Alonso: Csak apró módosítások kellenek a nagy előrelépéshez

Vágólapra másolva!
2012.03.18. 12:42
null
Fernando Alonso szerint szombaton még félig üres volt a pohár, most viszont már félig tele van (Fotók: Reuters)
Címkék
Fernando Alonso szerint 180 fokos fordulatot vett a Ferrari hangulata szombatról vasárnapra, az Ausztrál Nagydíjon elért 5. helyezése után újra reménykedhetnek a maranellóiak. A spanyol ráadásul úgy érzi, nem is kell nagyon átalakítani az autót ahhoz, hogy az élbolyba kerüljön. Kimi Räikkönen gyorsan visszazökkent az F1-es ritmusba, jól érezte magát a versenyen, de sajnálja a szombati baklövést. A Mercedesnél rádöbbentek, hogy a gumik ugyanolyan gyorsan kopnak, mint tavaly, de remélik, van kiút a csávából.

Fernando Alonso szerint a Ferrari vasárnap némiképp helyrehozta a szombati időmérőn elkövetett hibáit, az Ausztrál Nagydíjon elért ötödik helyezésének köszönhetően nem lett olyan nagy a lemaradása a Red Bull és a McLaren pilótáihoz képest, mint a rajt előtt gondolta.

„A tizenkettedik rajthelyről indulva nemigen hittem benne, hogy ilyen jó eredményt érek el, azt hiszem, felülmúltuk a várakozásainkat – fogalmazott Alonso. – Már a rajt is jól sikerült, ezúttal szerencsém volt az első kanyarban, és ezt követően minden csatát meg tudtam nyerni a pályán, és fokozatosan előrejöttem, valóban csak azok végeztek előttem, akiknek sokkal jobb az autójuk. A végén Maldonado is sokkal gyorsabb volt nálam, nagyon megkönnyebbültem, amikor eltűnt mögülem, mert bármelyik pillanatban benne volt, hogy támadni fog.″

„A stratégiánk tökéletes volt, az első boxkiállásoknál a Mercedes elé kerültem, a másodiknál pedig balszerencsém volt az időzítéssel, és Webber megelőzött.″

Räikkönen (háttal) máris visszazökkent
Räikkönen (háttal) máris visszazökkent

A spanyol hozzátette: ez a teljesítmény kevés lesz a világbajnoki címhez, csapatát sokadszor figyelmeztette arra, hogy gyors javulásra van szükség. „Apró változtatásokkal is rengeteget léphetünk előre, úgyhogy nagyon bizakodó vagyok″ – mondta a spanyol.

Kimi Räikkönen két év kihagyás utáni első versenyét követően azt mondta, úgy érzi, mintha el sem hagyta volna a Formula–1-et. A hetedikként célba érő finn szerint ennél a pozíciónál több volt a kocsijában.

„Olyan volt, mintha egyáltalán nem lettem volna távol az F1-től – jelentette ki Räikkönen. – A szombati időmérőn elkövetett hibáért súlyos árat fizettem, sokkal jobb versenyem lehetett volna. Jól indultam, de az első kanyarban baleset történt, és mivel nem akartam, hogy megsérüljön az autó, majdnem állóra fékeztem, és veszítettem néhány helyezést. Így még nehezebb volt feljönni, még a biztonsági autó is a lehető legrosszabbkor jött ki. Nem volt tökéletes a hétvége, de az autót jó érzés vezetni, és legalább szereztem néhány pontot."

