Fernando Alonso Malajziában a középmezőnyből rajtolva a Melbourne-ben is látott hatékonysággal tört előre a mezőnyben, de ezúttal nem állt meg az ötödik helynél, az esőszünet utáni boxkiállásokat követően az élre állt. Bár Sergio Pérez Sauber-Ferrarija a száradó pályán gyorsabb volt a gyári Ferrarijánál, maga mögött tartotta a 22 éves mexikóit, és nyert. A Ferrarival hetedszer diadalmaskodó spanyol szerint ettől még nem lett jobb az autója, csak éppen a csapat kihasználta a lehetőségeit.
„Nagy meglepetés ez a győzelem, hiszen Melbourne-ben és itt is messze voltunk a legjobbaktól, abban reménykedtünk, hogy itt is sikerül szereznünk néhány pontot – mondta Alonso. – Hihetetlen ez az eredmény, maximálisan kihasználtuk a lehetőségeinket. A kényes helyzetekben a lehető legjobb döntéseket hoztuk meg, remekül időzítettük a boxkiállásainkat, a csapat érdeme a győzelem. Nehéz időket él meg a Ferrari, ezért roppant emlékezetes ez a siker."
Alonso, aki majdnem lekörözte csapattársát, Felipe Massát, úgy véli, a Ferrari még mindig nehéz helyzetben van.
„Ettől a győzelemtől nem lett egy csapásra versenyképesebb az autónk, továbbra is az lesz a legfőbb célunk a versenyhétvégék előtt, hogy az időmérő harmadik szakaszába verekedjük magunkat – fogalmazott Alonso. – Kínában három hét múlva sok fejlesztés lesz a kocsin, a csapat nagyon együtt van, így sikerülhet javítani a kocsit."
A 41 év után első mexikóiként F1-es dobogóra álló Sergio Pérez megríkatta Peter Sauber csapatfőnököt, az istálló – a BMW-s korszakot leszámítva – fennállása legjobb eredményét érte el Sepangban a 22 éves mexikóinak köszönhetően. A Ferrari pilótanevelő programjában szereplő Checo szerint a győzelem is meglehetett volna.
„Azt hiszem, nyerhettem volna, a végén nagyon gyorsan közeledtem Fernandóhoz, és próbáltam a lehető legközelebb kerülni hozzá, mert mögötte haladva a gyors kanyarokban nem tapadtak meg úgy az első kerekek. Megcsúsztam, lesodródtam a pályáról, ezzel elszállt a győzelem – mondta a vb-pontversenyben Sebastian Vettel előtt álló Pérez a versenyt követően. – A csapat szenzációs munkát végzett az autóval, és a boxkiállásainkat is jól időzítettük. Kár, hogy Fernando egy körrel korábban kijött, ezzel nyert némi időt. A sebességünk fantasztikus volt."
Lewis Hamilton Melbourne után Sepangban is harmadik helyezésre váltotta első rajtkockáját, de az egy heti szomorúság helyett inkább elégedett mosoly ült az arcán, hiszen fő vb-riválisai, az őt egy hete megverő Jenson Button és Sebastian Vettel is pont nélkül maradtak. A pontversenyben csak Alonso előzi meg a britet.
„Ezzel az eredménnyel elégedettnek kell lennem, Fernando és Sergio ugyanis fantasztikus volt, nehéz lett volna legyőzni őket – mondta Hamilton. – Jobb lett volna több pontot szerezni, de ha arra gondolok, másokat milyen balszerencse ért, meg kell becsülnöm ezt a harmadik helyet. Sikerült távol tartanom magam a bajtól, és egyedüliként mindkét versenyen dobogóra állhattam. Ez szép munka volt."
Hamilton elismerte, nem jókor időzítette boxkiállásait.
„Nehéz megtalálni a megfelelő időpontot a kerékcserére, csak a pilóták érzik, mikor megfelelő az időpont, de én mindkétszer késlekedtem, a korábbi kör megfelelőbb lett volna. Túlságosan is a biztonságra mentem, és emiatt vesztettem pozíciókat. Persze a kerékcserék sem mentek simán, azokon is buktunk némi időt, 12 másodperc hátrány ledolgozása pedig túl nagy kérés volt, inkább a biztonságra mentem" – tette hozzá Hamilton.
