömteli, ha fél másodperccel gyorsabb vagy körönként a többieknél úgy, hogy hatvankilónyi üzemanyag van a kocsiban – mondta a technikai igazgató. – Sokat kell még persze dolgoznunk. Négy új fejlesztést tesztelünk a következő napokban. Ma többféle gumikeveréket kipróbáltunk, hosszabb-rövidebb távokon. Néhány nagyon gyorsan kopott, néhány viszont nagyon jól »viselkedett«.”
A 2012-es F1-es idény két hét múlva, az Ausztrál Nagydíjjal kezdődik.
2. NAP | |||||
1. Romain Grosjean | francia | Lotus-Renault | 1:22.614 | 124 kör | |
2. Jean-Éric Vergne | francia | Toro Rosso-Ferrari | 1:23.126 | +0.512 | 31 |
3. Sebastian Vettel | német | Red Bull-Renault | 1:23.361 | +0.747 | 85 |
4. Fernando Alonso | spanyol | Ferrari | 1:23.447 | +0.833 | 125 |
5. Heikki Kovalainen | finn | Caterham-Renault | 1:23.828 | +1.214 | 104 |
6. Kobajasi Kamui | japán | Sauber-Ferrari | 1:23.836 | +1.222 | 77 |
7. Nico Hülkenberg | német | Force India-Mercedes | 1:23.893 | +1.279 | 33 |
8. Michael Schumacher | német | Mercedes | 1:23.978 | +1.364 | 79 |
9. Lewis Hamilton | brit | McLaren-Mercedes | 1:24.111 | +1.497 | 65 |
10. Bruno Senna | brazil | Williams-Renault | 1:24.925 | +2.311 | 48 |
11. Pastor Maldonado | venezuelai | Williams-Renault | 1:25.801 | +3.187 | 20 |
Szombat | Vasárnap | |
RED BULL | Webber | Vettel |
McLAREN | Button | Hamilton |
FERRARI | Massa | Alonso |
MERCEDES | Rosberg | Schumacher |
LOTUS | Räikkönen | Räikkönen |
FORCE INDIA | Di Resta | Hülkenberg |
SAUBER | Pérez | Kobajasi |
TORO ROSSO | Ricciardo | Ricciardo |
WILLIAMS | Senna | Maldonado/Senna |
CATERHAM | Kovalainen | Petrov |
HRT | A teszt közben csatlakozik, beosztás nincs | |
NEM VESZ RÉSZT | ||
MARUSSIA |