GUMISTRATÉGIÁK

Button: Lágy / Közepes / Közepes

Vettel: Lágy / Lágy / Közepes

Hamilton: Lágy / Közepes / Közepes

Webber: Lágy / Közepes / Közepes

Alonso: Lágy / Közepes / Közepes

Kobajasi: Lágy / Lágy / Közepes

Räikkönen: Lágy / Lágy / Közepes

Pérez: Közepes / Lágy

Ricciardo: Lágy / Közepes / Lágy / Lágy

Di Resta: Lágy / Lágy / Közepes

Vergne: Közepes / Lágy / Lágy

Rosberg: Lágy / Lágy / Közepes

Maldonado: Lágy / Lágy / Közepes / KIESETT

Glock: Lágy / Lágy / Közepes

Pic: Lágy / Lágy / Közepes / Közepes / KIESETT

Senna: Lágy / Közepes / Közepes / Lágy / KIESETT

Massa: Lágy / Lágy / Közepes / Közepes / KIESETT

Kovalainen: Lágy / Közepes / Közepes / Közepes / KIESETT

Petrov: Közepes / Közepes / KIESETT

Schumacher: Lágy / KIESETT

Grosjean: Lágy / KIESETT

Hülkenberg: Lágy / KIESETT

A versenyt a 4. helyen záró Mark Webber pályafutása legjobb ausztráliai eredményét érte el, eddig háromszor volt ötödik, de most előbbre lépett.

„Van egy-két pozitívum, amit kiemelhetünk, a versenytempónk sokkal jobb az időmérőn mutatottnál. Csak az döntött ellenünk, hogy nem voltunk a megfelelő pozícióban az első kör után. A rajtom borzasztó volt, az első kanyarban körbefogtak, meg is sérült a kocsi, de mentem tovább, és szépen lassan feljöttem. A lágy gumikon nem volt elég stabil a kocsi, de amint megkaptam a keményebbeket, elkezdődött a versenyem″ – mondta Webber.

A futamot az első tíz kör megtétele után feladó Michael Schumacher furcsállja, hogy miután az egész téli tesztidényt letudta a csapat műszaki hiba nélkül, az idénynyitó Ausztrál Nagydíj első köreiben tönkrement a váltó a Mercedesében. Ugyanakkor kiemelte, a jó pillanatok erőt adnak a csapatnak a folytatáshoz

„Az erőátvitel megszűnt a kocsiban, amikor a célegyenes végére értem, és tudtam, hogy ezzel vége a hétvégémnek – mondta Schumacher, aki kieséséig a 3. helyen haladt. – A váltó egész télen jól működött, furcsa, hogy most meg ennyi idő után tönkrement. Ám ezek prototípus autók, sohasem garantált a teljes megbízhatóság. Voltak biztató pillanataink, ezekből kell erőt merítenünk, a srácok jó munkát végeztek.″

Nico Rosberg végigment a versenyen, és szembesült vele, hogy a Mercedes nem jutott túl tavalyi problémáján, azaz a futamon gyorsan elkopnak a gumijai, és emiatt jó rajtját követően fokozatosan visszaesett a középmezőnybe.

„Tökéletes rajtom volt, három helyezést is nyertem, de valahogy nem tudtam tartani a sebességet, és a verseny nem úgy alakult, hogy reméltem – mondta Rosberg. – Az utolsó kör különösen balszerencsésen alakult, Pérezzel koccantam, defektes lett a gumi, és lemaradtam a pontszerző helyekről. Meg kell értenünk, mi a gond, hogy kezeljük, mert egyértelmű, hogy nagyon gyors a kocsi.″

Ross Brawn csapatfőnök szerint nem mindegyik pályán lesz ilyen gyors a gumik kopása a Mercedeseken. „A körülmények ellenünk szóltak, az aszfalt fokozatosan hűlt, és emiatt a gumijaink nem tudták tartani a megfelelő hőmérsékletet″ – mondta Brawn.

