Lewis Hamilton mindkét pénteki időmérőn a legjobb köridőt teljesítette, érthetően elégedett volt a malajziai versenyhétvége első napját követően: „Jó nap volt, eszközöltünk pár változtatást az autó egyensúlyával kapcsolatban, és sokkal elégedettebb vagyok vele – persze, a versenytempónkon még kell javítanunk. Keményen dolgozom egyaránt a kvalifikációs- és a versenybeállításokon is, és most már többet tudunk arról, hogy megtankolva hogyan viselkedik az autó. A P2-ben néhányszor kisodródtam, és biztosan nehéz lesz odafigyelni a gumikra – igazából a megfelelő egyensúly megtalálásától függ minden. Itt valamivel több lehetőségünk lesz előzni, mint Melbourne-ben, de a legjobb az élről rajtolni, és holnap erre fogok törekedni.”
SZOMBAT |
6.00–7.00: 3. szabadedzés |
9.00–10.00: időmérő edzés |
VASÁRNAP |
10.00: a verseny rajtja |
Az NSO az összes edzésről, valamint a versenyről is élő tudósításával számol be. |
Csapattársa, az ausztrál futamon győztes Jenson Button a harmadik legjobb idővel zárta a délutáni gyakorlást, de az első tréningen csak kilencedik lett: „Délelőtt voltak kisebb gondjaink: olajszivárgás miatt nem tartott sokáig számomra az edzés, de igazából nem volt jelentősége, ugyanis elég piszkos volt az aszfalt. Délután már eredményesen tudtam próbálgatni mindkét gumikeveréket – úgy érzem, hogy elegendő információt szereztünk az abroncsokról, de ebben a hőségben és páratartalomban mindenképpen nehéz dolgunk lesz. Ha nem javul jelentősen a pálya, kemény lesz a verseny, sok kiállással. Elsősorban a versenyre szeretnénk felkészíteni az autót, de holnap a pole pozíció lesz a célunk.”
A Mercedes pilótái a szabályosnak talált F-csatornával kombinált hátsó vezetőszárny segítségével Ausztráliához hasonlóan jó tempót tudtak menni a pénteki edzésnapon Malajziában is, Michael Schumacher volt délután a második leggyorsabb: „Elégedett vagyok a héten elvégzett munkával, ami lehetővé tette, hogy kiegyensúlyozott teljesítményt nyújtsunk a hosszabb meneteken, ami különösen fontos az itteni körülmények között. Mivel mindenki más programon dolgozik pénteken, szerintem még nem láttunk mindent, így nem bízhatjuk el magunkat a mai eredmények alapján.”
Schumacher márkatársa, Nico Rosberg a harmadik és a negyedik helyen zárta a két edzést: „Jól kezdtünk az egyik hazai futamunknak számító Malajziai GP-n, úgyhogy elégedett vagyok. Sokat megtudtunk arról, hogyan használjuk a gumikat, jó irányba haladnak a dolgok, de azt nem tudom, hogy a többiekhez képest hol tartunk. Érdekes lesz, hogy vasárnap mit tudunk majd kezdeni a helyzetünkkel.”
Az FIA szerint biztos, hogy szabályos a Mercedes légterelője |
1. szabadedzés: Hamilton Sepangban is tartja a McLaren jó formáját |
Fernando Alonso a hatodik legjobb idővel zárt délután: „Malajziában a pénteki nap egyik fő célja, hogy a lehető leggyorsabban hozzászokjunk az extrém körülményekhez. Főleg a bokszban, az autóban ülve szenvedünk a hőségtől – a pályán legalább egy kis levegőhöz jutunk, igaz, azt sem nevezhetjük hűvösnek. Délelőtt különböző aerodinamikai beállításokon dolgoztunk, kicsit olyan volt, mint egy kirakós játék, ahogyan kerestük a megfelelő beállításokat. Délután már a megszokott pénteki programot teljesítettük, vagyis a gumikat vizsgáltuk különböző benzinmennyiséggel körözve. A közepes és a keményebb keverék is jól működött, egy körön mutatott teljesítményüket és a hosszú etapokon tapasztalt kopásukat tekintve is. Rengeteg használható információt gyűjtöttünk, felkészülten várjuk a hétvége hátralevő részét. Ma nem esett, de itt egy pillanat alatt megjön a vihar, úgyhogy mindnere fel kell készülnünk.”
