Alonso szerint hiba lenne máris leírni a Ferrarit

Vágólapra másolva!
2012.03.06. 15:32
null
Alonso elismeri, hogy nehéz bánni az új Ferrarival, de szerinte nem olyan nyomasztó a csapat helyzete <br />(Fotó: Action Images)
Címkék
Fernando Alonso Maranellóban megpróbált lelket önteni a Ferrari dolgozóiba: a spanyol szerint nem olyan rossz a helyzet, mint ahogy azt Pat Fry technikai igazgató felvázolta. A Red Bull-lal így sem nagyon lesz versenyben a Scuderia – még akkor sem, ha a világbajnoki címvédő istálló egyelőre kényszerből pihenteti a legújabb fejlesztéseit.

 

Fernando Alonso a téli tesztelés lezárását követően a Ferrari maranellói főhadiszállására utazott, ahol a csapat tagjainak elmondta, nem olyan borzasztó a helyzet, ahogy azt Pat Fry technikai igazgató vázolta a barcelonai tesztelést követően. A szakember szerint a Scuderiának nincs esélye arra, hogy a vb első szakaszában dobogós helyezésekért küzdjön.

SZAVAZÁS

Kínos évadnak néz-e elébe a teszteléseken leszerepelt Ferrari?

KÖSZÖNJÜK, HOGY SZAVAZOTT!

„Az új autó kialakításából eredően nehéz megértenünk, hogyan hozhatjuk ki belőle a maximumot, s ezért kicsit el van keseredve a csapat. Persze egyelőre így is csak sejtjük, hol tartunk, de szerintem sokan túlzásba viszik az aggódást – mondta Alonso. – A Ferrarira sokkal többen figyelnek, mint a Red Bullra, amely világbajnokként az utolsó tesztnapon alig ment ki a pályára, és a múlt héten a leggyengébb időeredményt érte el. Ezekről mégsem beszél senki sem."

A spanyol, aki Felipe Massához hasonlóan Barcelonában el volt tiltva a sajtótól, hozzátette: biztos benne, hogy a Ferrari minden tagja, „a visszapillantó tükröt gyártótól a kerékpisztoly kezelőjéig" azon dolgozik, hogy megoldódjanak a problémák, és a Ferrari ismét az élmezőnybe kerüljön.

A fő cél a Red Bull utolérése lenne, s az osztrák csapatról az a hír járja, hogy annyira nem váltak be az utolsó tesztre elvégzett újításai, hogy az alakulat az első két versenyen inkább az első két teszten kipróbált konfigurációt veti majd be, mert az újon még finomítani kell. Azon ugyanis a kipufogó agresszív kialakítása miatt a motorból érkező gázok túl közel kerülnek a hátsó kerekekhez, ami felgyorsítja a kopást, és a köridők gyorsan romlanak. Ugyanezt a McLaren is tapasztalta még a jerezi teszten, de azóta megoldotta.

„Nem akarok rosszmájú lenni, inkább azért örülünk a Red Bull barcelonai problémáinak, mert teljesen elterelte a figyelmet a mi fejlesztéseinkről, ránk senki sem volt kíváncsi – mondta Jenson Button, a McLaren pilótája. – Nem tudjuk, mit tud a Red Bull, de úgy érzem, nem lesz meg az a teljesítménybeli fölénye, mint az előző két idényben."

Akármi is az igazság a Red Bull felkészülését illetően, Sebastian Vettel tisztában van vele, hogy mindenki őt tekinti a világbajnoki cím fő esélyesének, és együtt is tud élni a gondolattal. „Mindig az előző idény legjobbja a favorit, így most én számítok annak – mondta Vettel. – Az előző két évben nagyon okos megoldásoknak köszönhetően tudtunk a többiek előtt maradni, s bár tavaly nem volt annyival jobb autónk a többiekénél, mint 2010-ben, a csapat erősebbé vált, és minden simábban történt. Ám a többi istálló a szabályváltoztatásoknak és a gépeink másolásának köszönhetően is egyre közelebb kerül hozzánk."

A német hozzátette: az idény végén a csapat készített egy listát arról, min lehetne még javítani, és maga sem hitte el, milyen hosszúra sikerült a felsorolás. „Nem tehetem meg, hogy bármit is félvállról vegyek, mert szomorú lennék, ha a lazaságom miatt nem sikerülne valami" – tette hozzá Vettel.

Némiképp a Red Bullhoz kötődő hír, hogy az osztrák vállalat második csapatától, a Toro Rossótól elbocsátott Jaime Alguersuari Angliában kapott munkát, a BBC rádiós közvetítéseinek szakkommentátora lesz.

DÜHÖS A FERRARI ELNÖKE

Luca di Montezemolo, a Ferrari elnöke döbbenten értesült és dühösen beszélt arról, hogy a Formula–1-es csapat új autója a tesztelésen mutatott teljesítménye alapján az idény elején esélytelennek tűnik a dobogós helyezések elérésére.

„Nagyon remélem, nem igaz, hogy az idény elején szenvedni fog a csapat, igaz, tudom, hogy Fernando Alonso sohasem kertel, mindig igazat mond az autóról – mondta az üzletember a genfi autókiállításon. – Szeretném tudni, mit rontottunk el, és azt is, mit kell tennem, hogy nagyon-nagyon gyorsan orvosoljuk a problémát."

Az olasz vezető a Ferrari formáján kívül a Formula–1-ről is elmondta a véleményét, ami nem éppen hízelgő a sportág vezetői számára.

„Nem szeretem a mostani F1-et, az autók versenyképességét 90 százalékban az aerodinamika határozza meg, és a KERS az egyetlen olyan része az autónak, amely az utcai autók fejlesztése szempontjából is hasznos" – mondta Montezemolo.

A MÁSODIK BARCELONAI TESZT ÖSSZESÍTETT EREDMÉNYLISTÁJA
1. Kimi Räikkönen finn Lotus-Renault 1:22.030 164 kör
2. Sergio Pérez mexikói Sauber-Ferrari 1:22.094 232
3. Jenson Button brit McLaren-Mercedes 1:22.103 108
4. Daniel Ricciardo ausztrál Toro Rosso-Ferrari 1:22.155 231
5. Fernando Alonso spanyol Ferrari 1:22.250 240
6. Bruno Senna brazil Williams-Renault 1:22.296 212
7. Nico Hülkenberg német Force India-Mercedes 1:22.312 134
8. Kobajasi Kamui japán Sauber-Ferrari 1:22.386 149
9. Felipe Massa brazil Ferrari 1:22.413 227
10. Lewis Hamilton brit McLaren-Mercedes 1:22.430 180
11. Paul di Resta brit Force India-Mercedes 1:22.446 206
12. Romain Grosjean francia Lotus-Renault 1:22.614 197
13. Heikki Kovalainen finn Caterham-Renault 1:22.630 168
14. Mark Webber ausztrál Red Bull-Renault 1:22.662 172
15. Vitalij Petrov orosz Caterham-Renault 1:22.795 224
16. Nico Rosberg német Mercedes 1:22.932 257
17. Michael Schumacher német Mercedes 1:22.939 179
18. Jean-Eric Vergne francia Toro Rosso-Ferrari 1:23.126 144
19. Pastor Maldonado venezuelai Williams-Renault 1:23.347 126
20. Sebastian Vettel német Red Bull-Renault 1:23.361 108
Az eredmények nem hivatalosak
Legfrissebb hírek
Ezek is érdekelhetik