TOVÁBBI NYILATKOZATOK
A HÁROM DOBOGÓS NYILATKOZATÁT IDE KATTINTVA OLVASHATJA EL.
Kobajasi Kamui (6.): – A csapat és én is boldogok vagyunk, a hatodik hely nagyszerű szezonkezdés. A rajtnál majdnem nekimentem Sennának, aki megpördült előttem, őt még sikerült kikerülnöm, de Pérez hátulról nekem jött, így sérült hátsó szárnnyal kellett végigcsinálnom a versenyt. A stratégiánk jó volt, a végén pedig Maldonado kiesése mellett az is kapóra jött, hogy Pérez és Rosberg egymással volt elfoglalva.
Sergio Pérez (8.): – Mikor kiderült, hogy az utolsó helyről kell indulnom, úgy döntöttünk, mindent felteszünk egy lapra. A rajtnál sikerült feljönnöm egészen a tizenkettedik helyre, az első vezetőszárnyam azonban megsérült, amikor nekimentem Kobajasinak. A végén sajnos csak a nyolcadik helyen értem célba, de ez is nagyszerű eredmény.
Daniel Ricciardo (9.): – Nem tudom igazán, hogy mi történt az utolsó körben. Láttam, hogy lengetik a kék zászlókat, de túl nagy volt a káosz. Igazából szerencsém volt, hogy én voltam az utolsó autó abban a bolyban, mert így mindent tisztán láttam, ami előttem történik. Aztán sikerült még megelőznöm Jean-Ericet is, a végén pedig úgy nyomtam a gázpedált, ahogy csak bírtam.
Paul di Resta (10.): – Mindig jó pontot szerezni a szezon első futamán, bár az utolsó körben azt az egy pontot is majdnem elvesztettem, mert nagyon jöttek mögöttem – a KERS szerencsére megmentett. Sok munka vár még ránk, de nem lehetünk csalódottak.
Jean-Eric Vergne (11.): – Jó lett a rajtom, sikerült néhány helyet javítanom, de aztán Webber megütötte az autó jobb oldalát, ami miatt sok időt veszítettem. Később forgalomba kerültem, és nem tudtam előrébb verekedni magam. Sokat kell még tanulnom, de ahol lehetőségem lesz rá, ott pontokat fogok szerezni.
Pastor Maldonado (13.): – Az autó jónak tűnt ma, hiszen megvolt a megfelelő sebessége ahhoz, hogy felvegyem a versenyt a többiekkel. Sajnos az utolsó körben elvesztettem az irányítást az autó hátsó része felett, amikor Alonsót üldöztem, így kiestem.
Timo Glock (14.): – Nagyszerű versenyt zártunk annak tükrében, ahol most a csapat áll jelenleg. A rajt után harcban voltam a Caterhamekkel, de tudtam, hogy csak a saját versenyemre szabad koncentrálnom. Ma ki kell élveznem ezt a remek eredményt, de holnaptól újult erővel kell dolgoznunk továbbra is.
Charles Pic (15.): – Elégedett vagyok az első futamomon elért helyezésemmel. Minden meglehetősen pozitívan alakult a verseny alatt, bár pár körrel a futam leintése előtt az olajnyomással problémáim adódtak, de végül elértem a célvonalat. Még sokat kell dolgoznunk, de rengeteg információt szereztünk a hétvége alatt.
Bruno Senna (16.): – Nagyszerűen indultam, az első kanyarban pedig a külső íven próbáltam éppen előzni, amikor valaki nekem jött. Emiatt be kellett iktatnunk egy extra bokszkiállást, később pedig Massa mögött veszítettem sok időt, így nem mondhatnám, hogy a szerencse mellém pártolt volna. Az ütközésünk versenybaleset volt.
Felipe Massa (kiesett): – Borzasztóan gyenge hétvégém volt. Már az időmérőn is szenvedtem az autó rossz beállításai miatt, de a helyzet a versenyre csak romlott. Jól rajtoltam, de a kerekek nagyon hamar elkoptak. Mindegy volt, melyik keveréket használom, nem javult a helyzet. A Sennával történt ütközésem versenybaleset volt, meglátta a helyet, miközben a Toro Rossóval csatáztam, és nem fértünk el egymás mellett.
Romain Grosjean (kiesett): – Nagyon jó eredményt érhettem volna el, szerettem volna a dobogóra állni, de rosszul rajtoltam, és összeütköztem Pastorral. Úgy láttam, túl későn fékezett, nekiütődött a jobb első kerekemnek, és véget ért a versenyem. A csapat jobbat érdemelt volna, hiszek benne, hogy lesz még esélyünk hasonló eredményre, mert nagyon gyors az autó.
Nico Hülkenberg (kiesett): – Nincs túl sok szerencsém az Albert Parkban, életem első versenyén 2010-ben ugyanitt kiestem az első körben, és ma ugyanígy jártam. Nem tudom biztosan, hogy mi történt, csak annyit, hogy rögtön az első kanyarban nekem jött valaki hátulról, emiatt kaptam egy defektet, és a felfüggesztés is megsérült. Kár érte, mert a rajtom jól sikerült, és néhány helyet előrébb léptem.
Heikki Kovalainen (kiesett): – A rajt után vesztettem egy kis időt Glock mögött, de aztán sikerült megelőznöm, és utána jó tempóban tudtam autózni. Azonban a hatodik kör után nem működött a DRS, ráadásul a KERS-t is ki kellett kapcsolnom a startnál. A kerékcserék jól mentek, de utána az autó elkezdett balra húzni fékezéskor, valami gond lehetett a felfüggesztéssel, így fel kellett adnom a versenyt.
Vitalij Petrov (kiesett): – Fantasztikus versenyem volt, nagy kár, hogy fel kellett adnom. Addig a pontig minden úgy ment, ahogy elterveztük. A csapat nagyszerű munkát végzett az első bokszkiállásnál, így meg tudtam előzni Heikki-t, és már támadhattam volna Sennát és Massát is. Malajziában képesek leszünk jó teljesítményt nyújtani.
AUSZTRÁL NAGYDÍJ, A VÉGEREDMÉNY
1. Jenson Button brit McLaren-Mercedes 1:34:09.565
2. Sebastian Vettel német Red Bull-Renault 2.139 mp h.
3. Lewis Hamilton brit McLaren-Mercedes