Sebastian Vettel a délutáni szabadedzésen csapattársához, Mark Webberhez hasonlóan csak hosszú menetet teljesített a lágyabb keverékű gumikon, így esély sem volt arra, hogy összevethessük a Red Bull-Renault sebességét a fő riválisokéval – a címvédő a második szabadedzésen csak tizedik tudott lenni a délelőtti második pozíciója után. A német a körözés közben autója rossz egyensúlyára panaszkodott, és a pálya mellett álló megfigyelők szerint sem volt olyan stabil a világbajnok autója, mint a McLaren négykerekűi: „Nehéz megmondani, hogy állunk, de az biztos, hogy a problémáink nem oldódnak meg egy nap alatt – mondta Vettel, visszautalva melbourne-i gondjaira, amelyek miatt az időmérőn csúszkáló autójával nem tudott versenybe szállni a pole pozícióért a McLaren pilótáival. – Az időlistán mindenkinek a legjobb eredménye szerepel, ezért csalóka, hiszen mi nem használtuk ki optimálisan a friss lágyabb gumikat. Ez nem lesz rendszeres felkészülési menet számunkra, mondhatni, egyszeri alkalom volt. A versenytempónk közel van a McLarenéhez.″
Kimi Räikkönen a Lotusszal az első gyakorláson elért hetedik helye után csak a 15. lett a második tréningen. „Rendben volt a nap, de még rengeteg dolgunk van a beállításokkal – kezdte 2007 világbajnoka – Kicsit sikerült előrelépnünk a kormánnyal, de még dolgozunk rajta. Jól érzem magam az autóban a forróságban is, és mivel a versenyt későbbi időpontban rendezik, ezzel nem lesz gondom a futamon. Remélem, holnapra tudunk fejlődni valamennyit, mert az autó gyorsabb annál, amit ma mutatott. Zavaró volt a délutáni KERS-probléma, de biztos vagyok benne, hogy ez holnapra ki lesz javítva. A pálya pontosan olyan, mint amilyenre emlékeztem, és remélhetőleg jobb időmérőm lesz, mint Ausztráliában volt. Nagyon várom ezt a versenyt.”
1. | Lewis Hamilton | brit | McLaren-Mercedes | 1:38.172 | átlag: 203.263 km/ó | 28 kör |
2. | Michael Schumacher | német | Mercedes | 1:38.533 | 0.361 mp h. | 34 |
3. | Jenson Button | brit | McLaren-Mercedes | 1:38.535 | 0.363 | 30 |
4. | Nico Rosberg | német | Mercedes | 1:38.696 | 0.524 | 34 |
5. | Daniel Ricciardo | ausztrál | Toro Rosso-Ferrari | 1:38.853 | 0.681 | 33 |
6. | Fernando Alonso | spanyol | Ferrari | 1:38.891 | 0.719 | 27 |
7. | Mark Webber | ausztrál | Red Bull-Renault | 1:39.133 | 0.961 | 29 |
8. | Jean-Eric Vergne | francia | Toro Rosso-Ferrari | 1:39.297 | 1.125 | 33 |
9. | Romain Grosjean | francia | Lotus-Renault | 1:39.311 | 1.139 | 22 |
10. | Sebastian Vettel | német | Red Bull-Renault | 1:39.402 | 1.230 | 25 |
11. | Pastor Maldonado | venezuelai | Williams-Renault | 1:39.444 | 1.272 | 35 |
12. | Nico Hülkenberg | német | Force India-Mercedes | 1:39.464 | 1.292 | 26 |
13. | Paul di Resta | brit | Force India-Mercedes | 1:39.625 | 1.453 | 20 |
14. | Kobajasi Kamui | japán | Sauber-Ferrari | 1:39.687 | 1.515 | 16 |
15. | Kimi Räikkönen | finn | Lotus-Renault | 1:39.696 | 1.524 | 29 |
16. | Felipe Massa | brazil | Ferrari | 1:40.271 | 2.099 | 28 |
17. | Bruno Senna | brazil | Williams-Renault | 1:40.678 | 2.506 | 34 |
18. | Sergio Perez | mexikói | Sauber-Ferrari | 1:40.947 | 2.775 | 33 |
19. | Vitalij Petrov | orosz | Caterham-Renault | 1:41.464 | 3.292 | 25 |
20. | Timo Glock | német | Marussia-Cosworth | 1:41.681 | 3.509 | 20 |
21. | Heikki Kovalainen | finn | Caterham-Renault | 1:42.594 | 4.422 | 18 |
22. | Charles Pic | francia | Marussia-Cosworth | 1:42.874 | 4.702 | 24 |
23. | Narain Karthikeyan | indiai | HRT-Cosworth | 1:43.658 | 5.486 | 18 |
24. | Pedro de la Rosa | spanyol | HRT-Cosworth | 1:43.823 | 5.651 | 22 |