Alonso: Szenvedünk a hőségtől!

Vágólapra másolva!
2012.03.23. 14:16
null
Fernando Alonsónak főleg a bokszban van melege (Fotó: Action Images)
Címkék
A Malajziai Nagydíj első két szabadedzését figyelembe véve nem sokat változtak az erőviszonyok az ausztrál GP-hez képest. Lewis Hamilton mindkét gyakorláson a leggyorsabb tudott lenni, a két Mercedes mindkét tréningen befért a legjobb négy közé, a világbajnoki címvédő Sebastian Vettel viszont panaszkodott autója egyensúlyára. Fernando Alonso külön beszélt arról, hogy még háromszázzal száguldva sem érez hűsítő szellőt a sepangi forróságban, Kimi Raikkönent viszont nem zavarja a meleg.

Lewis Hamilton mindkét pénteki időmérőn a legjobb köridőt teljesítette, érthetően elégedett volt a malajziai versenyhétvége első napját követően: „Jó nap volt, eszközöltünk pár változtatást az autó egyensúlyával kapcsolatban, és sokkal elégedettebb vagyok vele – persze, a versenytempónkon még kell javítanunk. Keményen dolgozom egyaránt a kvalifikációs- és a versenybeállításokon is, és most már többet tudunk arról, hogy megtankolva hogyan viselkedik az autó. A P2-ben néhányszor kisodródtam, és biztosan nehéz lesz odafigyelni a gumikra – igazából a megfelelő egyensúly megtalálásától függ minden. Itt valamivel több lehetőségünk lesz előzni, mint Melbourne-ben, de a legjobb az élről rajtolni, és holnap erre fogok törekedni.”

14. MALAJZIAI NAGYDÍJ
SZOMBAT
6.00–7.00: 3. szabadedzés
9.00–10.00: időmérő edzés
VASÁRNAP
10.00: a verseny rajtja
Az NSO az összes edzésről, valamint a versenyről is élő tudósításával számol be.

Csapattársa, az ausztrál futamon győztes Jenson Button a harmadik legjobb idővel zárta a délutáni gyakorlást, de az első tréningen csak kilencedik lett: „Délelőtt voltak kisebb gondjaink: olajszivárgás miatt nem tartott sokáig számomra az edzés, de igazából nem volt jelentősége, ugyanis elég piszkos volt az aszfalt. Délután már eredményesen tudtam próbálgatni mindkét gumikeveréket – úgy érzem, hogy elegendő információt szereztünk az abroncsokról, de ebben a hőségben és páratartalomban mindenképpen nehéz dolgunk lesz. Ha nem javul jelentősen a pálya, kemény lesz a verseny, sok kiállással. Elsősorban a versenyre szeretnénk felkészíteni az autót, de holnap a pole pozíció lesz a célunk.”

A Mercedes pilótái a szabályosnak talált F-csatornával kombinált hátsó vezetőszárny segítségével Ausztráliához hasonlóan jó tempót tudtak menni a pénteki edzésnapon Malajziában is, Michael Schumacher volt délután a második leggyorsabb: „Elégedett vagyok a héten elvégzett munkával, ami lehetővé tette, hogy kiegyensúlyozott teljesítményt nyújtsunk a hosszabb meneteken, ami különösen fontos az itteni körülmények között. Mivel mindenki más programon dolgozik pénteken, szerintem még nem láttunk mindent, így nem bízhatjuk el magunkat a mai eredmények alapján.”

Schumacher márkatársa, Nico Rosberg a harmadik és a negyedik helyen zárta a két edzést: „Jól kezdtünk az egyik hazai futamunknak számító Malajziai GP-n, úgyhogy elégedett vagyok. Sokat megtudtunk arról, hogyan használjuk a gumikat, jó irányba haladnak a dolgok, de azt nem tudom, hogy a többiekhez képest hol tartunk. Érdekes lesz, hogy vasárnap mit tudunk majd kezdeni a helyzetünkkel.”

Fernando Alonso a hatodik legjobb idővel zárt délután: „Malajziában a pénteki nap egyik fő célja, hogy a lehető leggyorsabban hozzászokjunk az extrém körülményekhez. Főleg a bokszban, az autóban ülve szenvedünk a hőségtől – a pályán legalább egy kis levegőhöz jutunk, igaz, azt sem nevezhetjük hűvösnek. Délelőtt különböző aerodinamikai beállításokon dolgoztunk, kicsit olyan volt, mint egy kirakós játék, ahogyan kerestük a megfelelő beállításokat. Délután már a megszokott pénteki programot teljesítettük, vagyis a gumikat vizsgáltuk különböző benzinmennyiséggel körözve. A közepes és a keményebb keverék is jól működött, egy körön mutatott teljesítményüket és a hosszú etapokon tapasztalt kopásukat tekintve is. Rengeteg használható információt gyűjtöttünk, felkészülten várjuk a hétvége hátralevő részét. Ma nem esett, de itt egy pillanat alatt megjön a vihar, úgyhogy mindnere fel kell készülnünk.”