1. | Fernando Alonso | spanyol | Ferrari | 2:44:51.812 |
2. | Sergio Pérez | mexikói | Sauber-Ferrari | 2.263 mp h. |
3. | Lewis Hamilton | brit | McLaren-Mercedes | 14.591 mp h. |
4. | Mark Webber | ausztrál | Red Bull-Renault | 17.688 mp h. |
5. | Kimi Räikkönen | finn | Lotus-Renault | 29.456 mp h. |
6. | Bruno Senna | brazil | Williams-Renault | 37.667 mp h. |
7. | Paul di Resta | brit | Force India-Mercedes | 44.412 mp h. |
8. | Jean-Eric Vergne | francia | Toro Rosso-Ferrari | 46.985 mp h. |
9. | Nico Hülkenberg | német | Force India-Mercedes | 47.892 mp h. |
10. | Michael Schumacher | német | Mercedes | 49.996 mp h. |
11. | Sebastian Vettel | német | Red Bull-Renault | 1:15.527 p h. |
12. | Daniel Ricciardo | ausztrál | Toro Rosso-Ferrari | 1:16.828 p h. |
13. | Nico Rosberg | német | Mercedes | 1:18.593 p h. |
14. | Jenson Button | brit | McLaren-Mercedes | 1:19.719 p h. |
15. | Felipe Massa | brazil | Ferrari | 1:37.319 p h. |
16. | Vitalij Petrov | orosz | Caterham-Renault | 1 kör h. |
17. | Timo Glock | német | Marussia-Cosworth | 1 kör h. |
18. | Heikki Kovalainen | finn | Caterham-Renault | 1 kör h. |
19. | Pastor Maldonado | venezuelai | Williams-Renault | 2 kör h.* |
20. | Charles Pic | francia | Marussia-Cosworth | 2 kör h. |
21. | Narain Karthikeyan | indiai | HRT-Cosworth | 2 kör h. |
22. | Pedro de la Rosa | spanyol | HRT-Cosworth | 2 kör h. |
*nem ért célba | ||||
FELADTÁK | ||||
Kobajasi Kamui | japán | Sauber-Ferrari | 46 megtett kör | |
Romain Grosjean | francia | Lotus-Renault | 3 | |
Leggyorsabb kör: Räikkönen (53. kör) 1:40.722 |
GYŐZELEM | DOBOGÓ | PONTSZERZ. | PONT | ||
1. | Fernando Alonso | 1 | 1 | 2 | 35 |
2. | Lewis Hamilton | – | 2 | 2 | 30 |
3. | Jenson Button | 1 | 1 | 1 | 25 |
4. | Mark Webber | – | – | 2 | 24 |
5. | Sergio Pérez | – | 1 | 2 | 22 |
6. | Sebastian Vettel | – | 1 | 1 | 18 |
7. | Kimi Räikkönen | – | – | 2 | 16 |
8. | Kobajasi Kamui | – | – | 1 | 8 |
8. | Bruno Senna | – | – | 1 | 8 |
10. | Paul di Resta | – | – | 2 | 7 |
11. | Jean-Eric Vergne | – | – | 1 | 4 |
12. | Nico Hülkenberg | – | – | 1 | 2 |
12. | Daniel Ricciardo | – | – | 1 | 2 |
14. | Michael Schumacher | – | – | 1 | 1 |
KONSTRUKTŐRÖK | ||
1. | McLaren-Mercedes | 55 |
2. | Red Bull-Renault | 42 |
3. | Ferrari | 35 |
4. | Sauber-Ferrari | 30 |
5. | Lotus-Renault | 16 |
6. | Force India-Mercedes | 9 |
7. | Williams-Renault | 8 |
8. | Toro Rosso-Ferrari | 6 |
9. | Mercedes | 1 |