Fernando Alonso a téli tesztelés lezárását követően a Ferrari maranellói főhadiszállására utazott, ahol a csapat tagjainak elmondta, nem olyan borzasztó a helyzet, ahogy azt Pat Fry technikai igazgató vázolta a barcelonai tesztelést követően. A szakember szerint a Scuderiának nincs esélye arra, hogy a vb első szakaszában dobogós helyezésekért küzdjön.
KÖSZÖNJÜK, HOGY SZAVAZOTT!
„Az új autó kialakításából eredően nehéz megértenünk, hogyan hozhatjuk ki belőle a maximumot, s ezért kicsit el van keseredve a csapat. Persze egyelőre így is csak sejtjük, hol tartunk, de szerintem sokan túlzásba viszik az aggódást – mondta Alonso. – A Ferrarira sokkal többen figyelnek, mint a Red Bullra, amely világbajnokként az utolsó tesztnapon alig ment ki a pályára, és a múlt héten a leggyengébb időeredményt érte el. Ezekről mégsem beszél senki sem."
A spanyol, aki Felipe Massához hasonlóan Barcelonában el volt tiltva a sajtótól, hozzátette: biztos benne, hogy a Ferrari minden tagja, „a visszapillantó tükröt gyártótól a kerékpisztoly kezelőjéig" azon dolgozik, hogy megoldódjanak a problémák, és a Ferrari ismét az élmezőnybe kerüljön.
A fő cél a Red Bull utolérése lenne, s az osztrák csapatról az a hír járja, hogy annyira nem váltak be az utolsó tesztre elvégzett újításai, hogy az alakulat az első két versenyen inkább az első két teszten kipróbált konfigurációt veti majd be, mert az újon még finomítani kell. Azon ugyanis a kipufogó agresszív kialakítása miatt a motorból érkező gázok túl közel kerülnek a hátsó kerekekhez, ami felgyorsítja a kopást, és a köridők gyorsan romlanak. Ugyanezt a McLaren is tapasztalta még a jerezi teszten, de azóta megoldotta.
„Nem akarok rosszmájú lenni, inkább azért örülünk a Red Bull barcelonai problémáinak, mert teljesen elterelte a figyelmet a mi fejlesztéseinkről, ránk senki sem volt kíváncsi – mondta Jenson Button, a McLaren pilótája. – Nem tudjuk, mit tud a Red Bull, de úgy érzem, nem lesz meg az a teljesítménybeli fölénye, mint az előző két idényben."
Akármi is az igazság a Red Bull felkészülését illetően, Sebastian Vettel tisztában van vele, hogy mindenki őt tekinti a világbajnoki cím fő esélyesének, és együtt is tud élni a gondolattal. „Mindig az előző idény legjobbja a favorit, így most én számítok annak – mondta Vettel. – Az előző két évben nagyon okos megoldásoknak köszönhetően tudtunk a többiek előtt maradni, s bár tavaly nem volt annyival jobb autónk a többiekénél, mint 2010-ben, a csapat erősebbé vált, és minden simábban történt. Ám a többi istálló a szabályváltoztatásoknak és a gépeink másolásának köszönhetően is egyre közelebb kerül hozzánk."
A német hozzátette: az idény végén a csapat készített egy listát arról, min lehetne még javítani, és maga sem hitte el, milyen hosszúra sikerült a felsorolás. „Nem tehetem meg, hogy bármit is félvállról vegyek, mert szomorú lennék, ha a lazaságom miatt nem sikerülne valami" – tette hozzá Vettel.
Némiképp a Red Bullhoz kötődő hír, hogy az osztrák vállalat második csapatától, a Toro Rossótól elbocsátott Jaime Alguersuari Angliában kapott munkát, a BBC rádiós közvetítéseinek szakkommentátora lesz.
Luca di Montezemolo, a Ferrari elnöke döbbenten értesült és dühösen beszélt arról, hogy a Formula–1-es csapat új autója a tesztelésen mutatott teljesítménye alapján az idény elején esélytelennek tűnik a dobogós helyezések elérésére. „Nagyon remélem, nem igaz, hogy az idény elején szenvedni fog a csapat, igaz, tudom, hogy Fernando Alonso sohasem kertel, mindig igazat mond az autóról – mondta az üzletember a genfi autókiállításon. – Szeretném tudni, mit rontottunk el, és azt is, mit kell tennem, hogy nagyon-nagyon gyorsan orvosoljuk a problémát." Az olasz vezető a Ferrari formáján kívül a Formula–1-ről is elmondta a véleményét, ami nem éppen hízelgő a sportág vezetői számára. „Nem szeretem a mostani F1-et, az autók versenyképességét 90 százalékban az aerodinamika határozza meg, és a KERS az egyetlen olyan része az autónak, amely az utcai autók fejlesztése szempontjából is hasznos" – mondta Montezemolo. |
1. | Kimi Räikkönen | finn | Lotus-Renault | 1:22.030 | 164 kör |
2. | Sergio Pérez | mexikói | Sauber-Ferrari | 1:22.094 | 232 |
3. | Jenson Button | brit | McLaren-Mercedes | 1:22.103 | 108 |
4. | Daniel Ricciardo | ausztrál | Toro Rosso-Ferrari | 1:22.155 | 231 |
5. | Fernando Alonso | spanyol | Ferrari | 1:22.250 | 240 |
6. | Bruno Senna | brazil | Williams-Renault | 1:22.296 | 212 |
7. | Nico Hülkenberg | német | Force India-Mercedes | 1:22.312 | 134 |
8. | Kobajasi Kamui | japán | Sauber-Ferrari | 1:22.386 | 149 |
9. | Felipe Massa | brazil | Ferrari | 1:22.413 | 227 |
10. | Lewis Hamilton | brit | McLaren-Mercedes | 1:22.430 | 180 |
11. | Paul di Resta | brit | Force India-Mercedes | 1:22.446 | 206 |
12. | Romain Grosjean | francia | Lotus-Renault | 1:22.614 | 197 |
13. | Heikki Kovalainen | finn | Caterham-Renault | 1:22.630 | 168 |
14. | Mark Webber | ausztrál | Red Bull-Renault | 1:22.662 | 172 |
15. | Vitalij Petrov | orosz | Caterham-Renault | 1:22.795 | 224 |
16. | Nico Rosberg | német | Mercedes | 1:22.932 | 257 |
17. | Michael Schumacher | német | Mercedes | 1:22.939 | 179 |
18. | Jean-Eric Vergne | francia | Toro Rosso-Ferrari | 1:23.126 | 144 |
19. | Pastor Maldonado | venezuelai | Williams-Renault | 1:23.347 | 126 |
20. | Sebastian Vettel | német | Red Bull-Renault | 1:23.361 | 108 |
Az eredmények nem hivatalosak |