„A Mercedes rendszere teljesen passzív, nincsenek mozgó elemek, semmi köze a felfüggesztéshez és a kormányműhöz, nem látom azt a szabályt, amely mindezt megtiltaná" – mondta Malajziában Charlie Whiting, az FIA versenyigazgatója, miközben Norbert Haug, a Mercedes sportigazgatója megerősítette, hogy az autó az Ausztrál után a Malajziai Nagydíj gépátvételén is átment.
A Lotus és a Red Bull még mindig választhatja az óvást, amelynek révén az ügy az FIA fellebbviteli testületéhez kerül. Vagy beletörődnek a helyzetbe, és kialakítják saját rendszerüket.
A Mercedes rendszerének lényege, hogy a DRS aktiválásakor a légáramlatot a hátsó vezetőszárny oldalán kialakított résen keresztül a levegőt az első légterelőhöz vezetik, amelynek szintén csökken a légellenállása, így növekszik a végsebesség.
Ross Brawn szerint a Lotus és a Red Bull problémázásának valódi háttere a többi csapat kipufogórendszere szabálytalan kialakításának háttérbe szorítása volt.
„Az, hogy most a mi megoldásunk került reflektorfénybe, háttérbe szorítja a többiek kipufogórendszereit, amelyek köszönő viszonyban sincsenek a szabályalkotók szándékaival" – mondta.