„Mindenképp felvetjük ezt, mert senkinek sem jó, ha így néznek ki az autók – mondta Charlie Whiting, az FIA versenyigazgatója. – Nem tudhattuk, hogy ez fog kisülni belőle, de attól tartok, mire megtaláljuk a megoldást, mindenki hozzászokik ahhoz, hogy így néznek ki a kocsik."
Az új megoldás oka az a szabálymódosítás, amely szerint a gépek orrkúpjának legmagasabb pontja nem lehet a talajhoz képest 550 milliméternél magasabban, a pilótafülke nyílásának legalacsonyabb pontja viszont 625 milliméterre kell, hogy legyen a talajtól. Ennek oka, hogy a tavalyi évre az autó alatti rész aerodinamikai hatásának növelése érdekében annyira felemelték a négykerekűk orrát, hogy már magasabban voltak, mint a pilótafülke nyílásának egyes pontjai, ami oldalirányú ütközésnél veszélyt jelentett volna a versenyző fejére.
Így viszont, a 7.5 centiméteres különbség kötelezővé tételével sokkal kisebb a valószínűsége annak, hogy az autó orra a váz felett a pilóta fejének ütközzön.
A lépcsőzetes orral a csapatok elérték, hogy a kocsi alá kerülő levegő aerodinamikai hatása alig csökkent. A McLaren esetében az orr már korábban lehajlik, meredekebben zuhan az íve, ami kevesebb levegőt jelent az alsó rész felé, de ezzel együtt alacsonyabbra kerül az autó tömegközéppontja is.