4.075 mp h.

4. Mark Webber ausztrál Red Bull-Renault 4.547 mp h.
5. Fernando Alonso spanyol Ferrari 21.565 mp h.
6. Kobajasi Kamui japán Sauber-Ferrari 36.766 mp h.
7. Kimi Räikkönen finn Lotus-Renault

38.014 mp h.

8. Sergio Perez mexikói Sauber-Ferrari 39.458 mp h.
9. Daniel Ricciardo ausztrál Toro Rosso-Ferrari 39.556 mp h.
10. Paul di Resta brit Force India-Mercedes 39.737 mp h.
11. Jean-Eric Vergne francia Toro Rosso-Ferrari 39.848 mp h.
12. Nico Rosberg német Mercedes 57.642 mp h.
13. Pastor Maldonado venezuelai Williams-Renault 1 kör h.
14. Timo Glock német Marussia-Cosworth 1 kör h.
15. Charles Pic francia Marussia-Cosworth 5 kör h.
16. Bruno Senna brazil Williams-Renault 6 kör h.
NEM ÉRT CÉLBA
Felipe Massa brazil Ferrari 46 megtett kör
Heikki Kovalainen finn Caterham-Renault 38
Vitalij Petrov orosz Caterham-Renault 34
Michael Schumacher német Mercedes 10
Romain Grosjean francia Lotus-Renault 1
Nico Hülkenberg német Force India-Mercedes 0
Leggyorsabb kör: Button (56. kör) 1:29.187 (átlag: 214.053 km/óra)
A VB ÁLLÁSA
GYŐZELEM DOBOGÓ PONTSZERZ. PONT
1. Jenson Button 1 1 1 25
2. Sebastian Vettel 1 1 18
3. Lewis Hamilton 1 1 15
4. Mark Webber 1 12
5. Fernando Alonso 1 10
6. Kobajasi Kamui 1 8
7. Kimi Räikkönen 1 6
8. Sergio Perez 1 4
9. Daniel Ricciardo 1 2
10. Paul di Resta 1 1
KONSTRUKTŐRÖK
1. McLaren-Mercedes 40
2. Red Bull-Renault 30
3. Sauber-Ferrari 12
4. Ferrari 10
5. Lotus-Renault 6
6. Toro Rosso-Ferrari 2
7. Force India-Mercedes 1
Legfrissebb hírek
Ezek is érdekelhetik