Sebastian Vettel a délutáni szabadedzésen csapattársához, Mark Webberhez hasonlóan csak hosszú menetet teljesített a lágyabb keverékű gumikon, így esély sem volt arra, hogy összevethessük a Red Bull-Renault sebességét a fő riválisokéval – a címvédő a második szabadedzésen csak tizedik tudott lenni a délelőtti második pozíciója után. A német a körözés közben autója rossz egyensúlyára panaszkodott, és a pálya mellett álló megfigyelők szerint sem volt olyan stabil a világbajnok autója, mint a McLaren négykerekűi: „Nehéz megmondani, hogy állunk, de az biztos, hogy a problémáink nem oldódnak meg egy nap alatt – mondta Vettel, visszautalva melbourne-i gondjaira, amelyek miatt az időmérőn csúszkáló autójával nem tudott versenybe szállni a pole pozícióért a McLaren pilótáival. – Az időlistán mindenkinek a legjobb eredménye szerepel, ezért csalóka, hiszen mi nem használtuk ki optimálisan a friss lágyabb gumikat. Ez nem lesz rendszeres felkészülési menet számunkra, mondhatni, egyszeri alkalom volt. A versenytempónk közel van a McLarenéhez.″

Kimi Räikkönen a Lotusszal az első gyakorláson elért hetedik helye után csak a 15. lett a második tréningen. „Rendben volt a nap, de még rengeteg dolgunk van a beállításokkal – kezdte 2007 világbajnoka – Kicsit sikerült előrelépnünk a kormánnyal, de még dolgozunk rajta. Jól érzem magam az autóban a forróságban is, és mivel a versenyt későbbi időpontban rendezik, ezzel nem lesz gondom a futamon. Remélem, holnapra tudunk fejlődni valamennyit, mert az autó gyorsabb annál, amit ma mutatott. Zavaró volt a délutáni KERS-probléma, de biztos vagyok benne, hogy ez holnapra ki lesz javítva. A pálya pontosan olyan, mint amilyenre emlékeztem, és remélhetőleg jobb időmérőm lesz, mint Ausztráliában volt. Nagyon várom ezt a versenyt.”

MALAJZIAI NAGYDÍJ, 2. SZABADEDZÉS
1.Lewis HamiltonbritMcLaren-Mercedes1:38.172átlag: 203.263 km/ó28 kör
2.Michael SchumachernémetMercedes1:38.5330.361 mp h.34
3.Jenson ButtonbritMcLaren-Mercedes1:38.5350.36330
4.Nico RosbergnémetMercedes1:38.6960.52434
5.Daniel RicciardoausztrálToro Rosso-Ferrari1:38.8530.68133
6.Fernando AlonsospanyolFerrari1:38.8910.71927
7.Mark WebberausztrálRed Bull-Renault1:39.1330.96129
8.Jean-Eric VergnefranciaToro Rosso-Ferrari1:39.2971.12533
9.Romain GrosjeanfranciaLotus-Renault1:39.3111.13922
10.Sebastian VettelnémetRed Bull-Renault1:39.4021.23025
11.Pastor MaldonadovenezuelaiWilliams-Renault1:39.4441.27235
12.Nico HülkenbergnémetForce India-Mercedes1:39.4641.29226
13.Paul di RestabritForce India-Mercedes1:39.6251.45320
14.Kobajasi KamuijapánSauber-Ferrari1:39.6871.51516
15.Kimi RäikkönenfinnLotus-Renault1:39.6961.52429
16.Felipe MassabrazilFerrari1:40.2712.09928
17.Bruno SennabrazilWilliams-Renault1:40.6782.50634
18.Sergio PerezmexikóiSauber-Ferrari1:40.9472.77533
19.Vitalij PetrovoroszCaterham-Renault1:41.4643.29225
20.Timo GlocknémetMarussia-Cosworth1:41.6813.50920
21.Heikki KovalainenfinnCaterham-Renault1:42.5944.42218
22.Charles PicfranciaMarussia-Cosworth1:42.8744.70224
23.Narain KarthikeyanindiaiHRT-Cosworth1:43.6585.48618
24.Pedro de la RosaspanyolHRT-Cosworth1:43.8235.65122

 

Legfrissebb hírek
Ezek is érdekelhetik