F1: az FIA szerint biztos, hogy szabályos a Mercedes légterelője

Vágólapra másolva!
2012.03.22. 13:20
Címkék
A Nemzetközi Automobil-szövetség csütörtökön megerősítette, hogy legális a Mercedes DRS-sel aktivált F-csatornája, így lezártnak tekinthető az eszköz körül kialakult vita. A Lotus-istálló az Ausztrál Nagydíjon fontolgatta a gépátvételen zöld utat kapó W03-as eredményeinek megóvását, de miután Nico Rosberg és Michael Schumacher is pont nélkül zárt, a feljelentés elmaradt, és a csapat a Red Bull-lal együtt erre a hétre kért határozott állásfoglalást az FIA-tól.

„A Mercedes rendszere teljesen passzív, nincsenek mozgó elemek, semmi köze a felfüggesztéshez és a kormányműhöz, nem látom azt a szabályt, amely mindezt megtiltaná" – mondta Malajziában Charlie Whiting, az FIA versenyigazgatója, miközben Norbert Haug, a Mercedes sportigazgatója megerősítette, hogy az autó az Ausztrál után a Malajziai Nagydíj gépátvételén is átment.

A Lotus és a Red Bull még mindig választhatja az óvást, amelynek révén az ügy az FIA fellebbviteli testületéhez kerül. Vagy beletörődnek a helyzetbe, és kialakítják saját rendszerüket.

A Mercedes rendszerének lényege, hogy a DRS aktiválásakor a légáramlatot a hátsó vezetőszárny oldalán kialakított résen keresztül a levegőt az első légterelőhöz vezetik, amelynek szintén csökken a légellenállása, így növekszik a végsebesség.

Ross Brawn szerint a Lotus és a Red Bull problémázásának valódi háttere a többi csapat kipufogórendszere szabálytalan kialakításának háttérbe szorítása volt.

„Az, hogy most a mi megoldásunk került reflektorfénybe, háttérbe szorítja a többiek kipufogórendszereit, amelyek köszönő viszonyban sincsenek a szabályalkotók szándékaival" – mondta.

Legfrissebb hírek
Ezek is érdekelhetik